Vierailija

Minulla on kaksi lasta exän kanssa. Oletetaan että saisin heihin yksinhuoltajuuden.

Voinko vaihtaa nuoremman sukunimen samaksi kuin omani ja vanhempi jäisi isänsä nimelle? Tiedän että sisaruksilla tulee olla sama sukunimi, mutta päteekö se myös sitten kun vanhempi on täysi-ikäinen? Esikoinen täyttää 2v kuluttua 18v.

Kommentit (3)

Olisin siis vaihtamassa kuopuksen nimen tyttönimekseni. Naimisissa siis olen uudestaan ja pidin tyttönimeni.

Vieläkö joku osaisi neuvoa?

Mulla on kaksi lasta ex-mieheni kanssa(ei oltu naimisissa). Lapsilla isän sukunimi. Nyt olen yrittänyt vaihtaa lasten sukunimen, mutta eipä onnistunut. Tilanne on lyhyesti tämä, että itse olen naimisissa ja mulla on eri sukunimi kun lasten syntyessä oli. Sain n. vuosi sitten yksinhuoltajuuden lapsiin ja samantien rupesin hoitamaan lasten nimiasiaa. Vastaus tuli muutama viikko sitten... Voisin vaihtaa lasten sukunimen omaan tyttösukunimeeni, mutta en nykyiseen sukunimeeni vaikka aviomies antaisi luvan. Hän myös haluaisi että kaikki lapset olisivat samalla sukunimellä. Vastauksessa oli myös näin, että sukunimen voi vaihtaa erittäin painavalla syyllä nykyiseen sukunimeeni, pitää tehdä tähän päätökseen valitus. Myös lasten biologisen isän suostumus pitää saada, vaikka sainkin yksinhuoltajuuden. Eli tyttönimelle voi vaihtaa lasten sukunimen. En jaksanut enää sitten valittaa asiasta joten lapsilla pysyy isän sukunimi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat