Seuraa 

Juhannus mennä tärähti...mitenkäs vaa´an viisari värähti?

Pelkäsin ihan hirveästi, että olen saanut painoa takaisin. Söin herkkuja perjantaina ja lauantaina, suklaata, makkaraa, jätskiäkin vähän...mutta Sunnuntaina olin takaisin ruodussa.

Juhannusviikon tavoiteeni olikin, että jos edes samassa pysyisi. Tai max. puoli kiloa plussaa... Mutta iloinen yllätys! Pudotusta viime viikosta on -900 gr :D

TÖTTÖRÖRÖÖÖÖÖ.....(fanfaarit :D )...uudelle kymmenluvulle! Lähempänä tavoitetta, jipiiiiiii!

Kertokaa, miten teillä menee? Onko vielä olemus intoa täynnä vai oletko jo kurkkua myöten täynnä laihduttamista ja sitä tuttua " ei tästä ole MITÄÄN hyötyä" -ajatusta?

Aloitus (29.5) ----73.8 kg (BMI 27.14)

1.punnitus (5.6) ---71.1 kg

2.punnitus (12.5)---- 71.1 kg

3. punnitus (19.6)-----70.4 kg

4. punnitus (26.6)------69.5 kg (BMI 25.65)

Välitavoite: 67.9 kg (painoindeksi normaalin rajoissa)

Tavoite: *******63 kg (BMI 23.42)**********

Kommentit (10)

Minä en pääse tällä viikolla puntarille, emme saaneet aikataulua sopimaan. Motivaatio laihdutukseen on kyllä ihan hyvä edelleen, senttejä lähtee. Mitannut en sitten ole, mutta vaatteista huomannut. Siihen se motivaatio sitten jääkin, muuten tympii.

Ruuan laitto ja suunnittelu nyt vaan tökkii tosi pahasti. Ei kiinnosta yhtään... hyvä, että lapsille saan jotain laitettua. tämä viikko enää niin mies jää lomalle. On tehnyt pääsiäisestä asti töitä oikeastaan koko hereillä olo ajan. 7-21 normaali päivä. juhannusaaton oli kotona (paitsi tietenkin rautakauppassa piti käydä), sitä ennen huhtikuussa ollut koko päivän kotona... ei oikein enää meinaa jaksaa tätä arkirumbaa pyörittää. Mutta neljä päivää enää!!

Näitä karppaus juttujahan on monia. esim. zonelaiset eivät pyry ketoosiin, heillä on tavoitteena verensokerin tasapaino ja luonnonmukainen puhdas ruoka. Tuota ruokavalioa olen suunnitellut tämän urakan loppupuolelle ja loppuelämäksi ;-)

olen käynyt lukemassa, mutta en ole jaksanut/ehtinyt kirjoittaa. nuo juhlat kuulostaa aika hyvälle motivaatiolle. Auttaisko pysymään ruodussa, jos suunnittelet tarkoin parin päivän ruokailut ja käyt heti kaupasta ostamassa niihin tarvittavat aineet? Ja pidä kiinni ruoka-ajoista tiukasti, ettei ehdi tulla liian suuri nälkä.

Kuntoplus lehdessä oli keväällä juttu jossa neuvottiin laihduttamaan 10+4 systeemillä. eli 10 päivää laihdutetaan ja 4 päivää syödään normaalisti ( ei ahmita ja herkutella hirmuisesti vaan ihan normaalisti)

Pointtina siinä kai oli juuri se että laihdutus on niin rankkaa eikä toista päätä näy niin tuolla olis niitä normaalejakin päiviä mukana. neljän päivän normaali syönti ei nosta painoa. ja tarkoitushan on oppia syömään niin ettei enää lihois...

Meillä on enää pari rankkaa päivää... Loma alkaakin ehkä vasta sunnuntaina, mutta loppu näkyy jo tässä urakoinnissa. Opinpas ainakin sen ettei me rakenneta enää yhtään taloa... remonttikin oli raskas työn päälle tehdä.

Mulla mennyt tuo ruoka aika liha, rasva linjalle... tylsää. En jaksa enkä jouda tekeen niitä kasviksia. pohjanoteeraus oli jauhelihaa ja kananmunaa, en suosittele ei ollut hyvää. Mutta elättelen yhä toiveita, että ensi viikolla skarppaan kasviksien kanssa.

Nyt nuo lapsukaiset meni pihalle. toisella ei ole ko yksi kenkä, täytyy mennä.

Ja se parin päivän lipsahdus ei kaada yhtään mitään!! Nyt vaan jatkan entiseen malliin niin hyvin menee. ja kyllä itseä pitää silti myös hemmotella, vaikka laihduttaiskin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja pehmomamma:

Kuulostaa NIIIN tutulta! Kotiäitinä ollessa olin aivan kamalan tympääntynyt ikuiseen ruuan laittoon ja siihen miettimiseen, että " mitäs sitä taas syötäisiin?" Oletko katsellut valmiita ruokalistoja ja ohjeita netistä? Olisiko niistä apua? Tai teet itse jonkun kiertävän ruokalista-systeemin?

Nyt pääsen todella paljon helpommalla, kun lapset ovat hoidossa. On helpompi itsekin pysyä kurissa, kun ei pääse jääkaapille koko ajan. Sinä tarvitsetkin nyt extra-annoksen kuria&puhtia: " tuiks!" Siitäpä lähti menemään, kerro alkaako vaikuttaa ;) ?

Eipä tuota meidänkään taloudessa paljon miestä näy. Yrittäjän työviikot on mitä on...tralla la laa. Mutta onneksi on töitä mitä tehdä! Ja ehkäpä se vielä joskus tästä helpottuu. Koita rutistaa menemään vaan menemään *tsemp tsemp!*

On niin helppoa kun tietää tarkkaan paljonko on syönyt ettei ole vaan oman tuntemuksen varassa.

Mulle on tainnu vaan käydä niin, että olen syönyt liian vähän, jolloin ei myöskään laihdu kun elimistö menee säästöliekille.. pitänee yrittää löytää kultainen keskitie tässäkin asiassa.

mutta lopulta kaikki oli odotettavissa. Viime viikon " vitutus" ja jussi niin painoa tuli + 800g eli paino nyt 64.9. olen nyt äidin luona kyläilemässä ja huomenna on veljen rippijuhlat... En kuitenkaan aijo luopua. toivottavasti osa painon nousu johtuu nesteen kertymisestä ja ulosteen makoilusta suolessa.

Olen ajatellut kokeilla ruokapäiväkirjaa... Onko kokemuksia? sekä pieniä muutoksia ruokavalioon. Oletteko löytäneet kaupasta ruisleipää joka olisi leivottu ainoastaan ruisjauhoista, ilman hiivaa sekä olisi kuitupitoinen?

Lähtö 65

nyt 64.9

tavoite 62

ihanne 55

näytti 79,6 vauhti ei kyllä päätä huimaa, mutta olo on hyvä ja näytän paremmalta joten olkoon nuo kilot. eli melkein 2 viikkoa ja 800 g. mutta suositus kai on 500 g viikossa, että siihen nähden.

Syöny olen kalorimäärien rajoissa ja reilusti allekin sekä liikkunu enemmänkuin eläissäni ikinä ennen, mut paino suht sama kuin viikko sitten. Ja ostin tänään uuden vaa' an, joka näyttää pari kiloa enemmän :( mutta motivaation kaivan jostain ja jatkan vaikka sit läpi harmaan kiven!!!!!

Hyvä hyvä, ensimmäinen merkki sitkeästä luonteesta on se, että tulitte palstalle, vaikka pudotus ei viime viikolla ihan suunnitelmien mukaan mennytkään! Tuolta alustalta on hyvä ponnistaa ja ottaa uutta puhtia :)

Haluan kannustaa teitä jatkamaan urakkaa. Olen itse yrittänyt laihduttaa näitä raskausaikana tulleita kiloja jo 2 vuotta..LUKUISIA kertoja. Jos silloin ensimmäisellä repäisyllä jo olisin tajunnut vain sitkeästi jatkaa puurtamista jokaisen repsahduksen jälkeenkin, olisin ollut 10 kg kevyempi jo aikoja sitten!

Nyt vasta olen saanut sisäistettyä tämän jutun. Olen laihdutuskuurilla vaikka 5 vuotta, repsahduksineni päivineni, mutta luovutan vasta, kun tavoitteeni on täytetty. Vaikka tulee viikkoka, että paino ei tipu (ja nouseekin) VAIN sitkeästi jatkamalla tästä hommasta voi selvitä voittajana. En halua seuraavan kahden vuoden kuluttua ajatella, että _vieläkin_ kannan näitä samoja kiloja.

Tämä viikko onkin ollut sitten yhtä repsahdusta :( Tähän asti on mennyt hyvin, mutta nyt alkaa ote lipsua.

Söin eilen makkaraa ja jäätelöä. Tänään 2 piirakkapalaa kahvilassa. Oi voi. Vaikka kaloreissa niistä ei olisikaan tullut paljon, merkki on huono. " Annoin pikkusormen, se vei koko käden..." on niin tuttu tarina meikäläiselle.

Auttakaa, tsempatkaa! Onhan teitä muitakin kärvistelijöitä? Miten saisi motivaatiota jatkaa yhtä tiukkana?

Syksyllä on kyllä kahdet juhlat, jossa on tuttuja paljon joita en ole nähnyt vuosiin. Olisipa kiva mennä niihin hoikkana jossakin kivassa uudessa asussa :) Hmm...ehkä tuossa olisi porkkanaa?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat