Seuraa 

Painin tässä " ongelmana" pojan isohko pää, PY on nyt 53cm ja poika täyttää parin viikon kuluttua 2 vuotta.. Kaikissa paidoissa kun pitää olla napit, nepparit tms. kaula-aukossa muuten ei ole paidalle käyttöä :/ Muuten poika on normaaleissa mitoissa, 89cm ja 14kg, ehkä vähän rotevan " vikaa" . Vai kuvittelenko vain että pojan pää on iso =)

Mikä teidän n.2v pojan päänympärysmitta on?

Kommentit (5)

POIKA oli 1-neuvolasssa 15 kg painava ja 85 cm pitkä, päänympärys oli 51,2 cm....tarkkaan on Poika tutkittu ja todettu täysin terveeksi....

Meillä on aina mennyt 1 v 4 kk lapsen pää yläkäyrällä ja neuvolassa on sanottu, että päitä nyt vaan on erikokoisia, kyllä siihen sitten puututaan jos jotain ongelmaa ilmenee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ei pää kaimitenkään hurjan iso ole. Minun poikani pää oli 2v 50cm ja muut mitat oli 92cm ja 13500g. Eli pitempää ja hoikempaa sorttia. Päänympärys oli täysin keskikäyrällä eli kai teilä oli yläkäyrällä, mutta täysin normaali.

Ei pojan pään ympärys ole vielä niin suuri että sun kannattaa huolestua. Mun pojalla kaks vee neuvolassa 52cm, ja terkkari näyttää aina käyrät ja mun pojan pää toiseks ylimmällä käyrällä, eli ihan normaalin rajoissa mennään. Tosin paidat on just vähän ongelmallisia, kun ilman mappeleita(pojan oma sana) ne ei monestikaan mahdu.

Pituus oli 89cm ja paino 13,5kg.

toisella kaksosista pää oli 2 vuotiaana 52,5cm (muut mitat 13,4kg ja 91cm). Pään aksvukäyrä menee yli käyrästön (viimeksi 5v neuvolassa 55cm, kun siskollaan 50,5cm), mutta kasvanut tasaisesti omalla käyrällään joten on ihan normaalia. Myös esikoispojan nuppi yläkäyrillä, mutta tasainen kasvu hälläkin. Molemmilla oli syntymäpäänympärys myös isohko, pojalla 38,5cm (syntyi laskettuna aikana) ja tällä kaksospuolikkaalla 38cm vaikka syntyi neljä viikkoa ennen laskettua, mikä lie ollut mitta jos ois vielä ne neljä viikkoa masussa kasvanut =/ Meillä miehen kanssa on melko pienet päät, mutta kaipa nuo mukelot on jostain saaneet isopäistä geenistöä =)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat