Vierailija

Minulla on kaksi lasta ja molempien odotusaikana kertyi painoa yli 25 kg. Tosin söin herkkuja ja muutenkin aika surutta popsin kaikkea.

Nyt kun aloin odottamaan tätä " iltatähteä" ajattelin että nyt pidän läskit poissa (koska lähtöpainokin jo reilusti suurempi kuin ennen).

En ole syönyt karkkia ja muutenkin syön terveellisesti ja oikein kiinnitän huomiota ruokavalioon. Liikun lähes päivittäin pyöräillen tai lenkkeillen (mitä en aiemmissa raskauksisa läheskään näin usein tehnyt).

Silti läski vaan tarttuu eikä pelkästään vatsaan vaan reisiin ja takapuoleen!

Olen siis sellainen päärynävartalomallinen ja nyt olen tosi oksettava läskipontso:(:( 13. vko menossa ja painoa tullut jo 7 kg ja lähtöpainoakin ihan liikaa:(:(

Mitä ihmettä mun pitää tehdä ettei tulisi taas sitä 25 kg:a? Mulla on sitten niin kamala urakka synnyksen ja imetyksen jälkeen että hui! Kun tosiaan on sitä pudotettavaa vähintään 5 - 10 kg jo ennestäänkin!!

Nyt olisi hyvät neuvot kalliit.

Eikö todellakaan mulla ole vaikutusta vaikka kuinka syön terveellisesti:(

Kommentit (7)

kolme lasta on ja paino on noussut jokaisessa raskaudessa välillä 20kg-27kg.

esikoista odottaessa söin ihan surutta ja herkuttelin ja painoa tuli 27kg. keskimmäistä odottaessa pidin tosi tarkkaa linjaa syömisissä ja painoa tuli silti 20kg. nuorimmaista odottaessa en jaksanut enää turhaan stressata syömisistä kun tiesin että läskiä tulee joka tapauksessa joten söin aika huoletta ja painoa tuli 25kg.

minulla ei myöskään lähde kilot imetyksen myötä pois vaan olen aina joutunut laihduttamalla laihduttamaan ne pois. nyt on vielä 10kg jäljellä kuopuksesta ja jostain pitäisi saada ryhtiä niiden laihduttamiseen *huoh*

meikäläisen kroppa taitaa vaan olla niin " luolakautinen" että pitää kynsin hampain kiinni jokaisesta raskaus- ja imetysaikana syödystä kalorista ettei vaan vauvaparka nääntyisi ravinnon puutteeseen... minulla on ollut myös raskausaikana ummetusvaivaa ja paino nousi aina selkeästi enemmän niillä viikoilla jolloin ummetus oli pahana. jos maha toimi hyvin niin painoakin tuli vähemmän.

Itse sairastuin tietämättäni kilpirauhasen vajaatoimintaan ja raskaus ajan diabetekseen, painoa tuli lisää 30kg. Vasta 2v. päästä synnytyksestä minua alettiin hoitaa. Painon nousu pysähtyi vasta sitten. Vaikka en olisi syönyt mitään painoni vain nousi:(

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mulla nousi paino toisessa raskaudessa hiukan vähemmän kuin ensimmäisessä. Tarkkailin syömistä ja join usein maustettua vichyä kun oli pakko saada jotain.

Meille on tulossa neljäs lapsi ja paino on alkanut taas nousta. Tosin mun lähtöpaino on ollut aina ihannepainon alarajoilla. Raskausaikana olen yrittänyt syödä tosi terveellisesti, välttää kaikkea lihottavaa ja liikkua paljon. Silti paino vaan nousee 15 kg vaikka tekisin mitä. Mulla imetysaika vie kyllä kilot pois, vaan silti stressaan painonnoususta. Neuvolassakäynti oli aina kurjaa sillä monella kerralla paino on noussut yli sallitun rajan. Mun kroppa on ainakin ikäänkuin säästöliekillä raskauden aikana, varastoi jokaisen kalorin. Kadehdin niitä joilla paino nousee vaan 7 kg tms.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat