Seuraa 

ollaan reissaamassa kesällä ja espoossa halvimmat purkit on 20 senttiä!

missäpäin ois vielä parempia hintoja?

joskus oli mikkelin ja salon prismassa hinta 11 senttiä ja 14 senttiä!

löytyykö vielä noilla hinnoilla?

Kiitos!

Kommentit (17)

Hyvä, että vastasit Nuippu, itse en pysty, koska sen verran tuo kirjoitus sai minut kiehumaan, että parempi jättää tuollaiset kommentit ihan omaan arvoonsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Paikalliselta Tokmannilta saa 2 laatikkoa jopa 0.13¿ kpl hintaan.

Ja pakko on minunkin laittaa jotain tuohon Riannan kommementtiin.. Itse ostan aina tuolla Joensuun seudulla käydessä noita edullisempia ruokia, mutta myös vaippoja. Kotiseudulla saan maksaa tupla hinnan. Miksi en näin tekisi? Jääpähän rahaa ostaa vaikka sit lapselle jotain muuta! Tai ihan mitä vaan. En itsellenikään/muulle perheelle osta sitä ruokaa mitä mieleen tulee. Tarjouksia käytän hyväkseni muunkin perheen ruokinnassa.

Piti vaan kommentoida tuota boikotti asiaa. Eli tiesitkö, että monikansalliset yritykset kuten Nestle, Nokia, McDonald' s yms. työllistävät tuhansia Suomessa? Minä ainakin haluan tukea myös niitä yrityksiä, jotka tuovat tänne Suomeen työpaikkoja. Haluatko sinä boikotoinnillasi lisää työttömiä Suomeen vai miksi niin suuresti vastustat monikansallisia yrityksiä. Olisi ihan kiva kuulla.

Haluatko siis boikotoida Nesteä sen kauan sitten tekemän (toki suuren) virheen takia? Eikähän se yritys ole jo virheestään oppinut ja kärsinyt. Omistajavaihdoksiakin on sen jälkeen varmasti ollut, joten aika kaukaa haettu vielä nykypäivänä boikotoida kyseistä yritystä. Toki saat boikotoida, jos haluat.

mitä pahaa siinä Lidlissä sun mielestä sitten on? Siis SUURIN osa Lidlissä myytävästä tavarasta on KOTIMAISTA, joten sinäkö et siis halua missään nimessä ostaa kotimaista???? Vai minkä takia sitä Lidliä niin karsastat?

Kaikki ihmiset eivät halua " keskittää" ostojaan plussa-kortin tai S-etukortin takia. Saatikka sitten ostella Stokkan herkkupuodista hienosteluruokia sikakalliilla hinnoilla.

Onko se nyt sitten sinulta pois, jos jotkut ihmiset ovat hintatietoisia eivätkä suostu maksamaan joka tavarasta ihan mitä tahansa?

Ja lastenruokapurkkiostoksista sen verran, että itsekin ostan tietystä paikasta soseet, koska siellä saan 25 sentillä saman purkin, mikä muualla maksaa tuplaten tuon, joten miksi ihmeessä sitten maksaisin tuplahinnan jos saan sen halvemmallakin. Ja itse ainakin ostan kerralla niitä purkkeja aika satsin ettei niitä tarvitse joka päivä käydä jostakin hakemassa.

Ihan vaan ystävyydellä, Unna ja 3 poikaa

Siis pieni selvennys asiaan:)

En millään tavalla halunnut mollata Lidl:ä, itse en vain kaupasta pidä syystä että tuotteiden valmistajat ovat (ainakin minulle) tuntemattomia, ja tapaani kuuluu ostaa tunnettuja ja merkiltään " luotettavia" tuotteita, jos joku ei tätä nyt ymmärrä niin en jaksa asiaa sen suuremmin ruveta selventämään, ja vielä kun arvostan myös kotimaista laatua, arvostan myös " oikeaa joutsen lippua" enkä " suomen lippua" joka suurimmaksi osaksi Lidl:n tuotteita koristaa. Jos en väärin muista niin Lidl on saksalainen halpamyymäläketju, joten myös ulkomaalaista alkuperää olevia tuotteita siellä myydään todella paljon! Kuten lihat ja juustot. Ja siis en tarkoittanut ihan sanatarkasti asiaa niin kuten varmasti sen ymmärsitte kun sanoin että lapsia ei pitäisi tehdä sellaiseen elämäntilanteeseen jos ei ole vara elättää niitä, siis minä jos joku myös varsin hyvin tiedän sen että pienilläkin tuloilla pärjää kun osaa rahansa oikein käyttää, ja aivan oikein oli myös sanottu että lapsia ei niinkään tehdä vaan niitä saadaan ja myös syntyy sellaisiin elämäntilanteisiin johon ei välttämättä olla niinkään varauduttu. On toki arvostettavaa että on säästäväinen luonne ja miettii tarkasti mihin rahansa käyttää *hatun nosto esim. omalle äidilleni* Mutta varmaan meillä kaikilla on joskus ollut edessämme sellainen elämäntilanne että " rahat on ikäänkuin kortilla" jolloin varmaan jonkun verran tulee katsottua mihin rahansa laittaa. Mutta asian ydin oli se että jos " juokseee halpojen hintojen" perässä niin esimerkiksi niitä halvempia tuotteita metsästetään yleensäkin autolla ja polttoaine EI TODELLAKAAN ole Suomessa tällä hetkellä niin kovinkaan edullista, niin eikö se " voitto" mitä halpojen ja kalliiden hintojen välistä löytyy niinn mene sitten siihen polttoaineeseen eli ts. jääkö siitä sitten sitä hyötyä (rahallista) sen suuremmin??? Ja ei se ihan vaivatontakaan ole ristiin rastiin kurruutella autolla niitä tavaroita hakemassa. Ja määrät mitä sitten ostaa niin niiden pitäisi olla MELKO suuria jotta hyöty syntyisi, sillä jos vaikka hintaeroa soseilla on se 4 senttiä niin ostamalla 20 purkkia joka sinänsä on jo paljon säästetään 80 senttiä. Eli pitäisi ostaa kerralla enemmän jotta säästämisessä olisi järki eikä tarvitsisi taas pian toista kertaa tehdä reissua samaan kauppaan sillä hyöty menee siinä hukkaan. Nyt menee jo sanat sen verran sekasin että parempi lopettaa tähän, ja meillä jokaisellahan on mielipiteemme, en missään nimessä halua niitä olla mollaamassa, mutta haluaisinkin kuulla että jos joku on sellainen että etsii niitä edullisempia tuotteita niin miten tämä käytännössä toimii ja millaisia määriä kerralla sitten ostaa=) Ja millaista rahallista hyötyä siitä on saavuttanut. Rianna

Minusta on hyvä, että arvoista puhutaan. Kuka kannattaa halpoja hintoja, kenelle kotimaisuus ajaa edelle. Meillä on vielä se, että boikotoimme Nestleä, koska se sortaa kehityismaiden lapsia ahneudellaan (Eli tehomarkkinoi vastikejauhetta, joka likaiseen veteen sekoitettaessa sairastuttaa lapsen. Tämä aiheutti epidemioitakin vuosien takaa, mutta valitettavasti ei ole historiaa.) Kauhistuttavaa kyllä, kaikki paitsi Semper, Muksu ja Hipp ovat Nestlen! Siis tosiaan niin Piltti, Bona kuin Pirkkakin.

Ylikansalliset yhtiöt ovat globaalisessa mielessä muutenkin turmiollisia (voisin perustella enemmänkin...). Mutta kuten joku edellä sanoi, kaikista ei voi tieää, kun vaikkapa Panda on sellaisen omistuksessa (ja Nokia!)

Kuitenkin koen olevani ihan tavallinen äiti vaan. Siksipä tärkeysjärjestykseni on tämä: EI Nestlen, mieluiten luomua (purkeista ainoastaan Hipp) ja jos nämä ehdot täyttyvät ja on tarjouksia, niin kyllä voisin matkustaa shoppailemaan kauempaakin.

Mutta koska yksi arvo on myös tuoreus ja vitamiinien määrä, niin pyrin vihannessoseet aina kotona ollessa tekemään itse. Hedelmät useiimiten sitten purkista ja sormipaloina.

En ymmärrä (sori nyt vaan)ihmisiä jotka juoksee halpojen lasten ruokapurkkien perässä.

Jos on lapsen tehnyt niin eikö olisi kannattanut tehdä sellaiseen elämäntilanteeseen että on vara myös elättää hänet(?) Itse olen ihan normaalilla äitiyspäivärahalla ja tupakkaan ja alkoholiin ei rahaa mene itsellä eli ei siis ylinmääräisiin mutta en siitä huolimatta ikinä osta mitään lapselleni vain sen vuoksi että se on halpaa, enkä kuuna päivänä ostaisi yhtäkään lastenruokapurkkia esim: mistään Lidl:stä vaikka saisi viisi kertaa halvemmalla(!!!) EN sitten tiedä saako sieltä edes lastenruokapurkkeja.. Mutta siis eikö se edullisen hinnan perässä juoksentelu ole vähän turhanpäiväistä ja varsinkin jos reissuun on vara lähteä niin luulis ettei tarvis halpoja lastenruokapurkkeja metsästellä siellä... hintaerot kun ovat vain senttejä tai kymmeniä senttejä...sitten ymmärrän jos esim jotai 50 snt/prk...Ehkä ei olisi pitänyt puuttua tähän asiaan, mutta kerroinpa mielipiteeni, ja jos joku viitsisi ystävällisesti järkevästi puolustella sen mihin tämä halpojen hintojen perässä juoksentelu perustuu??? Enkä ymmärrä sitä että rahat on tiukilla sillä sosiaalihuolto on suomessa " rahallisesti tiukilla" olevia varten:) Rianna

Kyllähän se on niin, että ihmisillä on hycvin erilaisia elämäntilanteita ja arvoja: toiset tahtovat kannattaa kotimaisuutta, toiset lähikauppoja ja toiset tahtovat ostaa kaiken niin halvalla kuin suinkin mahdollista.

Toiset ovat opiskelijoita, toiset työttömiä, toiset asuntovelkaisia. Pääkaupunkiseudulla asu minen on kalliimoaa kuin muualla Suomessa, normaalituloisten ihmisten on silloin säästettävä jostain muusta, kun asumiskustannukset ovat mitä ovat.

Ei niiden halvempien ruokapurkkien perässä aina erikseen juosta: monet toimittavat samalla muita asioita, käyvät sukulaisten luona tai ostavat ruokapurkit työmatkan varrelta.

Mä oon pitänyt jo Lahden Prisman 25 sentin ja paikallisen S-marketin 32 sentin (Semper 29 senttiä) hintaeroa isona. Kyllä tuo 70 senttiä ja n.14 senttiä on ihan valtava ero. Eihän millään muulla ruokatavaralla taida olla noin suuria hintaeroja, tai ei ainakaan tuu mieleen. Mikä lie Lahen seudun halvin purkkihinta?

En oo noin halvalla nähny missään. Kyllä mä mielelläni ostan halvemmalla kuin kalliimmalla =) Ei meillä ainakaan sitä rahaa liikaa koskaan oo ja kyllähän niistä summista pidemmän päälle kertyy... Lidlissä ei muuten taida olla lastenruokia =) Voisin kyllä niitä kokeilla jos olis. Vaipat siellä ainakin on tosi hyviä!

Juuri juhannuksen alla käytiin hinnat noissa katsomassa lomaa silmällä pitäen. Vien täältä mukana soseet. Ompussa tosiaan taitaa olla nuo 20 senttiä purkilta. 10 senttiä purkin hintaan lisään on mun mielestä aika paljon.

Minä ainakin ymmärsin Riannan pointin ja olen siitä pitkälti samaa mieltä.

Lisäisin tähän vielä pari muuta kommenttia. Olemme yrittäneet ostaa lapsen ruuan ja kaiken muunkin lähikaupasta. Toki siellä ovat hinnat kalliimmat kuin isoissa marketeissa, mutta mielestämme lähikauppoja tarvitaan. Meidänkin talossamme asuu vanhoja ihmisiä, jotka eivät pääse kauemmas kauppaan, joten lähipalveluita on syytä tukea. Joskus toki tulee mieleen, että miksi me, kun ei muitakaan kiinnosta.

Hieman sama pätee suomalaiseen vaateteollisuuteen. Toisella palstalla vinguttiin erään vaatevalmistajan huonosta laadusta tuotannon siirryttyä ulkomaille. Ihan oma valintammehan se on, jos ei kotimaista tuotantoa tueta.

Lidlistä en osaa sanoa mitään muuta kuin että olen kuullut (en tiedä) työntekijöiden kohtelun olevan heikonlaista. Saattaa toki päteä muihinkin kauppaketjuihin. Tämä kuitenkin riittää meille syyksi olla menemättä Lidliin.

En tiedä, mutta luulen Riannan joskus hämmästelleen samoja asioita kuin minä. On ihmisiä, jotka hankkivat osin tarkoituksella lapsen sangen heikossa taloudellisessa tilanteessa. " Kun mulla on hirvee vauvakuume, opinnot kesken, mut mä haluun vauvan just nyt." Sitten valitetaan, että yhteiskunta ei tue tarpeeksi. Ehkä hänenkin korvissaan se, että joku juoksee halvempien hintojen perässä, yhdistyy alunperin heikosti suunniteltuun talouteen.

Piltit ja bonat (4kk) Tokmannilla, kuten joku totesikin.

Sen enempää kantaa ottamatta keskustelun elitistien mielipiteisiin, meillä ostetaan halvalla silloin kun kohdalle tarjous sattuu. Kotimaisuus on nykyään mennyttä, todella moni yhtiö on vähintään pohjoismaiden laajuinen (jos ei maalla asu ja käy naapurin mummolta ostamassa kananmunia ja maitolitraa ;), esim. (suomalaiseksi luulemani) Panda on norjalaiskonsernin omistuksessa nykyisin.. Jos siis kotimaisuuteen vetoaa siinä että kalliimpaan kannattaa satsata.

Esim. säästö tapauksessamme :

Kotimme " lähikauppa" (siis oikeasti lähäin kauppa) Citymarket: purkki á 32c

Joensuun Tokmanni: 13c

Ostamme yleensä muutamalla kerralla n. 8x12 purkkia, eli säästöä tulee (emme siis erikseen sinne lähde ajelemaan) n. 18e. Meillä ainakin tuolle rahalle on käyttöä, lisäksi se säästyy lähes joka kuukausi, joten vuodessa säästö on huima. Voi tietysti laskeskella että paljonko säästäisi jos jättäisi esim. jonkun muun, " turhan" tuotteen ostamatta, mutta meillä noita purkkeja ostellaan muutenkin, säästö tulee siinä sivussa.

Rianna05:

Lainaus:

En ymmärrä (sori nyt vaan)ihmisiä jotka juoksee halpojen lasten ruokapurkkien perässä.

Jos on lapsen tehnyt niin eikö olisi kannattanut tehdä sellaiseen elämäntilanteeseen että on vara myös elättää hänet(?)

Ihan vaan huomauttaisin, että ei kaikki niitä lapsia niin " tee" , joskus elämä kulkee omia ratojaan ja pääsee yllättämäänkin...

Esim. meillä, joilla minä oon opiskelija ja mies oli vauvan syntyessä työtön. Olisiko sitä sitten pitänyt tehdä abortti ihan vaan siksi, että oltiin minimituloisia?? Pointti kai on, että kun on vähän kulutustietoinen, saa vähätkin rahat riittämään, ja silloin elämäntilanne on näinkin sellainen, että lapsen pystyy elättämään. Onneksi mies on nyt saanut vakituisen työpaikan, että alun kiristely on ohi, mutta vähän kulmat kurtistuu noin mustavalkoiseen ja oman navan ympärillä pyörivään maailmankatsomukseen törmätessä...

Kaiketi köyhilläkin pitäisi olla oikeus onnelliseen perhe-elämään ilman että varakkaammat rupeaa arvostelemaan.

Kesän jatkoa

Nuippu

Meillä K-lähikaupassa Piltin 4kk hedelmäsoseet maksavat 70 senttiä!! purkki ja noin viiden kilometrin päässä K-supermarketissa 29 senttiä.. Meidän kulutuksella (4-5prk/pvä) hintaero on huomattava... =) Kuukaudessa K-lähikauppa (120prk) 84¿

K-supermarket 34,80¿.. Ja aatella, et tää viidenkympin säästö tulee pelkistä hedelmäsoseista... =)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat