Vierailija

Idioottimaista kuinka täällä toiset kotiäidit haukkuvat toisiaan LAISKOIKSI, jos joku ei tee itse soseita, tai haluaa käyttää painepesuria saunanpesussa ;) Minulla on kohta kolme lasta ihan pienellä ikäerolla ja KYLLÄ, olen laiska, aina siinä missä voin ja arvatkaasd, vieläpä IHAN HYVÄLLÄ OMALLA TUNNOLLA. Olen elämässäni paiskinut töitä ja lasten kanssa riittää toki härdelliä yllin kyllin, so what jos vapaahetkeni haluan ja aion pyhittää itselleni. En siivoa jos ei huvita (olkoon sotkuista). En laita ruokaa jos ei huvita (purkit, take-away). Isoin tehtäväni on säilyttää mentaalibalanssini, ja olla hyvä äiti ei suorittaa. Eikä hävetä yhtään olla laiska, jos siltä tuntuu. Pitääkö koko ajan pingottaa ja suorittaa? Meidän perheellä menee oikein hyvin ilman suorituspaineita ja jatkuvaa asioiden työstämistä.

Kommentit (21)

Monesti tuntuu että täällä ollaan jopa kateellisia äiti-ihmisille jotka osaavat ja haluavat myös relata. Minä teen lasten päikkäriaikaan aina omia juttuja tai lepään, en koskaan kotihommia. Luulen, että jotakuta tämä jopa harmittaa. Mutta ei auta. Tämä systeemi toimii ja pidän siitä kiinni.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mies on muusikko ja itse olen kuvalliseen ilmaisuun suuntautunut. On totta että luova työ itsessään vaatii koko ajan itseltä tiettyä henkistä stabiiliutta ja rentoutta että saa jotakin ulostamaan päästään. Meillä eletään sitten varmaan yleisen mittapuun mukaan täysin sikamaisesti ja överilaiskasti! ;P

Joskus vaan pakko tinkiä siitä mikä ei niin akuuttia. Himosiivouskohtauksia toki iskee silloin tällöin mutta huomaan olevani todella huonossa vireessä henkisesti aina jos koitan itselleni sillä hyperaktiivisuudella ja supertehoäitiydellä todistella jotakin. Silloin havahdun siihen että nytten ei kaikki ole kohdallaan. Miksen voi ottaa rennommin?! Onnellisin olen kun on pikkuisen luova kaaos ympärillä...olen huomannut. Jokatapauksessa lapset myllää heti minkä ehtii, joten turhauttavaa koko aika olisi puunata. Äitini on ääripedantti tehokkuusintoilija ja en vaan pysty yhtään samaistumaan hänenkaltaisiin diktaattoreihin. Mieluummin olen tämmöinen " taiteilijatretku" . :) Onnellinen näin.

hyvä itsetunto. Mollaajilla taas on heikko itsetunto ja elävät elämäänsä tyylillä, jonka kuvittelevat ympäristön vaativan ja sitten ovat vaatimassa sitä muiltakin.

Tänään tehtiin pizzaa ja pohjat oli kaupasta valmiiksi ostetut. Pastakastikkeenkin ostan aina valmiina. Laiska mikä laiska. Mutta olen saanut aamun ilmaislinkistä luettua tänään 12 lukua yhtä Orwellin kirjaa. :) Asiat omassa tärkeysjärjestyksessäni.

Uskokaa mua, pitää paikkansa. Toimin luovassa ammatissa, ja kantapään kautta olen oppinut, että sopiva määrä laiskuutta on ehdoton edellytys sille, että mitään luovaa pystyy tekemään. Kiireessä ja rutiinien puristuksessa ei voi oikeasti syntyä mitään oikeasti säväyttävää. Ja tämä kyllä pätee työn lisäksi myös ihan kotielämään.

Mies on muusikko ja itse olen kuvalliseen ilmaisuun suuntautunut. On totta että luova työ itsessään vaatii koko ajan itseltä tiettyä henkistä stabiiliutta ja rentoutta että saa jotakin ulostamaan päästään. Meillä eletään sitten varmaan yleisen mittapuun mukaan täysin sikamaisesti ja överilaiskasti! ;P

Joskus vaan pakko tinkiä siitä mikä ei niin akuuttia. Himosiivouskohtauksia toki iskee silloin tällöin mutta huomaan olevani todella huonossa vireessä henkisesti aina jos koitan itselleni sillä hyperaktiivisuudella ja supertehoäitiydellä todistella jotakin. Silloin havahdun siihen että nytten ei kaikki ole kohdallaan. Miksen voi ottaa rennommin?! Onnellisin olen kun on pikkuisen luova kaaos ympärillä...olen huomannut. Jokatapauksessa lapset myllää heti minkä ehtii, joten turhauttavaa koko aika olisi puunata. Äitini on ääripedantti tehokkuusintoilija ja en vaan pysty yhtään samaistumaan hänenkaltaisiin diktaattoreihin. Mieluummin olen tämmöinen " taiteilijatretku" . :) Onnellinen näin.

Ai te oikein voitte sanoa että jotkut täällä aina valittavat laiskuuttaan, mistä päättelet että samat ihmiset? ja jos tarkoitat liveihmisiä, mistä voit tietää heidän koko elämää tai elämäntilannetta? Esim. masentunut ihminen lamaantuu, ilman että on laiska.. arg.

Ja kruunu kiiltää taas...

kun vähän viitsis itse tehdä sen oman elämänsä eteen jotain, eikä vaan valittaa aina! Ja itse kun olen aikas aktiivinen ihminen ja koko ajan touhuilen jotain, niin ei oikein pysty käsittään että joku vaan makaa sohvalla 24h eikä muka jaksa ja pysty tehdä yhtään mitään!

Mutta meitä on niin monenlaisia :) Se nyt mun mielestä ei vielä tee ihmisestä laiskaa jos ostaa valmisruokia tai pesee saunan painepesurilla :)

ja olla tekemättä mitään jos siltä tuntuu. Mutta sitä tarkoitin kun monet nykypäivänä valittaa ihan koko ajan jostain asiasta, on liian rankkaa ja liian kiireistä ja liian vähän rahaa ja liian kamalat lapset jne..jne..jne..

Ihmiset vois joka suhteessa oppia ottaan vähän rennommin ja muistaa että jokainen on onnensa seppä.....ainakin aika pitkälle :)

Vierailija:

Lainaus:

Uskokaa mua, pitää paikkansa. Toimin luovassa ammatissa, ja kantapään kautta olen oppinut, että sopiva määrä laiskuutta on ehdoton edellytys sille, että mitään luovaa pystyy tekemään. Kiireessä ja rutiinien puristuksessa ei voi oikeasti syntyä mitään oikeasti säväyttävää. Ja tämä kyllä pätee työn lisäksi myös ihan kotielämään.

Ja vielä tosi usein jokainen järkevä ihminen huomaa, että näiden laiskaksi haukkujien vaatima elämäntyyli on oikeasti useimmille umpi mahdoton, vuorokaudessa kun edelleen on vain 24 h.

On ihan tervettä lorvia välillä ja keksiä keinoja helpottaa kotihommia. Mitäs pahaa siinä on? Kukaan ei saa kirkkaampaa kruunua jos jynssää saunansa juuriharjalla ja mäntysuovalla. Ei ainakaan kirkkaampaa kuin se joka vetäisee painepesurilla saunansa.

Mutta raja se on siinäkin. Jos perhe elää saastan keskellä haisevassa kodissa, likaisissa vaatteissa ja vain ja aina eineksiä syöden (niin kuin veljeni perheessä tehdään) niin kyllä se on jo synnin puolella minun mielestäni. Vanhempien tulee turvata lapsille puhdas koti ja terveellistä ruokaa.

Se vaan ei ole mahdollista. Niin miksi, oi miksi, sitten pitää haukkua toisia äitejä LAISKOIKSI? Tuskin kukaan äiti voi olla laiska, toisilla se pipo vaan puristaa vähän vähemmän kuin toisilla.

ap

Synniksi laiskuus muuttuu vasta, jos joku oikeasti kärsii sen takia. Esim. lapsi joutuu kulkemaan paskaisissa vaatteissa, ei saa koskaan mitään muuta kuin purkkiruokaa tai koko perhe elää toimeentulotuella, kun vanhemmat eivät jaksa mennä töihin.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat