Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Pino pystyyn!

Sivut

Kommentit (33)

Typy vielä huutelee sängyssä..kääk!!

Ankkis:Vieläkö luet??Tein just (pinaatti)lettuja,mut idea sama..normaali lettutaikina,nesteenä maidonverran vissyä,munat pois ja hieman enempi jauhoja!Hyviä tuli!

Shoppailu piristi tai se seura,kiitos Ynis ja Enkeli :-) Shopping tulosta ei juurikaan tullu,ei ainakaan alea..lapsille pari juttua.Pojalle kyllä lautapeli tosi halvalla!!

Kotimatka metrossa oli melkosen ahdas,oli sitä Tuska väkeä liikkeellä...oli monenlaista maskia ja tukkaa ja korsettia :-)

Vai Kukkuulla h-heti ihan lähellä...jäskää :-)

Menen syömään...

jatu

ja paljon tarrasukkia masuasukille matkaan. Ihana uutinen. Onnea onnea paljon.

Tänään pitäis siivota, taas jälleen kerran. Illemmalla ajatteltiin lähteä kauppatorille ja lintsille käymään. Ei viitsi vaan kotonakaan olla.

Mattoja pitäis munkin pestä ja ikkunat. Keittiön matto tuskin puhtaaksi lähtee. Veeti on siihen niin paljon kaikkea ruokaa tiputtanut. Helpommalla pääsen varmaan kun ostan kokonaan uuden. Ja ikkunoiden pesu aina vaan jää kun ei oo ikkunanpesuainetta.

Eilinen päivä ilman herkkuja sujui hyvin. Pitää tänäänkin tsempata ja syödä vain terveellisesti.

Vaavi pyörii masussa vielä ihan miten sattuu. Eilennäkin viihtyi poikittain siellä. Veeti oli kyllä paljon rauhallisempi masuasukki. Liitoskivut on ikäviä. Yritän vaan antaa niiden olla vaikuttamatta liikumiseen.

Nyt ei tuu mitään kirjoitettavaa mieleen.

Ötts, Veeti ja masuasukki rv31+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Nyt on sitten se juuri teille sopivan lapsen aika. Ihan tuli kyynel silmään. Ihanaa!

TeePeen pohdintaa Onnin rauhallisuudesta on pakko sanoa, että meillä myös Valma haluaa kävellessä (yleensä) pitää joko rattaista tai kädestä kiinni. Ei sinkoile tielle eikä muutenkaan ole arvaamaton. Kotona tai puistossa sitten viipottaa menemään ja kiipeilee. Luulen, että lapsesta on oikeasti aika pelottavaa liikkua kadulla yksin, ilman että olis missään kiinni. Ei Otsokaan koskaan ole säntäilly tiellä, lienee silläkin vaikutusta, että ollaan aina asutta kaupungissa.

Tänään lapsia on enää kaksi ja täytyy sanoa, että se helpompaa kun kolme ;). Mutta tavallaan kaksi on helpompi kuin yksi. Paitsi illalla.

Kohta täytyy mennä palauttamaan vanhan kämpän avaimet. Ihme säätöä, kun eilen jo tavattiin vuokranantajan kanssa, mutta tänään sitten vasta avainten luovutus. Samalla nään kyllä uudet naapurit.

Pile

Olipa mukava kaupunkireissu. Paljoa en löytänyt ja alankin uskoa, että suurin osa alennusmyynneistä on aika " huijausta" . Tavaraa on tilattu halvemmalla ja laitettu hintalappuun kalliimpi hinta ja siitä alennus. Lopputuloksena huonompaa laatua normaalia laatua edullisemmin. Mutta eihän se aina näin ole, toki kunnon tuotteitakin myydään hyvällä alennuksella. Ostin tytöille muutaman paidan ja itselleni neuletakin. Treffasin myös Jatun ja Enkelin kanssa mikä piristi ostosreissua tosi paljon! Kiitos teille siitä!

Mies on nyt lomalla. Viikonloppu ollaan kotosalla. Huomenna mies lähtee maastopyöräilemään ja sunnuntaina kyläillään kavereilla. Ihan mukavaa ohjelmaa eikä liikaa hössötystä. Huomenna aion illalla tehdä kylmän herkkukalalautasen meille. Silliä, graavilohta (jonka tänään laitoin graavautumaan) ja siianmätiä. Seuraksi uusia perunoita, paahtoleipää, sipulia ja smetanaa. Juomaksi valkoviiniä. Loma kunniaan:) Herkut kehiin:)

Tea, minäkin ihan vasta mietin, että mitenhän teidän yritys sujuu, joten siksikin oli niin iloinen olo teidän puolesta! Tulipa POSITIIVISTA käyttöä Tallinnan testeille:) Etkö sieltä niitä ostanut varastoon?

Nyt lähden kastelemaan kukkia ulos...

T: Ynis

Teukalle riemuisat onnitteluhalit!!!! Kipii! =)

Ankkis: Mukavalta kuulosti lomanne. Kiitos kuvista. Lettuohjeista oli tässä menneinä viikkoina juttua pinoissa. Itse laitoin ainakin pari ohjetta. Valitettavasti nyt en ehdi sitä pinoa etsiä ja noita ohjeita kaivaa. Ayppan vinkin kuitenkin muistan: munan voi korvata kivennäisvedellä. Ehkä huomenna aamulla ehdin paremmin auttaa. Anteeksi tämä hoppuni. Haleja!

Smuik! Aurinkoa kaikille!

-Mimmuli

Pieni hetki itselleen. Meillä melkeen on helpompaa aamulla yhden lapsen kanssa. Ainakin siltä osin, ettei tarvi suihkussa kuunnella kauheaa riehumista, tappelua ja ehkä sitten huutoa, kun jotain sattuu. Muuten on sujunut ihan ok, että esikoinen on kotona. Just tajusin, että puolet esikoisen kesälomasta alkaa olla jo ohi.

Kukkuulla taitaa olla kova pesänrakennusvietti, kun mattojakin pesee. Mun mielestä toi on jo merkki, että kohta pääset tositoimiin:)

Me ollaan suunniteltu jo vähän enemmän lomajuttuja. Ensi viikolla lähdetään mökille, sitten sinne Turkkiin. Turkin jälkeen varastetaan kenties yksi yö tai ainakin yksi päivä itsellemme ja lähdetään Tallinnaan tai vaan picnic-risteilylle. Sen jälkeen sitten kohti Oulua (jos enää jaksetaan:). Eli jos tullaan Ouluun, niin heinäkuun loppupuolella sitten! Sorry, etten osaa tarkemmin sanoa, mutta ilmottelen kun tiedän paremmin aikatauluja.

T: Ynis

Omakohtaisia kokemuksia ei ole siivousrobotista, mutta tuttavalla on sellainen. Hän on varsin pedantti tyyppi siivouksen suhteen ja hän on laitteeseen tyytyväinen. Mutta muistelen vaan, että heidän laitteensa hinta oli paljon kovempi kuin tuo 35 ¿.

Siivojan hinnasta taisi olla joskus puhetta. Meillä siivooja maksa 24,90 tunti ja siitä jää verohelpotuksen jälkeen maksettavaksi 10 (omavastuu 100). Vähennyksen voi ilmoittaa myös etukäteen verottajalle ja se huomioidaan suoraan vero%. Tai sitten kotitalousvähennykseen oikeuttavat ostot ilmoitettaan veroilmoituksessa ja rahat tulevat viiveellä. Nyt siivooja ei käy (on lomalla), mutta täytyy sanoa, että varmasti jatketaan syksyllä. Nyt kun neliöitä on ennemmän, niin merkitys kasvaa.

Ja taas ulos.

PL

Aivan ihana uutinen! Oon tosi onnellinen puolestanne! :-) Siunausta pienelle ihmisenalulle! :) Ja toivottavasti ei kovin yökötä loman aikana!

Mä hengähdän tässä hetkeksi ennen kaupungille lähtöä, kun viimein sain Nekun nukkumaan. Kamalaa temppuilua, vaikka oli ihan poikki. Puistossa piti laittaa jäähylle pari kertaa rattaisiin istumaan, kun ei hiekan syömiselle tullut loppua..ei kivaa.

Onko kokemusta siivousroboteista? :-D Mä oon aina nauranut sellasille, mut nyt huomasin eilen onoff:in mainoksessa, et sellanen olis tarjouksessa 35¿ ja kun tää tilanne on, mikä on, alkoi houkuttamaan... Mies kyllä epäili, ettei sellasella tee mitään..mut epätoivo alkaa iskeä jo, kun mies illalla imuroi ja pesi lattiat ja aamulla tarttui jo pienet hiekanpalaset jalkapohjiin. Pitää varmaan käydä tänään kurkistamassa, millainen vekotin se on!

T-P, ihanaa että Onni noin rauhallisesti malttaa kävellä! Mulla ei tulis mieleenkään Nekkua päästä vapaaksi kaupungilla! Tosin liikenne täällä hieman erilaista, kuin siellä! Mutta jos Nea saa kävellä, ni silloin jonkun muun vahdittava rattaita ja toisen lasta.. Ja ei juuri suostu kiinni pitämään kädestä kiinni..

Mut palaillaan taas!

Enkeli1 ja Nea+minivauva

Ihana juttu :))))

Mäkin arvasin et nyt on jotain kun niin iso pino aamusta.

Hilma muuten kaipasi lääkäri eilen illalla.

Huusi sängystään:Lääkäri apua tarvitaan!!!

Menin kattomaan niin jalassa oli näkymätön pipi,mihin tarvi laastaria...

Mulla on kans Enkelin tavoin raihnanen olo

(onneksi pesin matot jo ennen jussia ja ikkunat :)

Vaavi painaa jotenkin oikean jalan hermoja ja AU kun sattuu välillä.

No kolme viikkoa enään kun mies jää lomalla,kun sinne selviää.

Kuuma päivä näyttäis tulevan.Aateltiin lähteä aamusta uimaan.

Tunti sitten herättiin joten päikkärit on vasta myöhään.

Mutta Hauskaa Viikkistä kaikille!

Niin ja Tähti ja Kukkuu voih kohta on H-hetket Ihkua!!!

Ramika rv33+ Ja Hilluva Hilma

Pitäs mennä ruokkimaan naapuruston eläimet; kani ja kolme kissaa. Kissojen vakiruokkija on reissussa. Vielä niitä kissoja ei ole viety pois mutta ei niitä varmaan kukaan meistä ota, joten ne viedään eläinkotiin (tai joku semmonen). Sieltä ne sitten toivottavasti pääsee hyvään kotiin. Mieli kyllä tekis ottaa ne pennut mutta miten emon sitten käy?

T@hti ja Enkeli, kiitos. Minunkin mielestä vanhemmat ovat ne, jotka päättävät, mitä lapsi syö ja milloin. Miksi se on muiden niin vaikea tajuta? Minä kysyn aina kaverin luonakin ollessa, jos kaverin lapsi haluaa keksiä tms. että saako antaa.

Tänä aamuna pitäs mennä sorsia ruokkimaan. Tuli luvattua Onnille. Se tykkää siitä puuhasta ja sanokoot muut mitä tahtoo, me ruokitaan niitä. No paikka on semmonen iso puisto tuolla keskustan lähellä, että siellä niitä kai saakin ruokkia.

Eilen käytiin parin tunnin veneretkellä serkkupojan kanssa. Siis pienen pieni soutuvene, jossa pienen pieni moottori. Joella käytiin. Tänään ehkä mennään illalla myöhään uudelleen, meno olis yhdelle saarelle paistamaan makkaraa.

Tosiaan, Kukkuun ja T@hden h-hetki on lähellä! Eikä se Öttiskään enää kauaa joudu odottaan. Niin se aika kuluu.

Nyt en kykene muuhun kuin omaan napaan, jota tavoitteleen tähän muotoon ).(

T-P

Ihanaa, että saatiin sulta tällaisia uutisia!

Nyt ei pysty enempää, Ida tuholainen on taas vauhdissa...

Paitsi ihan pakko sanoa, et onnistuin tekemään tänään kokkareetonta perunamuusia, varmaan eka kerta mun elämässä!! Jaa, minäkö surkea kokki?? :D

Petra

Tiettyjä raskausoireita on ollut ilmassa, myönnettäköön. Pesäilyvimmaa, siivoamista, kiukkua, vähäunisuutta, surffailua. Olenkohan raskaana, eh eh?

Lopunajoilta tuntuu, mutta kai se tässä vaiheessa saakin tuntua. Kaveri arvioitsi mahaa ja huomioi huulia. Totesi, että alhaalla on, maha ja että ylähuulessa on valkoinen viiva, joka kuulemma on merkki. Viisi päivää max. Niinpä niin. Meinasin ryhtyä sormustestiinkin samaan syssyyn sukupuolen selvittämiseksi. Sehän nimittäin on erehtymätön. En vain löytänyt riittävän pitkää hiusta kokeelle.

Remonttihuoneessa on lautalattia. Meinattiin laittaa se punaiseksi, tuosta noin vain. Aika hulvattoman hauska idea. Oma tupa oma lupa, nimittäin. Ja hipsulle asuntoasiaonnea muistui siitä mieleen.

Taidan painua tuonne pedin pohjalle lasten seuraksi, kun vielä saa nukkua täysiä öitä. kuka hullu käski riskeeraamaan sen?

Kukkuu ja Ihmelapsi 39+1

Tea. ONNEA JA ENKELEITÄ PIENELLE! Mä oon myös miettiny, että mikähän tilanne teillä on, mutta ei viiti joka välissä tingata. Juu, saapa nähdä, oonko yhtenä vai vauvan kanssa, mutta toivottavasti nähdään sitten.

Saamuska. Sanotko Ayapille terveisiä, että jos ajelevat pois lähimailta, niin ihmeessä meillekin käymään. (varmasti molemmat taas muistatte,missä asun, mutta s-postilla ja kännykällä selviää)

Kukkuu. Teillä kyllä tekemistä riittää. Huh, huh. Eipä sillä, itekin kyllä saan kaikenlaista kehiteltyä, vaikkei olisi mikään pakko. Ja tällianen iso ok-talo ja pihahan on sellaisia ikuisuusprojekteja, että aina ois jotain.

Meillä oli tänään kiva päivä. Mulla oli aamupv neuvola ja kun en oikein ylety kunnolla autolla enää ajamaan, mies keksi, että lähdetään koko porukalla.

Neuvolassa kaikki ok, mutta ens ke sain ajan äitipolille painoarvioon, kun Pekka oli niin iso, eikä tämä terkka sitä ois silloinka niin isoks arvannu. Eikä kukaan muukaan.

Sitte mentiin kotipizzaa syömään huoltoasemalle. Kyllä maistui hyvälle :) Olin myös miettiny, että pitäis löytää jotain, mikä kävis ristiäisiin ja eikös yhden liikkeen pihalla roikkunu just sopiva mekko. (siis sopivan värinen, koko toivottavasti sitten sopiva) Kotimainen, Jocca oy:n mekko 20e!!! ostin sitte vielä korallinpunaisen sifonkihuivin sille kaveriksi. Ja koska pääsin vaateasiassa noin halvalla, kävin kattelemassa verhoja ja nyt on keittiössä aivan ihana kesä-/ juhlakappa. Myyjä siis ompeli sen meille heti sillä aikaa, kun käytiin muilla asioilla. Kyllä tuli hyvä mieli.

Iltasella oltiin vielä tutun synttäreillä.

Laitoin Pekalle reissuun taskuvaipan, mutta kuivana se pysyi. Ja synttäreille mentiin sitten ilman vaippaa. Yövaippa oli myös taas kuiva. ja nyt posti toikin uudet ja kerkesin just pestä, että sain nyt jo laittaa. Eipä tarvinu niin tympiintyä, kun taas kolme kertaa piti käydä pissillä " varmuuden vuoksi" ennen nukkumaan menoa. Ja kun toinen on kerran noin tomera, niin ei voi oikein kieltääkään. Eiköhän se siitä laannu. Muuten oon huomannu, että nukuttaminen on venyny turhan pitkäks. Mä vaan oon kutonu samalla villiksiä, enkä oo tullu seuranneeks, miten paljon aikaa kuluu. Ilmankos villikset on niin pian valmistunu. Saa nähdä, miten sujuu sitten, kun vauvakin on talossa...

Hyvää yötä!

T@hti

Enkeli:Mä oon miettiny kans sitä robottii,mies ei kyllä usko sen tehoon,mut jos sä testaat eka ja kerrot että toimiiko ;-)

Kävelystä:Typy ei tietenkää missää vierellä kävele vaa sinkoo samantien kilometrin päähän!Yleensä istuu rattaissa,reissut aika pikasia mut Tukholmas oli pakko laskee välilä kävelee..mä puristin kädestä ja typy rempo..lopulta usko et irti en päästä ja vaihtoehot on käsikädessä tai rattaissa!PAkko olla kyl kaks aikuista et toinen vie rattaat...

Käytii vika rota käynti ja sielt sai pienen lahjakassin jossa mm.hammasharja-typy siitä ihan onnessaa,pesis hampaat monta kertaa päivässä!

kohta kaupungille,voi ku löytäsin jotain kivaa...

jatu

Viude, että on mageeta saada tällaisia uutisia.

Me olemme kotiutuneet jokunen päivä sitten mökkireissuilta ystäväpariskunnan luota Korppoosta. Oli loistavaa! Myös reissu mummonmökille hämeen syrämmeen meni hyvin. Gepardi vain hoki koko ajan Iljaa Iljaa (silja) ja roikkui uuden idolin lahkeessa (ja äidin mutta siinä ei ole mitään uutta) sekä huhuili lisää vettä lisää vettä ja olisi päistikkaa tahtonut milloin mereen, järveen tai kasteluvesisammiooon.... Toisaalta reissuilussa on ne toisetkin puolensa, joiden takia on aina niiiin kiva tulla myös kotiin.

Tänään teimme reissun falkullan kotieläintilalle. Leppoisaa! Syy, etten ole nyt nettaillut vauvasivuila löytyy asuntokuumeesta joka on maximaalisissa mitoissa. Oikotieetuovi käy kuumana. Laina haussa ja pari jutskaa kiikarissa. Emme kuitenkaan meinaa hätäillä...

Hoitoahdistus:

Yritän aktiivisesti unohtaa, että menen syksyllä töihin ja lapsi tarhaan. KÄytiin tutustumassa hoitopaikassa, joka oli ihan perussetti. Plussana vaikeasti ja lievästi kehitysvammaisten ryhmät. Täti oli ok ja suostuvainen tahtomaani pehmeään laskuun. (1.8 paikka alkaa 14.8 työt) *ennakoiva äiti* Miten muissa paikoissa nukutaan? tuolla on käytössä siskonpeti.

Kukkelihan saattaa olla samaan aikaan synnärillä kuin hyvä ystäväni. (la 9.7) Ainakin sijainnin puolesta sama laitos. Vai menetkö vanhaan tuttuun? Jännät paikat teillä viimemetrisillä, joita näyttää vain siunaantuvan enemmän ja enemmän. (meillä muuten pitää piirtää aina mamma, pappa tai kukka -ja muumeista tulee poikeuksetta hyvin epäsuhtaisia ;))

maratonikirjoitus loppuu nyt

hk

Lomaa alkaa tänään. Tosin, varovasti ilmoitin miehelle, että joudun töihin ainakin vielä keskiviikkona. Hän siihen, että niin munkin täytyy vielä tehdä hommia. Että tämmoinen työnarkkariperhe täällä. Omat työkuviot alkaa hahmottua. Tiedossa syksyllä kaikkea kivaa ja mitä todennäköisesti pääsen kuukausipalkalle, mutta silti saan tehdä mitä haluan :). Ehkä en nyt ihan, mutta olen mukana uudessa ja aina haaviessani olevassa hommassa. Intoa siis piisaa :). Vähän jännittää miten arki sujuu, kun molemmat vanhemmat suhtautuvat työhön aika intohimoisesti. Pitää opetella sanomaa se kuuluisa EI.

Päivähoitoasia se on täälläkin tapetiilla. Huolenani on lähinnä Otso, jolla on äitiin takertumisvaihe (Oidipus?). Toivotaan, että se helpottaa ennen syksyä. Valman päivähoidon aloitukseen suhtaudun aika kevyesti. Hän kun osaa puhua jo aika hyvin, tykkää töuhututa ulkona ja sisällä ja innostuu kaikenlaisesta toiminnasta. Tietty syksyllä pk:n aloitta monta pientä ja huuto on usein kovaa. Ja kokemuksesta tiedän, että 2-vuotiaat ovat aika isoja, sillä meidän alueella aloitetaan päivähoito kovin pienenä. Toki alussa voi olla vaikueksia, mutta Valma kyllä sopeutuu. Tarkoitukseni oli että lapsilla on vapaapäiviä 6 kuukkaudesta, mutta mun on kyllä vedettävä se takasin. Voidaan toki pitää vapaapäiviä, mutta täyttä maksua maksaen. Täytyy siis soittaa päiväkotiin vielä tänään. Maijalle ja Lempille tsemppiä päivähoidonaloitukseen, usein se on lopulta rankempaa äidille. Minä taidan suhtautua turhankin rennosti, kun tämän hetkinen tilanne on niin kamala. Ei ole työaikaa, eikä vakkari hoitajaa. Ja töihinkin tekee mieli. Hyi hyi, mikä äiti.

Hui Kukkuu, kohta se on lähtö ja eipä se T@hdellakaan ole kaukana.

Lomalle lähtijöille, mukavaa lomaa. Siitä tulikin mieleen, että täytyy vielä varmistaa, että meillä on mökki. Sieltä kun ei ole tullut mitään dokumenttia. Varausmaksu on kyllä maksettu.

Mäkin kuulin, että Ayappi on lomamatkalla. Niillä on pyörillä kulkeva koti :). Vai että Lappiin asti ajattelivat mennä...

Valma nukahti sohvalle.

Aurinkoista päivää kaikille.

Pile

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat