Vierailija

paljastuu. Välillä on raskasta esittää.

Sivut

Kommentit (23)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Eikö ole pälkähtänyt päähän mitä seuraisi, jos valheenne paljastuisi? Te leimautuisitten hulluiksi loppuelämäksenne! Miettikääpä sitä!!!

Sitä paitsi kun minulla on koulutusta niin olen aika hyvin selvillä näistä titteleistä ja voin sanoa, että kiinni jäät, jos alat mulle tollaista paskaa laukomaan. Jos ei ihan ekalla tapaamiskerralla, niin seuraavalla ainakin. Monesti olen aika suoraan kysynyt ja tällainen teeskentelijä on jäänytkin kiinni... Totuus on, että ihmiset tajuaa ja NAURAA selän takana moiselle!

Itse ajattelen aina, että jos haluan jotain, niin pyrin siihen. Mitä iloa on tollaisesta valheiden verkosta??? Eihän se muuta mitään... Pitää toimia niin, että voi olla itsestään ylpeä. Oli sitten amitsun käynyt tai maisteri!

Käytän esimerkiksi aina BBA:ta myös suomeksi, enkä mitenkään korjaa sitä todennäköistä väärinkäsitystä, että se olisi hankittu ulkomaisessa yliopistossa sen sijaan, että oikeasti ole tradenomi erästä peräkylän ammattikorkeakoulusta, jossa edes yksikään opettaja ole tainnut muuttua mistään muusta puhumattakaan kauppaopistoajoista. Vanhempieni sanon olevan talonpoikia ja annan ymmärtää, että tila oli iso, vaikka oikeasti maata ei edes 10 hehtaaria ja vanhemmat elättivät itsensä sekalaisilla hommilla ja työttömyyskorvauksilla. Työssä nimikkeeni on jo valmiiksi epämääräinen ja annan ihmisten ymmärtää, että olisin tärkeämpi kuin olen, esimerkiksi monet luulevat, että olen vertaisteni työtoverien pomo ja saisin parempaa palkkaa kuin saan. Venytän viereistä kaupunginosaa kattamaan asuinkatumme enemmän kuin edes kiinteistövälittäjät kehtaavat. Nytkin olemme lähdössä kesälomamatkalle Keski-Euroopan vanhoihin kulttuurikaupunkeihin. No, onhan Tallinna ainakin vanha... Lisäksi aina " suunnittelemme" matkoja kulloisiinkin muotikohteisiin. Jo opiskeluaikana hankin työkokemusta logistiikan alalta = siivosin linja-autoja. Kun tähän vielä lisätään namedropping, niin moni varmaankin nauraa minulle seläntakana, mutta yllättävän moniin menee täydestä.

Jos olet tradenomi, se on lain mukaan korkeakoulututkinto ja voit käyttää siitä ihan ministeriön luvalla ulkomaista titteliä BBA / Bachelor of business and administration.

Sen saa monissa ulkomaisssa yliopistoissa täydennettyä master-tutkinnoksi noin 1-1,5 vuodessa ja kotimaassa monet yliopistot (esim. Vaasa) järjestävät muuntokoulutusta. Jos siis ns. ylempi korkeakoulututkinto on sinulle pakkomielle.

Sen sijaan MBA on usein kaupallinen tutkinto, suunnattu yritysmaailman tarpeisiin. En tajua tuota MBA-juttua, monet MBA:than ovat lähinnä kirjekursseja, osaa kaupitellaan netissä ja kolmansista maista voit tilata MBA-todistuksen rahalla :)

Köyhät ja kouluttamattomat ihmiset ovat usein hyvin ronskeja puheissaan ja käytöstavoissaan enkä pärjää heidän kanssaan, en ole yhtä paksunahkainen vaikka olenkin köyhä ja kouluttamaton. Niinpä ainoa vaihtoehto on teeskennellä kuuluvansa kokonaan toiseen ryhmään.

Ettei käy niin kuin meidän naapurille. Aluksi vain väitti olevansa lähihoitaja, vaikka oli vain peruskoulun käynyt ja hetken päästä jo valehteli muistakin ihmisistä vaikka mitä. Ole varovainen, ettei mielikuvitus pääse villiintymään!

Loput tulevat toimeen palkallaan.

Todellisuudessa siis monilla ei ole sen kummemmin rahaa, vaan ihmiset kuluttavat rahansa eri lailla.

Meillä on ystäväpariskunta, jolla on sama koulutustausta kun meillä, mutta silti heillä on hienommat autot, omakotitalo, he matkustavat ja ostivat juuri kesämökin. Aluksi se voi tuntua siltä, että he ovat mahdottoman rikkaita, mutta kun heidän elämäänsä seuraa, niin totuus on toinen: he vaan elävät muuten nuukemmin. Heillä ei ole lapsia, syövät edullista ruokaa (syövät siis vain elääkseen), harrastavat lenkkeilyä yms. edullista liikuntaa.

Meillä taas on kaksi lasta, asumme rivarissa ja meillä on yksi vanhahko auto. Nautimme ruuanlaitosta ja ruuasta, harrastamme asioita, jotka nielevät rahaa. Meillä käy viikonloppuvieraita ja sosiaalinen elämämme on vilkasta.

Todennäköisesti siis vaan käytämme rahamme eri lailla. Turha siis oikeasti kadehtia ketään vaan miettiä mitä haluaa ja toimia sen mukaan!

Itse olen maisteri, asunut ulkomailla, matkustanut pienen ikäni, mutta en silti ymmärrä teitä. Mitä hävettävää on tradenomin papereissa tai maalaisvanhemmissa? En ymmärrä...

Katsoisin enemmän kieroon tyyppiä, joka kertoo näitä satuja koska kyllä aina jossain vaiheessa valheen tajuaa. Yksikin kaverini kertoo ylpeänä kaikille, miten heillä on iso asunto hyvässä kaupunginosassa - todellisuudessa miehensä on talonmies siellä ja asunto on työsuhdeasunto. En ymmärrä miksi hän antaa ymmärtää, että he ovat rikkaita oikeasti...

Tämä, että miehensä on talonmies paljastui täysin vahingossa minullekin kun olin kerran heillä kylässä ja naapuri tuli soittamaan ovikelloa kun oli unohtanut avaimet kotiin. Alkoi nolona selitellä jotain, vaikka minusta asiassa ei ole mitään hävettävää... Enemmän hävetti kaverin puolesta, että oli väittänyt asunnon olevan omistusasunto.

Mikä on oikeesti aika naurettavaa, koska eihän se ns." ulkokuori" mitään kerro. Mäkin oon ihan tavallinen köyhäkotiäiti, mutta huvittaa vaan kuinka ihmiset tekee hätäsiä johtopäätöksiä, ihan naurettavista pikkujutuista!

Itse olen köyhästä perheestä, asuimme vielä 80-luvulla sellaisessa mörskässä, johon ei tullut eikä mennyt vesiä, ulkovessa. Vanhemmat joivat viinaa (ja juovat edelleen), alkoholisteja molemmat.

Itse olen lähes absolutisti, koulutus on opistotasoinen, rahaa meillä miehen kanssa on riittävästi, mutta emme todellakaan ole mitään varakkaita -> ihan tavallisia. Yksi lapsi.

Työn kautta olen saanut paljon; olen päässyt tekemään monenlaisia juttuja, ollut tekemisissä ja hoitanut yhteyksiä todella moniin suomalaisiin julkkiksiin ja artisteihin, päässyt " piireihin" . Mutta siis työn kautta. Mutta se on aiheuttanut kaikenkaikkiaan paineita, koska työssä täytyy olla aina sellainen " rooli" päällä, esittää fiksumpaa ja parempaa kuin mitä oikeasti onkaan. Tällä tarkoitan sitä omaa henkilökohtaista taustaani. Sitten sitä aina muistaa, että mistä sitä on kotoisin ja fiilis

mustenee.

No, omia valintojahan ne on mitä sitä työkseen tekee. Mutta kyllä sitä tuntee näiden kollegojen rinnalla itsensä jotenkin erilaiseksi. Mutta koskaanhan sitä ei tiedä, mitä luurankoja muiden kaapeista löytyisi.

Näin minulla.

nni, olin vaan laiska ja mukavuudenhaluinen. halusin ammatin ja palkan nopeasti, enkä kituuttaa vuosia opiskelijana. vanhempani ovat suurin häpeäni, alkoholistiduunari-isä ja siivoojaäiti. kumpikaan ei osaa käyttäytyä pätkääkään. itse olen hommannut hyvän yleissivistyksen ja saan ihmiset uskomaan, että olen koulutettu, varakas ja ns. hyvästä perheestä. kaikkea muuta!

17:lle kommentoisin, että eihän tässä ketjussa ole kyseessä muiden ihmisten luokittelu tai mollaaminen, vaan usealla on ollut ongelmia lapsuudessa ja taustassa ja sen takia täytyy esittää jotain muuta, kuin " mitä on" . Normaalia työläistaustaa tuskin kenelläkään on syytä hävetä. Vai mitä olette mieltä?

t:ketjun " mörskässä vielä 80-luvulla asunut"

itse teen tällä hetkellä väikkäriä joten koulutusta löytyy mutta ei tulisi mieleenkään hävetä tuikitavallista keskiluokkaista, maalais-taustaani. Lisäksi kaveripiiristä löytyy sekä niitä tohtoreita että niitä jotka eivät ole peruskoulun jälkeen kouluttautuneet enää yhtään pidemmälle, eikä kyllä mieleeni tulisi koskaan luokitella ihmisiä sen perusteella. Kyllä ne on muut asiat jotka ratkaisee..

Ei minullakaan koulutusta ole, mutta oikeastaan olen siitä aika ylpeä kun saikkailee noissa kunnon koulutettujen piireissä. Järkyttelen ihmisiä, ettei ole koulutusta ja keskustelukumppani menee ihan lukkoon :) Mä kun osaan käyttäytyä, keskustella jne.

Ei mun mielestä tarvitse hävetä jotain asiaa ja teeskennellä, että asiat olisivat toisin. Ole ylpeä elämästäsi. Ja jos haluat kertoa hyvistä asioista, niin kerro mitä sinulla jo oikeasti on ja missä olet hyvä. Tai opiskele itsellesi hyvä koulutus, pyri hyvään ammattiin, kokeile lottoo tai sijoiittamista jolloin sinulla rahaa voi ollakin.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat