Seuraa 

Tässä kierrossa ovis oli testien mukaan kp18-19 paikkeilla, luomusti ovuloin hunosti mutta ilmeisesti ei niin huonosti että olis mahdottomuus tulla raskaaksi.

Mun kierto on aika säännöllinen 25-28pv. Eli onko se luteaalivaihe sitten liian lyhyt, seuraavat menkat varmaankin alkaa joskus tämä viikon sunnuntaina jolloin aika oviksesta menkkoihin olisi 9-10pv. Onko se liian lyhyt? Kaksi vuotta on yritetty ja clomeilla tuli kunnollinen ovis, nyt olen tauolla clomeista. Lääkäri ei kuitenkaan ole kertaakaan sanonut, että olisi liian lyhyt enkä ole sitä itsekään hirveästi ajatellut. Mutta nyt rupesi mietityttämään et jos hedelmöitys onkin tapahtunut joskus mutta kiinnittyminen ei onnistunut.

Parin viikon päästä mene munajohtimien aukiolotutkimukseen niin täytyy sitten lääkäriltä kysellä. Mutta jos joku osaisi auttaa ennen sitä.

Kuinka lyhyellä luteaalivaiheella kiinnittymisen on mahdollista tapahtua? Kokemuksia?

Kommentit (3)

Mulla on aina parin päivää tiputteluvuotoa ennen kuin alkaa kunnolla. Meillä on kaksi vuotta yritystä takana ja aluksi menkat alkoivat heti ihan kunnolla mutta nyt on reilun vuoden verran ollut sillai et pari päivää tiputteleen ennen kuin alkaa kunnolla. Yhdessä kierrossa jopa 3pv.

Mulla normaali kierto on 25-28, yleensä 26 mutta ihan pari kertaa on tullut myös sellaisia 21pv kiertoja.

Parin viikon sisällä käyn lääkärissä heti kun vain menkat alkaa et saan aikaa muutettua niin sitten kyllä tenttaan tohtoria oikein kunnolla. Tulen sitten kertomaan mitä saan vastaukseksi.

Ehkä siitä sitten hyötyy joku muu, varmaankin löytyy samanlaisen ongelman kanssa painivia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Moikka!

Joskus olen kuullut sellaisen että alle 9 päivän luteaalivaihe olisi liian lyhyt jotta kiinnittyminen ehtisi tapahtua kunnolla. Yksi lääkäri oli sitä mieltä että luteaalivaiheen pituudella ei ole merkitystä, mutta toinen lääkäri totesi että kannattaa hoitaa.

Mulla on itsellä matalat keltarauhasarvot, johon hoitona käytän Lugesteronia. Keltarauhashormonin mataluuden vuoksi luteelivaiheeni jää aina hyvin lyhyeksi. Viimekierrossa (kun en käyttänyt Lugeja) kunnon vuoto alkoi pp10 mutta tiputusvuoto jo pp8. Jos keltarauhasarvo on matala, tulee ennen kunnon vuodon alkamista usein muutama päivä tiputteluvuotoa. Tämä tiputteluvuoto voi tietty tulla muistakin syistä esim eikös sellaista ole joskus myös endossa? Mulla on muutenkin kierrot lyhyitä, 21-24pvä. Täällä on siis ongelmana myös ajoittainen ovuloimattomuus.

Kannattaahan tuota kysyä että olisiko sullekin apua Lugeista. Keltarauhashormonia voi testata kierron loppuvaiheessa otetusta verikokeesta. Kerrothan miten kävi?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat