Vierailija

veitsiä tms. en viitsi ostaa kun on niin tarkka työvälineistään.

Kommentit (10)

Varsinkin jos on pakko käyttää tietynlaisia. Olen ollut 20 vuotta ravintola-alalla ja on paikkoja joissa annetaan kaikki vaatteet ja toisia joissa vain osa. Nykyisessäni pitää olla housut omasta takaa. Mutta vain yhdessä jossa olen ollut on annettu rahaa kenkiin, ei sielläkään koko summaa vaan puolet.

Siis lahja vinkki: Lahjakortti kauppaan jossa myydään Sievin tai Jalaksen työkenkiä. Muut merkit eivät kestä keittiötyössä. Ja kengät on tosi tärkeät työssäjaksamisen kannalta. Senhän toki " kaikki tietää".

Suurimmassa osassa keittiöitä joissa olen työskennellyt on olleet hyvät työvälineet.

Vaatteet tulee talon puolesta mutta jalkineet hankkii jokainen itse.

Minä olin jo harjoitteluaikana sellainen että pidin omaa henkilökohtaista veistä tai olihan niitä useampiakin ja monet muutkin toimii ammatissa samoin.

Lahjakortti-idea "kokkipuotiin" kuulosti hyvältä. Valmistuja saa hankkia jotain extraa omaan kotiinsa ja se kyllä muistuttaa lahjan saajaa siitä keneltä lahjan sai tuotteen koko käyttöiän.

Pippurimyllyt, morttelit tai jotain erikoista valmistusastiaa tietyille tuotteille, kuten parfait-vuoka tms.

Vaihtoehtoisesti lahjakortti kirjakauppaan ammattikirjallisuuden hankkimista varten voisi olla hyvä ajatus. Minä kerään keittokirjoja ja niin tekee alalla moni muukin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Johonkin kiettiöväline kauppaan tai vaikka Stockmannille. Saa itse valita haluaako vaikka kattiloita tmv. tai sitten vaikka ostaa jonkun kodinkoneen, mocca masterin tmv.

Olen itse ollut alalla töissä 20 vuotta ja ikinä ei ole kustannettu työjalkineita työnantajien puolesta.

Työvälineet tietysti, mutta kunnon kokeilla on aina omat veitset.

Tai voihan siellä keittiössä olla jotain halvinta mahdollista veitsimerkkiä pari kappaletta (yleensä vielä ruostuneita), työskentele niillä nyt sitten...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat