Seuraa 

Sivut

Kommentit (26)

VALI VALI: Vitsi mulla on ihan hirveän saamaton olo. Meillä on edelleen menossa se iso työprojekti, ja tänään kävi ilmi että noin 15 tekijästä on jäljellä kolme, mukaan lukien itse :( Ei paljon enää hotsita tehdä mitään kun tietää että on helvetisti hommaa edessä. Friikut ovat lähteneet lomilleen, muuten vaan pois jne. Jäljellä itse, projektivastaava ja aviomies joka toimii mm. myyntivastaavana. Kivaa on.

Tekis kauheasti mieli mennä ulos mutta en jaksa jotenkin pukea tota esikoista ja lähteä. Ärsyttää kun ei ole motivaatiota mihinkään. Normaalisti olen tosi tehokas, teen koko päivän aktiivisesti töitä, mutta nyt pariin päivään - viikkoon ei ole huvittanut yhtään mikään.

ISKIAASTA: Huomasin, että mulla parin tunnin kävely auttoi kummasti iskiasvaivoja :o Käytiin sunnuntaina näet Korkeasaaressa pari tuntia, ja eilen maanantaina ei ollut yhtään kipeä. Eilen sitten taas oli pakko istua koko päivä ja tänään on kipeänä. Eli on ainakin hyvä syy liikkua, nyt vaan on jotenkin motivaatio niin helvetin kateissa.

Olen muuten alkanut odottaa VAUVA-ARKEA ihan tosissaan... ihan siksi vaan että pääsisi näistä työhommista eikä tarvisi huolehtia muusta kuin itsestä, lapsista ja kodista. Toisaalta se taas tuntuu niin älyttömän kaukaiselta. Vielä neljä kuukautta aikaa... vaikka jostain syystä mulla on ollut koko raskauden ajan sellainen olo, että tämä vauva syntyisi reilusti etuajassa, keskosena. Toivottavasti tunne ei pidä paikkaansa :( Tarkastuksissa kaikki on kyllä ollut ihan ok, joten ehkä vaan stressi purkautuu tuolla lailla.

GRADUNTEOSTA: Mäkin ajattelin ehkä ensi viikolla taas kaivaa sitä naftaliinista, kun anoppi tulee hoitamaan tyttöä pariksi päiväksi. Mitä pikemmin saisin siitä tehtyä tulokset, sitä pikemmin pääsisin viettämään ihan vapaata. Tosin mulla ei taida olla edes tilasto-ohjelmaa tällä hetkellä...

Olen joka tapauksessa luottavainen, että aika nopeasti saan sen tarpeen vaatiessa käärittyä kasaan. Johdanto siis on ok. Menetelmiin ei kokemuksen perusteella kauaa saa kulumaan (ja kokemuksen perusteella ne myös on se, mistä ohjaajalla on eniten sanottavaa), tulokset on helppo kirjoittaa kunhan on saanut ne selvitettyä ja pohdintaa kannattaa siirtää vähän matkan päähän, kun ensin on mutustellut tuloksensa. SYYSKUUSSA minunkin vielä pitää sitä tehdä, mutta toivottavasti saisin sen jo seminaarikäyntiin heti puolivälissä kuuta ja sitten palautukseen kuun lopussa.

Nyt rupean tekemään jotain enkä vaan valita. Ottaa päähän kun ei huvita mutta pakotan itseni duunaamaan jotain.

Hyvää tiistaita silti kaikille, siitä huolimatta!

Coe rv 23+2

Alisa kyseli lomasuunnitelmista ja enhän mä tällä hetkellä muuta osaa ajatellakaan kuin lomaa! Meillä olis tiedossa vähän mökkeilyä ja mahdollisesti veneilyä ja kovasti haaveillaan että silmiin sattuisi edullinen äkkilähtö johonkin kivaan paikkaan etelässä. Vaikka ilmat on Suomessa olleet mitä mainioimmat, niin matka on aina matka ja kovasti tekisi mieli edes viikoksi rentoutumaan ja valmiiseen pöytään ja pedattuun sänkyyn;) Tosin kovin rentouttavaa ei matkanteko 1,5-vuotiaan kanssa tule olemaan, mutta onhan meitä kaksi aikuista paimentamassa villikkoamme. Sitä paitsi ei sitä koskaan tiedä milloin tulee seuraava hyvä tilaisuus lähteä reissuun, kun ei osaa yhtää sanoa miten arki kahden lapsen kanssa alkaa sujua. Ja miten rahat riittää kun jään taas kotiin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Vaihteeksi ihan harmaa sää, mutta ei haittaa kun istun koko päivän kuiteskin täällä mikroluokassa naputtelemassa.

SHOPPAILUSTA: Mäkin kävin eilen alennusmyynneissä, ihmeen hyvin jaksoin ja pystyin kaupungilla pyörimään. Aamulla oli ihanan hiljaista vielä kaupoissa ja mukaan tarttui kesävaatteita meidän neidille. Mulla on ihan sama juttu kuin Nazulla, että tyttö ei millään enää suostu istumaan rattaissa. Joten en viitsi kauheasti enää shoppailla tytön kanssa, varsinkin kun siis neiti tässä reilu viikko sitten " katosi" kaupassa, josta kerroinkin viime viikolla. Joten yksin mieluiten shoppailen ja vielä olis tarkoitus tällä viikolla käydä katsomassa lisää tytsylle vaatetta. Vauvalle ei ole tarvetta ostella vaatteita.

VAIVOISTA: Täällä kanssa yksi vaivainen ja olen päätynyt siihen, että huonontunut pohjakunto on syy näihin kipuhin. Esikoisen syntymän jälkeen kun liikuntaharrastukset on olleet niin paljon epäsäännöllisempiä. Eilenkin jalkoja särki niin hitosti, mutta onneksi mulla on sellainen lämmitettävä kauratyyny. Aivan ihana! Ei tarvi särkylääkkeitä popsia. Mullakin on muuten kohtu korkealla ihan ultrankin mukaan ja kyllä on nytkin vaikea istua kun tuntuu, että ei vaan mahdu maha ja minä samaan kroppaan! Ahdistaa kun tiedän, että pitää kummiskin koneella istua vielä syyskuussakin gradun takia.

Camelot: Minkäs ikäinen esikoinen teillä onkaan? Miten te toteutitte tuon kuivaksi opettelun? Meillä tyttö on 1v 11kk ja tarkoitus olisi kesälomalla olla mahdollisimman paljon ilman vaippaa. Neiti kyllä kotioloissa tekee kaikki kakat pottaan ja monta kertaa päivässä pissankin, mutta tarhassa ei oikein vielä onnistu nuo jutut. Vähän epäilyttää, että onko ihan turhaa aloittaa kuivaksi opettelu näin varhaisessa vaiheessa. Mutta jos nyt ei sitä tehdä, niin opettelu menee johonkin hamaan tulevaisuuteen vauvan takia.

Oletteko jo muut laittaneet kelan paperit eteenpäin? Mä luin eilen jotain vanhaa vauvalehteä ja siinä oli, että ne pitäisi palauttaa viimeistään viikolla 26. Eli kiire tuli! Täytyy hoitaa paperit kuntoon tällä viikolla.

Hyvää päivänjatkoa,

S-I ja Lumikukka 26+0

...piiitkästä aikaa!!

On ollut nyt juhannusta sun muuta niin en oo varmaankaan....öööö...no melkein pariin viikkoon päässy tänne!

S-I, mäkin varmaan vielä syyskuussa pakerran gradua, että kohtalotovereita löytyy. Vielä pystyy ihan suht hyvin istumaan tällee koneella, tosin se kyl vaihtelee ja iltaa kohti on kyl vähä semmost ja tämmöst.

Kelan papereista, niin eikös ne pidä olla 2kk ennen laskettua aikaa perillä? Näin olin lukevinani siitä " apu-vihkosesta" , minkä nlatäti antoi...? No, aattelin joka tapauksessa tällä viikolla käydä kelassa laput viemässä, että sinänsä. Meikäläinen tulee sitten vissiin saamaan sen 15,20/päivä, mut onpa sekin 15,20 enemmän ku nyt. Nii, miinus verot tietty. :P

Mul ei HIRVEEMMIN mitää vaivoi ole. Vähä jalkoi turvottaa mut nykyää saan nukuttua kyl paljon paremmin ku tos jotain viikko sitte vielä. Onneks. En tiiä sit onks se auttanu ku oon ottanu siskolta saadun imetystyynyn siihen niiku " haliotteeseen" masun ja rintojen eteen kun kylellään makaan. Ja tietty tyyny jalkojen välissä. Sekin varmaa autto ku nlatäti sanoi, et kyllä nyt vielä voi selälläänkin nukkua ja että kyllä se kroppa sitten kertoo kun ei enää voi. Kun nyt varmaa alitajusesti oon koko ajan " paniikissa" välttäny sitä. Tietty pyrin nukkuu kylellää mutta kuitenki.

Vauveli potkii kovasti. :) On se kyl ihanata kun ei oo nyt monee aikaa tarvinu oikein kytätä että tuntuuko mitään vai ei. Tietty ku oon ite ollu vähä vähemmän liikenteessä niin on ollu aikaa huomata liikkeet.

Painoa on tullu ihan liikaa.... :P Viime ma neuvolassa ku punnittiin niin jo 9kg. Ihan järkkyä. Ku ajattelin että 15 sais tulla. No, täytyy nyt (taaas) skarpata. :P Ens ma on sokerirasitus ja oon ihan varma et mul sielt jotain löytyy.... No, senpä näkee sit!

Mut nyt lopetan tän romaanin ja ryhdyn tekee jotain ison geen eteen. Mukavaa, vaikkakin sateista (ainakin täällä kaakossa) päivänjatkoa! :)

Pupu ja masu 25+4

Joku kyseli, että onko muita vaivaisia lokamasuja; HEP! TÄÄLLÄ! Siis oikeesti, minä en oo ikinä ollutkaan raskausihminen, mutta nyt tuntuu, ettei todellakaan _ikinä_ enää. Ei jaksa, ei kroppa eikä pää. Kateellisena luen mm. Jenin energiapuuskista. Ei oo näkynyt täällä päin. Maha ahdistaa, jalat väsyy, iskias vaivaa, supistelee, vihloo ja kolottaa. Plääh! Ja vielä melkeen 4kk laskettuun aikaan , ei hyvää päivää. Tiedän, että kerkeän vielä NIIN monta kertaa kirota tämän mahani alimpaan piippiin, että ei todellakaan tuu mahaa ikävä.

No mutta, palkintohan on se maailman paras ja sen kun yrittää muistaa, niin jospa tästä hengissä selviäis.

Meillä on taas talo kuin mikäki läävä, tavarat pitkin poikin lattioita, keittiön lattiaan jää sukat kiinni ja pölyä on varmaan kilokaupalla. Lienee pakko tehdä asialle tänään jotain, silläkin uhalla että oon sitten taas entistä vaivasempi. Mies onki yllätysyllätys ympäripyöreen päivän töissä, eipä sitten lopettanukaan sitä toista työtä juhannukseen niinku lupasi...

No, tässä tuli nyt semmonen valivali, että varmaan kaikkien hyvinki alkanu aamu meni pilalle ;) Parempaa tuulta toisille toivottaa

Mianni 23+3

Huomenta lokamasut,

en ole aikaisemmin pinoa avannut, mutta nytpä ajattelin sen tehdä.

YÖT: Nukahtaminen on ainakin mulla vaikeaa, jalat on levottomat ja asentoa pitää vaihtaa koko ajan. Lisäksi esikoinen on tahtonyt nyt parin viikon ajan meidän viereeen jo kolmen maissa yöllä, joten se verottaa unia kun 1,5v tyllerö piehtaroi vieressä. Yleensä tyttö nukkuu sikeästi suht. paikoillaa, mutta viime yönä...huh huh. Kun mies jää kesälomalle niin sit kyl opetetaan se taas nukkumaan omassa sängyssään koko yön.

RASKAUSVAIVAT: Mulla parina yönä tullut tosi kovia suonenvetoja oikeaan pohkeeseen - näitä ei tullut ekassa raskaudessa. Mistäs se taas johtuikaan? Lisäksi masu on paljon korkeammalla kuin esikoisen aikana edes lopussa joten ruokailun jälkeen pitää istua selkä ihan suorassa, muuten alkaa masua painaa. Mullahan sf-mitta oli jo 23 viikolla 24. kasvua edelliseen kuukauteen huikeat 8 cm!! Väsy on myös valtava, voi johtua raudan puutteesta mutta onko tablettien syömisestä hyötyä koska niiden vaikutusaika on 2kk?? Ainakin ohjeissa sanottiin, että rautapitoisuus palautuu 2 vai oliko peräti 3 kk kuluttua kuurin aloittamisesta.. Vauva on silloin jo maailmassa.

MUUTA: Meillä kahden rakennusvuoden jälkeen eka kesä kun mies voi olla meidän kanssa koko loman - ihanaa!! En tiedä, ollaanko menossa erityisesti mihinkään kun hoitovapaalla tuota ylimääräistä rahaa ei paljoa ole, mutta jokin pieni reissu ehkä tehdään. Tänään ajattelin lähteä tytön kanssa vähän katselemaan alennusmyyntejä vaikka neidin kanssa kauppareissut ovat tosi raskaita kun se ei viihdy enää yhtään rattaissa tai ostoskärryssä vaan juoksee edellä ja karkaa. Joka kauppareissun jälkeen vannon, etten enää lähde sen kanssa kahden kauppaan, mutta aina tulee silti lähdettyä.. Vielä pitää mennä ja liikkua kun jaksaa ku eihän sitä sitten loppukesästä ja varsinkaan vauvan syntyän jälkeen pääse tai jaksa.

Nazu ja vaavi2 rv 26+1

Minulla alkoi supistella eilen illalla ja hulahti jotakin, tuntui lapsivedeltä. Minut otettiin keskellä yötä KYSiin ja täällä olen täydellisessä vuodelevossa, pumpataan kaikkia lääkkeitä että vauvan keuhkot kehittyy eikä supistelisi... Vielä tutkitaan oliko tosiaan lapsivettä, jos oli niin huonolta näyttää, ei ole kotiin asiaa.

Vauva perätilassa --> sektio jos rupeaa syntymään, painoarvio 780gr.

En jaksa kirjoittaa, väsyttää kovasti ja murehdin kuka hoitaa esikoista 9kk jos olen täällä viikkoja tai kuukausia ja 25% näillä viikoilla syntyneistä kuolee.

lupicaia 26+2

No löytyihän täältä muitakin vaivaisia..

Mulla ei aiemmissa kolmessa raskaudessa ole todellakaan ollut näin vaikeeta. Mietinkin, et johtuiskohan se siitä, kun oli kolme raskautta alle viidessä vuodessa ja nyt kummiskin vajaan seitsemän vuoden väli . Toki onhan tässä ittelläkin ikää enempi..

Kyllähän mä tavallaan nautin tuosta masusta mutta kovasti odotan jo syksyä..kukapa meistä ei odottaisi:))

Mäkin hain tänään äippäpakkauksen. Totta, et se on aika sininen.. Mut olihan siellä keltaisia ja vihreitäkin vaatteita. Itte ainakin ihan tyytyväinen tuohon ja tavallaan tuli hirvee vauvan kaipuu, kun niitä vaatteita hypisteli. Niin lähellä mut silti niin kaukana..

Meiän nuorimmainen oli heti, et saanko mä sitten tuon laatikon. Piti tuottaa pettymys ja sanoo, et vauva nukkuu siinä aluks ja ei sitä senkään jälkeen leikkeihin saa. Tyytyi sitten siihen päällimäiseen pahvilaatikkoon:)

Meillä olis tarkotus lähtee viikonlopuks mun kotiseudulle, ajomatkaa vajaa 500 km. Saa nähä, et mitä se tuo selkä tykkää istumisesta. Onneks mies lähtee myös, toisaalta en enää yksin uskaltais lähtee ajelee. Pääsiäisenä kävin lasten kans. Mutta ihan kiva päästä vähä pois täältä kotoo, tuntuu varsinkin, et nyt saikulla alkaa seinät kaatuu päälle..

Tänään tuli maisteltua ensimmäiset mansikat ja ai että ne oli hyviä:)) Kohta varmaan saa maistiaisia tuolta omasta penkistä.

Mutta tämmösii tänään. Voikaahan hyvin kaikista vaivoista huolimatta!!

myttynen 25+4

Oon aivan sanaton.Voin vain toivoa että lorahdus ei olisi lapsivettä.Toivottavasti vauva pysyisi vielä masussa.Onneksi tutkivat siellä hyvin.Voimia sinulle ja perheellesi.Oot ajatuksissani.

Jos vaan millään jaksat niin ilmoittele itsestäsi jossain välissä.

Alkoi tosiaan omat vaivat tuntua tosi pieneltä Lupicaian ongelmien jälkeen.Jätän valivali osion huomiseen.

Laput oon kelalle vienny jo muutama viikko sitten ja eilen hain postista äitiyspakkauksen.Ei muuten kauan kerenny saapumisilmoitus vanhentua!

Tosiaan poikamainen on munkin mielestä pakkaus,mutta poikahan meille olis ultran mukaan tulossakin.

Veti kyllä hiljaiseksi tuo Lupicaian viesti,että ei nyt oikeen tunnu olevan edes jutun juurta.

Voima halit vielä Lupicaialle täältä!

Huomiseen.

Päivänsäde 25+2

Mäkin voisin väliin taas kirjoitella!

Ai että muutkin on saamattomia ja kremppoja riittää... Mä oon ihan kertakaikkiaan saamattomalla tuulella. Tosin niin pitääkin, kun oon saikulla niiden menkkamaisten särkyjen takia. Nehän tuli joka toinen päivä, no, nyt on jo 3. päivä ettei niitä ole tullut! Olis kyllä aivan mahtavaa jos ne jäis, muuten joudu Taysiin lisätutkimuksiin... Tietty tarvittaessa menen kyllä, mutta pelottaa tollaset ihmeelliset aaltomaiset säryt. Kun nyt vaan pysyis poissa!

Myös iskias vaivaa!!! Huomaa kyllä, että kun liikkuu, niin helpottaa. Mut sitten taas ei millään jaksais liikkua kauheesti! Koiran kanssa on pakko mennä ulos, onneks sen verran sitten tulee hypättyä pihalla!

Suonenvetojakin löytyy, mitä vaan tästä kropasta. Ennen raskautta kävin aika ahkeraan jumpilla, pumpeissa, stepeissä... et kuinkahan raihnainen rampa olisin jos olisin ollut huonompi kuntoinen lähtöjäänkin...

Verensokeri tykkää heilahdella mukavasti, väliin pyörryttää istumassakin. Hienoa! :)

Se siitä valivalista! Masusta kuitenkin tykkään, se on ihana pömppö! Ja se heilahtelee hauskasti kun lötköttelen sohvalla!

Tälläistä tänne!

Millaisia kesäsuunnitelmia / matkoja muilla on tiedossa lomalle?

Meillä ei oikein mitään ihmeellistä, ihan Suomea ajateltiin ajella ympäriinsä. Tuntuu, etten millään jaksaisi kovin ihmeellistä matkaa tehdäkään. Nytkin tuntuu, että olen jossain porukassa " taakka" kun en jaksa puuhata niin paljoa kuin muut. Että sellaista rauhallista huruajelua ajateltiin harrastaa lomalla:)

terkuin Alisa ja vauva 25+1

Eli Suomessa ollaan, jippii! Lauantain matkustuspäivä ei kyllä ollut mitään herkkua. Mentiin lentokentälle hyvissä ajoin (2½h ennen koneen lähtöä) ja lento oli 3h myöhässä! No sielläpä sitä sitten istuskeltiin kentällä ja sitten reilut 7h koneessa ja sitten taas pari tuntia kentällä ja sitten tunti koneessa, tunti autossa ja vasta sitten oltiin perillä. Menihän siinä 18h matkalla aikaa. Kyllä jo tässä vaiheessa raskautta alkaa tuo monen tunnin paikoillaan istuminen ottaa selkään. On nyt ollut la lähtien selkä ihan hirveen kipeenä ja välillä on pakko ollut ottaa särkylääkettä. Eli vaivainen mamma myös täällä.

Huomenna ois neuvolakäynti ja sen jälkeen vienkin Kelan lappuset postiin. En aio ottaa äitiyspakkausta joten sinänsä ei ole ollut kiirettä saada noita lappuja eteenpäin. Ja kun ajattelin vielä varmuuden vuoksi pyytää terkaarilta huomenna sen todistuksen raskaudesta, vaikka sain kyllä ulkomailtakin lääkärintodiustuksen Kelaa varten. Koskaan kun ei voi olla varma niin parempi tehdä asiat näin varman päälle. Masussa on vilkasta elämää. Vauva kyllä tekee jo melkoisia liikkeitä. Välillä koko masu heilahtaa. Ja iso tää masu alkaa olla. Mullakin on sitä vaivaa että jos syö paljon niin alkaa ahdistaa rinnasta. On kai kohtu jo sen verran korkeella. Viimeks oli se mitta sama kuin edellisessä raskaudessa samassa vaiheessa mutta musta tuntuu että tää masu on kyllä nyt suurempi.

Mutta lopettelen tähän koska ei nyt ole mitään ihmeempää kerrottavaa. Hyviä vointeja lokamasuille!

MaryJ rv 25+4

Neuvolassa käyty ja shoppailtu lompakko tyhjäksi =O)

Neuvolassa kaikki ok. Hemppa oli noussut ihan humahtamalla, jota itse kovasti ihmettelin. Ai hitto et alkoikin suututtamaan kun painoa oli tullut " liikaa" . Edellisneuvolassa patistettiin että pitäis vähän tulla enemmän ja nyt sitten toppuuteltiin...Jotenkin paha mieli jäi, mutta olikin eri terkat kyseessä..

Meillä täällä jyväskylässä hampilekurin tarkistukseen pääsee ilmaiseksi mutta kaikista hoidoista joutuu maksamaan =P paitsi että esikoiselta oli koko hoito ilmainen vaikka poisti mm. hammaskiveä =)

Nytkin tarjottiin tuota ilmaista tarkistusta, mutta jotenkin en vaan oo saanut aikaiseksi varata aikaa...Ai minullako hammaslääkärikammo =O

Ompas eri käytännöt eri paikkakunnilla kun täällä taas painotetaan sitä miten tärkeää raskausaikana on tarkistuttaa ja hoitaa omia hampaita hyvin.

Just äskön vasta tultiin shoppailemasta. Tulikin ostettua vaikka mitä! Vauvallekin löytyi jotain pientä ja kivaa ;)

S-I: Meidän poika on nyt sitten...ööööö...2v5kk ja on nyt siis ollut kuivana noin vajaan kuukauden..Meillä ollut potta näkösällä vuoden iästä asti ja siinä poitsu istunut joskus tovin, ei olla siitä mitään sirkusta haluttu tehdä. Nyt sitten tän kevään aikana omatoimisesti kävi potalla pissalla ja saattoi joskus kakallakin käydä..Meinas jossain vaiheessa koko homma unohtua ja siinä vaiheessa tämä äiti keksi tehdä pottahommasta mukavaa ja joka saavutuksesta sai pienen palkinnon. Tein pojan huoneen seinälle itse pahvista julisteen, johon sai pissasta liimata pienen ja kakasta ison tarran ja tuo keino toimi.

Tuo pottailuhomma on ihan lapsen valmiudesta kiinni, aikuisen sitä on aika hankala nopeuttaa jos lapsi itse ei siihen valmis ole. Mutta nyt kyllä helpottaa kovasti ja säästöäkin tulee kun ei mene kuin yksi vaippa/vrk =o)

Onnea teille pottatreeneihin=)

Mutta nyt taas menoksi, voikaahan paksusti hyvät mammulit ;o)

Terkuin,

Camelo 23+5

Lupicaialle isot tsemppihalaukset sinne sairaalaan! Nyt oot ainakin hyvässä seurannassa ja kaikki tehdään teidän hyväksi!

Mun kaverin vauva syntyi 750 g ja on nyt oikein terve 2,5-vuotias! Mutta toivotaan nyt että vauva sinnittelee vielä masussasi mahdollisimman pitkään!

Koita jaksaa!

Alisa

Sataa, sataa ropisee.....

Mulla on muuten muutamana aamuyönä vetänyt suonta molempien jalkojen pohkeitten sivulta, mutta menee ohi ku nousen ylös ennen kuin yltyy tosi kipeeksi. Että näin alkaa niitä vaivoja taas tulla tännekin :D Mullahan tuntui olevan kaikenmaailman vaivoja ja kolotuksia tuolla paljon ennen rv 20 (iskias, ummetus, kasvukivut jne...) niin olen nyt niin nauttinut tästä hyvästä olosta, mutta eiköhän noita kolotuksia tännekin päin vielä tule moneen kertaan:)

KELAN paperit lähetin perjantaina, saapa nähdä milloin tulee päätös. Äippärahapäätöstä saa odotella vielä, kun en ole toimittanut sitä palkkatodistustakaan vielä-menee heinäkuun alkuun.

HAMMASLÄÄKÄRIstä mulle ei ole neuvolassa ees puhuttu. Perhevalmennuksessa oli luento, jonka hammaslääkäri piti ja hän sanoi, ettei tarvii pelkästään raskauden takia mennä hampaita tarkistuttamaan....olin itse ymmärtänyt asian toisin. Onneksi tuli käytyä tammikuussa hammaslääkärissä monen vuoden tauon jälkeen eli ei tarvii nyt mennä :)

Tänään taas työt kutsuvat.....mutta mitäpä muutakaan sitä näin sadepäivänä tekisi :) ??!

Masussakin jo ruvetaan heräilemään, kun alkaa muljaaminen, kivakiva:)

Nyt toivottelen kaikille oikein mukavaa tiistaipäivää!!! Voikaa Hyvin:)

Terkuin: Je_Ni & Pikku-Isäntä 26+2

Neuvolaan kohta lähdössä..Miten se aina vähän jännittääkin..;o) Mukavaa päästä kuuntelemaan sydänääniä =)

Neuvolasta suoraan menen shoppailemaan aleen. Ihanaa!!!!!!

Olen alkanut jo jotain pientä keräämään vauvallekin, on ne NIIN ihania ne pienet vaatteet. Unohtunut ihan tässä parissa vuodessa ;)

Meidän junnu on nyt oppinut kuivaksi, mukavasti helpottaa elämää kun ei tarvitse vaippaa kuin öisin =) Sekin tuntuio aluksi ihan mahdottomalta urakalta, mutta onnistuihan tuo ja suht helposti.

Nyt valmistautumaan ja sitten menoksi =)

Oletteko muut käynyt hammaslääkärissä nyt raskausaikana? Tarjotaanko teille ilmainen tarkistus?

Nyt menoksi!

Camelot 23+5

Vähän pientä kremppaa löytyy kyllä täältäkin, nyt kun niistä puhutaan. Ei onneks mitään niin kauheen vakavaa kuitenkaan, olo on ihan positiivinen ja pirteä, mitenkäs nyt lomalla muuta voisikaan?

Mulla on tosiaan suonikohjut alkaneet vaivata aikalailla. Mulla on ne geeneissä sukurasitteena äidin puolelta ja jo ennenkin raskautta tuossa säären sisäsyrjällä oli vähän kohjua. Nyt ne on lisääntyneet radikaalisti, ja kävinkin viime viikolla tilaamassa sellaiset reiteen asti ulottuvat lääkinnälliset tukisukat. Pitäs tällä viikolla hakea ne ja investoida 70 euroa :/ Ne on totta kai ihan hirveän näköiset, mutta minkäs teet. Ja puristavat kyllä sen verran, että jalat näyttää ihanan hoikilta, se on sentään hyvä puoli.

Toisena vaivana mulla on jotain ihme kiinnikekipuja tai mitä lienee, eli kun kävelen esim. koiran kanssa niin tulee sellainen pistämisen tunne tuohon lonkkaluiden viereen, vähän niinkuin kohdun sivuille. Luulin ensin että se on normaalia pistämistä, mutta aloin ihmettelemään kun se saattoikin ilmestyä heti muutaman askeleen jälkeen (yleensähän alkaa pistää vasta kun vähän hengästyy). Mä jo sitäkin aattelin että onko ne jotain supistuksia, kun mulla ei oo sellasia vielä tietääkseni ollut enkä osaa kuvitella miltä tuntuvat? Kertokaa jos teillä on ollut tota pistämistä, ja myös noista supistuksista!

Muutoin olen todella hyvävointinen, toivottavasti tämä vaihe jatkuu pitkään! Aloitin nyt juhannuksen päälle oikein terveysruokavalion ja kirjoitan myös ylös kaiken minkä syön. Tavoitteena olis että paino nousisi tästedes vähän maltillisemmin, mulla kun on jo 10 kg noussut.

Lisäksi olen ahkeroinut taas vauvanvaatteiden ompelun parissa, se on sitten kivaa hommaa! Oon jäänyt aivan koukkuun. Mulla on tehtynä yöhalaari, potkuhousut ja pikkuinen myssy. Eilen juolahti mieleen, että mitäpä jos tekisin kastepuvunkin itse, kun meillä ei ole kummankaan suvussa mitään perintökastepukua. Äiti joutuisi kyllä auttamaan aika lailla, mutta olisin kyllä ihan sikamaisen ylpeä jos onnistuisin sellaisen itse ompelemaan. Täytyy nyt kehitellä...

Minea rv 23+1

Kävin äsken hakemassa äitiyspakkauksen! Miehen kanssa purettiin laatikko ja ihmeteltiin niitä kaikkia kamppeita:) Aika isoja ne vaatteet tuntuu olevan. No, olen ostanut muutamia pienempiäkin vaatteita. Näin ekan lapsen kohdalla on hirveän vaikea arvioida kuinka paljon mitäkin vaatetta tarvitsee...

Mutta ihan kivoja oli vaatteet, aikalailla tuntuisi olevan " poikien värejä" . Mut eipä tuo kai haittaa, eiköhän käytettyä tule, oli sitten masussa tyttö tai poika.

Äsken sängyllä makoillessani kokeilen masuani ja vauva ilmeisesti yrittää ängetä mun vatsanahan läpi:) Toinen puoli masua oli kova ja toinen pehmeä, yrittiköhän se tunkea peppuaan tai päätään ulos masusta:) Ihanaa! Se on jo ihan iso vauveli, siltä ainakin tuntuu!

Ootteko muuten tehneet niitä sudoku-ristikoita?? Mä aluks inhosin niitä, mutta kun päätin, että teen edes yhden, niin jäin niihin vähän koukkuun. Ostin sudoku-lehden ja nyt saikulla ja kesälomalla kun tässä olen niin saan ratkoa niitä sitten yllin kyllin!

Eipä taas muuta kuin tiistain jatkoa kaikille pömppö-lokamasuille!

Alisa taas

NIINA:

Meilläkin aikomus mennä elokuun alussa vaasaan lomalle. Oliko siellä paljon tuon ikäisille lapsille? Meilläkin poika 2,5v ja mietittiin onko siellä mitään missä voi tuon ikäisenä olla mutta taisi olla kivaa vai?

Mutta nyt sitten menoksi ;)

Pitkästä aikaa...

Ihanaa, että muutkin on saamattomia... Mun pitäs alottaa leipominen ja siivoominen, mun esikoinen pääsee ripille 090706! Vastahan se pieni poikavauva oli mun sylissä ja ajattelin, että PITKÄ aika siihen, kun se menee kouluun... Näin se aika kuluu, pitää nauttia siitä, kun lapset ovat pieniä ja TODELLA tarvitsevat äitiä... NYYH!!! ;-)

Tänään oli neuvola, hemppakin oli noussut, oli 122. Oli ihanaa kuunnella sydänääniä. Painoa on tullut nyt 0,8 kg, oon TOSI tyytyväinen. Sokerirasitustesti edessä, ja seuraavan kerran tapaan neuvolan tädin vasta kahden kuukauden päästä! Samalla on nuorimman 1-vuotis neuvola!

Aika kuluu ihan hurjaa vauhtia! Mutta ihanaa, että on voinut niin hyvin... Väsyttää tietenkin ja LAISKOTUTTAA!!! Mutta muuten...

Olin eilen mun serkun ja sen tytön, sekä omien ipanoitten kanssa Tallinnassa. Kiva reissu, mutta kyllä se reissaaminen väsyttää!!!

Huomenna pitäs vissiin käydä töissä hoitamassa nää virkavapausasiat kuntoon, ja jättää samalla tuo äippärahahakemus sinne. Olen siis Kelassa töissä, joten se on minulla helppoa!

Hakemus siis on jätettävä viimeistään kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa, isällä tuo aika on takautuva, luonnollisesti...

Ihanaa, kun ei ole helle!!!

Minulla se elämä tuntuu hymyilevän, nyt nautin tästä!!!!! Huomenna voi jo olla päivä toisenlainen, minusta on tällä hetkellä IHANAA olla raskaana!

Voikaa hyvin, kanssasisaret!!! Aurinkoa jokaiselle!!!!

terveisin ylipositiivinen

Tunde ja Onni II 22+4

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat