Vierailija

isia kun mökiltä palaa. ENkä ole edes mikään kaupunkilainen, pikkupaikkakunnalla asutaan. En vaan ymmärrä suomalaisia, että tullaan pe väsyneenä töistä, pakataan kiireellä, lastataan auto, mennään siivomaan mökkiä ja puretaan tavarat, raadetaan kaksi vrk mökillä ja tullaan su likaisten pyykkien yms kanssa kotiin. tuntuu, ettei muita näin ajattelevia ihmisiä löydy.

Kommentit (14)

Liian moni unohtaa siivota ulkovessan riittvävän usein, ei käytä riittävästi kuiviketta jne... Eihän kotonakaan anneta vessan olla roskien peitossa ja ovi vinksallaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Itse en tosiaankaan nauttisi mökkeilystä vailla mukavuuksia. Oikein puistattaa se ajatus, että ensin raadat koko viikonlopun normaalin elämisen eteen ja sitten vihdoin sunnuntai-iltana, kun pääsisit kotiin sohvalle lepäämään onkin pakko alkaa pestä sitä mökillä likaantunutta ja ummehtuneen hajun saanutta vaateröykkiötä... Siinä menisi se ilta ja viikonloppu olisi ohi. Ja taas reippaana töihin maanantaina...

Kesäviikonloput pitää saada olla leppoisasti ja helposti. Nauttia elämästä ja kesästä. Se käy vallan kätevästi omalla takapihalla makoillen ja grillaillen.

Ja jos mökille pitää mennä, niin siinä pitää olla kaikki mukavuudet ja yksi mökkiviikonloppu vuodessa riittää...

Mielelläni esim. reissasin lapsena perheen kanssa ulkomailla asuntoautolla, mutta se oli aina se yksi matka vuodessa. Ei joka viikonloppu. Ja Euroopan leirintäalueet + niiden lähettyvillä olevat nähtävyydet on hiukkasen mielenkiintoisempia kuin nämä kotoiset.

kerran olin lapsena perhetuttujen mukana asuntovaunumatkalla ja ei kyllä kovin kivat muistot jääny. Parin päivän päästä se vessakoppero alko haista niin et koko asuntovaunu haisi vessalta, kaikki ihmiset nukku vierivieressä minipedeissä ja vähänkö siel kopissa oli kuuma kun aurinko paisto! Ja sit siel sisällä kuumassa ja haisevassa vaunussa kökittiin koko aika vaik ulkonaki ois voinu olla. Huh, mua ei toiste asuntovaunuun saa.

t: nro 3 vai 4kö se oli

Karavaanareitakin ymmärrän paremmin, siinä saa olla koko ajan liikkeessä ja vaihtaa maisemaa jos ei miellytä. Ja riippu perheen koosta kai paljonko siellä haistaan. ;)

Mieluiten vietän lomani kotona tai ulkomailla, mutta sekä mökkeilyä että asuntoautoilua on tullut kokeiltua.

Mökillä voin olla vuodessa viikon tai mahdollisesti kaksi, mutta mieluummin eri mökeillä.

En todellakaan käsitä, miten jotkut viettävät siellä kaikki lomansa ja kesäviikonloput. Itse matkustelen mieluummin eri paikoissa ja maissa.

Naapurimme ovat juuri noita mökkihulluja. Sääliksi käy lapset. Juuri sunnuntai-iltana mökiltä palatessaan kyselivät isältään, miksei he käy ulkomailla. Me kun oltiin myös juuri palattu Keski-Euroopan reissulta.

just viime viikonloppuna jupisin, että minusta ei ainakaan ole ajelemaan joka kesäviikonloppu mennen tullen tuntikausia ruuhkissa (asutaan pk seudulla), jotta pääsee jonnekin lepikkoon hyttysten syötäväksi. En tosiaan saa kiksejä sähköttömästä mökistä, jossa kaasuliesi, kantovesi ja ulkovessa. Mökin hankintahinnalla reissaa aika paljon!

Toisaalta LANDELLA on ihanaa, järvessä uinti, ja puiden hakkaaminen ym alkeelliset työt kyllä rentouttaa stressaavan työviikon jälkeen, mutta hyttyset rassaa ja just se tietty mökin haju ja sellanen " likanen" olo mikä mökiltä jää, ärsyttää.

Appivanhempien mökillä on pakko käydä pari kertaa kesässä mutta muuten vältän mökkeilyä kuin ruttoa. Ei vain ole mun juttu. Ongelmana vain se että sukulaiset eivät millään tunnu tajuavan että kaikki eivät todellakaan halua viettää koko kesää/jokaista viikonloppua mökillä.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat