Vierailija

Ollaan tässä jokin aikaa asuttu rivitalossa ja täytyy sanoa, että yllättynyt olen miten sitä vaan jotkut aikuisetkin kulkee toisten pihoissa miten vaan. Sen ymmärrän jos lapset ehtivät juosta naapurin pihalle eikä sitä ehdi estelemään. Mutta jos oman talon lapset eivät ole omassa pihassa sillä hetkellä niin ei siellä kyllä ole soveliasta olla naapurinkaan lapset silloin leikkimässä toisten leluilla.

Kommentit (15)

olen asunut rivitalossa kymmenen vuotta ja viihtynyt hyvin. Kerrostalossa en viihtynyt, toki asuisin siellä, jos ei olisi tällaista vaihtoehtoa,.

päästiin omaan rauhaan kerrostaloon :-)

No kyllähän päivää ja huomenta voi vaivatta sanoa naapureille. Mutta kun rivarissa piti selittää vähän enemmänkin. Aina oli joku äijä huutelemassa "Ai sitä ollaan puutarhatöissä!" "Ai, pyörää ollaan laittelemassa. Osaatko tehdä vuosihuollon, mä voin neuvoa" tai "Hei Lissu mitä sä oot laittamassa sun kukkapenkkiin? Tää meidän piha on ihan kamala. tuus kattomaan..."

ARGHH!! Ei siis hetken rauhaa ja koko ajan pitäis selittää minne on menossa ja mitä tekemässä. Ei sopinut meille ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

sieltä omasta napanöyhtästä ja tajuta, että se oma rivari ei ole maailman ainoa?

Me ollaan asuttu aiemmin rivarissa kahdesti. Toisessa ei päässyt liikahtamaankaan ilman että yhtiön lapset tenttasivat ja toisessa tenttaamisen hoitivat vanhukset. En minä ehdi 8 - 10 kertaa päivässä selittää jokaista liikahdusta.

Kyllähän siellä pärjää, mutta ei VIIHDY. En satu olemaan sitä ihmistyyppiä, joka haluaa koko ajan seurustella kaikkien maailman ihmisten kanssa. Teen ihmissuhdetyötä ja minulla on perhe sekä ystäviä. En yksinkertaisesti JAKSA jaaritella koko ajan ja selitellä menojani ja tekemisiäni naapureille. Jostain syystä minun ex-naapurini veljeilivät ihan eteiseen asti kutsumatta jne... jne.. pihaan istuttiin juttelemaan, kun tein jotain siellä. Kyseltiin kaikenlaista koko ajan. En minä nyt aikuisille ihmisille sano, että menepäs omaan pihaan leikkimään :-/

Mutta hienoa, jos joku nauttii tuollaisesta asumisesta ja vieläpä asuu sellaisessa paikassa!

t. 14

Lainaus:

pärjää rivarissa?

Tiedättekö, ei niiden naapureiden kanssa tarvitse veljeillä yhtään sen enempää kuin itse haluaa....

juuro ajoin takaa: ei ole mitään rivarilakia joka velvoittaa sinut siihen. Jos et halua sitä, et tee sitä.

Ja kyllä minulla on kokemusta ihan kaikista asumismuodoista....

Vai rivitaloalueen yhteisellä pihalla?

Meillä tästä taloyhtiön pihan läpi kuljetaan bussipysäkille jonkin verran. Meidän omalle pihalle ei ole tullut kuin seinänaapurin 1,5-vuotias kerran. Pensasaita antaa sen verran hyvän vinkin siitä, mistä alkaa meidän yksityinen alue, että ei sitä aikuiset ylitä.

Exä halusi rivitaloon, ja vuosi asuttiin, sitten paloi pinna. Ehdottomasti surkein asumismuoto jos vertailukohteena on kerrostalo tai omakotitalo. Ei mitään yksityisyyttä. Menet pihalle, siellä istuu naapurikin jne. Illalla lapset pimputtavat ovikelloa. Haet postin, on sanottava kymmenelle ihmiselle päivää jne.

En suosittele!

naapuri teidän yksityisellä pihalla? Jos hän istuu yhteisellä, miten se on parempi kuin kerrostalo, jonka pihalla takuulla istuu aina jotain ihmisiä.

Muuta ihmeessä kehä1 sisäpuolelle. Meillä menei 2v ennen kuin naapuri edes tervehti, kerrostalossa. Pidän tästä pienestä yhteisöllisyydestä. Kahviseuraa löytyy, samoin lastenhoito apua puolin ja toisin. Meillä on ihanat ihmiset ja kivaa. Lapset juoksee milloin kenenkin pihalla, ja jos meno alkaa ärsyttämään, komennetaan vieraita kuin omia. Eli no problemo.

että naapuri tunkee sinne ap:n pihalle, kun näkee ap:n siellä. Minä olen kokeillut kaksi kertaa rivarielämää - ja enää en edes yritä. Omakotitalo tai kerrostalo, kiitos!

niissäkin useimmissa lienee tapana, että naapureita tervehditään. Ja ovatpa jotkut niin kummallisia, että juttelevat naapureiden kanssa kaikenlaista ja saattavat jopa kutsua heitä kylään omaan kotiinsa.

Minusta on mukavaa nähdä naapureita pihamaalla ja postia hakiessa. Ainakin meidän taloyhtiössä on kivaa "yhteisöllisyyttä", kaikki tuntevat toisensa ja auttavat toisiaan tarvittaessa, mutta kukaan ei tunge toisten pihoihin tai toisten reviirille. Miksi teitä kammottaa se, että pitää pihalla tervehtiä toisia ihmisiä??!?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat