Seuraa 

Kyselin tätä joskus mutta en muista mitä vastattiin. siis meidän poika juo aika usein semmosta kaakaota missä on pari palaa sokeria,kuumaa vettä,hieman maitoa ja tavallista kaakaojauhetta jossa ei ole sokeria.Sitten tänään on juonut mustaa teetä jossa makuna sitrushedelmät niin 2 mukillista vaikka normaalisti en anna hänen juoda kovinkaan usein.Pistän siihenkin aina maitoa ja sokeria muutaman palan.Mietin vain että kun hän ei puuroja suostu syödä niin tommoset juomat olis lämmintä ja niitä hän joisi mielellään niin voiko edes kerran päivässä juoda jompaa kumpaa.Onko näistä rajoituksia.Teestä kai on mutta entä kaakaosta?

Kommentit (19)

Saat juottaa lapsellesi aivan mitä parhaaksi itse näet, mutta faktaa on, että turhat sokerit juomissa ovat aivan ylimääräisiä.

Jos loukkaanut saamastasi vastauksesta ja kehoitat toisia olla vastaamatta, niin mikset itse jättäisi kokonaan kysymättä? Kukaan ei täällä sinulle nälvinyt vaan jokainen esitti asian kuten se on.

Kannattaa tosiaan kysyä sieltä neuvolasta, mutta varaudu siihen, että eivät hekään ole tuon sokerin lisäämisen kannalla.

Ja vielä tuohon kysymykseesi. En minäkään nyt ihan ymmärtänyt näitä pointteja, että kun ei syö lämmintä puuroa niin sitten annetaan jotain muuta lämmintä (ja sokerista). Eihän sitä ole mikään pakko aina lämmintä aamu- ja iltapalaa syödä.

Ei mun mielestä ainakaan puuroa korvaa, vaikka lämpimiä ovatkin. Kyllä meillkin kaakaota juovat kaikki lapset, mutta kylmänä puolidesiä puuron kanssa. Enkä oo ikinä kuullut, että sokeria pitää kaaoon laittaa. Eihän kaikkien puuroa tarvitse syödä, eikä ainakaansen takia että on lämmintä. Murot, leipä, jugurtti, viili jne. ovat yhtä hyviä aamu- ja iltapaloja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta joskus ostan niitä valion litran purkkeja. Niistäkin vain niitä kahta missä on vähemmän sokeria. En ole mikään sokerin vastustaja. Mutta kun piilosokeria on niin hirveästi joka paikassa niin, miksi pitää ehdoin tahdoin lisätä sokeria juomiin joihin sitä ei välttämättä tarvitse laittaa.

en ole kuullut rajoituksista. Meillä 3,5v tyttö ei ole koskaan suostunut juomaan maitoa paria hörppyä enempää, jogurtit ym. eivät ole maistuneet. Juusto ja raejuusto vain maistuvat. Aluksi sain maidot menemään puuron joukossa, mutta sitten loppui puuron syöminenkin. Jo reilun vuotta olen antanut hänelle pari mukillista kaakaota päivässä, rasvatonta maitoa + kaakaojauhetta. Ekana laitoin maidon joukkoon lirauksen kahvia, mutta sitten keksin siirtyä kaakaoon. Kun kerroin noista meidän makunautinnoista terkkarille, hän vain nauroi ja sanoi, että noin häkin on huijannut lapsensa juomaan maitoa. Meillä ei juurikaan mene piilosokeria muissa muodoissa, karkkeja tai limuja ei käytetä lainkaan eikä jälkiruuat kelpaa, joten kaakaossa oleva sokeri ei meillä ole ongelma.

Taaperoikäiselle riittää 2 lämmintä ateriaa pvässä, toisille jopa kerran.

Aamu- ja iltapaloilla ei tartte olla lämmintä. Leipä, jogurtti, murot, myslit, hedelmät ym ovat ihan riittäviä.

Toki kaakaota voi antaa silloin tällöin, mutta onhan se kuitenkin suklaajuomaa joten päivittäin en sitä suosittelisi. Ja kuten useat sanoivat, en minäkään sitä sokeria enään siihen laittais. Turhaa makean tuputusta, etenkin jos kerta pvässä sitä haluat antaa. Itse tosin hammaslääkärin tyttärenä näitä enemmin mietin hampaiden kuntoa ajatellen.

Kofeiini pitoisia juomia, esim. useat tee-lajit tuskin ovat kovin suositeltavia. Kofeiinihan on jo ns. piristävä aine ja lapsen elimistössä käy moninkertaisesti kuin esim. aikuisen.

Joten minun mielipiteeni 2 pahasta on että mielummin sokeritonta kaakaota kerta kaksi viikossa maximissaan, ja teet kokonaan vielä pois.

Sitte asiasta toiseen.

Sen verran on pakko sanoa että joskus sinulla kieltämättä on ollut aika kärkkäitä mielipiteitä toisten ihmisten tekemistä ratkaisuista näillä vauvan-foorumeilla ja osan ilkeistä vastauksista olet mielestäni ansainnut. Et toki kaikkea. Yleensä sitä vaan saa mitä tilaa, jos omaa vahvan mielipiteen asioista mitkä eivät edes sinun elämääsi koskisikaan =/

Ärsyttää varmaan joitakin mielipiteeni, mutta sanonpa silti. Kaakaota kun lapselle alituiseen juottaa ja vielä sokerin kanssa, niin hampaat kyllä menee ja sitten saa itkeä hammaslääkärissä!!

Vastasitpa aika ikävästi.Tosin etpä ole ainut kuka on minulle vastannut ikävästi,tosin muihin kysymyksiin. Kyllä poika osaa juoda ilmankin sokeria noita mutta ei minusta pala tai pari ole pahaksi. Ja tarkoitus ei ole varsinaisesti korvata puuroa teellä tai kaakaolla vaan antaa aamupalan kanssa jotain lämmintä kun puuro ei ole kelvannut melkein pariin vuoteen.Olisin vain kaivannut tietoa voiko tuon ikäiselle antaa noita mutta sinä vaan haluat nälviä.Olisit vaan jättänyt vastaamatta kun et osaa muuta kuin nälviä.kysyn neuvolasta koska sieltä osataan ainakin vastata eikä heti aleta syyttelemään kaikesta.

joten ilman kaakaota eivät joisi maitoa ollenkaan. Käytän noita valmiita kaakaojaudeita joten en lisää sokeria. Keskimmäiselle tosin jouduin alkuun käyttämään yhdistelmää soijamaito, leivontakaakao ja sokeripala kun ei maitoallergian takia voinut noita valmiita kaakaojauheita käyttää. Ennen kuin keksin tämän sai poika juoda halutessaan teetä kun muilla oli kaakaota ja siitä jäikin tapa eli poika nyt 3½v. tykkää edelleen juoda teetä ja olen hänen antanut sitä juoda jos itsekkin juon. juo ilman sokeria ja en näe teen juomisessakaan mitään pahaa kunhan ei vain ole päivittäistä. Tosin meillä ei niin sokereita muutenkaan kyllä vältetä kun ei niitä nyt niin hirveesti tule että olisi pahoja vaikutuksia lapsiimme ollut. Päasiassa kun kuitenkin syövät ihan tavallisia kotiruokia vatsansa täyteen niin sokerikaakao kerran päivässä ei mielestäni maata kaada.

tehtyä juomaa ilman makeutusaineita. Aika mielenkiintoinen makuelämys varmaan. Eri asia sitten nuo valmiit kaakaojuomat (oboyt ja vastaavat). Niissä ei lisäsokeria enää tarvita, koska ovat makeutettuja.

Sinänsä kyllä olen samaa mieltä, että ei aamupalalla välttämättä tarvita mitään lämmintä. Miksei leipä, hedelmä, jugurtti, viili, murot tms. kävisi ihan hyvin. Mutta ei kait kukaan sentään kaakaoon ole kuollutkaan.

Teetä en antaisi pienelle lapselle ollenkaan.

Meillä syödään A-jogurtteja, ne on maustettu fruktoosilla eli hedelmäsokerilla. Sekä asidofilus siihen lisänä on hyvä vatsalle.

Muroja saa sokerittominakin, kuten nykyään lähes kaikkia tuotteita saa ilman jotakin ainetta.

Mutta kyllä meillä syödään sokeriakin, ihan jopa karkkien muodossa mutta vain kerran viikossa. Itse en henk. kohtaisesti halua joka pvä tarkoituksella " opettaa" tai totuttaa lapsiani ylimääräisen sokerin saantiin, ja nyt tarkoitan siis [b] ylimääräisen [/b] sokerin. Tokihan sokeria tulee jopa ruuissa jne, mutta nyt itse ainakin siis puhun VAIN lisätystä sokerista teehen/kaakaoon jne päivittäin, en muusta. Nipo en ole, ja näin kesäaikaan tulee varmasti ylimääräisiä herkkuja ihan muutoinkin, kuin lisätyllä sokerilla ;)

Teen juottamista jossa siis on kofeiinia, en ymmärrä miksi sitä lapselle pitää antaa. Lapsen maksalle mikään kofeiini määrä ei tee hyvää. Sitä voi verrata sen verran alkoholiin että lapsen maksa ei kyken polttamaan yhtään alkoholia, ja kofeiini on miltei verrattavissa siihen, lapsen maksa ei kertakaikkisesti kykene kofeiinia suodattamaan kuten aikuisella.

Jas:

Lainaus:

minkälaista jogurttia syötätte lapsillenne tai mitä muroja? Jos käytätte kaupan maustettuja jogurtteja niin nehän vasta ovat sokeripommeja.

.

Mutta kuten jotkut edellä, jokainen tekee kuten tahtoo -> mutta kaipa sitä saa oman mielipiteensä tänne ilmaista jos sitä kerran kysytään?????

Eihän se muilta vastaajilta kai pois ole, vai?

Sokerilliset juomat ovat hampaille haitallisia. Ja ihan turhaan

lisäät sokeria, jos lapsi tykkää kaakaosta ilmankin.

Meidän lapset ovat saaneet yli 2 vuotiaasta joskus herkkuna

kaakaota. Ei kuitenkaan o' boyta, vaan Reilun Kaupan

luomukaakaota. Tosi hyvää, ja väitän, että aika terveellistäkin.

Kaakaohan - ja suklaa - on terveysvaikutuksiltaan hyvä:

siinä on mm. paljon flavonoideja.

Sinänsä joka päivä en kaakaota antaisi pikkulapselle.

Onhan se aika rasvaista ja täten tuhtia tavaraa, joten

vie helposti ruokahalun.

Teen suhteen olisin vielä tarkempi, puhumattakaan kahvista!

Meidän lapset eivät ole em. edes maistaneet. Tosin onhan

etenkin vihreässä teessä myös paljon hyviä ainesosia, varsinkin

jos juo vihreää luomuteetä. Ja ilman lisättyä sokeria.

minkälaista jogurttia syötätte lapsillenne tai mitä muroja? Jos käytätte kaupan maustettuja jogurtteja niin nehän vasta ovat sokeripommeja.

Teetä en juottaisi lapsille,se on ihan turhaa. Kaakaota meillä juodaan aika ajoin, usein on pitkäkin tauko koska sitä halutaan aamuin illoin kun se on niiin hyvää.

nautitaan teetä ja kaakaota kohtuudella silloin tällöin ikään katsomatta.

Edelliselle mainitsisin kaakaon sisältävän myös KOFEIINIIN verrattavia piristeitä.

Kaakao meillä talvella keitetään maitoon oikeasta kaakaojauhosta ja takuulla laitetaan himppu sokeriakin.vähemmän sokeria jos maitona on makeahko hyla.

Enemmän olisin huolissani tästä etenkin kesäaikaan tulevasta lisäaine,,,nitriitti yn.määrästä jos asiaan ei kiinnitetä huomiota.

en korvaa puuroa.olen vain käsittänyt että lämmintä on hyvä pienen saada ja hän kyllä syö leipää tai muroja aamiaiseksi.Ajattelin vain että lämmin kaakao voisi olla kiva kun hän tykkää siitä. Ja miksi ei saisi pistää sokeri palaa.Ei sokeri tapa.kyllähän karkkiakin kuitenkin välillä syö.Ja osaa juoda ilman sokeriakin.Kylläpä täällä valitetaan eikä vastata kysymykseen.Kysyn mielummin neuvolasta kuten jo sanoin.

sokerilitkun juottaminen puuron tilalle on aikas säälittävää.

Tuon ikäiselle antaisin jälkiruuaksi joskus ehkäpä kaakaota ja tee on mielestäni aikuisten piriste.

Lapselle riittää vesi ja maito.

Voit kokeilla antaa lämmintä maitoa (+kaakaojauhetta tarvittaessa). Voipi olla, ettei kelpaa, luulen, että ne sokerinpalat siellä himottaa.

Jos kerran juo ilmankin sokeria, ei ole mitään järkeä sokeria laittaa. Kyllä sokeri on aina haitaksi hampaille. Varmaan voi tuon ikäiselle muuten antaa. Teestä en tiedä, mutta ei kaise haitallista ole pieninä määrinä. Meillä juodaan siksi kylmää kaakaota, koska eivät lämmintä halua.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat