Seuraa 

Tämä pino on meille jotka toivoimme pikkukakkosta ja nyt haaveemme on toteutuneet!

kaikki kahden lapsen äidit pinoon!

terve!!!

Poikamme(niin,se yllätyspoika hih) on 2 päivää vajaa 7kk

minne tää aika juoksee??mutta siis kuulumiset:

liikkuu peruuttamalla,kääntyy mahalleen ja joskus selälleenkin,kierinyt on sen kerran pienen matkaa,istuu jonkun aikaa ilman tukea mutta yleensä parhaiten etukumarassa.

Syö varpaitaan koko ajan viime aikoina kiukkuisuutta ilmennyt mutta aika hyväntuulinen yleensä.

Yksi pieni hammas on alhaalla edessä.

Mahallaan nostaa itseään ylös käsivarsien varaan mutta ihan ei vielä maha ole siitä noussut.

Nyt tukee täysin hyvin jalkoihinsa ja tykkää seisoa tikkusuorana kun pitää kiinni!!

Syö jo monenlaista,ruokahalu välillä hyvä ja välillä vähän huono mutta puuroa,velliä,lihasoseita,kasvissoseita, kanasoseita,kalasoseita,hedelmäsoseita menee ja maitona edelleen NAN.

Juho jokeltaa tavuja:vauva vauva vauva ja ää ää ää ym.mutta nyt on IN tuo liikkumaan opettelu.

Yöt menee hyvin,nukkuu 9-12h.

Torstaina se ylimääräinen neuvola jossa onneksi on hyvää kerrottavaa(sen takia neuvola kun paino nousi niin vähän viimeksi kuussa ja 6kk neuvolassa ei varannut jalkoihinsa).

Semmoinen meijän poika!

Niin kopsasin tännekin toiselta palstalta 7kk kuulumiset näin.

Mutta juhannus meni kotosalla,grillaten ja pari paukkua +siideriä ottaen.Perjantaina lähden bilettämään,jee jee!

äityliini ja Juho almost 7kk

Kommentit (19)

kun meitä on jo ainakin 3 putiikista haaveilevaa! Harmi kun asutaan eri paikoissa...

Meillä on 3 yritys ajoitettu siis tammikuuhun 2009 aloitetuksi. Tiedä sitten jos kuume pysyy aisoissa siihen asti... Meillähän oli viimeksi mies se kuka " kuumeili" ensin ja miä sitten suostuin. Tosin itsellä kuume nousi kyllä korkeuksiin sitten!

Meillä on tosiaan kova menijä!! Saisi olla vähän hitaampikin tyyppi vielä... Välillä olisi niin kiva kun toinen ei pääsisi joka paikkaan ja jos laittaisi maahan ja kävisi vaikka vessassa löytäisi vauvan vielä suht samasta paikasta kuin mihin pisti.

Muuten kun puhutte että vauva istuu niin tarkoittaako se että istuu kun laitatte vauvan istumaan vai sitä että osaa itse nousta istumaan?

Meillä kun ei vielä osata nousta istumaan itse... Tai pari kertaa on niin tehnyt mutta muuten ei...

Viivi ja vauhdikas veikko!

Meillä on muuten niklas muuttunut taas sellaiseksi että edes isi ei kelpaa! Koko ajan roikkuu minun lahkeessa. Päivisin siis ei tehdä muuta kuin joko istutaan mun sylissä tai yritetään syliin. Alkaa olemaan aika ahdistavaa, kun mitään ei voi tehdä ja toinen saa hysteerisen kohtauksen kun äiti häviää sekunniksi silmistä...

tosin vieläkin krapulassa.....

hauskaa oli vaikkakin mulla meni välillä vähän liiankin lujaa...

Juho seisoi tänään tukea vasten kun siihen laittoi(tyttö vasta 9kk iässä) ja kierimään on vähän ruennut eli viimein taitaa olla sen selälleen kääntymisen hokannut kunnolla.

pakko mennä..mies bilettää sitten tänään...

äityliini ja Juho 281105 kera yhden söpön hampaan=)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ai niin viivillä ja hopoliinillä oli niitä oman yrityksen perustamisjuttuja!

nostan kyllä hattua niille, jotka jaksaa laittaa oman putiikin pystyyn.

itse olen niin ' riskitön' että en uskalla jättäytyä oman onneni nojaan vaan luotan suureen suomalaiseen yritykseen :)

mikä tän illan uutisista päätellen on harhaa!!!

mun kaveri perusti viime syksynä oman sisustusliikkeen ja nyt jo pitää taukoa, koska liikepaikka osoittautui huonoksi. kaveri kertoi, että suuret kauppakeskukset vetää porukka, mutta tilavuokrat suuria ja pakolliset aukioloajat vaatii lisätyövoiman palkkaamisen. sitten taas jos liike syrjemmällä niin vuokra kohtuullinen samoin aukioloajat, mutta kävijämäärä ei päätä huimaa...

nyt nukkumaan!

ps. meneekö muilla hermot esikoiseen????

- meidän neiti (kohta4v) sai sitten tänä kesänä ekan varsinaisen uhman ja äidillä menee hermo!!! ja joka päivä harmittaa oma käytös...

terkut teille vielä ennen reissua,koitan joku päivä käydä täällä...

on mun isällä kone kuiteskin.

Juho seisoo tukea vasten kun laittaa(tyttö vasta 9kk iässä)joten tosi nopeaa kehitystä kun 7kk neuvola varattiin siksi ettei varaa jalkoihin!=)

Ja istuu laitettaessa aika kauan jo itse,samoin peruutus ja joskus kieriminenkin on parempaa aina vaan=) mahakin jopa hiukan nousi tänään lattialta kun poju alasti pungersi.

me siis ollaan reissussa 3-9.7

hauskaa ensi viikkoa kaikille!käyn jos ehdin!!

t.äitiliini ja Juho7kk4pv

Joeela:

[quote]

ai niin viivillä ja hopoliinillä oli niitä oman yrityksen perustamisjuttuja!

nostan kyllä hattua niille, jotka jaksaa laittaa oman putiikin pystyyn.

itse olen niin ' riskitön' että en uskalla jättäytyä oman onneni nojaan vaan luotan suureen suomalaiseen yritykseen :)

mikä tän illan uutisista päätellen on harhaa!!!

Oli Joeela joku muu yrityshaaveissa, kun minä. =)

Meiän neiti on kuumeessa.. =( Nuhassa on kyllä ollu, mutta eka kuume on nyt. Toivottavasti menee nopsaan ohi.

Mä olen palailemassa töihin elokuussa -07. Ei kyllä YHTÄÄN tekis mieli, mutta..tulot putoo kohta about 400¿, ni kai se on pakko..Ei tule enää ku kaks täyttä äp-rahaa. Mietin jo, että pitääkö tässä syksyllä jo jotain pientä hommaa keksiä, että sais lisätuloja..tylsää..

No, nyt esikoinen huutelee äitiä pelikaveriks. Puuha Pete- peli odottaa!

Niin, uhmasta vielä, meillä on uhmaa jatkunu jo ainakin vuoden verran, eikä loppua näy..Välillä tai itse asiassa aika usein harmittaa, että tulee korotettua ääntä tuolle pienelle pojalle..Ei ole helppoa silläkään tunteidensa kanssa, ku ei tiedä mitä haluais. Mutta eniten ärsyttää, ku pikkuäijä ei malta hetkeäkään odottaa, nousee kierrokset nollasta sataan sadasosasekunnissa..Niinku nyt..

Minä myös täällä haaveilen omasta liikkeesta (ei sisustus). Taisin siitä mainitakin aikaisemmin. Kun olen ammatiltani sairaanhoitaja, mutta en tahtoisi sitä hommaa tehdä nyt ainakaan, kun lapset on pieniä ja mieskin tekee vuorotyötä. No, katsotaan mitä tulevaisuus tuo tullessaan.

Kolmosta täällä suunnitellaan (mikäli voi etukäteen suunnitella) yritettäväksi ehkä jostain vuoden 08 alusta... Nuorempi olisi silloin jo täyttänyt kaksi. Mutta katsotaan nyt... Miehelle kakkosen kohdallakin tuli ensin vauvakuume, mut voi aika helposti puhua ympäri tässä asiassa:)

Kiva oli muuten lukea teidän " vauvojen" menosta:) Viivillä näyttää olevan vauhdikkain menijä:)

Meillä vauva on rauhallinen tutkiskelija. Pyörii, hyörii kierii sinne tänne ja taitaa välillä ryömiäkin muutaman sentin vahingossa. Viihtyy parhaiten lattialla tutkimassa lelujansa tai seurailee kun isoveli on vauhdissa.

Saa puuroa aamulla ja illalla, puoli purkkia liha-, hedelmä- ja kasvissosetta päivän aikana ja aina tisua päälle. Yösyömiset jäi melkein itsestään pois vähän aika sitten (tuttia täytyy yöllä antaa). Hampaita on alhaalla kaksi ja ylös tulossa neljä. Poika on n. 7,5kk ja painaa n. 10 kiloa, pituutta reilut 70cm

Päivänjatkoa!

Minsku ja nukkuvat pojat

Meille ei oikeastaan kuulu mitään erikoista... juhannuskin oltiin vain kotona, tai perjantaina oltiin minun äidilläni.

Tyttö on nyt kesälomalla tarhasta, miehen loma alkaa vasta heinäkuun puolessa välissä, jolloin meille varmaankin sitten muuttaa koira!

Minäkin voisin kirjoitella meidän taitoja hieman:

Eli poika on siis nyt noin 7,5kk.

Meillä osataan siis ryömiä, kontata, ja seistä tukea vasten. Hieman jo kävelee tukea vasten, mutta ei ole kovin varmaa menoa vielä. Istuu hyvin, mutta itse ei pääse istumaan (pari kertaa on itse noussut istumaan). Kävelee, kun kävellyttää. Yrittää välillä seistä ilman tukea, usein muksahtaa heti maahan, mutta osaa jo kaatua niin, ettei satu paljonkaan ja pää ei kopsahda maahan.

Kääntyy kumpaankin suuntaan ja alkaa pääsemään myös nyt seisomasta takaisin maahan. Kamala vauhti on kaverilla koko ajan!

Välillä tuntuu että yrittää matkia sanoja, ja ainakin kaikenlaisia päristyksiä matkii. Meillähän tosin puhe voi hieman viivästyä kun oppii kahta kieltä samaan aikaan.

Syöminen on todella huonoa... Mutta kai se tästä. Välillä kyllä taas yllättää ja syökin hyvin. Ja imetän siis enää kerran päivässä (yleensä öisin). Öisin meillä taas heräillään noin 3 kertaa ainakin.

Nyt on ollut kerran jopa hoidossakin niin ettei huutanut koko ajan. Tosin oli vain 2 tuntia, ja lopussa jo oli todella itkuinen... Eli aikamoinen mammanpoika on kyllä kyseessä. onneksi isi sentään kelpaa äidin korvikkeeksi hyvin, paitsi öisin... Päivisin meillä ei paljon muuta tehdä kun kiipeillään äidin päällä, roikutaan äidin lahkeessa, kiljutaan syliin ja istutaan sylissä... Yksin ei viihdy ja yleensä sekään ei oikein riitä, että istuisin vieressä, vaan meidän täytyy olla " päällekkäin" !

No, nythän se mammanpoika tietysti sitten heräsi---

ihanaa, lähden kohta kampaajalle kaupunkiin ja ajattelin samalla kierrellä vähän alennusmyyntejä, vaikka kaapit pursuaa jo nyt ihan liikaa tavaraa :)

kukaan ei ole vielä kommentoinut ' pikku 3' uteluitani...?

Menen töihin tammikuussa 2007, tai sitten vaihtoehtoisesti elokuussa 2007. Sitä oman yrityksen perustamis mahdollisuuttakaan ei ole vielä poissuljettu, mutta siinäkin tapauksessa menee niklas hoitoon. Tarhapaikka yritetään saada esikoisen kanssa samasta tarhasta.

Kyllä harmittaa se kuinka tulot tippuvat nyt kun alan saamaan kotihoidontukea, törkeää mun mielestä!

Töihin paluu täytyy kuitenkin tapahtua vuoden 2007 aikana, koska todennäköisesti aletaan silloin rakentamaan ja silloin kyllä tarvitsee kummallakin olla tuloja, koska lainaakin täytyy saada. ja mikään ihan pikkuinen summa tuskin riittää =)

viivi

Eilen oltiin monta tuntia kaverilla kylässä ja esikoinen sai leikkiseuraa ja oli onnessaan.

Nyt se poju on 7kk ja huomenna neuvola jossa onneksi hyvää kerrottavaa,Juho keksi tänään uudenkin jutun,selällään maateen ponkaisee jaloillaan voimakkaasti ja menee pitkän matkan taaksepäin=) heh

Mutta jopas Viivin pojalla on menohaluja,nyt Juho karjuu tuolla kun koitin viedä päiväunille...

mitähän te kyselitte?

Vauvakuumetta ei ole eikä tule ja jos joskus tulee,niin sitten tulee(lapsiluku täysi).

Töihin palaan 13.8.07,plääh,ei ne siivoushommat kiinnosta ja yksi siivouspaikkakin on niin =(!!!!!!Mutta muuttaa aiomme joten pakko jossain mennä töihinkin että voi lainaa maksella.

Mä olen kallistunut sen Älvsbytalon suuntaan mutta mies vielä miettii ja miettii...(hyvä tietty miettiä...)

Menee esikoiseen hermot,valitettavasti,ikää 4v11kk kohta...

osaa hän olla avulias,kiltti ja ihanakin mutta välillä ovet paukkuu ja touhu on rasittavaa välillä,uhmaikä iski vasta 4v jälkeen.

pitää mennä kattoon mitä se tekee pinniksessä,moikka!

ainiin,shoppailureissu Keskiselle illalla,sitä odotan!!!!

äityliini ja Juho 7kk

Kivan lämmin ilta!

Istuttiin pihalla ja naapuritkin tuli ex tempore lasilliselle.

Oltiin siis to-pe turussa ja muumimaailmassa. Kiva paikka (vaikka olin vähän epäilevä...) ja kaikki meni hyvin ja esikoinen ' rakasti' paikkaa.

Näin helsinkiläisenä täytyy myöntää, että turku on kyllä nro 1 kesäkaupunkina, se tunnelma joen rannalla on mahtava :)

Minskulle: kolmosesta... olin 100% varma, että kaksi lasta on hyvä määrä, mutta nyt kun vauva ollut aika helppo ja tyytyväinen niin olen vähän kallistunut siihen kolmanteen ja mies on aina halunnut kolme lasta! Mutta jos päätetään yrittää kolmosta niin varmaan samalla n. 3v ikäerolla, sillä meillä on mennyt tosi hyvin kun esikoinen jo niin omatoiminen ja reipas! Eli yritys ' ehkä' alkaa joskus tammikuussa 2008... jos mieli ei taas muutu!

Missäs muut on?!

Juhannus ja miehen " eka lomapätkä" ohi :(

Onneksi miehellä vielä 2½ viikkoa lomaa heinäkuun lopussa.

Ehdittiin kahdessa viikossa mökkeillä, sukuloida, käydä maauimalassa, lintsillä ym ym.

Juhannus meni ihan kotosalla ja vähän harmejakin oli... miehen kahvit kaatui vauvan jalalle ja nyt siinä toisen asteen palovamma! Kaksi peukalonkynnen kokoista paisetta tuli vaikka vauvalla oli housut päällä ja vielä fleecepeitto jaloilla. Ja kaiken päälle puhkesi vielä vauvarokko lauantaina. Harmittaa kun kaikki meni niin hyvin syömiset, nukkumiset jne... ja nyt ei ruoka maistu (tänään syönyt yhden lihasoeen ja ½ hedelmäsoseen ja tissiä) ja yölläkin heräilee taas, mutta onneksi vain 3-4h välein.

Äitiliini: kiva kun laitoit Juhon kuulumisia =) taidan tehdä samat meidän tytöstä, meidän vauvoillahan on ikäeroa yksi päivä!

Eli meidän neiti ryömii eteenpäin tasatahtia molemmilla käsillä, pyörii oman akselin ympäri, istuu hyvin ilman tukea ja osaa kaatuessaan pitää päätä ettei kopsahda. Osaa kääntyä selältä masulle... mutta on vähän laiska sen suhteen toisin päin en ole nähnyt kääntymistä kuin kaksi kertaa. Syö puuroa, velliä, liha/kana/kasvis/hedelmäsoseita, maissinaksuja ja ruisleipä paloja ja edelleen imetän n.5 krt/pvässä.

Siinäpä meidän kuulumiset! Mites muiden jussit meni?!

me ollaan jo ehditty käydä korkeasaaressakin! ai että ne karhunpennut on ihania, leikkivät siellä äitinsä kanssa oikein kunnolla!

Se oli Kölli kenellä oli myös niitä putiikki-haaveita!

PIKKU3: Mulla on vauvakuume!! Tosin välillä myös ihan EHDOTON ei... Mutta kyllä meille vielä 3 lapsi tulee, mutta ikäeroa niklakseen tulee varmaankin ainakin sen 3½ mitä on esikoisella ja kakkosella nyt. Mutta kuume on välillä kyllä aika kova...

Äitiliini: Meillä miehellä on ihan ehdoton ei noihin Älvsbytaloja kohtaan! Me taidetaan päätyä sellaiseen sisustusvalmiiseen pakettiin, eli muuten valmis, mutta me sitten itse tehdään kaikki " sisukset" eli tapetoinnit, vessat, keittiöt jne.. Meillä ehkä riittäisi ammattitaitoa tehdä talosta suurin osa itse, mutta luulen että se kestäisi ikuisuuden se projekti, joten nopeudesta ollaan valmiita maksamaan! Tonttihan on valmiina, joten siinä säästää sitten!

Mistähän muusta oli puhetta?!

Ai niin, hermojen menemisestä esikoiseen!! Täällä on ihan sama ongelma...

Meillä on myös tytöllä yöllisiä kauhukohtauksia, jotka hieman verottavat meidän kaikkien unia... Lääkärin pitäisi tällä viikolla soittaa ja saa nähdä mitä sanoo!

viivi

Joeela:

Lainaus:

ps. meneekö muilla hermot esikoiseen????

- meidän neiti (kohta4v) sai sitten tänä kesänä ekan varsinaisen uhman ja äidillä menee hermo!!! ja joka päivä harmittaa oma käytös...

Siis tämä oli kuin mun suusta!! Paitsi että poika on 2 vee. Aivan älytöntä kiukkuamista ja tottelemattomuutta! Päivä on ollut hyvä jos hermot on menneet yksi tai kaksi kertaa:/

Kirjoittelen huomenna lisää, täytyy mennä nukkun:)

Öitä toivottelee Minsku

Onko kaikki lomille lähteny?! Meillä oli aamulla 8kk lääkärineuvola:

pituus 67cm, paino 8120g, pipo 54,2cm. Pituutta ei ollut tullut kuin 2cm kahdessa kuukaudessa, lähti käyrä hieman laskusuuntaan. Lääkäri sanoi vain, että näitä notkahduksia tulee..Tekstiä kirjoitti vähänlaisesti: Hyvin kehittyvä tyttö, vähän vierastaa, jäntevä. Juu, vähän vierasti..Huusi KOKO käynnin ajan kuin syötävä! Seuraava käynti onkin sitten vasta 1v. Kamala ajatella, et neljän kuukauden päästä meiän vauva täyttää jo vuoden..

Mutta laitan minäkin noita meiän osaamisia! Näitä on kiva lueskella! Neiti siis tulee perjantaina 8kk ja ryömii kovaa vauhtia eteenpäin, istuu tuetta ja istuessaan pyörii ympäri, kerran nousi jo makuulta itse istumaan, konttausasentoon yrittää kovin päästä, ei ihan onnistu vielä. Taputtaa käsiä yhteen, kiljuu ja kovaa. =) Ja jokeltelee, tavuja ei vielä tule.

Nyt on parina viime päivänä ruoka maistunut huonommin, aamupuuroa ei ole juurikaan syönyt, lounas kyllä menee, ja päivällinen suht hyvin, iltapuurokin tökkii. Kai tämä on joku vaihe vaan, toivottavasti pian taas maistuu paremmin!

..lapsiluku on nyt täynnä! Vaikka täytyy myöntää, että välillä vähän meinaa vauvakuume iskeä.. Miehelle en ole uskaltanut mainita, sais sätkyn.. =) Mutta nämä kaksi riittää meille, ellei vahinkoa joskus tapahdu, mulla ei ole vielä meinaan mitään ehkäisyä..Ollaankin miehen kanssa naureskeltu ajatukselle vahingosta, muttei se ehkä naurattaisi ihan heti, jos todeksi kävisi..Ainut hyvä puoli siinä olisi, ettei töihin tarvitsisi mennä! Voisin varmaan ikäni olla kotiäitinä. Harmi, ettei ole rahallisesti mahdollista.

Onkos ollut puhetta kauan aioitte olla kotona pikku2:sen jälkeen?!

Kävin tänään työpaikalla ja laitoin hoitovapaan tammikuuhun 07 asti.

JOS meen silloin töihin niin menen osa-aikaiseksi ja pidän hoitovapaan toisen jakson kesä-elokuu 07 ja vauva menis mun veljen kotiin hoitoon, jonne tulee yksityinen hoitaja hoitamaan niiden 2v. tyttöä.

TAI sitten jatkan hoitovapaata elokuuhun 07 asti...

Pitää vielä miettiä mitä haluan ja lisäksi on tietty tuo taloudellinen aspekti... jos saisin mukavasti rahaa, olisin kotona vaikka siihen asti kun kuopus 3v :)

Ja sit vielä onkos kellään " pikku kolmosen" kaipuuta...?

Pakko myöntää, että välillä käy mielessä ja välillä taas ehdoton ei...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat