Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kiinnostaisi tietää onko täällä vaimoja joiden miehet tekevät ympäripyöreitä päiviä omassa tai jonkun muun pizzeriassa. Mun mies on ollut yrittäjänä nyt liki yhdeksän vuotta. Jääkö lasten ja kodin hoito enimmäkseen teidän kontolle? Välillä ajattelen, että olisi ihanaa kun mies tekisi 8-16 päiviä. Vaikka olen vuosien saatossa jo tottunut siihen, silti välillä toivoisi että olisi enemmän aikaa perheen kesken. Eniten kaipaan mieheni läsnäoloa kun on hankala päivä lasten kanssa ja koti muistuttaa Ämmässuon kaatopaikkaa enemmän kuin ihmisasumusta. Lisäksi jos tarvitsisi tehdä jotain " miestentöitä" , niin se tuppaa venymään aika pitkään ennen kuin homma tulee hoidetuksi. Tuli vaan mieleen kun tossa eteisessä on lojunut yksi kirjahyllyn osanen odottamassa kassamista jo liki kaksi kuukautta. Siispä täytyy kait ruveta itse väsäämään jos ei ala mitään tapahtumaan. Kuulostiko yhtään tutulta ?

Sivut

Kommentit (22)

Mies pyörittää omaa paikkaa ja minä vielä viikon koti äitinä! Minun tyttö on 2,2 vuotta! Ei ole suuri ikäero sinun pienesi kanssa!!! Oleko itse myös pizzeriassa työssä? Se on rankkaa hommaa...meillä ainakin nähdään miehen kanssa aika harvoin!...

Meilläkin mies joskus alkuaikoina, kun ei ollut vielä paikkaansa yhteiskunnassa ihan löytänyt " haaveili" yrittäjän ammatista ja silloin kai todennäköisin olisi ollut tuo pizzatyö. Vastustin henkeen ja vereen jo ennen lasten syntymää, ei olut alkupääomaa, pelkään suuria lainoja ja tiesin että en ole valmis sellaiseen lesken elämään. Aloittipa tuo mies jopa ravintolakoulun työllisyyskoulutuksena, muttei sielläkään oikein viihtynyt ja sitten kun sai työtä (teollisuudesta ensin) niin vaihtoi suosiolla töihin. Kokeili lisätienestinä joskus pizzatöitäkin (kerättiin matkarahoja), muttei siitä koskaan tykännyt.

Nyt kymmenen vuoden jälkeen on jo eri työpaikassa (isossa yrityksessä) ja on oppinut itsekin arvostamaan erittäin paljon säännöllistä 8 tunnin työpäivää, täysiä vuosilomia, palkallista sairaslomaa.

Saako pizzahommista oikeasti niin paljon rahaa (tiedän, oikeasti tiedän,että monet ainakin työntekijät tekevät kamalasti pimeitä hommia ja samalla nostetaan kelan rahoja) että kannattaa uhrata vapaa-aika? Vai onko se vain elämäntapa? Perhe-elämää silloin ei ainakaan ole, meilläkin joku tuttava perhe, jonka kanssa yhteydenpito käytännössä ihan mahdotonta kun heillä ei koskaa ole yhteistä vapaa-aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Merhaba!!

Sulla mies varmaan Turkista, eikö? Ainakin nimimerkistäsi päätellen:D Me asutaan Pisassa, tässä Puolarmetsän ja Nöykkiön välimaastossa, elikkäs aikas lähellä teitä... Omppu on meidän vakio shoppailupaikka!!!

Jossa mies on aamusta iltaan...lapsia meillä on kaksi kappaletta! Mutta eipä tuo mies muutakaan haluaisi tehdä!!! Nauttii työssä olosta ja töiden jälkeen nauttii koti elämästä!!! Vapaa päiviäkin on tullut jo useampia!!!

Berifan onko sinulla turkin kurdilainen mies? On nimittäin kurdilainen nimi=)

Mellä on myös tyttöja poika! Meidän tytön nimi on Berfin! Onko sun miehesi kauan asunut suomessa? Mun mieheni kohta kymmenen vuotta ja puolet siitä ajasta on oltu yhdessä! Kurdilaisista lauluista pidän minäkin jonkun verran on levyjä ja kasetteja kertynyt kotiin!!

Me asutaan Helsingissä. Meillä on noin kaksi vuotias tyttö, jonka hoidosta vastaan 99% minä. Sekin on kurjaa, kun tyttö saa olla isänsä kanssa niin vähän ja sit myöskään mies ei kauheesti tietä tytön asioista. Mies kuitenkin itse on suhteellisen tyytyväinen tilanteeseemme. Välillä sanoo, että haluis normaalit työajat, mutta ei kuitenkaan tee mitään sen eteen, että niin olisi.

NIIN tuttuja nuo teidän kirjoitukset!! Meillä mies on ollut suomessa vajaa 6 vuotta ja on sen kokoajan ollut pizzeriassa töissä!! Maaliskuussa meille tuli ensimmäinen lapsi ja toukokuussa mies avasi oman ravintolan!!!!!!!!!!!!!!!! Ei olis parempaa aikaa voinut valita... Nyt sitten entisen kodinhoidon lisäksi hoidan vielä 3kk vauvammekin, joka ei ole ihan sieltä helpoimmasta päästä!! Välillä kyllä pinnaa kiristää, kun viimiset 2kk mies on tehnyt yli 300h kuussa töitä... On siis kaikki illat ja viikonloput töissä ja mä kateellisena kuuntelen muita joiden miehet on töissä 8-16, että mitä kaikkea kivaa he tekevät yhdessä iltaisin ja viikonloppuisin!! Meillä oli arki tai viikonloppu, on kaikki päivät samanlaisia!!

Ai niin, me asutaan Espoossa, eikä olisi uudet tuttavuudet täälläkään haitaksi!! :D

Mellu

Meillä on ihan samanlaista. Mies on aina töissä. Kyllä tosiaan ois ihana, kun mies tulisi kotiin neljän jälkeen iltapäivisin. Meilläkin tätä on jo jatkunut jokunen vuosi ja kai siihen on jonkun verran jo tottunut.. välillä se on raskaampaa ja välillä helpompaa. Ihanaa kuulla, että en oo ainut kenellä on tällaista.

Minä olen myös ollut äitiyslomalla kohta 2 ja puoli vuotta. Ensi viikolla alkaisi päiväkoti ja pääsen minäkin tekemääm jotain muuta...Meillä on sama että hoidan paperi asioita ja kaupassa käyntiä!!! Omaa varsinaista alaani en vielä tiedä opiskelemaan en jaksaisi lähteä!!! Suoraan töihin ennemmin!! Meillä lapset on 2v ja 1v...Tyttö ja Poika!!!

Vauhtia riittää täällä aamusta loppuun=)

birbebek..

pistin hakemuksen.. juuu pitseria leski ilmoittautuu..ja kesäisin festarileski.. :( joskus huonoina päivinä hapettaa niin pahasti ettei tosikaan.

Pojalla kun sattuu olemaan niin ihanan 5v uhma.

Mies on kysynyt monen moneen paikkaan mutta kukaan ei halua ottaa töihin ahkeraa suht ammattitaitoista ja kielitaitoista miestä..

eli pakkonakki..

Berivan on tosiaankin kurdinimu ja mieheni on Turkin kurdi. Meidän tytön nimi on Berivan. Mieheni keksi nimen laulusta Berivanim eli olen Berivan. On muuten tosi kaunis laulu.

Helsingissä austelee tämä pizzaleski :) Meillä on 1,5v lapsi ja ihan sama tunne vkonloppuisin eli kaverit ovat perheiden kanssa, mutta omalla miehellä ei ikinä ole vkonloppuna vapaata :( Eli uusille ystäville on aina tilaa :)

Meillä kyllä helpotti, kun mies sai oman ravintolan. Nyt enemmän kotona ja huomattavasti joustavampaa suunnitella kaikki menot.

Ennen kun oli muilla töissä eli 12 h pvä. Ei saanu vapaata vaikka oma lapsi oli todella sairas.

Tarviihan sitä rahaa, kun usein nää ukot elättää vielä vanhempansa.

Aika isoja summia lähetetään rahaa. Sitten on paljon lumeliittoja, jossa ukot Suomessa vain tekemässä työtä ja haluavat rikastua. Ehkä sitten hankitaan kotimaasta auntoja ja lopulta myös vaimo. Suomi-vaimo saa siinä vaiheessa kenkää...monille on myös helpotus olla töissä, ettei tarvii sen feikkivaimon kanssa viettää aikaa. No menipäs kyyniseksi, mutta olen niin paljon nähnyt 10-vuotisen avioliittoni aikana.

tässä iltapuhteena perustin uuden yhteisön hotmailiin..Vielä on raaka versio, mutta olette erittäin tervetulleista keskustelemaan asioista maan ja taivaan välillä. Sillä kukapa ei ymmärrä pizzaleskeä paremmin kuin toinen pizzaleski.

http://groups.msn.com/PIZZALESKET

tuolta pitäisi päästä mukaan..ollaan suljettu yhteisö :)

Meillä on kolme lasta poika 11v, tyttö 5 v ja poika 2,5 v. Mieheni on ollut suomessa reilut 15 vuotta ja me on oltu kohta 12 vuotta yhdessä. Siitä ajasta on 11 v tehnyt pizzatöitä ensin toisella ja sitten ollut yrittäjänä viimeiset 7 vuotta.

...tosin tajusin syyn kun luin yhteisön perustajan kirjoituksia vähän tarkemmin ja tunnistin kuka on kyseessä :p

birbebek:

Lainaus:

tässä iltapuhteena perustin uuden yhteisön hotmailiin..Vielä on raaka versio, mutta olette erittäin tervetulleista keskustelemaan asioista maan ja taivaan välillä. Sillä kukapa ei ymmärrä pizzaleskeä paremmin kuin toinen pizzaleski.

http://groups.msn.com/PIZZALESKET

tuolta pitäisi päästä mukaan..ollaan suljettu yhteisö :)

asumme omakotitalossa, ja mun täytyy tehdä myös ne jutut, mitkä must kuuluis miehelle. Mainitakseni nurmikon leikkuu, ja puiden kanto. Mies kyl aloittaa ne, mut yleensä samaan aikaan tulee " yllätävä meno" .Onks tää muille tuttua?

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat