Seuraa 

Onko muilla ongelmia tyttöjen paitojen kanssa? Tyttömme on 2v3kk, vaatekoko 92cm aika sopiva tällä hetkellä. Ostin kesäisiä t-paitoja, kokoa 98cm(!!!) ja mitoitus on niin kapea, että on hankalaa saada ne tytön päälle. Paidan malli on siis sellainen " vartalonmyötäinen" , kapea ja joustava. Päällä paita on oikein sopiva, mutta pukeminen on tuskaa!

Toinen tyypillinen vika, jota olen jo oppinut ostohetkellä varomaan, on liian tiukka kaula-aukko. Lapsemme on aika siro, päänympärys neuvolataulukon normeja pienempi. Hirveä huutohan siitä tulee, kun yrittää kiskoa tiukkaa kaula-aukkoa pään yli. Voisiko vedota lastenvaatteiden valmistajiin, että taaperokoot olisivat käytännöllisiä mitoitukseltaan? Vai onko koko 98cm automaattisesti hyppäys hankaliin " muotivaatteisiin" ?

Ja tuo kyseinen tiukkispaita on Bogi, merkki, josta muuten tykkään kovasti.

Kommentit (2)

Olen ostanut pari paitaa tyttöjen mallistosta pojalle. Poika käyttää nyt kokoa 86-92, mutta tyttöjen koko 98 on sopiva, jos vain pään saa ujutettua läpi. Eli nykyään olen kiertänyt tyttöjen paidat kaukaa... ;) Silmämääräisesti taaperot, niin tytöt kuin pojatkin, ovat kuta kuinkin saman kokoisia, mutta selvästi vaatevalmistajat ovat eri mieltä.

Etenkin Zaran vaatteissa on erittäin pienet päänaukot ja ne lähtevät helposti purkautumaan, jos niitä joutuu venyttämään äärimmilleen pukiessa. Yhden puseron (ei Zaran) jouduin palauttamaan kauppaan, koska se ei mennyt lainkaan pään yli, vaikka lapsi oli ikämerkintää nuorempi ja hyvin siro muutenkin.

Ole tarkka etenkin aleostoksissa! Siihen on usein syy, miksi tuote on jäänyt aleen. Ja muista, että jos tuote on viallinen, sen voi palauttaa, vaikka tuote on alennuksella ostettu. Se on vika, jos vaate ei mahdu normaalikokoisen ikä- tai kokomerkintää vastaavan lapsen päälle. Vaikka liikkeessä olisi maininta, että aleostoksia ei vaihdeta sen voi vaihtaa tai palauttaa. Vain silloin kauppaa ei voi purkaa, jos esim. em. tapauksessa puserossa olisi maininta " huomioi pieni pääntie" tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat