Seuraa 

Rapukausihan on alkamassa ja tuli tällainen mieleen. Ravuthan on yleensä keitetty ja sitten pakastettu ja juhlien järjestäjä vaan sulattaa ne sitten. Onko listeriariskiä tai muuta? Itse ajattelisin, että on, koska suositellaanhan pakastevihanneksienkin kuumentamista kunnolla ennen syömistä.

Mutta mitä mieltä olette? Miten olette toimineet? Tai onko tähän rapuasiaan suoraan jotain suositusta?

Kommentit (3)

Kysyin asiaa neuvolasta esikoista odottaessani ja täti sanoi, että pakasteravut olisi hyvä sulatuksen jälkeen kiehauttaa uudelleen ja syödä vasta sitten.

Minä taisin kyllä sitten vastoin ohjeita syödä ne ravut ihan vain sultatettuna kuten muutkin, mutta jos siis haluat ottaa varman päälle niin kiehauta omasi pikaisesti uudelleen.

Hauskoja rapujuhlia! :o)

mitä tänään sain neuvolassa kuulla, että kiellettyjen ja sallittujen ruokien lista on vau`kirjan vauvan odotus kirjasessa, minkä ainakin minä sain neuvolasta nyt kun pyysin. Aiemmis raskauksissa kun en ole moista listaa edes nähnyt.

No nyt sitten tätä katselin, niin lsitassa sanotaan ravuista näin, Ravun sisälmyksiä ei tulisi syödä, saksien valkoista lihaa voi turvallisesti syödä. Muuta tässä kirjasessa ei sanota.

Löysin sitten toisesta lehtisestä tiedon, että tuoretta ravun valkoista lihaa voi syödä. Muuten ei suositella. ELi miten tuon nyt sitten tulkitsee...

Itse oletan niin, että vasta pyydettyä ja valmistettua voi syödä, muuten sitten ei suositella.

Onkohan muilla tarkempaa tietoa, koska rapujuttuja mietin minäkin...

Sisältö jatkuu mainoksen alla

mietin itse jonkin aikaa sitten samaa, ja kyselin asiasta aika paljon. Minulle sanottiin että ravut kuuluvat nimenonomaan niihin juttuihin joita on hyvä syödä (vaikkakin rajoitetusti) raskauden aikana koska niistä saa jotain (mikä se nyt olikaan???) jota tarvitsee kasvavaa vauvaa varten.

Hyvällä omalla tunnolla olen siis syönyt rapuja, tosin olen aina pakasterapujen kanssa tehnyt niin, että olen lämmittänyt ne pannulla varmuuden vuoksi sen verran että jos mitään bakteereja on, niin ne ovat kuolleet. Tosi hyviä esim. pastakastikkeessa kerman sitruunan ja persiljan kanssa!! Nam!!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat