Seuraa 

Sivut

Kommentit (33)

Täällä vasta heräiltiin ja odotetellaan huomista np-ultraa :) jännittää niin kamalasti nähdä miten pikkunen on kasvanut.

Piti muuten jo aikaisemmin kysyä että oletteko saanet eri laskettuja aikoja eri laskureilla ? neuvolan laskurilla olisin nyt viikoilla 12+1 ja netti laskurin mukaan viikoilla 11+6.. eli laskettuun aikaan tulisi vain päivän ero, viime ultran mukaan la on 10.1.. saas nähdä jos se huomenna muuttuu ;)

Tiia & " kassu" rv12+1 (11+6)

Täällä sitä vaan lomaa vietellään. Lähinnä olen nämä ensimmäiset lomapäivät vann lepäillyt. Eilen tosin kiertelin alennusmyyntejä. Yritin etsiä itselleni myös vaatteita elokuun alussa oleviin ystäväpariskunnan häihin; huonolla menestyksellä.

Zatu: Kyllä me taidetaan aika lähellä teitä tällä hetkellä lomailla eli vanhempieni luona täällä Pohjois-Pohjanmaalla :) Tiedä vaikka oltais jossain jo törmättykin ;)

Joku mietti kummijuttuja: Me ollaan miehen kanssa oltu jo heti alusta varmoja siitä, ketkä kolme pyydetään kummeiksi. Yksi pariskunta, yksi nainen ja vielä ajateltiin keksiä yksi miespuolinen kummi. Nämä ihmiset ovat heti alusta asti olleet tosi innostuneita meidän vauvasta ja onnellisia meidän puolesta. Muutenkin ollaan aika paljon tekemisissä toistemme kanssa.

ON: Tuntuu, että pieni pömppövatsa on jo kasvanut, mitä ei saa vatsaa sisään vetämällä piiloon. Tuntuu kyllä kivalta! Vointi on hyvä ja energinen. Ei valittamista.

Sulina + " papu" rv 13+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eilen käytiin sitten nt-ultrassa ja siellähän se pikkuinen köllötteli. Vietiin vanhemmat täystuhot mummille ja pappalle hoitoon että isäntäkin sai keskittyä vauvelin katseluun eikä lasten kaitsemiseen. Laskettu aikakin siirtyi hieman 30.12->4.1, mutta mennään tuon 30.12 mukaan vaan koska ei ne sitä neuvolassakaan muutaman päivän takia muuta. :) Siellä pikkukaveri sätkytteli ja touhuskeli ja heilutteli käsiään. Mies sanoi heti että poika siellä on kun on niin " isot" kädetkin. ;) No tiedä häntä, ittellä on ihan tyttö-olo. Isäntä odottaa toista poikaa että tämä meidän kuopuksemme (tyttö) jäisi isin pikkuprinsessaksi. :D Kyllä hän on jo isin kietonut pikkusormensa ympärille.

Niskaturvotusta ei ollut ja pää-perämittä oli 6,4cm. Seuraavaksi onkin sitten lääkärineuvola 11.7 ja samalla varaillaan sitten aikaa rakenneultraan. Kylläpä se aika menee nopeasti. :) Mutta nyt jatkamaan ruuanlaittoa että saa vekarat päiväunille!

Mermip ja pikkuinen 13+3

heti alkuun vastaan tikrulle että oli ihan ok terkka, mulla onkin ilmeisesti vaihtelevasti kaksi eiri terkkaa tän raskauden aikana kun vakituinen terkka tekee kevennettyä viikkoa niin osan työstä hoitaa sit tää kätilö jokaotti mut vastaan eilen. ei kyllä ollu mitään turhia pimppa puheita yms. mitä on kuullu joillain muilla olevan...?!?

eilen sit väännettiin pullaa ja vielä illalla kävin muksujen kanssa " pienellä" iltalenkillä makuunissa vuokraamassa lapsille aladinin ja ittelleni huhupuhetta. aikaa meni sit 1h45min kun matkaa tuli yhteensä noin 8km joten voin sanoa et kun kotia päästiin ja sain iltapalan syötyä niin jäi elokuvan kattomiset aika vähäsiksi, nukkumatti vei mut höyhensaarille jo tasan 9. mies laittoi lapset nukkumaan ja mulla ei oo mitään hajua et kuinka kauan ne oli riekkunu tms kun ite nukahdin heti kun sain pään tyynyyn.

nyt pitäis tänään sit kohta lähtee heittään ukko töihin et saan ite auton käyttöön kun pitäis taas käydä kaupas ostaa ihan hirveä arsenaali ruokaa ja sit pitäis vielä vääntää muutamat suolaiset piirakat pakkaseen kun on tullu kutsuittua aika paljon porukkaa sinne neidin synttäreille. no mukava vaan jos ees joskus tulee nähtyä kunnolla kaikkia tuttuja ja sukulaisia. toivottavasti vaan tulis noita lapsiakin kylään niin ois oikein kunnon lastenjuhlat.

joku oli kyselly myös hempasta joskus. mulla se on aina ollu tosi hyvä joten en oo ikinä joutunu syömään rautalisiä. toivottavasti ei tarttis nyttenkään. kalkkitabletteja mulle ovat kyllä suositelleet kun syön aika vähän noita maitotuotteita mutta olen koettanut nyt alkuun vain petrata sen kanssa ettei tarttis muistaa mitään ylimääräisiä tabuja napsia, oon tosi huonomuistinen niitten kanssa.

selvisi ettei miestä tarviikaan heittää töihin niin alan heti nauttimaan mun elokuvasti ennen kuin päivemmällä lähdetään sit muksujen kans ostoksille!! hyvät päivänjatkot ja voinnit kaikille!!!

sapa

(.) just tulin kotiin töistä ja kaupungista. kävin kans aleilla pyörimässä. oisin ostanut henkalta ja maukalta mammalappuhaalarit, mut ei ollut kokoa:( kyllä mulla vielä aikaa... vointi on tänään ollut ihan ok. kandi puheli viikonloppuna että olis tuntenut massussaan jotain " elohiiriä" sunnuntaina, mulla sama juttu eilen.

sapa78: mulla samoin kaks terkkaa, kun toinen tekee puolikasta. (kohta pitää kattoa listalta että asutaanko samalla suunnalla, vai onko vaan sattumaa;)) mukavan tuntuisia molemmat munkin tätit.

petrapan: mä löysin kans vaan yhden paidan henkalta. ja kieltämättä metka tunne ostaa mamma-vaatetta, kun en koskaan ennen oo moista puuhannut;)

monttu, bellevue, mermip, mamixi00, ireninha (hui, teitä onkin iso pino:)) : kiva kuulla iloisia ultrakuulumisia. meidänkin nyytti nukku aamu-uniaan vielä ultrassa ja heräili kun tökittiin. ultraaja " joutu" ultraan myös masun päältä että sai katottua selällään lepäilleen nyytin niskapoimun. rauhoitteli kyllä että kädet ja jalat liikkuu, et kyl se vaan nukkuu, ei huolta;)

zatu: täällä nokialla vettä tullut vissiin koko päivän. pitäisköhän meidän muiden tanssia sun kanssa sadetanssia että teilläkin satais;) on kyllä ihanaa kun ilma raikastuu. minä kyselin tuosta heinixistä viimeks neuvolassa, kun olin edellisen viikon ollut ihan tukossa kun en suostunut mitään ottamaan oloa helpottaan. vaikka pakkauksessa lukeekin ettei

suositella, niin kyllä neuvolantäti anto luvan että voin heinixii tai zyrtekkii käyttää, kun ei kuitenkaan niin pitkä tuo allergiakausi. lomakin meillä näköjään samaan aikaan. mulla kans enää kaks ja puoli päivää jäljellä, ajattelin perjantaina poistua kahdeltatoista, jos ei töissä kummempaa.

tikru ja simppis 13+6 (iik, huomenna taas uus viikko!!!)

Meillä jännitys jatkuu. Kävin aamulla lääkärineuvolassa. Kohtu on kasvanut ja vastaa viikon 9 kokoa. Hyvä. Sykettä ei kuulunut vielä. Sain tänään ajan myös np-ultraan, joka on kahden viikon päästä.

Pahoinvointi jatkuu. Juhannus meni sängyssä tai sohvalla maatessa, kun ei vaan voinut liikkua mihinkään. Iltaa kohden olo parani, juuri sopivasti ennen nukkumaan menoa. No en valita, jos tuo on merkki siitä, että meille vauva tammikuussa tulee.

Maria-79, sinulle meinasin ensimmäisen viestisi jälkeen ehdottaa, että pitäkää talvihäät, mutta ketjun lopussa huomasinkin, että hääpäivä on varattu. Mukavaa häiden suunnittelua! Me mentiin (jo miljoona vuotta sitten... ;) naimisiin melkoisella tohinalla keskellä talven paukkupakkasia. Isäntä kosi yllättäen ja naimisiin mentiin muutaman kuukauden päästä siitä. Se oli ihanaa aikaa! Leijuin ihan pilvissä kihlauksen ja häiden välisen ajan ja häidenkin jälkeen aika pitkään. Leijun tosin vieläkin aina välillä, jos mies heittäytyy vallan mahdottoman ihanaksi.

Niin siis se piti sanoa, että meistä mallia ottaneena muutama ystäväpariskunta piti talvihäät ja ne ovat olleet ihania piristyksiä keskellä talvea. Kesällä juhlapaikka on tosin helpompi löytää ja liikkuminen on joutuisampaa. Talvella taas oli ihanaa ympäröivä pimeys ja kynttilän valo. Mutta siis häät on ihana asia.

Onnittelut Maria-79 hääpäivän sopimisesta! Lopetan lörpöttelyn ja jatkan töitä. :)

En olekaan aikaisemmin kirjoitellut tänne, lukenut olen kerran viikossa teidän kuulumisia. Eka neuvola mulla oli jo rv9+6 ja silloin saatiin sydänäänet kuuluviin. On se aina yhtä ihana tunne,kun kuulee ne tutut viuh,viuh äänet :-)

Tänään olin np-ultrassa ja kaikki oli ok,niskaturvotus 0,1 ja pää-perämitta 42mm,joka vastaa viikkoja 11+1, eli la

siirtyi kahdella päivällä(menkkojen mukaan 12.1 ja ultran mukaan 14.1.) En kyllä tajua miksi sitä piti mennä muuttamaan, kolmannen lapsen np-ultrassa ei siirretty vaikka oli yli viikko eroa!? Koko prosessi kesti 5min ja sain yhden(todella epäselvän) kuvan mukaani:-(

Kenellekään ei olla vielä kerrottu(eikä aiota vielä pitkään aikaan) koska tämä raskaus tuli meillekin vähän yllättäen. Sairastan Colitis ulcerosaa joka aktivoitui taas uudestaan heti raskauden alussa, ja nyt olen taas kortisoni kuurilla + muut vakilääkkeet siihen päälle, joten ei ollut ihan fiksua pamahtaa paksuksi juuri kun suoli oli paranemassa.Olin nimettäin viime jouluna tosi huonossa kunnossa(kolme viikkoa osastolla,suoli ihan repaleisena) ja vasta maaliskuussa lopetin edellisen kortisoni ja solusalpaajakuurin kun suoli alkoi näyttää touipumisen merkkejä. Saas nyt nähdä miten tässä käy. Kolmannen odotusaikana tämä sairaus rauhottui, toivon että niin kävisi nytkin. On inhottavaa popsia lääkkeitä raskausaikana, kun ei ole tarkkaa tietoa,mitä haittoja niistä on sikiölle :-(

Onko täällä muita Colitista tai Crohnintautia sairastavia?

Tänään olin sitten aamulla labrassa(rutiini käynti sairauteni takia) ja nyt vaan jännittelemään soittavatko meilahdesta(soittavat vain jos arvoista löytyy jotain häikkää) Hemppa mulla on varmaan laskenut entisestään, rv 9+6 oli 100, eikä rautavalmisteita suositella. Popsin sitten päivittäin hurjasti maksapasteijaa,pinaattia ja veriplättyjä.

ja nyt laittamaan kuopus päikkäreille

T: mamixi00,rv 11+2

Täällä on vietelty ihan tarkoituksella hiljaiseloa tän palstailun suhteen...olo on viimeset viikot ollu niin hyvä ja lähes oireeton, et en oo uskaltanu koko ajan miettiä tätä raskautta(ns. ollu pelko pyllyssä...mitä jos ja mitä jos...). Teijän kuulumisia olen kyllä säännöllisesti seuraillut:)

Nyt tuli sitten käytyä Montun tavoin np-ultrassa ja siellähän se vauveli köllötteli:) Oli oikein vihainen, kun sitä piti käydä väkisin herättelemään -heilutteli nyrkkejään aikas tomerasti. Kaikki oli siis ok, tosin synnärin uä-kone oli sanonu sopimuksen irti ja tää laite oli joku vanhempi versio. Kätilö sanoi, et niskapoimua ei ole tai jos onkin, ni se on niin olematon, ettei tää kone siihen reagoi. Kai se on siihen tyydyttävä. Pää-perämitta oli 65mm ja muutama kuvakin saatin muistoksi.

Ja koon mukaan nyt oltais viikoilla 13+0, mutta ainakin toistaiseks mennään vielä menkkojen mukaan 12+3. Että hyvillä mielin täällä:)

Bellevue ja peukaloinen =)

[color=8B3A3A]Jes jes jes,sain varattua kirkon ja haluamamme juhlapaikan ensi vuoden elokuun 4. päiväksi!!

Ihanaa!![/color]

[color=8B2500]huoh,mä täällä ihan leijun :)

Huominen lääkäri vähän jännittää,pääsee taas varmaan kurkkaamaan vaavia ultralla![/color]

[color=00688B]päivän ruoka vinkki a' la herra 1vee:

Istu soffalla syöden leipää ja tunge välillä leipää varpaiden väliin,näin saat muhkean maukkaan lisä maun![/color]

[b]Maria ja himpula 11+2[/b]

[color=sienna]Aamu alkoi taas vaihteeksi oksentamalla.... :( :( Oma moka, olisi pitänyt tankata illalla kunnolla. Viikonloppuna oli parempi olo kun sai nukuttua kunnolla, ihan selkeästi väsymys vaikuttaa. Mutta luulisi pian jo tämän pahoinvoinnin helpottavan??

[b]Zatu[/b] olit kysellyt tuosta saunomisesta toisessa ketjussa. Mä olen kans saunonut ihan normaalisti. Ainoa mikä ihmetyttää, on se että olen aina ollut tosi kova saunomaan ja heittämään löylyä, nyt ei kestä oikeen yhtään minkäänlaista löylynheittoa! Kuumuus ottaa tosi kipeetä iholle ja varsinkin korviin??!! Kummallista.

On niin vetämätön olo ja heikottaa vieläkin tuon aamun takia, kun oksensin siis aamupalan ja sen jälkeen en ole oikein pystynyt kunnolla syömään.... pakottamalla vaan.

Tiistaipäivän jatkoja kaikille!

[b]Sinda rv 10+3[/b][/color]

...ihanaa että kaikki oli masussa hyvin. Itse odottelen vielä ultra-aikaa, se on vasta ensi tiistaina.

Olin eilen shoppailemassa, mutta en ostanut kuin yhden paidan, joka tosin oli H&M:n Mama-mallistoa. Kylläpä tuntui vinkeältä ostaa elämän ensimmäinen äitiysvaate. Nyt sitten mietiskelen, että mitä ihmettä laitan ystävän häihin päälle lauantaina! Onneksi on noita stetch-vaatteita kaapit pullollaan.

Vähän jännittää, kun olemme lähdössä ystäväporukan kanssa piiitkälle (2 vk) automatkalle puolentoista viikon päästä. Toivottavasti ei ole pelkkää oksentamista meikäläisen kesälomareissu. Toisaalta, eikös joku Terhoista tullut Ruotsista Suomeen Tornion kautta, joten onhan muutkin hytkytyksestä selvinneet. Onneksi kuvotus alkaa muuten helpottamaan.

Kummallisia mielitekoja: voisin syödä mozzarellajuustoa paketillisen päivässä (ja olen välillä syönytkin!!!), ei taida olla kovin terveellistä? Toisaalta hedelmiä uppoaa myös aika tavalla.

Sateista mutta mukavaa tiistaita, terhot!

T: Petra Pan

Maria, voinko kysyä mitä edellisessä synnytyksessäsi tapahtui? Synnytitkö SEKS:ssä? Kysyn siksi kun olen myös menossa SEKS:iin synnyttämään :-/

Vaikka tuo synnytys on aika kaukana vielä, niin välillä tulee etukäteen ajateltua että millaista se mahtaa olla ja mistä sitä tietää etukäteen haluta jotain kun ei ole mitään kokemusta itsellä...

Ainio iso kipukokemus itsellä on sappikipu, joka oman mittapuun mukaan oli tosi kovaa. Tässä hiljattain juttelin erään jo synnyttäneen kanssa ja naureskeli mulle että sitten kuule tiedät mitä kipu on: sappikivut jäävät kauaksi taakse. Tulinpa jostain syystä kysyneeksi, että onko hänellä ollut sappikipuja: NO EI OLLUT! Mistä voi siis tietää..

heh, ehkä parempi ettei nyt VIELÄ niitä ajattele, onhan tässä nyt muutakin jänskäämistä vielä puoleksi vuodeksi.

Mulla on np ultra ensi viikon torstaina 6.7 Seinäjoella. HIEMAN jännittää jo nyt. Sitten 11.7 on neuvolalääkäri, jolloin kuulen verikokeiden tulokset. Veriryhmä mulla olikin tiedossa valmiina B-, mutta sanoi että se tarkistetaan joka tapauksessa, vasta-aineet voivat kuulemma muuttua. hmm..

Tänään oli huono päivä mulla. Heräsin heti aamusta päänsärkyyn, kuten olen monena aamuna nyt herännnyt. Tänään se oli vaan kovempaa ja kun laitto silmät kiinni niin näki kaikkia valoja. Tosi kurjaa ja huono olokin tuli jopa maatessa. Eihän sitä töihin lähdöstä mitään tullut. Luulin makaamalla saavani sen laantumaan mutta jouduin sitten ottamaan panadolin ennen puoltapäivää kun alkoi niin kovasti etoakin. Nyt on parempi, päässä on olo tosin kuin haminan kaupungissa.

Hitsit kun nyt päivällä maatessani näin aivan sekoja uniakin! Siis tosi hurjia takaa-ajokohtauksia sun muita ja kun heräsin niin sydän löi miljoonaa.. KÄÄKS! Ajattelin että täytyi liittyä tuohon päänsärkyyn jotenkin, toivottavasti siitä ei tule uutta oiretta tähän odotukseen.

*huokaus*

Tässä oli nyt vähän vähemmän pirteää Marya.. ehkä huomenna jo piristää! rv 10+6

Tervehdys,

Ensimmäistä kertaa minäkin esittäydyn...Olin tänään np ultrassa ja kaikki oli erittäin hyvin. Hoitaja näki jopa sydämen kaikki kammiot, ja se huojensi mieltäni. Uskomatonta oli nähdä pieni taapero painimassa vatsassa, vaikka mitään ei vielä tunnukaan. RV:tä on 12+5 ja la 4.1.

Vaikka onkin toinen lapsi tulossa, tuntuu siltä hurjan jännältä odottaa toista. Saa nähdä millaisia mustasukkaisuusreaktioita 4 vuoden ikäero aiheuttaakaan...

Minulla ei ole tällä hetkellä yhtään odottavaa ystävää, joten olisi mukava tutustua tammimammoihin, varsinkin täällä Espoossa!

Varasin 4D ultraankin jo ajan elokuun loppuun, sillä lähden Yhdysvaltoihin työmatkalle syyskuussa ja pitäähän se vaavin sukupuoli tietää ennen matkaa, jotta voin ostaa sieltä kasapäin ihania vaatteita. Vaikka toinen poika sieltä on varmaan tulossa, sellainen fiilis vähän on.

Onneksi huono-olo on historiaa...viikot 7-10 olivat pahimpia ja tuntui, etten muuta tehnyt viikonloppuisin kuin nukkunut ja kaikki ruoka oksetti. Nyt tekeekin mieli kaikkea hyvää...yhtenä päivänä himoitsin Pommacia, sitä oli ihan pakko saada. Nyt maistuu myös taas kahvi (onneksi!)

Mukavaa odotusaikaa kaikille!!!

Irene73, Benno 3,5 v sekä Topi 12+5

Taas sulle maria: mulle tarjottiin myös tuota pelkopolia viimeisen synnytyksen tapahtumien johdosta ja suostuin! Haluan keskustella jonkun kanssa tästä kuolemanpelosta joka vähän varjostaa tätä odotusta. Vaikka yritän, en saa sitä pois mielestä. Aikaisemmin ei ollut mieleen pälkähtänytkään että mikään voisi mennä vinoon. Nyt tiedän...

On lohduttavaa ajatella että mulla on kohtalontoveri. Muakin alkaa itkettämään jos liikaa puhun siitä. Oli se niin kauheeta. meidän pitää nyt alkaa valaa uskoa toisiimme ettei sama toistu, eikö niin! Varmasti kaikki menee hyvin! Mene ihmeessä juttelemaan jos saat mahdollisuuden, mitä sitten jos itket, niin minäkin aion tehdä=)

nenn:

Lainaus:

Marialle ensin, mulle ei kyllä puhuttu mitään verikokeista, kumma juttu? Voiko olla niin että olet Rhesus negatiivinen (Rh-)? Itse olen Rh+.

Ja paljon onnea hääpäivän lukkoon lyömisen johdosta! Siskoni meni naimisiin viime kesänä 6.8 ja päivä oli mitä kesäisin ja kaunein! Varmasti tulee hienot häät! Itselläni olisi polttarit lauantaina, vaikka tylsää kun pitää olla vesiselvänä...

Kysyppä ens kerralla neuvolassa tuosta... mä olen veriryhmältäni AB+.

Se mun terkka selitti jotain että tutkitaan että onko jotain hylkimistä tai jotain joka estäis kenties verensiirron nyt !?!

Pitääpä oikein kysyä itekki huomenna,kun on se nla lääkäri...

Oon miettinyt sitä mahdollista ylimääräistä juttelua tuolla seinäjoella,välillä tuntuu että olis hyvä jutella taas toisaalta välillä etten halua siitä jutella kun alkaa itkettää... :( oli se niin karmiva kokemus..

nyt syöttää poju ja kauppaan..

sain just tytölle ommeltuu hameen,se sai ite eilen anttilasta valita kangasta,valitsi semmosta melko retroa orabssipuna valkoista,iso kukkaista kangasta... ihqa :)

Maria ja himpula 11+2

Väsyttää tuo sadekeli.. Ja näin ruokatunnin jälkeen olisin ihan valmis päikkäreille, ennemmin kuin työtä jatkamaan. Plääh.. Noh, loppuu se tääkin päivä aikanaan.

Saunomisesta: kyllä itsekin saunon aina kun vaan voin! Eli mökillä innoissani lauteille, mutta yleensä suht pisimpään lauteilla istuneena olen huomannut minäkin, että ei siellä enää jaksa.. huilimaan piti lähteä aina vähän väliä. Kerrankin mies päihitti mut löylyissä! ;) Mutta saimaan viileässä vedessä pulikoiminen maistui koko juhannuksen.. heti takas ens viikonloppuna!

Omaa napaa sen verran, että ruskea vuoto jatkuu jälleen.. Ei se missään vaiheessa oo pahemmin loppunut, mutta taas tullut vähän enemmän. Nykyään kuin rusehtavaa valkovuotoa.. Mistäköhän ihmeestä se oikein johtuu.. NP olisi kahden viikon päästä, että taas on alkanut vähän jännittämään, että ei kai tilanteeseen ole tullut mitään muutosta ikävempään. Toivottavasti ei.. varsinkin kun nyt kaikki tuttavat ja sukulaiset ympärillä tietävät tästä ja kovasti ovat innoissaan.

Nukutus.. jospa vähän kaffetta, jotta työ luistaisi..

tikru06:

[quote]

Kuulemma E-KKS:llä on uusi ultralaite, jolla näkee sikiön tosi hyvin? Kauanko siellä meni muuten aikaa? Vieläkään ei olla päätetty, mitä sen nt-ultran kanssa tehdään.. Kyllä vaan kovasti polttelis nähdä pikkuinen...

[quote]

Joo, oli siellä uusi laite ja tosi tehokas, siillä pystyi zoomata ja kelata taaksepäin ja ihan hyvät kuvat tuli mukaan. Oli niin vilkas vauva meillä, että pari kertaa piti peruuttaa, jotta saivat mitat otettua. :) Miusta viime kerralla ei ollut läheskään yhtä selvä kuva ja välillä piti ottaa mahan päältä mittoja, kun alakautta ei näkynyt kunnolla mitään. Meillä oli aika 7:50 ja 8:15 oltiin jo matkalla töihin, n. 20 minuuttia meni. Oli mukava kätilö, selitti tarkkaan, mitä missäkin näkyi ja naureskeli, kun vauva vaan kieppui. Äidin sydäntä lämmitti! :) Myö oltiin kyllä molemmat taas niin otettuja, on se vaan ihmeellistä, että pääsee kurkkaamaan vauvaa masussa. Rakenneultraan myö ei taideta mennä, kun nyt kaikki rakenteet näytti olevan kunnossa (mitä nyt tässä vaiheessa pystyi näkemään).

T: Monttu

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat