Vierailija

meille tulee lokakuussa toinen lapsi ja olen todella kiinnostunut liinailusta, esikoisen kanssa en liinaillut. Mietityttää hirveesti että minkä liinan hankkisin, pitäisi olla mahdollisimman helppo ja yksinkertainen. Olen lisäksi pieni kokoinen, niin liina ei saisi olla liian pitkä. Olen miettinyt hugabubia ja oliko se nyt ergoa.. mietityttää myös että miten onnistuu talvella liinailu ulkona jos on kylmä ilma. Olisi kiva kuulla muiden kokemuksia.

Kommentit (2)

eli just vaikka tuo Hug-a-Bub. Minä olen liinaillut paljon ja pidin Huggasta, tosin mielestäni se toimi parhaiten pienellä, alle kolmekuisella vauvalla. Isomman kanssa ei enää ollut riittävän tukeva ja siirryin kudottuun, pitkään.

Talviliinailua varten suosittelen hankkimaan kantotakin. Lapsi pysyy lämpimänä lähelläsi sen sisällä. Liinailu siten, että sekä lapsella että äidillä on paksut talvivaatteet, on kömpelöä ja hankalaa. Talviliinailussa kannattaa myös panostaa hyviin kenkiin, liukastuminen vauva liinassa voi olla tosi vaarallista! Kunnon kenkien lisäksi kannattaa harkita liukuesteiden hankkimista.

Minä olen liinaillut sekä esikoisen että kuopuksen kanssa kuukausia, kokenut sen käteväksi ja mukavaksi. Jotkut kokee liinailun alussa vähän hankalana, mutta kyllä se muutamassa päivässä alkaa sujua, jos vaan haluaa ja jaksaa asiaa harjoitella. Se kannattaa muistaa, että vauvat harvoin viihtyy liinassa silloin, jos kantaja on ihan paikallaan eli ainakin kannattaa vähän heilua ja hytkyä samalla. Toinen juttu on se, että vauvan päätä ei kannata laittaa liinan sisään, ellei vauva nuku.

www.kantoliinakanava.fi

Siellä on paljon tietoa kantamisesta ja liinoista, jos vaan jaksat lukea. Monissa liinoissahan on eri pituuksia valittavana sen mukaan, minkä kokoinen kantaja on.

Minäkin suosittelen ensimmäiseksi liinaksi pitkää neulosliinaa, jollainen hug-a-bub onkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat