Seuraa 

Aloitan uuden pinon jo tiistaille, kun on tuo maanantainen jo aika pitkä. Lueskelin noita vanhempia kirjoituksia, kun en reissun vuoksi ole ehtinyt pinoja lukea ja siellä oli keskustelua sektiosta ja kivusta. Itselläni on takana kaksi sektiota ja tämäkin vauva leikataan. Omat kokemukseni ovat samansuuntaisia kuin jollakin nikillä (sorry, kun en muista), että mitä pikemmin lähtee liikkeelle sen nopeampaa toipuminen on. Lisäksi omassa synnärissä muistutellaan aina sitä, että vesi vanhin voitehista. Itse suihkuttelin haavaa aamua, iltaa ja tosiaan lähdin liikkeelle heti kuin mahdollista. Niillä toivuttiin nopeasti kahdesta edellisestä, toivottavasti tästäkin:)

Tällä viikolla ajattelin laittaa loput vauvan jutut valmiiksi, vaikka muutama viikko vielä aikaa olisikin. Mutta jos sattuu, että tuleekin suunnitellusta sektiosta huolimatta äkkilähtö, niin ei tarvi miesparan sitten ihmetellä, että miten laittaa ja mitä ottaa mukaan sairaalaan. Olisikin surkuhupaisaa, kun tulisi tuomaan äidille vaatteita ja kassista löytyisi unelmaseksikkäät stringit, pikkutoppi tai muuta vastaavaa. Olisihan siinä ihmettelistä, että kun on tätä jälikivuotoa, että mitenkäs tämä yhtälö nyt passaa.....

Tein tänään kirpparilta taas aivan ihania vauvanvaatelöytöjä. Yhdellä äidillä on siellä pöytä, jossa se myy merkkivaatteita ja sieltä on tullut ostettua jo yhtä ja toista. Ihanaa on kyllä laittaa noita pikkuvaatteita. Toivottavasti en ole hurahtanut liiallisuuksiin, kun h&m:ltäkin lähti mukaan aika pino pikkuriikkisiä vaatteita. Taidan sanoa vieraille, että tuokaa reilusti isompia vaatteita.

Carelia ja Tiitiäinen 36+2

Sivut

Kommentit (27)

Ensiksi onnea C.V ja kultanauha! Onkohan joku muu saanu oman kullannuppunsa noiden kahden onnellisen välissä kun en ole koneelle kerennyt?

Eilen oli synnäriin tutustumis kerta. Tuli ihan mukava ja luottavainen olo kun ei ollutkaan niin " steriili" ilmapiiri vaan saatu aika leppoisiksi tiloiksi. Vielä olisi 4 vko ja kaksi pvä jäljellä LA:n eli ainakin Ras-mam:in kanssa samoilla ollaan ja tais joku muukin meitin kanssa samoja viikkoja ja päiviä laskeskella. Pikkusen rupes jännittämään että koska lähtö tulee mut tosiaan ihan positiivisella mielellä jännittää. Kunhan vaan ei menis yli lasketun,muuten sillon ne viiemeiset päivät tulee olemaan piiiiitkiiiiäääääääää. Hoitajalla oli hetken aikaa yksi pikkunen (vauva A) kaksosista hetken sylissä kun kertoi asioita synnärista. Oli se vaavi vaan pikkunen vaikka oli jo kaksi viikkoa vanha. Olivat kuulemma syntyneet pikkusen ajoissa äidin voinnin vuoksi ja samasta syystä oli nyttenkin hetken hoidossa hänellä kun äiti ei oikein jaksanut.

Torstaina taas neuvola. Naama,nilkat varpaisiin saakka sekä jonkun verran sormet/ranteet edelleen turvonneet entisestään ja ruvenneet kipeytymään.

Tavallaan tylsää kun sataa. Toisaalta tekee ihan hyvää noille pihakukille ja meijän pikku kasvimaalle. Mieheni meni autolla töihin joten mietin että viitsiikö sitä lähteä kaupoille motsikalla kun vaatteet on sitte märät mut ehkä se just hillitsis pikkusen ostos maniaa kun ei märissä vaatteissa viihdy kauaa.Hiukan harmittaa kun on noi alet eikä oikeen kannata ostaa itelleen mitään vaatetta saati kenkiä kun kohta ne on ihan väärän kokoisia,vauvalle niinkun joku muukin jutteli niin on vielä pikkusen vaikeeta ostaa ton epävarman sukupuolen vuoksi ja sitte siks et minkäs kokonen pötkäle oikeen on sitte loppu peleissä.

Rauhallista sadepäivän jatkoa kaikille,

SurinaS 35+5

No eilen siellä sairaalassa luettelivat paljon syitä, miksi ei kannata käynnistää.

Mun muistiin jäi että synnytys voi pysähtyä, kun ei ole luonnollisesti alkanut. Ja käynnistäessä vauvan pää monesti menee virhetarjontaan, jolloin avuksi leikkaus--->omat riskinsä tai sitten joudutaan auttamaan imukupilla.

Paljon oli muitakin syitä, enkä muista enää kun päällimmäiseksi jäi sana imukuppi (kuulostaa kauhealta)!

Ja kun järjellä ajattelee, niin vauvahan tulee sitten kun valmis on, eri asia jos on lääketieteellisiä syitä käynnistää. Mulla nyt syynä oli vain isokoinen vauva, ja en haluakaan enää käynnistystä aikaisemmin kun kuulin ongelmista, synnytän vaikka sen 5-kiloisen sitten!

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Onnittelut täältäkin kaikille jakautuneille:-)

Meillä käydään läpi oksennustautia...Ensin nuorin aloitti juhannuksena, 7v. laatoitti eilen vessan lattian...pöntön vierestä;-/ ja yöllä 6v. oksensi ämpäriin ja nyt ripulia...itselläni oli vain kerta oksennus lauantaina ja meni sillä ohi onneksi.

Mutsi04: Meilläkin laitettiin 1v.10kk poitsulle oma isojen poikien sänky kuukausi sitten ja alku menikin hyvin,mutta ensi huuman jälkeen olikin kivempaa pomppia sieltä pois kokoajan ja päiväunistakaan ei tullut mitään...silloinhan äiti hermostui,kun ei päiväunille päässyt ja poika laitettiin takaisin pinnasänkyyn missä nyt tyytyväisenä köllii...ilman vastustusta. Olisi ehkä pitänyt sitkeästi vaan kuskata kokoajan takaisin....mutta ei näillä viikoilla enää jaksa...ajattelin sitten myöhemmin...

Viimeiset pari yötä ovat menneet levollisesti ilman supisteluja ja puutumisia,kun ei ole mennyt liian aikaisin nukkumaan...Villahousutkin(merinovillaiset vaippakuoret) sain eilen valmiiksi vaavelille! Ensimmäiset omatekeleet:-) Joten nyt sopisi ukkelin jo syntyä...tämä närästys on ehkä pahinta kaikista....

Tänään 39+1....nyt minua porataan käsivarteen muoviputkella ja nyt sillä kuritetaan telkkaria,joten täytyy mennä aamupalalle....

ja ihanaa kun on viileetä.

Täältä myös onnitteluhalaukset kaikille nyyttinsä jo lunastaneille.

Mutsi04: sinäkös pohdit sitä omaan sänkyyn siirtämistä (erittäin hyvä muisti) ?? Mä en osaa sanoa muuta neuvoa kuin KÄRSIVÄLLISYYTTÄ ja PALJON. Meillä tyttö nukkui n. 1v 2-3kk asti perhepedissä ja sitten hommattiin jatkettava sänky joka on meidän sängyn vieressä. Alku oli kanssa melkoista kiljuntaa. Siellä kyllä käytiin leikkimässä ja nukahdettiinkin ihan hyvin mutta yöllä alkoi itkukohtaukset. Kärsivällisellä asenteella ja joskus huonoillakin yöunilla ollaan päästy hieman hommassa eteenpäin. Nyt mennää jo joskus niin ettei herätä yöllä ollenkaan tai yhdellä itkulla aamuyöstä jolloin kyllä nostetaan meidän väliin jatkamaan unia.

Oliko tuosta nyt mitään apua mutta sympatiat tulee kyllä täältä. Ei se aina ole helppoa.

Täällä omassa navassa olo edelleen " tasaisen kurja" . =)

Supistuksissa rupee olemaan pikku hiljaa aina enemmän tehoa/voimaa, lantiota särkee ja valkovuoto on runsasta. Eli housuja vaihdetaan täälläkin useasti. Tässä sitä vaan odotellaan omaa vuoroa jotta pääsisi tositoimiin, ehkäpä tuo omakin vuoro joskus koittaa.

Tänään päivällä neuvola. Tuskin kovin kummoisia uutisia siellä tulee mutta on se kiva käydä kuuntelemassa sydänäänet ja että muutkin jutut on kunnossa.

Palailen vielä tuon neuvolan jälkeen kertomaan kuulumisia mutta nyt nappaan tuon pirpanan kainaloon ja kirjoja toiseen. Näin meillä sadepäiviä vietetään, köllötellään ja luetaan satuja :)

Neppe rv 37+0 (38+3)

Raskausviikkoja oli silloin kasassa 37+2.

Painoa pienellä miehellä oli 3070g ja pituutta 49cm.

Kirjoittelen synnytyksestä paremmalla ajalla!

T: Evius ja pikkuheppu

Täällä taas nuokutaan keskellä yötä....taitas olla syytä lähtä nukkuun jos vaikka jaksas taas huomenna olla ahkera äiti noille vanhemille.

Johan helpotti tuo paniikki kaiken keskeneräsyydetä kun sain kaverilta kasan vauvan vaatteita ja nyt on siis edes jotain mitä pistää vaapelin päälle. Ois niin kiva ostella jo kaikkee poikien tai tyttöjen juttuja, mutta ku ei tiedä kumpi se on, jännittää!! Kysyin kyllä sillon rakenne ultrassa, mutta eivät osanneet sanoa vielä kun oli niin pieni. Nyt sitte vaan ootellaan. Just ku ois ollu nuo aletki!!!;)

Hauskaa tiistaita vaan kaikille!

Snowy ja masukki rv36+3

Ja missä on RvaKevät? Muakin kiinnostaa tietää, hänhän odotti/odottaa niitä kaksosia ja LA oli heinäkuun alkupuolella joten varmaan saanut...voi kyllä kaksosten kanssa olla niin touhua täynnä ettei kerkeä tänne kirjoittelemaan...?

Eilisestä: Kävin siellä synnytysosastolla juttelemassa pelosta, kun mullahan ne 2 viimeisintä vähän vaille 5-kiloisia olleet.

Tulos: Enää ei pelota, vaikka olisi ylikin 5 kg, synnytys suunniteltiin (niin pitkälle kuin sen suunniteltua voi!) kivunlievitysten suhteen ja käynnistystäkään en enää halua, kun kuulin mitä ongelmia siitä voi tulla, kun ei luonnollinen.

Eli jään nyt sitten odottamaan heinäkuun loppupuolta ja että alkaa itsekseen. (Kaikki 4 ed. synnytystä alkaneet siten, että illalla limatulppa irronnut, seuraavana yönä alkaneet supistukset ja siitä 2 tunnin päästä sairaalaan. Siellä puhkaistu kalvot ja sitten supistelut jatkuneet kovempina ja vauva syntynyt. Kaikki siis täysin SAMAN KAAVAN mukaan ja synntys kestänyt kaikkiaan n.12 tuntia)

Niin uskallettiin tämänkin povata menevän vähän samaan malliin vaikka koskaanhan ei tiedä!

Mutta pääasia että nyt on olo kuin Hulda Huolettomalla, ja voin taas nauttia kesästä!

Tulenpa iltapäivällä kertomaan sitten yämän aamun neuvolakuulumisia, on myös lääkäri ja arvioidaan myös vauvan koko ym.

Saapi nähdä onko tämä mamma enää huoleton vai mitä?

Ras-mam ja poitsu 35+5

ONNITTELUT VAUVAN SAANEILLE!

Huvitti tuo, että pienet ristiäiset, mutta omat tädit ja sedät kutsutaan :) Siis siksi, että meillä ne ei todellakaan ois mitkään pienet juhlat enää. Meillä kun tulee jo omista sisaruksista, vanhemmista ja kummeista yli 20 hlö.

Sassa (?) eilen kaupitteli kestovaippaa. Mulle ainkin kelpaisi, kun kovasti oon miettiny, mitä kaikkea tarvitaan, että sais kestoilun heti vauvasta sujumaan. Mutta mulla ei oo anonyymiä s-postiosoitetta. Ja kannattahan sun ehdottomasti ite kokeilla sitä ees välillä. Säästöä se vain on ja pestä voi sitte muun pyykin mukana, kunhan enimmät huuhtaisee samalla, kun pyllyäkin pesee.

Joku muukin oli villiksiä tehny. Mä oon kanssa miettiny, että kyllä ihminen voi olla kumma. Tähän asti en oo odotusaikoina muka osannu /jaksanu/viittiny tehdä ite vauvalle mitään ja nyt sitte pikkunelosen odotusaikana oon kutonu muutamassa viikossa kolmet villikset ja neljännet on työn alla. Yhdet isot on kolmosella käytössä, muut on pieniä. Mutta jos ehdin ja jaksan, aion tehdä lisää isompia.

Eilen tuli jo napakampia supistuksia, mutta tänään ei oo juuri tullu. Varmaan viikonlopun autoreissut kuoppaisilla teillä vaikutti. Mies kyllä heti muistutti, että tällaistahan se on (esikoista lukuunottamatta) ollu viimeiset pari viikkoa. Musta itestä kun tuntui, että vauva muka justiin syntyis. Mutta muistin kyllä sitte itekin, että niinhän se on tainnu olla.

Käynnistämisestä anoppi on sanonu, että siinä nyt ei oo mitään kummemempaa. Hänellä kun on kaks viimeistä käynnistetty kolmosen suuren koon takia. Mutta tosiasiahan on, että kyllä siinä riskinsä on, jos paikat ei oo vielä muuten kypsät. Mutta tosiaan eri asia on, mikä kulloinkin on järkevintä.

Mullahan kolmonen oli 4640g ja ite kun oon 152cm, niin isohan tuo oli. Mutta hyvin synnytys meni ja kätilö sanoi,että jos ois tietty etukäteen, niin ois leikattu, mutta nyt kun tuo nähtin, niin kyllä sitten viisikiloinenkin ois tullu.

Nythän vauvan ei muka pitäis olla niin iso, kun sf-mitta on " kauniisti keskikäyrällä" , mutta tuskin kovin pienikään on. Kaikki on kuitenki ollu lähemmäs nelikiloisia.

Voimia loppuodotukseen!

T@hti ja kolmikko sekä rv 37+2 (nla:n mukaan 37+3)

eli kävin aamulla neuvolalääkärissä.

Vauva on edelleen poika ja painoarvio nyt reilu 3kg. Lääkäri arvioi, että syntyessään n.4000g-4500g. Eli nyt vasta olenkin luottavaisin mielin, kun ei ehkä 5-kiloista tulossa.

Kaikki paikat ovat tiukasti kiinni ja niin arvelinkin, eihän mulla ole ollut supistuksen supistusta.

Sormet ja jalkanivelet ovat jo viikon olleet todella kipeät, kuin pikkupuukkojen päällä kävelisi.

Kävin myös verikokeissa ja katsotaan reumafactori ja kutinan takia maksa-arvot.

Ras-mam & poitsu 35+5

Täällä sitä sukuloidaan vanhempien luona, ja meinaan täällä viihtyä ainakin heinäkuun puoliväliin. Tossa aikaisemmin näytti, ettei järjesty neuvolassa käyminen täällä, mutta onneksi sekin järjestyi. Eli lähestulkoon viikolle 39 viihdyn täällä, ja sitten kotiin. Luulen, että siinä vaiheessa iskee fiilikset, että vois jo tulla. Täällä lapsuuden maisemisessa kuitenkin niin paljon enemmän seuraa ja tekemistä kuin kotona.

Mulla on nyt tullut turvotukset jalkoihin, ja niihin liittyy kovat pohjekivut.. Onkohan normaalia? En tajunut neuvolasta kysyä, kun olin sinne yhteydessä. Muuten on turvotukset rajottunut tuonne jalkoihin, ei esim. käsissä mitään.

Ihanaa, kun näitä heinäkuun vauvoja alkaa tipahdella :)! Saas nähdä tuleeko meidän beibistä heinäkuinen vai elokuinen, jos syntyy viikon sisällä la:sta, pysyy vielä heinäkuisena. Ristiäispäivä meillä on lyöty jo lukkoon, kun ne järjestetään appivanhempien kotona ja pappikin tulee eri paikkakunnalta. Laitoin miehen miettimään omaa kutsuvieraslistaa, että alkaa vähän hahmottua tuo vierasmäärä. Mahdollisimman pienenä haluan pitää, mutta tietyt omat sedät ja tädit on vaan meidän suvussa PAKKO kutsua.

Jaksamisia kaikille! Ihanaa tälläinen sadepäivä välillä :)

elle06 rv 36+1

Evius: paljon onnea pikkuisen nyytin johdosta.

Omaa napaa:

Tänään päivällä neuvolassa tuli pyörähdettyä ja kestihän tuo visiitti oikein vartin :D

Näytteissä ei mitään eli puhtaat ja painoa oli tullut 800g lisää viime viikosta. Ihme ettei enempää mutta ehkä ananakset ovat tehneet tehtävänsä kun turvotus laskee koko ajan. Verenpaineet hyvät, alapainekin pysynyt nyt päälle 60.

Vauva köllötteli siellä rt:ssa ja alhaalla. Ei saanut kuulemma enää vauvan päätä liikkumaan kunnolla vaikka yritti terkka ilmeisesti heiluttaa. Toinen rupeaa valmistautumaan lähtöasemiin. Tuumasi kumminkin että eiköhän me vielä ensi viikolla nähdä mut kokonaisena. Samaa minäkin meinaan, eiköhän me vauvan kanssa viihdytä tässä olomuodossa vielä ainakin 2 viikkoa vaikka olo liitoskipuineen ja suppareineen on aika tukala.

Mutta taidan painella pehkuihin jos sitä vaikka kerran nukahtaisi ihmisten aikoihin (yleensä uni tulee vasta klo 01 aikoihin). Sopivasti ramasee.

Neppe rv 37+0 (38+3)

Olipas taas kummallinen yö.. menin ajoissa nukkumaan siinä 22.30 ja heräsin vessaan yhden kerran ja jostain kumman syystä heräsin 1.30 enkä saanut unta...kukuin hereillä aina sinne 5 asti aamulla, luin kirjaa jne.

Nyt sitten väsyttäisi, mutta en viiti alkaa nukkumaan kun lapset kuitenkin herää jo kohta.

Kaippa sitä alkaa itekseen treenaamaan tuota yö heräämistä ja nukkumattomuutta?

Yöllä taas tuli suppareita, mutta kun nei ei ole kipeitä ja niitä tulee harvakseltaan nyt...yritin eilen käydä lenkilläkin ja lupaavalta näytti illalla, kun suppareita tuli, mutta ei niiiiiiin ei!

Pitänee tänäänkin käydä kävelyllä, että saisi paikat pikkuhiljaa aukeamaan.

On niin sairaan kuuma, että en jaksa kohta enää tätä minun möhkömaista olotilaa...huh!

Onkos muuten jollakin teistä jotain hyvää keinoa saada 1,5v nukkumaan omassa sängyssä?? Neitokainen on nukkunut perhepedissä nyt jonkin aikaa ja ei meinaa millään alkaa nukkuun omassa sängyssä.

Kohta saattaa tulla ahdasta ja en keksi mitään keinoa saada tyttöä olemaan omassa sängyssä. Kokosimme neidille sen uuden lasten jatkettavankin, mutta ei kelpaa...tai nukahtaa siihen mut herää yöllä ja haluaa pois. Itkee ja on surkeana niin kauan et saa tulla viereen.

APU ON SIIS TERVETULLUT!!!

Mutta nyt suihkuun ja sit vakuutusyhtiöön käväseen...

mutsi rv38+3 (vasta tänään...ei eilen?)

siispä paljon onnea Liinaharjalle ja Eviukselle pienokaisten johdosta!!!! Kyllä rupee pikku hiljaa enemmän ja enemmän tulemaan vauva-uutisia :-) mukavaahan se on, kunpa vain saisi oman nyytinkin jo kainaloon. Mutta siispä onnea vaan!!!!

T:Tupuhupuna+rv 35+5

... kaikille oman nyytin saaneille ja nyt Liinaharjalle viimeisimpänä!

Täytyy käydä lukemassa synnytyskertomuksesi, sitten kun sen toiselle osastolle käyt viemässä.

*

Joku kertoi, että synnytyksen käynnistämisellä on omat riskinsä. Voisitko kertoa, millaiset riskit synnytyksen käynnistämiseen sisältyy? Jotenkin sitä miettii, että miksiköhän nykyään synnytykset käynnistetään, sillä ovathan lapset jo vuosituhansien ajan tulleet ihan oma-aloitteisesti jossain vaiheessa tähän maailmaan...

*

Omaa napaa:

Onpa kyllä uskomatonta näin raskaana ollessa huomata, kuinka ihmiset lähes poikkeuksetta kokevat omaavansa oikeuden arvostella mahaani ja ulkonäköäni niin hyvässä kuin pahassa. Esimerkkejä:

" Jaa, et sinä vielä näytä ollenkaan kurjalta...!"

" Onko sinulla yhtä täysi olo miltä näytätkin?"

Huh. Kaiken lisäksi minua ärsyttää suunnattomasti se, että näin raskaana ollessa ihmiset selkeästi jotenkin olettavat, että minulta voi tulla tivaamaan mitä tahansa henkilökohtaista asiaa. Vähän aikaa sitten eräs puolituttu tiedusteli, onko minulla vessassakäyntiin liittyviä ongelmia. Kerroin, ettei ole. Tosiasiassa herään vähintään kerran yössä käymään vessassa.

Raskaus on sujunut edelleen toistaiseksi hyvin, mistä olen erittäin iloinen. Kävin viime viikolla terveydenhoitajan vastaanotolla ja kaikki arvot olivat kohdallaan. Täytyy toivoa, että tämä raskaus menisi nyt loppuun asti yhtä myönteisten tuulien alla.

Voikaa hyvin!

pazzepartout

Liinaharjalle kovasti ONNEA pikkuisesta pojasta!

Mä taidan olla eka, joka menee yli :( HÖH! Ihme pitää tapahtua ennen perjantaita, että tämä tästä lähtee tulemaan..Aamusella tuli 1 ainoa suppari, mutta siinäpä ne sitten taas oli :(

Olenkin tänään paikannut tuon lampaiden aitauksen ja lisännyt sinne sähkölankaa, joten nyt eivät tule kyllä läpi. Tai jos tulevat, niin sitten ovat kyllä koko loppukesän sisällä!

Pipsaliinukos se kyseli mun synnäriä? No, Seks:hän se on :) Vaikka satuttaisiin yhtä aikaa sinne, mistäs sitä koskaan tietää ;)

Huoh, kun on tylsää! Onneksi äsken kävi 2 kaveria pyörähtämässä ohikulkumatkallaan ja kohta tulee vielä yksi :) Saa edes jutella jonkun kanssa, kun ei muuten ole mitään tekemistä..Aika tulee todella pitkäksi! Torstaina tulisi se eka äippärahakin, saisi noita laskuja maksettua. Eilen piti viimesistä pennosista maksaa tämä nettilasku, ettei vain pamahda kiinni! Mitäs mä sitten tekisin, jos en nettiin pääsisi enkä tänne kuulumisia lukemaan/kirjoittelemaan ;) ?!?!

Nyt alan syömään tälle päivälle jotain..Tyttö taisi keretä syödä just ennen lastenohjelmia. Kylläpä ne onkin hyviä kannustimia ;)

~suviande ja öttiäinen 39+4~

lähenpäs taas niittä rr mittoottaan ja aattelin et piipahdan pikaisesti lukemassa pinon tähän asti...ei oo sitte illalla niin paljon lukemista!

mukavaa päivän jatkoa!

Noista ristiäisistä sen verran vielä, että minulla niin pieni suku että vaikka kutsun omat vanhemmat, sisarukset, sedät ja tädit ja vieläpä pari nuorempaa serkkua, jäädään alle 20 henkilön :). Miehen vanhempien uusperhekuvioiden vuoksi jo ihan lähiperheestä (äidit, isät, äitipuolet, isäpuolet, siskot, veljet, siskopuolet, velipuolet ja niiden lapset) on tuon 20 henkilöä. Nytten sitten mietitään näyttääkö se ihan tyhmältä, että ristiäisissä minun tädit ja sedät, ja mieheltä taasen sitten ei. Mies kun mielellään ei omiaan edes kutsuisi. En kyllä minäkään sylikummiani ( on myös tätini) lukuunottamatta, mutta isäni mielestä on suorastaan selkkaus jos hänen siskoaan ja veljeään ei kutsuta. Hohhohoijaa :).

elle06 edelleen 36+1

Mutsi04: Meillä poika, joka nukkunut perhepedissä ja 1,5v:nä sit siirrettiin omaan sänkyyn. Järkeilin, että kun ostetaan kerrasta erikoinen sänky, niin viihtyy siinä ja näin meillä kävikin. Poika sai auto sängyn, jossa renkaan jalaksina yms.. Ovi aukosta pääsee sänkyyn ja siinä se alkoi nukkumaan samantien. Ainoastaan saattaa aamusta kivuta viekkuun jatkamaan tunniksi unia. Mitäs jos " koristelisitte" petiä esim. söpöllä katoksella yms.? Jospa se tekis sängystä lapselle " viehättävämmän" ?

Sitten masuasioihin..

Mulla on nyt pitempään ollut ikävä vaiva kumarrellessa.. Heti alkaa oksettaa tai juoksien pitää mennä oksentamaan:( Yhtään ei kärsisi kumartaa esim. sitoa kenkiä. Taitaa olla mahalaukku ihan litistyksissä:/

Neiti liikuskelee kovasti ja tuntuu, että tulee mahanahasta läpi. Lääkäri sanoi, että vauva olisi hälyttävän pieni viikkoihin nähden, mutta jotenkin tuntuu oudolta, kun pää on alhaalla ja peppu ihan rintojen alla, että ois muka liian pieni. Oman tuntemuksen mukaan ois kyllä ihan normaalin kokoinen.. No ens viikolla kontrolliultra, joten näkeepähän sitten.. Toisaalta kaverin vauva oli myös muka liian pieni ja pää liian pieni yms. ja sitten syntyikin terve melkein 5 kiloinen tyttö!

mutta nyt ei jaksa herra enää leikkiä yksin...

Ja onnea kaikille vauvansa jo saaneille:)

Mä kävin tänään yksityisellä, kun se neuvolalääkäri oli oikeesti osaamaton tumepelo. Ei löytänyt 10 minuutin sisätutkinnan aikana päätä, eikä myöskään osannut päältäpäin sanoa mitenpäin vauva on. Sanoi ettei oo vielä laskeutunu eikä koosta mitään hajua.

Mutta NKL:N synnytylääkääri olikin sitten aivan eri luokkaa...vauveli painaa tällä hetkellä n3-3,3 kg, raivotarjonnassa pää kiinnittynyt ja kohdunsuu auki 1cm:n. Ettäs silleen..sanoi että voi tulla milloin vaan, johan mä luulin että eilen olis tullut kähtö, mutta ei tullutkaan.

Nyt on siis rauhallinen mieli ja tässä sit odotellaan milloin lähtö tulee, heti ekasta kipeestä supparista on pakko lähteä, kun esikoinen syntyi niin nopsasti. Olo alkaa olla jo tukala ja kun ei meina jaksaa leikkiä esikoisen kanssa..jo pelkkä kävely hengästyttää ja rupee huippaamaan. Ja vauvaa painaa niin kovin tonne alas.

Sellaista tänne, huomenna pitäis mennä paastoverensokeria mittauttamaan ja ylihuomenna neuvolaan. Toivon että vauva syntyisi mielummin vloppuna kuin viikolla, niin esikoisen saisi mummille hoitoon.

Jaksamisia kaikille!

-Tiziana rv 36+6

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat