Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Hei taasen!

Vast ikään kyselin Liinalle nimiä lisäksi, mutta vaikka vauvan pitäisi olla tyttö niin onhan se nimi pojallekin mietittävä. Sisarrukset siis Lenni ja Laura. Pojalle ehdottomasti huonoja ovat Lassi, Lauri ja Leevi, ne on käytetty moneen kertaan, eli pitäisi saada L-kirjaimella alkava nimi.

Itse olen tykästynyt nimiin Leo Olavi, mutta kaipaisin tähän kolmatta nimeä, sinänsä sama mikä se olisi kunhan sointuisi. Sen pitäisi tulla joko Olavin jälkeen tai Leoa ennen. Olavi on ukkini nimi, muita tulevan lapsen ukkien nimiä ovat Eero ja Erkki, mietin itse Leo Olavi Eerik tai Leo Olavi Eerikki, mutta jotenkin ne tökkäävät.

Auttakaapa jälleen!

Kommentit (7)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ruusunen76:

Lainaus:

Sen pitäisi tulla joko Olavin jälkeen tai Leoa ennen. Olavi on ukkini nimi, muita tulevan lapsen ukkien nimiä ovat Eero ja Erkki, mietin itse Leo Olavi Eerik tai Leo Olavi Eerikki, mutta jotenkin ne tökkäävät.

Miksei Leon ja Olavin väliin voisi laittaa vaikka nimiä Eero tai Erkki? Minusta kaikkein sointuvin paikka " lisänimelle" olisi justiinsa siihen väliin, varsinkin siksi että Leolavi sekoittuvat helposti o-kirjaimen takia.

Leo Olavi Eerik ei minusta töksähdä, Eerikki kylläkin. Kolmanneksi laitettava nimi voisi hyvin olla konsonanttiloppuinen, sillä se jotenkin " päättää" nimen komeasti - laittaa pisteen lauseen loppuun. Tässä muita vastaavia ihan vaikka esimerkkinä:

Leo Olavi Edvin

Leo Olavi Armas

Leo Olavi Markus

Leo Olavi Iisak

Leo Olavi Benjam

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat