Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Meidän poika täyttää tällä viikolla 2-v. ja on muuten oikein lahjakas mm. puhuu hyvin, käy potalla. Päiväkodissa on kuulemma oikein reipas ja kiltti.

Meillä on silti iso ongelma, nimittäin sisarukset alkavat aamusta asti nahistella ja poika satuttaa siinä sivussa siskoaan (4,5v.) vähän väliä. Tarkotan tällä satuttamisella että poika lyö ja repii..lyö leluilla ja välillä puraseekin niin että jää jälki. Nytkin tuolta kuuluu siskon itku, ollaan tietysti kielletty ja oltu kovina siinä isän kanssa että ketään ei satuteta, mutta poika ei vaan usko.

Tätä on jatkunu tosi kauan ja en tiedä mitä tekis. On tosi ikävää että isosiskoa sattuu ja poika ei vaan tajua millään. Olen yrittäny keksiä erileikkejä ja sovitella heidän riitoja hyvällä ja pahalla mutta ei auta.

Tietysti sisarukset riitelee keskenään mutta tätä jatkuvaa lyömistä ym.. en enään ymmärrä. Sisko on silti kiltti eikä satuta pikkuveljeä vaan alistuu ja itkee.

Eli mitä tehdä??!!

Kommentit (1)

huomannut myös että aina ei veli ole edes oikeasti siskoa satuttanut tai tahallaan tehnyt vaan sisko itkee ja vinkuu ihan pienistäkin saadakseen sympatiaa ja veljen pulaan. Erotan jo aika hyvin sen milloin poika on todella siskoaan kiusannut ja satuttanut ja poikakin on jo oppinut jos leikin tiimellyksessä on satuttanut niin pyytää itse anteeksi. Tyttöä olen käskenyt puolustamaan itseään ja nyt osaakin jo hyvin huutaa veljelle että elä lyö se sattuu ja tämä tehoaa poikaan kaikkein parhaiten eli kun ei saa aikaan haluamaansa reaktiota =itkua lopettaa kiusaamisen. Jos vielä jatkaa tämän jälkeen puutun asiaan ja poika joutuu jäähylle jylpyhuoneeseen ja on sen jälkeen pitkään kiltisti. Aika harvoin poika tarkoituksella kiusaa ja satuttaa vaan leikit on niin rajuja ja kun ei ihan hallitse vielä itseään menee homma yli ja satuttaa siskoaan. Samanlaisia leikkejä leikkii naapurin poikien kanssa eikä nämä valita että sattuu eli usein tyttö reagoi pieneen ja tahattomaan tönäisyyn kuin pahimpaan kiusantekoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat