Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Sivut

Kommentit (23)

ÄITIYSVAATTEET: ei nyt vielä ihan hirveesti kyllästytä, jonkin verran... mut miepä hengailenki kotona alusvaatteisillani :)

CALMETTE: annan rokottaa, ihan vaan siksi, että on aina olemassa se riski että MINÄ kannan töistä mukanani jonkun pöpön kotiin...... ja täällä itärajalla kun nuo venäjän tauditkin ihan kivasti aina jyllää...

PIINAAVAT viikot ovat sitten todellakin aluillaan.. välillä kyllästyttää maha, välillä taas olen oikein tyytyväinen tähän... Ehkä olisin tyytyväisempi jos ei häpyluu olisi noin kamalan kipeä ja että pystyisin kävelemään vähän pidempiäkin matkoja, mutta kaikkea ei voi saada, vauvan synnyttyä sitä taitaa taas saada iltapäivästä ihan kunnon vaunulenkkejä ja niihinki kyllästyy nopsaan :).... Mutta se viimonen napsahdus miula käy sitten varmaan rv 41, kun menee se viimeinenkin toive siihen että toinen osais itekseen tulla pois :)..

LASTENVAATTEET: juu vaaleenpunasta ja vaaleensinistä, muuta värejä ei nykyään lastenvaatteissa tunneta... tai jos on jotain muuta väriä ni sitten sinne on laitettu pitsiä hihansuihin tai painettu traktorin kuva rinnuksiin, ÄRSYTTÄVÄÄ, mutta minkäs teet... Mie olen niin kyllästyny jo kaikkeen punaseen, puenki tytön sitten usein poikien vaatteisiin :P

Käytiin tänään tytön kaa labrassa, ottivat verta allergiatestejä varten.. tyttö huusi ku hinaaja, mutta oli sitten ihan tyytyväinen kun sain semmosen nallekortin :)

ja sitten odottamaan että kaveri saapuu kylään.

T: hanneli ja natikka

Mukavan viileä päivä vaihteeksi. Näillä keleillä onkin hyvä pyhittäytyä kodin siivoukselle :) eilen imuroin ja tänään olisi pölyjen vuoro. Hidasta tämä mun siivoaminen mutta parina päivänä on lonkka ilmoitellut itsestään joten " hitaasti hyvää tulee" -periaatteella menen eteenpäin.

Calmette-rokotusta en ole vielä miettinyt. olen kuullut että tämä rokote ei olisi kovinkaan hyvin siedetty eli ongelmia on ollut mutta mitään tarkempaa tietoa minulla ei ole. Infotkaa viisaammat tietämätöntä.

Huomenna olisi pojan viimeinen käynti Rota-virus tutkimuksessa. Vielä ei kuulema saada tietää saiko poika rokotetta vai lumetta. Toivottavasti tuo selviää syksyn aikana.

Onkos muiden lapset " riippuvaisia" dvd leffoista? Meillä mies opetti pojan katsomaan leffoja ja piirrettyjä ja nyt on kamala huuto jos aamulla ei tv:tä laiteta päälle. Poika on oppinut valitsemaan leffan jota hän haluaa katsoa. 1v10kk:n asiantuntemuksella hän katsoo parin leffan kantta ja selvästi pohtii ja puntaroi mitä haluaisi katsoa ja sitten tyytyväisenä nyökkää, että tuon voi laittaa päälle. mulla on välillä kamalat itsesyytökset kuinka me miehen kanssa pilataan pojan mielikuvitus, kuinka hänelle tulee keskittymishäiriöitä yms ongelmia liiasta tv:n katsomisesta. Sitten toisaalta niinä aamuina kun esikoinen päättää herätä ennen klo 4, olen tyytyväinen kun voin napata leffan pyörimään ja itse keskittyä kahvikupin salattuun maailmaan (ts. nojaan kahvikuppiin ja varon lyömästä otsaani pöydän reunaan..)

Voi ei nyt pitää ryhdistäytyä ja ottaa mukisematta rätti käteen ja alkaa hommiin. päivän jatkoja kaikille!

pubu ja unski rv32+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Niin, viimeisestä vierailustani tällä palstalla on jälleen kulunut viikko. Olen ihan pihalla jutunaiheistanne :(. Tuntuu niin hölmöltä, kun alkuun sitä kirjoitteli päivittäin ja oli selvillä kaikkien nimimerkkien kuulumisista ja nyt on taas vaikea kommentoida mitään, kun on niin paljon asioita, joita kommentoisi. Työkiireet ovat pitäneet minut pois täältä. Toivottavasti nyt äitiyslomalla ehtisin vähän useammin kirjoittelemaan.

TYÖT loppuivat juhannuksesta! Täytyy myöntää, että viimeinen työviikko oli rankka ja haikea. Tein viimeisenä päivänä töitä puoleen yöhön kotona ja takki oli aika tyhjä, kun menin nukkumaan. Olo oli myös aivan kamala viimeisenä työpäivänäni. En olisi millään malttanut jättää työtäni sijaiselleni ja ikävä työtä ja työkavereita kohtaan vaivasi jo ennenkuin olin edes ovea takanani sulkenut. Onneksi lähdöstäni ei tehty sen suurempaa numeroa. Ihan kuin olisin lähtenyt vain kesälomalle. Olo on vieläkin hieman outo, tätä oloa tosin helpottaa se, että muu perhe on myös lomalla ja tekemistä on riittänyt. Palasimme vasta tänään juhannusreissulta ja ylihuomenna taas jatketaan kesäreissailua. Ei ole aikaa miettiä työjuttuja.

ÄITIYSVAATTEISTA. Minua ei äitiysvaatteet kyllästytä, kun en niitä käytäkään :). Mutta olen kyllä kyllästynyt tähän kankeaa kroppaan ja rajallisiin vaatevaihtoehtoihin. Onneksi on kesä ja kaapista löytyy joitain kivoja kesämekkoja, mutta suurin osa omista vaatteistani silti odottavat sitä, että pääsen tästä mahasta eroon. Vatsa kasvaa silmissä ja kohta varmaan olen siinä tilanteessa, ettei mikään mahdu päälle. Täytyy vain lohdutella itseään sillä, että onneksi kotona voi pukeutua ihan miten vain. Enemmän tämä ahdisti työaamuina.

LASTENVAATTEIDEN VÄREISTÄ. Minä en ole koskaan pitänyt sinisestä väristä ja sitähän pienille pojille olisi tarjolla yllin kyllin. Minä olen suosinut pojalla ihan pienestä pitäen oranssia, punaista, maastonvihreää ja beigeä. Vauva-aika puin hänet aika neutraaleihin väreihin ja jonkin verran luonnollisesti tuli vaaleansinistäkin hankittua. Nykyisin pojan lempiväri on punainen. Nyt kun on tyttö tulossa, olen täysin hurahtanut noihin suloisiin vaaleanpunaisiin vaatteisiin. Pidän vaaleanpunaisesta muutenkin, itselläni on paljon v.punaisia kesävaatteita. Ehkä saan jossakin välissä tarpeeksi tuosta väristä, mutta ainakin toistaiseksi olen aivan innoissani, kun saan hamstrata kotiin kaikkea vaaleanpunaista :).

HIUSTENKASVATUKSESTA. Voin hyvin ymmärtää OPEMAMMAN ahdistuksen hiustenkasvatusprojektista. Minulla on sama meneillään ja olen itsekin nyt siinä vaiheessa, ettei tukka ole minkään pituinen. Ensi viikolla olen kampaajalle menossa ja täytyy yrittää pysyä kovana, etten vain hairahdu leikkauttamaan tätä taas ihan lyhyeksi. Pidän kyllä enemmän lyhyistä hiuksista, mutta haluaisin nyt äitiyslomani ajaksi päästä vähän helpommalla. Ja toisaalta ihan mukavaa on vaihteeksi kasvattaa hiukan pidempää mallia, kun kuitenkin leikkaan tämän taas lyhyeksi viimeistään siinä vaiheessa, kun palaan töihin.

OMAA NAPAA. Olo on ollut vaihtelevan raihnainen. Olen aamusin aika vetreä, sitten iltapäivää lähestyessä alkaa veto olla poissa. Iltaisin en meinaa löytää mitään hyvää asentoa, kun kyljet tuntuu repeävän ja pikkuneiti möyryää vatsassa. Tuntuu siltä, kuin olisi vatsa täynnä nyrkinkokoisia kiviä... Olen henkisesti alkanut valmistautua tulevaan synnytykseen lukemalla vanhoja Vauva-lehtiä ja muita aiheeseen liittyviä kirjoja. Huomaan myös miettiväni synnytykseen liittyviä juttuja kaiken aikaa. Mielessä pyörii erityisesti se, mitenköhän synnytys tällä kertaa lähtee liikkeelle. Meneekö lapsivedet niinkuin esikoisesta, vai alkaako ensin supistukset jne.

Huomenna olen menossa jälleen ultraan ja on mukava nähdä, miten pikkuneiti on kolmessa viikossa kasvanut. Viimeisimmän ultran mukaan hän oli arviolta 2,2-kiloinen, nyt varmaan jo lähemmäs kolme kiloa. Mukava saada myös vahvistus siitä, onko neitokainen malttanut pysyä raivotarjonnassa.

Eipä tällä kertaa muuta! Mukavia odotuspäiviä teille kaikille!!

Pepper (34+5)

Päätinpä taas aktivoitua kirjoittelemaan. Klo 10 on neuvolalääkäri jota jännityksellä odotan, miehen pitäisi ilmaantua piakkoin viettämään tuon ajan esikoisen kanssa. Kohdunkaulan tilanne kiinnostaa, ja myös se miten päin vauva oleilee. Haluaisin vahvistuksen epäilyilleni, että raivotilassa sitä köllitään. Ja toivottavasti hemppa on lähtenyt nousuun...

Olen ollut jo lähes viikon lomalla ja virallisesti äitiysloma alkaa 8.7. Eilen käytiin 4 vuotiaan pojan kanssa kahdestaan Lintisillä ja siellähän tämä pallomaha pyöri kaikennännäköisissä 4 vuotiaan laitteissa mukana, samalla sai vauvelikin vähän kieputusta osakseen=) Muumimaailmassa pitäisi vielä pistäytyä.

Kävin KELAn sivulla kurkkaamassa (täältä sain vinkin, kiitos) ja sielläpä oli tosiaan jo mun äitiysrahan tiedot, huh kuinka pienellä sitä pitää tulla toimeen seuraava vuosi. Onneksi palkkaa saa sentään ekat 3 kuukautta, joten ei tämä ihan heti tunnu taloudessa.

Täällä on ollut niin paljon juttua, etten muista mitä mun pitikään kommentoida, joten sori nämä itsekeskeiset jutut=) Nyt pitää mennä kun koneelle on pienen miehen mittainen jono.....

Hyviä vointeja ihan kaikille elokuisille ja masuasujille!

Oli taas pitkästä aikaa neuvolapäivä. Kaikki oli hyvin. Hemppakin oli noussut vähäsen jee...oli tosin 116 ja normi tilaanteessa on yli 130. Mutta parempi toikin kuin 103 jossa se kävi.

Verenpainekkin oli kohdallaan 109/73 . Oikein täti kehuskeli et kuinka alhanen oli. Sitä kai tämä loma teettää ei tarvitse hermoilla töihin menemisellä.

Paino tosin oli laskenu -175/vko Ja nyt sitä olisi tullut yhteensä 3.3kg. Itse olen tyytyväinen ettei ole tullut sen enempää kun tota lähtö painoakin oli 5-9kg ylimäärästä.

Paras kohta oli taas se kun sai kuunnella sydänääniä. Siellähän ne rumputti reippaasti 150 ja oli nyt tällä hetkellä raivotarjonnassa ja tovottavasti jäiskin siihen. Mutta kun kaveri on tosi vilkas niin tarjonta vaihtuu päivässä pari kertaa.....

Äitiysvaatteista...minäkin olen kyllästynyt tähän vaatettomuuteen... ei sitten millään löydy nättejä vaatteita, ja kun olisi parit häät tiedossa niin voi tuska sentään....kai menen sinne jossain jätesäkissä.

Miehellekkin just eilen valitin et kun ei löydy vaatteita kun joitakin rytkyjä joissa sitten näyttää raskaana olevalta ryhävalaalta niin siihen mies vain tyynesti et niinhän sinun kuuluukin näyttää tossa tilassa...

Hah...tosin tiedän että se oli vitsi...mutta kumminkin...

Mutta nyt taidan jatkaa sateista päivää kirjan parissa

Sateisin terveisin Ryhävalas Zilla

Moi,

Kiva ylläri oli eilen kun n. 2,5 kuukauden odotuksen jälkeen sain äitiyspakkauksen :) Mun mielestä kaikki näyttää ihan kivalta ja haalari oli aikas söpö eikä niin poikamainenkaan kuin olin ajatellut. Ehkä tällaiset elokuiset vauvat vielä saakin vähän niitä mittoja niin ettei ne talvikamppeet olisi ihan tuhottoman isoja. Kestovaippaakin tuli käänneltyä ja ihmeteltyä ja ne sellaiset harsot vähän ihmetytti, että sellaisiako voi käyttää kestovaippakuoren sisällä myös.

Nyt on sairaalakassiakin pakattu eli siellä on sitten rintasuojuksia, imetysliivit, lansinoh voidetta, hammasharjaa, hiuslenksua jne. Pitää miettiä jos sellaiset jotkut omat kesäläpyskät sinne suihkutossuiksi vielä laittaisi. Muuten ei taida kauheasti puuttua muuta kuin eväitä, joita sinne ei todellakaan vielä laiteta.

Niin ja hei älkää pahoitelko sitä, että kirjoitatte omista kuulumisista. Mun mielestä ne on ainakin kivaa luettavaa! ja ei sitä mitään yleistä keskustelunaihetta joka päivä kuitenkaan saa väännettyä :)

Pia 35+0

se on mielessä, kun loppua kohti mennään. Laitoin tuonne odotus-sivujen aloitukseksi jo kysymyksen perätilavauvasta loppuviikoilla. Kohta on viikkoja 34 ja vauveli istuskelee mahassa. Aluksi rupesin jo stressaamaan, että onko sektio edessä, mutta kuulemma voivat näin uudelleensynnyttäjillä kääntyä vielä viimeisllä (37-39) raskausviikoillakin.

Onko teillä kokemuksia tästä? Minulla siis kaksi edellistä lasta ovat olleet raivotarjonnassa jo hyvin aikaisin, mutta tämä tilanne kai normaalia kun kohdussa vielä tilaa pyöriä. Sektio jännittäisi vielä enemmän kuin alatiesynnytys, mutta mieluumin sektio kuin perätilasynnytys. Onko kellään muuten kokemusta siitä?

Jaksan aina mainita kuinka harvoin täällä käyn, mutta taas tuli käytyä, kun rupesi tuo asia pohdituttamaan. Monella näyttää tuo synnytys jo pyörivän päässä. Piti vielä mainita, että yhtäkkiä alkoi hirveä vimma haalia kaikkea ihanaa vauvalle, vaikka aika paljon on jo valmiiksi, mutta kyllä sitä omaakin tulee olla! Mies ei aina ymmärrä, mutta lapset ovat yhtä innokkaita shoppaajia kuin äiti. Täällä pääkaupunkiseudulla on kyllä vähän liiankin hyvä valikoima kaikkea mahdollista, parempi välillä hillitä itseään. Ihania vauvashoppailuja muille odottajille!

Pia74n kanssa ihan samaa mieltä, turha pyydellä anteeksi jos viesti keskittyy lähinnä omiin kuulumisiin. Itse kuulun niihin jotka ei muista mistä kukakin on puhunut eikä aika riitä niitä erikseen mihinkään ylös laittamaan, joten viestit keskittyy lähes aina omaan napaan. Välillä tuntuu et kehtaako tänne kirjottaakaan pelkkiä omia kuulumisia kun jotkut niin tunnollisesti muistaa kommentoida muiden juttuja ja sit jos ei muista niin pitää pahoitella kamalasti sitä... Eli antaa kaikkien kukkien kukkia ja jokainen kirjoittakoon vaikka vain omaa napaa jos siltä tuntuu =D

Äitiysvaatteista: En ole vielä kerinny kyllästymään näihin, toisaalta olen mielestäni löytänyt aika hvyät äitiysvaatteet ;) Ei noita montaa ole mut vaihtelemalla ylä- ja alaosia saa vaihtelua ja noiden pitkien toppien kanssa voin käyttää suurinta osaa normaaleista paidoista. Farkkuja ei onneks ole tarvinnu käyttää, nekin mulla on äitiysmalliset mut en tykkää niistä yhtään :( Ilmat on ollu lämpimiä joten kevyemmät vaatteet on riittäny.

Musta on alkanut tuntumaan tosissaan jo siltä et aika sais kiiruhtaa elokuulle. En jaksais jotenkin yhtään enää tän mahan kanssa. Sanoinkin miehelle kun oltiin kävelyllä et ei tarvi kyllä enää tän jälkeen haikailla uusia raskauksia, niin voimakaasti on se tunne et nyt riittää. Kaikki äitiysvaatteet ja vauvatavarat lähtee kyllä myyntiin/kiertoon sitä mukaa kun tarve loppuu. Tähän mennessä olen aina säästellyt tavaroita.... Se on siis meillä ihan varmasti loppu tämä lasten teko tämän nelosen jälkeen!

Nyt syömään.

Peeveli rv 32+4

terkut neuvolasta: painoo oli tullu reilu 2kg lisää viime kerrasta ja hemppari oli noussu 115 ni 128 ;)

käyrillä mennään nätisti ja vauva on vilkas ja molemmat voidaan hyvin. saatiin joku lappunen siitä bcg rokotteesta että elokuun lopussa sitä ei annettas????.

joku kysäsi kyllästymisestä mammavaatteisiin(kohan se nyt oli),joo täällä ollaan,aina samat pyörii,mutta kun ei raaskis ostaa enään uusia kun ei tässä loppujen lopuksi ole kauaa,kauhistelin eilen että kohta se heinäkuu jo jolkuttaa :O.

eilen oli muuten kivapäivä oltiin hesassa bussilla,hoitaa asioita..

ei sitten saatu isän tiliäkään lopetettua kun tarttee lisää papereita mm musta virkatod. ku asun vantaalla :O että meinas itku päästä ku aattelin kaiken olevan jo kunnossa ja kaikkien papereiden kasassa...*huokaus*.

kyllä ihmisen kuolema on monimutkasta jälkeläisille.. mut eiköhän kaikki mee ihan hyvin,lauantaina ois uurnan lasku ja sitte sekin piina on silloin ohi..mut ei sen ihmeempiä jatkan lomailua ;)

k.h.p ja tärppi 31+2

Mulla on alkanut nyt kunnon loma kun sain vihdoin opiskeluhommatkin tehtyä töiden lopetuksen jälkeen. On ollut jotenkin tylsää, esikoinenkin kyselee että pääsiskös tänään hoitoon...;) Olen jotekin ihan kuitti, en jaksa mitään - vääntelehdin vaan sohvalla ja lorvin. Se se tuntuu väsyttävän eniten. Kotonakin olis vaikka mitä hommaa, mutta ei vaan saa aikaiseksi. Kaikki kaapitkin pitäis siivota yms. Mutta kai sitä ehtii sitte vielä tässä. Esikoisellekin haluaisin tarjota parempaa seuraa, syyllisyys painaa. Nyt on onneks vähän enempi aikaa roikkua täällä netissä ja kommentoidakin joskus jotain!

Neuvola on mulla vasta ens viikolla, viimeks tosin sf-mitta pisti miettimään että onkos mun maha nyt ihan supermegakokoinen? Mitä teidän muiden sf mitta on ollut? Mulla oli mitta 32 vko 30+1, eli siellä yläkäyrän yllä huitelee. Ei kuitekaan neuvolatäti sanonut mitään erityistä siitä. Painoa oli tullut reippaasti lisää, nyt on varmaan n. 8 kiloa tullut alusta. Kaikki herkut maistuu ja esim. nektariineja ja mansikoita voisin syödä kiloittain per päivä. Onneks kotimaisten mansikoiden hinta on vähän laskenut...Mitä himoja teillä muilla? Kunnon ruokaa ei oikeen tee mieli syödä isoja annoksia, taitaa jo painaa tuo vaavi sen verran masua.

Äitiysvaatteet joo kyllä jo vähän kyllästyttää, toisaalta kun kattelin vanhoja vaatteitani, mietiskelin taas että mahdunkohan synnytyksen jälkeen niihin? Viimeks kun meni melkein koko vaatekaappi uusiks.

Esikoinen meillä kyllä kattoo aika paljon telkkua, yleensä aamupalan ja iltapalan syö muumeja katsellen ja joskus päivälläkin jotain. En näe sitä kovin pahana asiana kun ei siinä kerralla mene kun n. 20 min. Ja sitte mahdollistaa sen että ite käy vaikka suihkussa sillä aikaa. Hyvä tapa rauhoittua/herätä hiljalleen. Ja meillä ainakin Ti-Ti Nallen katselu on tehnyt muun laulamisen lomassa lapsestamme hyvin musikaalisen. Lauleskelee koko ajan jotain ja osaa varmaan 2v4kk ikäisenä ehkäpä 30 laulua ulkoa.

Mä pesin just vauvakoriin kaikki tykötarpeet, että on sänky hiljalleen valmiina. Sitte pitäis alkaa pestä vaatteita ja ehkä hankkiakin muutama uusi asu. Kai se sairaalakassikin pitäis jossain vaiheessa pakata, tosin viimeks ei oikeen tarvinnu kun meikkilaukkua ja imetysliivit+liivisuojia, jotka ostin sitte sairaalan alakerrasta lähtiessä. Vauvalle tietysti kotiinpaluu asu, jonka tosin voi mies tuoda sitten kotoa jos se on valmiiks pakattuna. Jotain lukemista on kiva olla ja vaikka luumuja ja lakua masua varten ja kaikkia herkkuja. Kotiin palasin samoissa vaatteissa joissa menin sairaalaan, oikeestaan tarvitsin vaan uudet alushousut.

No, jos nyt jotain yrittäis saada tänään aikaiseksi. Terkkuja vaan kaikille pallomahoille!

Papuna rv 31+5

Täälläkin sataa vettä. Eilen jännäsin koko päivän että sataako vai ei kun oli lakana pyykki ulkona kuivumassa. Eipä satanut. Ihanaa kun toi sade viilensi ilmaa hiukan.

Lasten filmien katselusta oli puhe. Meilläkin tätä on aina välillä harrastettu. Usein silloin kun pienimmät nukkuvat tarvi saada isommat hiljaiseksi. No nykyään tääkin on jäänyt kun isommat pelaavat lautapelejä tai piirtelevät ennemmin kun katsovat filmejä.

Äitiysvaatteet kyllästyttävät oikein kunnolla kun en ostanut tähän raskauteen yhtään uutta vaattetta vaan mennään vanhoilla.

Kaksosten rattaista oli puhetta. Meillä kun ne on jo valmiina niin niitää käytetään mutta jos ei olis niin en hankkisi. kun aluksi olis liina vauavaa varten ja meijän kuopus on kova kävelemään muutenkin ja talvella pääsee isompi pulkalla.

Juhannuksena oltiin katsomassa 2 viikkosta serkkutyttöä. Oli se niin ihana. itsellä on pari kertaa tullut olo että syntyispä jo tää vauva kyllästynyt tähän mahaan mutta kun oltiin serkkutyttöä katsomassa niin tulikin olo että pääsee ihanan helpolla kun ei oo pientä vauvaa joka itkeskeli kuumuutta ja vatsavaivoja. Helpompi tää masu joka ei kitise. Mulla tulee aina imettäessä hirveä hiki vesi valuu norona vaan. Saatika sitten näillä ilmoilla niin on taas paljon helpompi kun vauva pysyy masussaan.

Opemammaa kans ihailen kun aina jaksaa olla pinoa aloittamassa ja huhuilemassa meitä kirjoittamaan kuulumisia. Itse käyn lukemassa melki joka päivä mutta kirjoittaa aina ei jaksa tai ei kerkee.

Nyt on mentävä kuopus tuli tohon viereen ja haiskahtaa turkasen pahalta.

puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja masuasukki 32+5

Oikein mukavaa sateista tiistaita Elojoukolle!

MYRY, kiitos kysymästä poika on kyllä päässyt jo viikko sitten tänne hieman lähemmäs kotia, elikkäs välimatkaa on vain 54 km :D

Tähän asti olemme sen matkan kyllä jaksaneet jokapäivä ajella ja kyllä täytyy myöntää, vaikka raskasta onkin, niin ON SE SEN ARVOISTA!

Taateli pikkuinen painaa jo 2050g! Poika on tuossa reilun viikon aikana ottanut melkein 400g painoa, mikä tuntuu omasta mielestä hienolle, vaan siinäkin sitten piilee kaikenlaista...voipi kuulemma olla sitten, että kerää nestettä ja se taas rasittaisi sydäntä ja keuhkoja, mutta mene ja tiedä....nesteenpoistolääkitys on aloitettu ja tilannetta seurataan. Muuten poika voi oikein hienosti, jaksaa jo välillä hieman seurustella äidin ja isän kanssa. Ja voi miten kauniit vihreät silmät pojalla on! :)

Huomenna olisi tuon keskimmäisen pojan 2v. päivät vaan juhlimme niitä sitten vasta viikonloppuna, kun muutenkin tuntuu tuo päivä aina hupenevan tuossa ajellessa.

Tämmöttissii tällä kertaa.

Kyllä kesä on kiva!

eria & taateli 1 kk 10 päivää

muutamia toivottuja sadekuuroja on tullut täälläkin. Ei oikein jaksa hirveässä helteessä enää ollakkaan, osin mahan vuoksi ja osin kai ikää on tullut sen verran, että tuntuu aurinko tuovan vain luomia ym. ei niin kivaa =(

Pari sadekuuroa on tänään tullut, mutta ristinsielua ei tuntunut näkyvän missään. Itse tykkään ulkoilla kun on asianmukaisesti pukeutunut ja tuntuu että poikakin alkaa kiipeillä seinille jos ei pääse ulos tuulettumaan, harmi että seuraa ei huonolla säällä löydy.

VAUVANVAATTEISTA...meillä vaaleanpunaista ja tyttömäistä, muutama ihan valkoinenkin onneksi =) välillä hirvittää jos tuleekin poika, mutta onneksi on esikoiselta jotain säästössä. Tykkään ostaa värikkäitä vaatteita pojalle, vihreää taitaa olla eniten. Keltainen ja oranssi on myös suosikkeja.

KAKSOSTENRATTAAT....oliko joku ostanut sisarusrattaita? Olin jo päättänyt ettei sellaisia hommata meille, mutta nyt olenkin tullut toisiin aatoksiin ja yritän löytää kohtuuhintaiset käytetyt. Brioja moni kehuu, ovat kapeita ja suht. edullisia. Meillä ikäero siis 1v10kk

Pubukohan se kyseli DVD-riippuvuudesta. Hävettää myöntää, mutta meillä ei ole vieläkään DVD:tä ja vhs:iä ei kehtaa mennä edes vuokraamaan ;) Aina vain joku muu hankinta on mennyt tuon laitteen edelle. Pari kertaa olen itse katsonut jotain lastenohjelmaa, ainakin Franklinia, mutta poika ei vielä jaksa keskittyä tv:n katseluun. Ovathan ne dvd:t ja tv arjen pelastajia aina välillä, kunhan meilläkin kasvetaan isommaksi. Kunhan nyt ei tuntitolkulla istuta katselemassa.

Neuvolassa eilen kaikki ok, hb noussut 115, jee =) Vauva mahtuu vielä hyvin pyörimään vaikka maha onkin pieni.

petraelena 32+4

Mäkin olen tosi kyllästynyt isoon olemukseen ja vaatteisiin. Onneksi mulla on jotain lantiomallisia trikoo housuja mitkä on ihan normaalivaatteita ja jotka sopii nytkin kesällä. Mutta en kyllä myöskään aio enää mitään äippävaatetta ostaa.

Me ei olla saatu mitään lappusia neuvolasta rokotusten suhteen. Pikkasen mietityttää, että mitä tekisi, jos matkustelee paljon ulkomailla. Mutta saattaapi jäädä rokottamatta kun kerran haittoja on ollut niin paljon.

Pia

Eilen käytiin Kättärillä siellä Haikaranpesän synnytyskeskustelussa. Sattui vielä olemaan sama kätilö joka oli viime keväänä esikoisen synnytyksessä. Eipä siellä kummempia, kivunlievityksestä, ruokavalioista, peräruiskeesta ym. kyseli. Mä sanoin että viimeksi jouduin odottamaan ihan sikapitkään ennen kun sain epiduraalin, ja et meinasin kuolla ku sitä oottelin tuskissani, jos saisin ens kerralla nopeemmin jotain puudutetta tai lääkettä. Kätilö katteli papereista sit et hän on tutkinu mut eka kerran klo: 03.10, kun tulin synnytyssaliin, ja epiduraali on laitettu 03.35.. :)) Että tooosi pitkään jouduinkin sit sitä odottelemaan.. Se on näköjään niin suhteellista tuo aika, luulin nimittäin oikeesti et oo joutunu odottamaan varmaan 1,5-2 h.

AIR oli siirtänyt poikansa oikeeseen sänkyyn, me ollaan kans tässä mietiskelty et jokohan vois laittaa poitsun(1v 4kk) oikeeseen sänkyyn.

Vielä on harkinnassa, mutta ehkä se olisi hyvä tehdä ennen vauvan syntymää.

KAKSOSTENRATTAITA vielä mietitään kans. Ikäeroa tulee siis 1,5 v. Mutta mietin sitä et tuleeko sit talvella kuitenkaan juurikaan rattaiden kanssa liikuttua, ja ens keväänä/kesällä on varmaan jo turhat. Ja valmiina on jo yhdistelmävaunut, rattaat ja matkarattaat, tilakin alkaa käymään vähiin jos vielä tuplarattaat hommaa.. Aluksi ainakin yritän vauvaa kantoliinassa pitää, ja varmaan menee koko talvikin hienosti ihan vaan liinan kanssa enimmäkseen.

Minä en vielä oo kyllästynyt mahaan enkä raskauteen. :) Esikoisen vaikean raskauden jälkeen nyt tuntuu niin helpolta, niinku ei raskaana oiskaan. Teitty maha hiukka rajottaa liikkumista ja painaa, kolottaa ja närästää ja... :) Mutta muuten hyvin.

Nyt poitsu huhuilee yläkerrasta, on heränny päikkäreiltä..

Calathea 31+1

hyvä kun vettä tulee reippaasti, luonto kun tarvitsee kosteutta.

tänään onkin hyvä päivä jatkaa eilen illalla aloittamaani keittiön kaappien pyyhkimistä.

Eilen tuli minullekin äitiyspakkaus. Vaatteet olivat ihan kivoja. Olen ottanut pakkauksen jokaisen lapsen kohdalla. Säästän niistä sit jokaiselle oman makuupussin.

Vauvan vaatteiden väristä oli puhetta... Meillä löytyi lähes yksinomaan vaaleanpunaista ja kovin tyttömäistä vaatetta joten olen nyt hankkinut vaaleansinistä, beigeä ja vihreää tulevalle vauvalle, jonka pitäisi olla poika. Tämä on niin uusi tilanne neljän tytön jälkeen. Yksi ystäväni tuumasi leikkimielisesti että mahdatkos osata poikaa hoitaa...? Niinpä, kaipa sitä sitten osaa. Hän tuumasi, että ainkin on helpompi pestä kakat kun ei tunkeudu joka väliin. tiedä sitä sitten... mitäs tuumaavat ne joilla kokemusta molemmista?

Opemamma kyseli äitiysvaatteisiin kyllästymisestä. Kyllähän ne alkavat olla vähän tylsiä pikkuhiljaa, kun vaihtelee ja pesee samoja vaatteita koko ajan. Mainitsit myös opemamma että tämä on viimeinen odotuksesi. Minusta on ihanaa kun jotkut pystyvät tekemään päätöksen että tämä on nyt viimeinen. Yksi ystäväni totesi kahden tytön jälkeen että nyt on lapsiluku täynnä. Minusta tuntuu että itseäni vaivaa loputon vauvakuume, mutta kaipa se ajatus jossain vaiheessa tulee että nyt on hyvä näin. Mieheni nuoruuden haave on kuusi lasta, mutta on kyllä nyt puhellut että viisi olis hyvä. Nähtäväksi jää tämä asia...

Calmette-rokotuksesta oli myös puhetta... joko olette tehneet päätöksiä, että annetaanko vauvallenne sitä? Me puhelimme siitä miehen kanssa, mutta päätöstä emme vielä tehneet.

Eria, minä täällä uteliaana kyselen että joko taateli pääsi lähemmäs teitä kasvamaan ja vahvistumaan?

mukavaa päivän jatkoa kaikille

Myry ja masuasukas 33+2

calathea: mie olen kans aatellu et yritetään ainakin talvi pärjätä niin että vauva kulkee liinassa.. katotaan sitten keväällä että jos ostas jotkut kevyemmät tuplat, jos ei esikoinen innostu sen verta kävelemään.. ja meillehän ikäeroa tulee 1v7kk... Mutta saa nähdä, jos mieli muuttuu välissä ni äkkiäkös sitä käy kaupasta tuplat ostamassa, mutta etukäteen en niitä osta jos ei niillä tehdäkään mitään...

jaahas, sitten taasen taustailemaan

Kiva kuulla taas teistäkin. Kävinkin kattelemassa kuvia ja lukemassa kirjoitukset ja tippa tuli täälläkin linssiin, olivat sen verran liikuttavia. Mutta se mistä mun piti sulta kysyä kun alkoi kiinnostamaan.... Olen ite asunu Kouvolassa ja Kuusankoskella ja kotoisin pikkukylästä Kouvolan läheltä ja jos teillä on 54 km Koksiin niin oletan et asut samoilla seuduilla? Jos et halua paljastaa tarkemmin asuinpaikkaa niin ymmärrän kyllä ;)

Peeveli uteliaana

Pilvistä näyttää ulkona olevan ja eilisiltaisten ja yöllisten supistelujen vuoksi väsymys painaa ihan kauheesti...

Täytyy varmaan laittaa tytöille jossain vaiheessa elokuva pyörimään ja ottaa pienet tirsat... Onneksi noi on jo sen verran isoja...

Torstaina on neuvola ja ensiviikolla tähän tietoon viimeinen äitipolikäynti. Lääkärineuvolaa minulla ei ilmeisesti ole ollenkaan... Viimeksi äitipolilla sanottiin, että tarkastukset lopetetaan nyt ensiviikon jälkeen, ja sen jälkeen jos vauva haluaa syntyä niin ei sitä estellä.

Äitiysvaatteista on ollut puhetta; aikaisemmissa raskauksissani pärjäsin normaaleilla vaatteilla loppuun saakka, mutta nyt ei puhettakaan. Nyt tein alkuraskauden aikana parit housut ja ostin yhden mekon kesän juhliin. Housut ovat olleet pienet jo pitkän aikaa, mutta mekko on vielä hyvä. Kauheasti ei innostanut pistää suuria rahasummia vaatteisiin, joita en enää tule käyttämään, joten suuren kiitoksen vaatetuksestani saa naapurini. Sain sieltä lainaan ison kassillisen äitiysvaatteita joista suurin osa hyviä juuri näin kesällä. Mutta jokatapauksessa kyllä tämä pikkuhiljaa alkaa jo kyllästyttää! Kaiholla katselen farkkujani ym. normaalivaatteitani, ja odotan milloin saan itseni niihin ahdettua...

Täytyy kuitenkin vielä tästä mahasta yrittää nauttia, sillä tämä on kyllä viimeinen vauvamaha minulla!

Nyt kysyisin ideoita: Siskoni pääsee ripille sunnuntaina ja pitäisi sille varmaan jotain lahjaakin miettiä... Tiedän, että saa perinteisen ristiriipuksen ja hopeisen sormuksen, mutta mitäs muuta voisi ostaa? Varsinkin kun tytöllä melkeimpä kaikkea jo on?

Emma-Liinu ja masuasukas 30+6

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat