Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

leikkipuistoon tai teille.

Kommentit (7)

Leikkipuistoon en päästäisi yksin. On kiltti lapsi, mutta ainahan voi saada jotain hölmöä päähänsä ja tietysti voi sattuakin jotain. Jos 5-vuotiaalla olisi kouluikäinen isosisarus, voisin yhdessä päästääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mutta on myös kerran karannut tien yli jalkapallokentälle pelaamaan. tyttö sai siitä kolme päivää kotiarestia ja sen jälkeen tulee aina sanomaan jos häviää näköpiiristä (siis etten näe ikkunasta)

haluan muistuttaa että kaikki lapset eivät ole isokokoisia. Muistan kuinka itse esim. istuin lapsena (olin silloin 8v) rappusilla ulkona ja yks nainen tuli kysymään olenko jo täyttänyt 5 :-)

Mutta vastatakseni kysymyykseeni, niin omalla pihalla lapsi on saanut tuon ikäisenä olla ja lyhyitä matkoja itsekseen. Eli esim. on voinut pyöräillä edellä puistosta kotiin ja minä olen tullut hitaammin muiden lasten kanssa. Reitti tosin on sellainen ettei ole mitään tien ylitystä ja melkein koko matkan näen lapsen. 6-vuotiaana on jo saanut pikku hiljaa kulkemaan hieman enemmänkin kun on valmistauduttu kouluun.

yksin jo 30minsaa. Hyvin näytti pärjäävän ja viihtyvän yksinään. Kesällä tässä saa omalla pihalla yksin olla. Mutta ei vielä yksin liikenteeseen/puistoon tms ainakaan vuoteen. Asutaan Espoossa ja vaikka tässä suht rauhallinen ympäristö on, niin ei todellakaan uskalleta päästää esikoista vielä yksin kauemmaksi omasta pihasta. Kai sitä ainakin esikoisen kanssa on vähän varovainen vielä tai muakin ainakin hirvittää kun tuolla puistossakin on ihan pieniä lapsia ilman aikuista tai edes isompaa lasta.

asumme maalla ja poika saa olla vapaasti pihalla yksin... kesällä useinkin on koirien kanssa pihassa leikkimässä. tie kulkee pihan vierestä, mutta ei ole koskaan sinne mennyt, on sen verran pelokas sen suhteen ettei uskalla edes. leikkikentälle pitää meillä mennä autolla, on sen verran kaukana.. ja näköpiirissä ei ole naapureita..eli ei pihasta juurikaan mihinkään pääse/lähde..

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat