Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Miehellä on tasan 2 asiaa kotihommissa mitä pitäis tehdä.

Roskien vienti (mihin kuuluu ilmeisen monimutkainen paperit ja pahvit kierrätykseen toiminto) ja astianpesukoneen tyhjentäminen.

Eikä kumpaakaan tapahdu, ellen sitten kokoajan ole perässä muistuttamassa asiasta. VITUTTAAAAAA!

Tässä nyt kun vauhtiin pääsin, niin vielä olis muutama vuoden takainen tavaroiden laitto oikeille paikoilleen, mitä ei vieläkään ole tapahtunut. (Laittoi muuton yhteydessä kaappiin, johon pitäis tulla jotain ihan muuta kuin rikkinäistä elektroniikkaa.) Varmaan " unohtaa" ihan vittuillaakseen, kun mä ne sitten kuitenkin teen hänen puolestaan.

Eikä laita pyykkejä pyykkikoriin, vaan jättää ne lattialle pesukoneen eteen tai makuuhuoneeseen niin, että pyörivät sitten hetken päästä sängyn alla ja sitten etsitään niitä lempifarkkuja.

Eikä tavaroita luonnolisestikaan laita oikeille paikoilleen, vaan törkkää ne vaan johonkin.

Onneksi on tällainen paikka, minne voi sillointällöin purkautua.

Kiitos :)

Kommentit (17)

kun pohjalla kytee vitutus tuollaisesta arkipäivän kyvyttömyydestä. Meilläkin on huudettu, keskusteltu, kaikkea mutta asiat vaan ei muutu =/

Hän on huomannut että niistä pääsee kun jättää tekemättä ja että sä ne teet kuitenkin. Kyllä se pyykki alkaa kulkemaan pyykkikoriin kun ei löydä enää puhtaita vaatteita kaapista. Ja astiakone alkaa tyhjenemään kun on puhtaat astiat lopussa. Lopeta paapominen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kumma että lasta osaan kyllä komentaa ja kouluttaa, mutta ukkoa en. Kai se on siinä, että tuntuu tyhmältä aikuiselle ihmiselle opettaa tapoja.

Tuossa yksi päivä kysyin koska tekee yhden isomman kotijutun ja ukko heitti huulella päivämäärän. Kävin sitten kirjoittamassa sen kalenteriin ja siellä odottaa :) Oon ennakkoon jo vähän muistutellut. Mies ei tietenkään sitä muistanut :))

-ap

' Laitatko tiskit vai pyykit' , ' Imuroitko vai pyyhitkö pölyt' jne. Kun mä ite teen sen toisen homman, on toisenkin helpompi aloittaa yhtä aikaa. Jos mä tekisin omat hommani ensin itse ja nalkuttaisin sitten miehelle, ei hän varmasti viitsisi mihinkään rytyä, kun mäkin lorvailen.

No, en mäkään kaikkia kotitöitä noin teetä puoliksi, kun hoitaa mies taas monia asioita, joihin mä en puutu. Mutta silloin kun on paljon hommaa niin noin on helpompaa pyytää miestä avuksi.

kun vaatteet on loppu..

Osaa nykyään laittaa joitain roskia roskikseen, välillä niitä on edelleen pöydillä (esim. avattu juustopaperi, tyhjä leikkelepaketti, tyhjä kahvipaketti, maitopurkki ja jne..)

Eikä onneksi säästele enää kirjekuoriakaan, mä laitan ne automaattisesti pois pöydiltä kierätykseen. Kai niitä ikkunapöydälle kertyisi, ellen mä sitä säännölisesti raivaisi tyhjäksi.

Koulutus on vielä kesken, ollaan oltu vain vajaat 10 vuotta yhdessä eli kehityskelpoinen sanoisin ;-D

mutta laittaa usein lapsille iltapalaa, auttaa iltapesuissa ja pukeutumisessa.

Osaa suoriutua kauppakäynneistä kiitettävästi eli osaa ostaa tarvitsemat tuotteet.

Ei osaa käyttää vessaharjaa edelleen ja tämä on yksi " punainen vaate" mistä mulla pärähtää melkein joka kerta.

Imuria on käyttänyt tänä vuonna varmaan 2 kertaa, lattianpesua ei osaa varmaan edes tehdä, en ole ainakaan koskaan nähnyt..

Jokaisessa on omat vikansa, nämä on vain onneksi niitä lievempiä mutta kuinka ne voi silti ärsyttää ihan mielettömästi.

Muuten hyvä mies ja enkä ajatellut laittaa kiertoon. Yritän vain oppia elämään niiden vikojen kanssa ja enhän itsekään ole täydellinen :-D

Kyllä se siitä, välillä on vaan päiviä jolloin kaikki ärsyttää. Seuraavana päivänä on jo taas toisin..

Mutta onhan se helpompaa tyhjentää astianpesukone, kun siellä on vaan se yksi lasi enää jäljellä :) Ja mun homma on se täyttäminen, ja sehän on mukavaa, kun ne astiat on lojunu tiskipöydällä päivän-pari-kolme..

Tiedän, että mussakin on vika. Liian helppo elämä ukolla :(

Taidanpa aloittaa monotonisen jankutuksen :)

Pitäis olla räjähdysalttiimpi. Sitten vois oppia paremmin.

Mutta sitten kun mies on kotona lomat ja viikonloput, niin ettei ole töitä, niin sitten ei ole kyllä valittamista :)

-ap

Vaan hiusharja jätetään tuvan pöydälle, kun just on kiire iltapalalle. Lapsen yöppö jää sohvalle, kun just on kiire vaippaa vaihtamaan. Tyhjät kirjekuoret jää työpöydälle, kun pitikin lähteä töihin. Eli mun mies sanoo, että siihen tuli tärkeämpää tekemistä, siivoaa sitten kun on aikaa. Ja arvatkaa vaan olenko ties monet kerrat katsonut, milloin sitä aikaa tulee sen kirjekuoren siivoamiseen. Ei ainakaan kahteen kuukauteen ole tullut. Miten se voi olla niin pönttö, ettei se tajua, ettei sellaista joutilasta aikaa tule ikinä!

Vielä minä lasten jäljet kykenen siivoamaan, mutta kyllä mies saisi omistaan huolehtia. Jugurttipurkkiakaan ei saa roskiin heitettyä vaan jättää tiskipöydälle!

tekee se joskus, mutta sitä saa oottaa ja siihen mulla menee hermo. Joskus piilotan tahalteni sen vaatteita, tavaroita ym, jos ei oo oikeille paikoille osannu laittaa. Jätesäkkiin vaan ja komeroon piiloon

petetty

Täällä kans yks jolla vituttaa. Mulla on käytännössä kolme lasta joista tuo vanhin on vaikein. Mun ei saa sanoa kellekkän mitään, koska minut leimataan hulluksi jolla on mielenterveysongelma. Joo myönnän olen käynyt aikoinaan terapiassa viisi vuotta vaikean äitisuhteen takia. Keltään en saa vaatia mitään vaan hammasta purren teen kaiken itse Välillä tuntuu et kaikki "kiusaa" mua täällä kotona. Ne voi tehdä mitä vaan mut sitten kun minä hermostun niin tulee ... joo mee kuule kattoon ittees peilistä. Tänäänkin mielestäni tyttö lupasi (tai näin minä aikankin ymmärsin) käyttää koiran ulkona. Lähtikin sitten isänsä kanssa naureskellen kauppareissulle. Minä todellakin loukkkaannuin ja tunsin itseni petetyksi. Meill'ä kun kukaan ei tuosta eläimestä huolehdi muut kuin minä. No tulipahan sanottua et olen aika pettynyt ja pidän tyttöä kyllä nyt vähän petturina. No minähän siitä haukut sain. Mieheni istuu tiotokoneella kaike tillat ja minä hoidan pyykit, ruuan, siivouksen, koiran ja vielä lapsen harrastukset. Ai mitenkö ehdin no hyvin mutta eipä juuri hymyilytä. Mieheni vielä kietoo lapset omalla tavallaan lapset pikkusormensa ympärille ja ne sitten tekee isänpuolesta mitä vaan. Aamulla hänelle kannetaan kahvit sänkyyn ja isä on niin ihqu. No tätä elämää en tiedä kuinka kauan jaksan. Olen jo mielessäni muuttanut yksin omaan asuntoon ja kärsin henkilökohtaisesta konkurssista. Pienipalkkainen kun olen. Miehelläni on vielä paha tapa ryöpyttää minua lähes viikottain kun kuulemma jätän tavarat laittamatta paikoilleen Olen näistä aivan ymmälläni. Itse kerään toisten jälkiä kaikessa hiljaisuudessa mut jos minulta jää jotain niin siitä kun meteli syttyy. Mieheni myös käyttää alkoholia viikonloppuisin aika runsaasti. menee pe - la kaksi pulloa viinaa ja ehkä muutamia saunaoluita. No hänestä hänellä ei ole mitään ongelmaa. Minulla on enemmänkin ongelma kun syön sipsiä, karkkia ja juon limsaa lähes joka päivä. Hän sentään ottaa vain viikonloppusin. No en tiedä voiko näitä asioita verrata. Mielestäni ei. No tässä pieni purkaus saa nähdä kuinka kauan kestän ennen kuin pää leviä kokonaan.... haluaisin asua ehkä yksin, Lapset on jo isoja joten voisivat asua vaikka isällänsä.

LauraKortelainen

Samoja ongelmia meillä, mutta toimii hyvin seuraava:

1.  Anna pimperoa säännöllisesti

2. Kehu miestä onnistumisista

3.  Keskustele hyvässä hengessä /hyvässä tilanteessa ongelmakohdista mahd.pian.

4.  ANNA SELKEÄT OHJEET, mitä pitää tehdä. ( Mies ei ymmärrä, mitä nainen aina haluaisi)

Hyvin on toiminut. Latistumista tapahtuu jatkuvasti, mutta kun lähtee taas kohdasta 1.,

niin johan sujuu..

huhhuh

No huh huh. Ja minä kun luulin että on aihetta napista eukolle, mutta tehän täällä sekaisin olette tai elämänne ootte tehneet vaikeeksi. Kyllä helpotti. Kiitos.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat