Vierailija

.

Kommentit (27)

Käynti oli melkein yhtä tyhjän kanssa. Lääkäri kertoi tehtävistä, jotka oli aikaisemmin tehty terveydenhoitajan kanssa, tosin terkkari oli niistä kertonut jo aikaisemmin. Lääkäri katsoi korvat ja kurkun sekä kuunteli sydämen ja keuhkot. Lisäksi tunnusteli vatsaa ja rauhasia kaulalta sekä koitti reisipulssin. Verenpaineen mittaus oli ainoa uusi ja ihmeellinen asia, sitä ei oltu koskaan ennen tehty. Lapsi kertoikin tohkeissaan käynnin jälkeen, että "minulta pumpattiin verenkierto." Mutta tässä kaupungissa eri neuvolalääkärit tekevät erilaisia tarkastuksia, toisilta ei mitata verenpainetta ja toisia kävelytetään viivaa pitkin tai hyppyytetään yhdellä jalalla. Meillä viimeksi mainitut pyysi tekemään terkkari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ja tää palsta on aivan järkky, sillä missään muualla ei saa näin paljon ilkeitä vastauksia viattomaan kysymykseen.

Onneksi on muitakin palstoja :)

Meillä myös oli 5-vuotisneuvolan yhteydessä lääkärintarkastus, Espoossa.

Minusta taas tuntui aika perusteelliselta kaikki eri vaiheet eli

ensin oli pk:ssa tehty se Kehu, eli kaikki ne testit: piirtelyt, tarinan kertomiset,

yhdellä jalalla hyppelyt, saksilla leikkaaminen ja mitä kaikkea...

Ne käytiin ensin pk:ssa läpi, sitten vielä terveydenhoitajan kanssa, joka lisäksi

katsoi painon, pituuden, näön, kuulon jne

Sitten mentiin vielä lääkärille (niin sitähän kysyitkin:) Lääkäri kuunteli vielä keuhkot,

katsoi ryhdin, jotain tasapaino- ja motoriikkatestejä , jututti lasta ja minua, esim

syömisestä ja nukkumisesta jne.

Lapsikin kysyi kun sieltä tultiin, että ei kai enää mennä mihinkään

vastata joka tietää??

Ja sen lisäksi miksi alkaa edes vastailemaan ketjuun joka ei itseään koske?? Ja kiitos,älkää vastatko,että "kirjoitus- ja puhevapaus" tmv... se on NIIN lapsellista

Olen pahoillani että keskustelun suunta ärsyttää ap.ta, minusta on kuitenkin mielenkiintoista että kunnissa on niin paljon eroa. Se asettaa perheet ja lapset eriarvoiseen asemaan. Kuka kunnassa / mikä elin päättää lasten lääkärikäyntien tai hammaslääkärikäyntien määrän?

Halusin tietää mistä lapseni jää paitsi kun ei ole 5-vuotis neuvolalääkäriä.

Lainaus:

Ja sen lisäksi miksi alkaa edes vastailemaan ketjuun joka ei itseään koske?? Ja kiitos,älkää vastatko,että "kirjoitus- ja puhevapaus" tmv... se on NIIN lapsellista

Muutimme pois viimekeväänä. Siellä asumisen aikana, kolmella lapsellamme oli 5v neuvola, muttei lääkäriä. Ei edes tänä keväänä? Onkoha neuvolakohtaista.

Ihan hyvin ap kysyit, siksi avasin ketjun alunperinkään kun minua kiinnostaa sama asia, ja voi mulle kertoa myös mitä siellä perusneuvolatarkastuksessa tehdään 5v jos ei lääkäristä ole kellään tietoa :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat