Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Meillä on vajaa 2-v kotihoidettu lapsi. Tykkään laittaa isoja määriä ruokaa, ja syödään sitten pari päivää aina sitä samaa. Murehdin kuitenkin, onko lapsen ruokavalio tarpeeksi monipuolinen?

Aamu- ja iltapalat: Puuroa, lisukkeena nokare kaupan hilloa tai joskus puolukoita tai mansikoita tai soseutettua banaania. Joskus riisimuroja. Puuro yleensä kaurahiutaleista, joskus neljän viljan.

Välipala: Leipää tai banaania, harvoin jugurtti tai viili. Sormiruokana menee kurkkua, paprikaa ja tomaattia.

Lämpimät ruuat: Perunaa, riisiä tai pastaa.

Lihana broilersuikaleet, jauheliha, nyt muutaman kerran saanut nakkeja.

Kaloista syömme lohta ja joskus kalapuikkoja.

Kasvisruokaa teen usein, käytän kesäkurpitsaa, parsakaalia, porkkanaa, paprikaa. Pakastevihanneksia käytän usein, kaikkia erilaisia. Herkkusieniä syödään monessa ruuassa.

Kausittaisesti syödään sitten mandariineja, omenoita, joskus viinirypäleitä tai vesimelonia.

Tuntuu, että suurimmaksi osaksi syömme kanaa tai jauheliharuokia, ja pelkään että se on lapselle liian yksipuolista. Olen kuitenkin itse tosi nirso, enkä halua tehdä sellaisia ruokia, joista en itse tykkää.

Kommentit (4)

kuulostaa aika normaallta ruokavaliolta, ja tuon tapaista siis itsekin noudatamme. Itse pidän tärkeimpänä tuoreiden kasvisten, hedelmien ja marjojen käyttöä päivittäin, kunhan sitten maha täyttyy normaalilla perusruoalla, vaikka se olisikin usein niitä muutamia, samoja lämpimiä ruokia vaihdellen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

että joka päivä syötte kuitua (puuroa, ruisleipää, ym.), tuoreita kasviksia ja hedelmiä, lihaa / kalaa, maitotaloustuotteita, ym.

Elikäs joka päivä pitäisi saada edellä mainittuja raaka-aineita.

Luulen että jos syötte noin, niin on monipuolista!

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat