Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Mulla vasta menossa rv 17+1 ja mä olen kärvistellyt näiden nivuskipujen kanssa jo nyt. Muistaakseni näitä tuli vasta esikoisen kanssa ihan lopussa ja kun luin tuota odotusopasta vai mikä olikaan siinäkin puhuttiin että ne tulee yleensä vasta puolenvälin jälkeen tai loppuraskaudessa mutta voi tulla jo ennemmin ja mähän olen sitten se onnellinen jolle tuli jo nyt.

Onko niihin saanut mitään neuvoja neuvolasta tai lääkäriltä tai fysioterapeutilta? Mulla ne vaivaa ihan päivittäin jos kävelen hieman ripeämmin tai siivoan, eikä siivous tarvi olla kun vaan petivaatteiden kantamista ja imurointia...

Olisin erittäin kiitollinen jos joku osaisi antaa vinkkejä tähän, neuvola aikakin kun on vasta parin viikon päästä.

Kommentit (4)

Mulla särki puolivälin paikkeilla lonkkia oikein tosissaan, ei meinannut päästä kävelemään, alaselkäkin kipuili koko alkuraskauden.Mä sain tutulta sellaisen ilmalla täytetyn kumityynyn jossa on kumisia nystyjä..kuulostaa hassulta ja näyttääkin siltä:) Mutta tuommoinen kuulemma jotenkin laukaisee jännitystiloja lonkissa?!

Jokatapauksessa sen päällä istuskelin kotosalla ja se kyllä auttoi..jostain syystä kivut sitten loppuivatkin myöhemmin kokonaan vaikka kovasti pelkäsin niiden vaan pahentuvan.

Queen rv 34+5

Nyt rv 19+4 ja jo ihan alkuraskaudessa hieman lonkkia särki. Välillä ei tuntunut ja eilen alkoi ikävä jomotus lonkissa, nivusissa, alaselässä.. Esikoista odottaessa kivut alkoi rv30 ja jatkuivat ikävinä loppuun asti, jouduin sairikselle, kun ei istuminenkaan oikein onnistunut. Kyllä olin järkyttynyt, että tässä tokassa raskaudessa alkoi nää vaivat jo nyt. Supisteleekin siihen malliin, että sain ohjeeksi välttää kaikkea rasitusta, kun viime raskaudessa kohdunsuu aukeni liian varhain. Nautinto siis kaukana tästä raskaudesta. Mäkin ota mielelläni vastaan vinkkejä näihin kipuihin. Lämmin suihku ainakin tuntuu ihanalta ja sen jälkeen ei hetkeen särkyä tunnu, mutta se on vain hetkellinen helpotus. On kurjaa, kun nukkuminenkin jo nyt hankaloituu, kun lonkat tulessa. En nyt osannut auttaa, mutta kohtalotoveri täällä kuitenkin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla

rv 14-16. Neuvola-aika sattui sopivasti sille välille ja kerroin siitä neuvolassa. Vastaus oli että kuuluvat asiaan kun kohtu kasvaa niin (olikohan se) " kiinnikkeet" venyy. Se kipu oli todella voimakas. Tuntui nivusissa ja alavatsalla ja pelkäsin koko ajan että saan keskemenon.

Sain sillä kerralla neuvolosta Vaukirjan odottavalle äidille. Siinnä oli asiasta myös hyvin selitetty ja kerrottiin että kipu säikäyttää useimmat voimakkuudellaan.

Eli tästä pikkukakkosesta liitoskivut alkaneet aikaisemmin kuin ekassa raskaudesta. Eivät kuitenkaan ole onneksi haitanneet elämää : )

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat