Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Poika on jo 4 v ja vatsapussi on ja pysyy. Olen muuten hoikka mutta alavatsassa

höllyvä pussi. Olen yrittänyt jumpata mutta ei auta. Olen aina liikkunut paljon, nyt en tietenkää pääse niin paljon liikkumaan. On minulla tietenkin paljon suurempiakin murheita kun pömppömaha mutta jos löytyy vinkkejä?

Kommentit (4)

Seuraavat ei-kirurgiset konstit voivat kuitenkin auttaa:

- syvien "korsettilihasten" harjoittaminen

- ryhdin korjaaminen (pussi ei katoa, mutta ei erotu yhtä selvästi)

- rasvaprosentin alentaminen (hoikallakin voi olla melko korkea, mutta ei tietenkään aina).

Sen sijaan pinnallisten vatsalihasten harjoittamisesta ei välttämättä ole apua. Usein (sekä syvien että pinnallisten) vatsalihasten harjoittamistekniikan oppiminen on erittäin haasteellista, koska työ pitää saada pois muilta lihasryhmiltä, jotka pyrkivät auttamaan liikettä. Jos siis yrität korjata tilannetta syviä lihaksia aktivoimalla, sinun kannattaa todella keskittyä löytämään oikea tuntuma.

Toivottavasti ongelma ratkeaa, olkoonkin, että se on maailmanpoliittisella tasolla vähäinen! :)

Terv. aktiivikuntoilija

pömpöistä ei pääse ollenkaan eroon. Naikkarilla fysioterapeutti varoitti meitä vastasynnyttäneitä naisia siitä, että monta kk synnytyksen jälkeen pitäisi VAROA tekemästä vatsalihasliikkeitä (siis tiettyjä liikkeitä saa tehdä, mutta perinteisiä, suoraan selältä ylös nostoja ei missään tapauksessa saa tehdä) - koska ne aiheuttavat sellaisen mahalihasten eroon venähtämisen, jollaisia näkee monella synnyttäneellä naisella. Johtuu kudosten venymisestä raskausaikana.

Itse yritin varoa, mutta yöllä ei kamalasti huomaa tarkkailla, missä asennossa säntää pystyyn vauvaa hoitamaan... PITI nousta kylkiasennossa, ei suoraan, mutta varmana tuli mokattua unenpöpperössä.

Ja nyt on just sellainen leveä römppä, ikäänkuin olisi mahalihakset valahtaneet pikkuisen navan sivuille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

voivat auttaa, jos vatsalihakset ovat nyt löysät ja voimattomat, mutta jos kyseessä on ihan se "nahkapussi", niin siihen ei valitettavasti auta kuin kirurginveitsi :( (tai lihoaminen niin, että "täyttää" sen ylimääräisen ihon).

4 vuodessa kroppa on kyllä jo palautunut, sen mitä se palautuu.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat