Seuraa 

Huomenta kaikille,

Viimeinen työpäivä ennen lomaa. JEE. Tätä on odotettu. Kuinkahan tämän päivän saa kulumaan ja saakohan sitä mitään enää tehtyä. Josko vaikka siivoaisi työpöydän...

Olo on muuten hyvä mutta päätä yrittää särkeä melkein joka päivä. Tätä on kestänyt jo melkein viikon. Liekö hartit jumissa vai mitä? Samoin selkä on välillä aika turkasen kipeä. Kävin eilen illalla uimassa järvessä ja uin putkeen varmaan ainakin vartin. Tuntui auttavan selkäkipuun. Täytyypä varmaan lomalla uida niin paljon kuin mahdollista, josko vaikka selkälihakset vahvistuisi niin jaksaisi kanniskella mahaa, joka oikeastaan nyt alkaa sen suurimman kasvun.

Maha on kasvanut viikon sisällä paljon. Nyt se aika kiva pallomaha. Ylepeähän siitä pitää olla eikä yrittää peittää löysiin " säkkipaitoihin" . Tosin vanhoissa paidoissa on se vika, että tuppaavat helmat nousemaan kainaloihin kun maha kasvaa.

Eilen oli vauvalla hiljainen päivä, ei kauheasti liikuskellut. No, josko tänään olisi vilkkaampi. Ajateltiin tyttären kanssa tehdä pyöräretki mummilaan, kun vaarilla on synttärit. Saa nähdä nauttiiko mahaasukas hiljaisesti kyydistä vai haluaako polkea mukana.

Aurinkoista viikonloppua kaikille. Minä varmaan kirjoittelen harvemmin lomalla, koska ollaan säiden salliessa mökillä. Hyvää heinäkuuta kuitenkin kaikille.

Viljonkka74 20+3

Kommentit (20)

Pitkästä aikaa kirjoittelen,työt ja selkäkivut ovat pahasti haitanneet palstailua...

Selkäkivut vaivaavat tosi kovina mutta sitkeästi yritän töissä pärjätä, saas nähdä milloin sisu antaa myöten. Keskiviikkona olisikin kauan odotettu rakenneultra,sen jälkeen ehkä uskaltaa jotain vauvalle hankkiakkin. Nyt annan muille vuoroa ja lähden nauttimaan kesäillasta.

-kisupikkukuu 20+5-

Onpa ihanan aurinkoinen päivä ollut! Näytin vähän masullekin aurikoa ja tepastelin bikineissä kotipihalla :) Miestä moinen näky jaksaa aina naurattaa. Ajattelin kyllä uskaltaa esikoisen kanssa kylpyläänkin masuani esittelemään viikon päästä, kun alkaa kesäloma (joka on muuten mun elämäni ensimmäinen palkallinen kesäloma!!). Kolme viikkoa sitä tosin vain on, mutta ihan ihmeellinen tunne, että tosiaan saa lomailla ja nostaa palkkaa samaan aikaan :) Miehelle ehti kertyä vain 2 viikkoa, joten ollaan esikoisen kanssa eka lomaviikko kahdestaan ja tehdään äiti-poika-juttuja :)

Meilläkin tuo esikoinen (ikää 2v8kk) on aivan hassu vauvajuttujensa kanssa. Odottaa kovasti vauvaa, juttelee masulle ihanan tosissaan ja on jo luvannut _näyttää_ unilelujaan vauvalle. Koskea vauva ei kai niihin saa kuitenkaan... Toissa päivänä hän yritti herätellä vauvaa ja jutteli tälle: " Kuules nyt, rakkaus, täällä isoveli, herää jo!" Olisi siis toivonut vauvan potkaisevan niin että hänkin huomaa. Ja tuosta " isoveli" -statuksestaan on niin ylpeä, ettei tosikaan.

Mutta eipäs tässä muuta, viikonloppu on mennyt ulkoillessa ja vieraita kestitessä, kiva kun on ollut vähän elämää ja esikoisella leikkikavereita.

Marrastoive rv 23

Sisältö jatkuu mainoksen alla

No eilen juuri puhuin että potkuja ei tunnu,niin sitten illasta kun oltiin lasten kanssa uimarannalla niin vauveli potkas pari kertaa.

Ei mitenkään voimakkaasti mutta sillain että ne huomasi.

Yöllä muljahteli taas tuttuun tapaansa,kyljellään nukkuminen jo nyt ongelmana vaikka se peitto on kääritty rullalle jalkojen väliin niin ei auta.

Maha voi hyvin tosin nyt melko heikko olo kun en ole vielä mitään aamusta voinut syödä kun on nuo rautatabletit semmoisia että pitää ottaa aamulla tyhjään mahaan ja vähintään tunti olla sen jälkeen syömättä.

Ja kalkki pitoista aamupalaakaan ei saa sitten syödä eikä juoda aamukahvia että rauta imeytyy...

No onneksi mulla ei aamukahvi maistukkaan,kolmannen odotusaikana kahvi maistui aivan liian hyvin.

Loppu ajasta kielsivät kokonaan kahvin juonnin.

Vihlomisia oli muutama taas eilen kun kumartelin pyykkikorista ottamaan pyykkejä kuivumaan.

Sitten jos tiskaan enkä välillä istu ollenkaan niin jalat väsyvät aivan kamalasti.

Mutta muuten hyvä olo ollut nyt muutaman päivän,ja toivon että tuo masu-asukki potkiskelee taas tänään lisää...

mutta nyt toisille vuoroa kirjoitella.

Eilen tuli uusi pinnasänky postista. Huonosti paketoituna, postimies joutui kantamaan sen osissa meidän kotiin :D kun ei paketti kestänyt. Uusi mobile tuli myös vauvalle (hehe, heti leluja pikkuselle) mutta peitto ja tyyny jäi saamatta koska varastossa niitä ei ollut yhtään ja liike josta tilasin ei pystynyt saamaan valmistajalta uutta tuote-erää. Harmittaa vähän...

Se mikä mua mietityttää tässä jutussa on se että laskuun ei tullut minkäänlaista merkintää mobilesta, laskussa on vain pinnasängyn hinta. Mobile ilmainen? Epäilen. Tänään täytyy soitella liikkeeseen ja kysyä mikä tämän jutun idea on. Tuleeko lasku mobilesta perästä myöhemmin vai onko ilmainen mobile korvausta siitä että emme saaneet uutta peittoa ja tyynyä vauvalle. Ei kyllä yhtään harmittaisi enää sen jälkeen :D 40¿ lelu ilmatteeksi :D Joopa joo, unta näen. Ei niin tapahdu kuitenkaan. Lasku tulee varmasti lelustakin joskus. Vai pitäisikö olla ihan hiljaa koko asiasta :D Ei kuulu tapoihini olla epärehellinen joten kyllä sitä taidetaan perään soitella että mistä on kyse. Tulipa paljon juttua yhdestä toimituksesta...

No niin...tällä hetkellä ei kuulu mitään uutta. Liikkeet tuntuu vahvoina ja vuorokauden aikana useammin mitä ennen. En ehdi enää edes huolestumaan vauvasta kun vauva ilmoittelee itsestään niin useasti.

Enää reilu viikko kolmanteen neuvolaan.

Swehina rv 20+5

täälläkin koskee päähän ja selkään. taitaa olla kropalla kova totuttele makaamiseen edessä. päänsärky nyt johtuu varmaan siitä että pitää olla pää lievästi alaspäin-asennossa- mulla on niin korokkeet sohvan jalkopäässä että ei painetta tulisi kohdunkaulalle.

Mies oli niin ihana että rakensi mulle läppäritelineen jotta jaksan netissä roikkua. Kirjoja olen lukenut ja canal digitalkin aukesi tänään- josko pääsisi leffoja katsomaan.

mies ja lapset lähti reissuun viikonlopuksi joten talossa on tosi hiljaista. ihan outoa...

tänään on sitten 21 viikkoa täynnä. viikkoa siihen ettei olisi enää keskenmeno jos jotain tapahtuu ja tasan 3 viikkoa siihen ekaan henkiinjäämisetappiin.

pikkasen mua skitsottaa kun meidän esikoinen sanoi aamulla että hän näki viime yönä vauvasta unta. kysyin tietysti että mitäs siinä unessa tapahtui; odotinb vastausta tyyliin että leikin vauvan kanssa tms. Mutta poika vaan selitti että unessa vauvan luokse tuli mörkö ja söi sen. sitten vauvaa ei enää ollut. Oli mennä kavi väärään kurkkuu, varsinkin kun tolla meidän esikoisella on ollut pelottavia paikkansapitäviä juttuja aiemmin mm. tulipaloista (ja sitten sitten palaa naapuritalo jne...) Ei varmaan passaa paljon miettiä, mutta vähän helpottaa sanoa se ääneen. En mä taikauskoinen ole tai mitään ,mutta kuulostaa silti niin oudolta alle 4v puheiks että.

supistukset ovat hieman laantuneet nyt makaillessa ja olo ok. pirun tylsää vaan on...

mom rv21 tasan

mulla ei jotenkin käynyt ollenkaan mielessä että poika saattaisi itse miettiä tätä asiaa. mulla oli keskenmeno reilu vuosi sitten ja silloin poika tiesi vauvasta. jouduttiin selittämään että ei sitä vauvaa tullutkaan, vaikka toivottiin ja poika oli aika pahoillaan asiasta.

taisipa käydä niin että projisoin omat pelkoni tuohon pojan uneen. ollaan pidetty aika tiukka miehen kanssa siitä että mitään vauvan menetysasiaa ei puhuta lasten kuullen ja ollaan vaan sanottu että vauvan pitää kasvaa mahassa vielä pitkään ennen kuin se syntyy. Isompi poika on aika herttainen kun komentaa pikkuveljeään joka haluais hyppiä makaavan äidin ja mahan päällä että " X, ei saa mennä mahan päälle, kun vauva menee ihan lituskaksi eikä me haluta mitään lättänää vauvaa..." ;-)

supistelijoille (joita pari täällä oli) tiedoksi että magnesium vähentää supistuksia. odottavan tarve oli 290mg vuorokaudessa joten sen 300mg pillerin voi ottaa huoletta. Mulle kätilöt tuosta vinkkasivat.

mom

Mulle alkaa tulla tapa siitä että kun puol yhdeksän menen lukeen iltasatua niin nukahdan sille reissuille, ei silti ihan hyvää tekee kun nukkuu kunnon unia, vessaravaamiset vaan häiritsee :)

toivoo vauvaa: liikkeitä odottelen että sais jotain näppituntumaa kun tuntuu että kaveri ei liiemmin liiku.

Mun vanhemmilla olis mökki mitä sais käyttää koska vaan ku itse sinne eivät kerkeä, mutta mies on meillä aina töissä ja itsekin aika paljon että harvassa on meidänkin käymiset. Mies ei pidä tänäkään kesänä kesälomaa joten se siitä mökkeilystä :(

Oma olo on ihan hyvä, ainoo että nyt alan huomaan että kroppa ei enää jaksa niinkuin ennen, esim. Töissä jalat toden teolla väsyy ja mieli väsyy asiakkaisiin mitä ennen ei ole tapahtunut. Toisin sanoen KUMPA VOISI JÄÄDÄ POIS.. vaan ei niin ei, näistä parista työkuukaudesta on kiinni meitsin äippärahat ja tällä perhekoolla olis suotavaa että se olis edes sinne päin mitä palkkatulot :)

Ollut puhetta miten mies huomioi, niin meillä hän siivoaa kun on vapaata ja tahtois kovasti vatsaa pidellä ja heittelee nimiehdotuksia, mutta minulla on jo nimi valmiina koska on niin varma tyttöolo.. ja mieheltä tulee vaan pojan nimiä :) Kun hänen mielestään hän on poikaa tekemällä tehnyt. En raaskinu sanoo että minä taasen olen tyttöä tehnyt ja luulen että tytön saanen :)

Tittuska rv 19+5

Ovatko kaikki olleet matkalla viikonloppuna?

Me ollaan oltu kotona mitä nyt anopilla käyty saunassa ja grillaamassa.

Saa nähä joko tällä tulevalla viikolla oltais menossa viherlandiaan tai puuhapuisto Veijariin...

Ovatko muut käyneet noissa paikoissa?

Meillä lapset tykkäsivät viime vuonna kovasti tuosta puuhapuistosta.

Viherlandiaan ollaan nyt menossa vata ekaa kertaa.

Maha voi hyvin ja eilen taas potkiskeltiin pikkusen illasta että nyt todellakin tuntuu helpottavalta että sieltä elämää huomaa itsekkin muutenkin kuin että maha kasvaa.

Ei tarvi panikoida niin paljoa että onkohan kaikki kunnossa vai ei.

Mutta huomenna ajattelin silti pyytää sydänäänten kuuntelun,koska se on kuitenkin aina yhtä ihanaa kuulla sydänäänet.

Mutta nyt lopettelen ja menen mittaan taas noita verensokereita!

Mahassa jyskätään taas :) Virtsarakko on koetuksella, kun sitä muksitaan. Lääkäri oli kyllä oikeassa, kun sanoi, että kaksosten yhteenlasketusta painosta voi päätellä, mitä viikkoja maha yms. vastaisi yksösraskaudessa (ja mulla se olisi nyt rv27-28). Juuri piruuttani mittasin sf-mitan, joka oli huikeat 25cm. Katsoin vanhasta neuvolakortista, ja sama on ollut viikolla 27+3. Painokin oli ihan sama.

Onneksi maha ei ole ihan kauhean herkkä supistelemaan. Tänäänkin olen siivonnut ja huhkinut hiki hatussa tauotta, eikä tunnu missään. Toisaalta vähänkin reippaampi kävely ulkosalla aiheuttaa inhottavia lihaspistoksia koko alamahaan, ei voi kauheen nopeesti kulkea.

Mä vallan haksahdin alennusmyynneissä, ja pojille on kertynyt nyt 3 uutta bodia, 2 paitaa ja yöhaalari. Eniten haksahdin kaupan tuttihyllyllä ja ostin sitten pari tuttia pojille - samaa merkkiä, mikä ainoana kelpasi myös esikoiselle, eli Ainun luonnonkuminen MAM Mini ulti.

Kantoliinoista: Mulla on Pikku ruun trikoinen liina. Sopii hyvin pienelle vauvalle (painavalla tarvii jämäkän/kudotun). Ei sinänsä mitään vikaa, mutta en vain ainakaan esikoisella tarvinnut sitä välttämättömästi kuin asuntoesittelyssä. Muualla rattaat, kaukalo, sänky, syli tai lattia oli paljon helpompi vaihtoehto.

Alia ja pojat Tiku+Taku rv21+4

Lomaa kans odotellaan. Tänään pitäisi vielä mennä kuudeksi tunniksi töihin iltatuuriin ja huomenna otan suunnan kohti pohjoista ex-kotiseudulle. Muu perhe siellä jo odottelee, tyttöjä en ole nähnyt kolmeen viikkoon, joten ikävä on.

Saas nähdä kuinkä kauan kesäloman jälkeen jaksaa/pystyy töitä tekemään kun selkä vihoittelee vähän väliä. Toivottavasti syksyyn jaksaa kun kotonakaan ei jaksais vain olla tekemättä mitään.

Kirjoitinkin jo aikaisemmin että poika on tulossa joten nimeä pitäisi miettiä. Tytölle olisi nimi ollut jo valmiina, mutta tuntuu ettei mikään pojan nimi " kolahda" . Tyttöjen nimet alkaa J:llä mutta nyt ei varmaan enää jatketa sitä rataa. Veetiä ollaan mietitty mutta joko sekin alkaa olla " kulunut" . Isompi sisko haluaa tätä nimeä kovasti. No aikaahan on miettiä ja kun vauvan näkee niin ehkä nimikin loksahtaa kuin itsestään.

Eilen en viitsinyt kirjotella mitään ku oli niin huono päivä, väsytti ja kiukutti vaikka nukuin päikkäritkin...ottaa niiiin päähän ku ihmiset ei tunnu tajuavan et just ollaan muutettu ja asutaan remontin keskellä, et ei tarvis ihan yhtenään täälä ravata ku hommaa riittää eikä niin jaksais vieraiden kans seurustella, joka ikinen päivä joku on tullu, miestä ei niin oo haitannu ku pystyy muka tekeen hommia siinä samalla (niin just...) mut mua haittaa ku en osaa täs järkkäillä ja siivoilla jos joku vahtaa niskan takana, olin eilen kyl suorastaan raivona ja mies sai kaiken niskaansa...mut helpotti ja kaikki selvis siin samalla ja seki tajus mun kannan :)

No joo, tuliha taas...

Vauvalle nimeä mietittiin viä illalla myöhään ja tytöllekin päätettiin nimi ku siihen paperiin mikä sairaalaan lähetetään niin se kysytään... mut poikahan tää on :) niin pojalle nyt olis kolme nimee joista päätetään, varmaan sit ku syntyy, mut siihen paperiin laitetaan niistä joku. Heh ku tuli sekavasti.

Täällä kaikki viä nukkuu, mä oon heränny jo aikaisin ja järkkäilly paikkoja, pari lipastoa täytyis ostaa, et sais loputkin paikoilleen.

Mut eiköhän täs taas tullu höpöteltyä...

Hauskaa viikonloppua!!

Tuuli rv21+4

täällä pitkästä aikaa kirjoittelen, iltapainotteisesti kuten aina. Olen käynyt kurkkimassa välillä muiden kuulumisia, mutta työkiireen takia kirjoittelu on vähäisempää ollut. Enää ei ole työkiireitä kun jouduin lopettamaan kesätyön raskauteni takia(lemput sain). Työ oli fyysisesti vaativaa, ja en vain kestänyt sitä näillä lämpöasteilla. Olipa vähän hölmö ajatus alunperinkin suorittaa työharjoittelua tänä kesänä...

nyt kun asiaa mutustelen jälkeenpäin, on pakko myöntää että on tuntunut hyvältä olla lasten kanssa kotona, työhönlähtö aamuisin oli henkisesti todella raskasta kun pienokaiset jäivät tänne nukkumaan. Talous kaatuu vaan päälle, mutta sitähän tässä ruvetaan seuraavaksi pohtimaan.

Meillä on II ultrakin maanantaina, aika on mennyt todella nopsasti. Hyvä että muistin sen vahingossa eilen. Toivottavasti kaikki olis hyvin. Jännittää koska tämä raskaus on ollut niin paljon helpompi toistaiseksi kuin kaksi edellistä..sitä miettii kaikenlaista. Tämä yksilö ei mielestäni liiku edes niin paljoa kuin edelliset, mutta nuopa ovatkin aika ´vilkkaita yksilöitä.

T. kumiorava 19+vkoa

Täälä on nuorin tänään minun kanssa kotona vanhemmat lapset halusivat mennä hoitoon koska siellä näkee kavereita.

Asutaan sen verran korvessa että kavereita ei näe kuin juuri koulussa ja hoidossa ellei naapurin lapsia lasketa mukaan,ovat nuorempia kuin omani.

Sosiaalisen kanssakäymisen takia ne hoitoon juuri menikin että osaavat sitten koulussa käyttäytyä ryhmässä ymm.ymm.

On kiva kuunnella teidän mökkielosta kun meillä itsellä ei mökkiä ole,anopin mökissä joskus käydään,mutta anoppi asuu siellä itse.

Eli ei voi kesämökkinä käyttää sitäkään mummonmökkiä.

Onhan heillä mieheni ja sen siskoje kanssa ollut puhetta että jos anoppi siitä jossain vaiheessa jonnekkin muuttaa niin kesämökiksi se sitten koko suvun perheille jää.

Minunkaan lapsuudenperheellä ei enään kesämökkiä ole kun sekin oli suvun yhteiskäytössä ja sitten kuitenkin se myytiin pois.

Meillä nuo kesäloma reissut on semmoisia ainakin vielä että lasten kanssa mennään puuhapuisto Veijarissa ja viherlandiassa käymään,jossain vaiheessa kesää.

Uimassa ei olla nyt kovasti käyty,saa nähdä ehditäänkö tänäänkään kun miehellä on näytelmäharjoitukset niin töiden ja harjoitusten väli on vain n.2 tuntia.

No kyllähän noiden lasten kanssa tässä kotonakin pärjää vaikka helle oliskin,menevät sitten viileeseen suihkuun vilvoittelemaan jos pakko on veden kanssa päästä tekemisiin...

Masu voi hyvin ja muljahduksia tuli eilen kivasti illalla ja yölläkin muutama ja ihan äsken tässä koneella istuessa muljahti.

Potkuja ei vieläkään oikein tunnu,mutta eiköhän ne kohta potkuiksi muutu.

Nyt mulla on siis rv 19+4.

Joten potkuja olis mahdollista tulla jo koska vaan...

No nyt toivottelen muillekkin jotka niitä liikkeitä ei vielä tunne että kyllä kohta tuntuu...

Mutta nyt vuoroa seuraavalle!

Heips!

Potkut ovat tuntuneet nyt kahden päivän ajan todella selkeästi. Ihanaa seurata vatsan liikehdintää kun pieni jalka käy tekemässä iholle kummun. Raskaus sai ihan uuden ulottuvuuden :-)

Momentti: Kuulostipa kamalalta nelivuotiaan lapsesi näkemä uni. Yleensä unilla on tapana selittyä näkijän omilla peloilla. Ehkäpä hänkin pelkää alitajuisesti, että jokin menee pieleen, eikä sisarus synnykään.

Tittuska: Tyttöä minäkin täällä henkisesti odottelen :-) Eihän sillä sukupuolella mitään merkitystä ole, mutta tähän mennessä olen tiennyt sataprosenttisesti kumpaa sukupuolta tuleva lapsi on, joten luotan intuitiooni tälläkin kertaa. Toivottavasti tiistaina selviää se sukupuolikin kun pääsen vihdosta viimein sinne rakenneultraan.

Oli kyllä naurussa pitelemissä, kun kuulin lasteni (8 ja 7v) puhuvan keittiössä meidän perheen tulevasta lapsiluvusta. Isompi luki vauva-lehden artikkelia ja pohti tuleekohan meille vielä neljäskin lapsi...kuopus hetken tuumailtuaan vastasi, ettei meille voi tulla kun äiti ja iskä ei " seksi" . On siinä meillä varsinainen asiantuntija...

Ihanaa kun mieskin pääsee vihdosta viimein lomalle. Meillä on sitten peräti viikon verran yhteistä aikaa ja taitaa olla melkoinen meno päällä, että saamme koluttua läpi kaikki lapsille lupaamamme paikat...

Enää ei kovin montaa kuukautta ole kun saa luvalla sanoen jäädä mammalomalle. Itselläni taitaa mennä muutaman viikon kuluttua saikun puolelle kun työni on raskasta nostelua, eikä raskauden viimeisellä kolmanneksella kait ole enää suotavaa nostella mitään. Meillä ei pääse vaihtamaan edes kevyempiin hommiin...

Kantoliinoista olisin myös kovin kiinnostunut. Kertokaahan te joilla on niistä kokemuksia, että mikä on paras?...sitten jos joku osaisi neuvoa, mistä löytäisin kunnollisen imetystyynyn teko-ohjeet. " Monitoimimieheni" lupasi ommella minulle imetystyynyn...olen itse todella surkea ompelija. Mieheni aikanaan vailla minkäänlaista ompelukokemusta verhoili äitiyspakkauksenkin röyhelöt ja täytyy sanoa, että hienot tuli ;-).

Kanelisokeri 19+6

enää tunti töissä ja sitten viikonlopun viettoon. Lomaan on vielä pari viikkoa, tuskin maltan odottaa!

Kanelisokeri: mulla ollut käytössä hug-a-bub -kantoliina, jota voin kyllä koko sydämestäni suositella. Älyttömän helppo käyttää, jopa tällaisen tumpelon kun minä. On myös aika pitkäikäinen, kun menee ihan vastasyntyneestä noin pari vuotiaaks asti.

Oon tän raskauden aikana saanut kauheesti kommenteja mahan koosta. Kaikki jaksaa hämmästellä miten iso maha jo on. Onhan se isompi kun kakkoselta samaan aikaan mutta esim. neuvolan tädin mukaan melko pieni. Tänään mulla on ekaa kertaa äitiyshousut jalassa, tähän asti oon pärjänny farkuilla, joten ei kai tuo maha nyt mikään ihan järjettömän kokoinen ole. Tähän asti oon jotenkin ottanut itseeni nuo kommentit ja miettinyt että onko se nyt liian iso vai mitä mutta nyt päätin etten enää välitä. Miksei maha saisi kasvaa, sehän on ihanaa että maha kasvaa ja vauva voi hyvin!

momentille ja haltijapiparille voimia!

onna

Kyllä sitä onkin loman tarpeessa. Nyt on kahtena päivänä alkanut supistelemaan, kun töissä saanut juosta välineiden perässä... Tänään taas vähän kovetellut, kun aamulla taas jouduttiin etsimään välineitä ympäri taloa (pot. oli jo salissa odottamassa)...

Toivottavasti supistelut loppuisi, et jaksaisi palailla loman jälkeen vielä töihin - kuopusta odottaessani jäin saikulle elokuun alussa (silloin la 2.11), nyt toivottavasti ei tarviis jäädä, kun töissä on kuitenkin kivaa, eikä kotona jaksa olla kauan jouten....

Lomasuunnitelmat ovat olemattomat, kun mies juuri viime viikolla lopetti loman. Jos sitä mökillä välillä olis, ja Tykkimäkeen ollaan luvattu tytöt viedä kaveriperheen kanssa..... Huomenna lähdetään tyttöjen kanssa kuuntelemaan Tiktakkia Imatra Big Band festareille. Isiä ei viitsitty raahata mukaan, kun ei välttämättä paikanpäällä halua olla kuuntelemassa heitä ;)

Varsinaisen loman aloitan maanantaina 7.30 tulemalla ultraan, eli en kovin kauas töistä pääse vieläkään. Toisaalta on hyvä, et saa sen jo siihen aikaan, että pääsee nauttimaan vaikka rantakeleistä, jos sellaiset (vai, Kun..) tulee....

Nyt tää lähtee vielä tarkistamaan varastot, et on riittävästi tavaraa loman aikana.....

--Mirpa rv 19+1--

Nyt on ilmeisesti toden teolla alkanut mahdoton makeanhimo. Enää ei riitä jokin pieni makea kahvin kanssa, vaan karkkipussi jos toinenkin on viikon aikana tullut syötyä ja jäätelöäkin päivittäin. Aika moni vanhan kansan uskomus viittaisi makeanhimon lisäksi (syke, voimakas pahoinvointi ja väsymys) siihen, että tulossa olisi tyttö ja tyttöfiilis on itsellänikin.

Minäkin ulkoilutin masua bikineissä. Melkoinen pallomasuhan minulla jo onkin, yksien bikinien alaosa sentään menee vielä päälle. Yläosa on aika ahdas, enkä ihan näin runsaiden muotojen kanssa itseäni " tavallisiin" bikineihin pakattuna esittelisi " julkisesti" .

Kävin H&M:llä ostamassa pari mammatoppia itselleni, kun tavalliset topit nousee jo navan tasolle. Ärsytti kiskoa niitä koko ajan alaspäin, kun pallomaha ja näkyvä napa keräsivät turhaan katseita. Nämä topit ulottuvat pitkälle pepun alle saakka =)

Minä myös aion hankkia jonkun kantoliinan. Todennäköisesti pitkä trikoisen. Sitä mietin, että joudunko sit kuitenkin hankkimaan jämäkämmästä kankaasta toisen liinan lapsen kasvaessa? Ne on aika kalliita, enkä haluaisi monia ostella.

Nyt lähden leffaan miehen kanssa KAHDEN!! Lapset (3kpl) ovat mummon ja papan kanssa mökillä =)))) Luxusta =)))

Saaga rv20+6

Mukavaa olla lapsen mummolassa. Tänään pääsimme miehen kanssa kaksistaan saunomaankin :) Muutenkin tekee hyvää tavata sukua, vaikka selvästi esikoinen on vähän pihalla ja aivan mammanpoika, kun ennätimme olla kotona vain muutaman päivän reissujen välissä.

Maha elää omaa elämäänsä. Pikkutyyppi on yleensä hereillä aamuyöstä, kun silloin joutuu heräämään vessaan tai rauhoittelemaan esikoísta. Ihana, että tulokas liikkuu :) En enää stressaa hänen takiaan. Supistuketkin ovat tällä erää vähentyneet, eikä muitakaan vaivoja nyt ole. Neuvola oli alkuviikosta ja maha oli peräti pienempi sf-mitan mukaan kuin esikoisen kanssa tismalleen samaan aikaan. Painoakin on vähemmän. Silti olo on jostain syystä suurempi - johtunee olemattomista vatsalihaksista...

Kantoliinasta: hankin Hug-a-Bubin esikoiselle ja käytin tosi ahkerasti varsinkin pikkuvauvavaiheessa. Lapsen ollessa yli 10kg painoinen ja jo melkoisen liikkumaan pyrkivä liinassakin olisi kudottu liina ollut varmaan parempi. Trikoista sai pestä tosi tiheään, että se säilytti ihanan joustonsa. Huggaa aion käyttää tulokkaankin kanssa. Ainakin tilaamalla liinan saa hankittua, itse kävin paikan päältä ostamassa joltakin jälleenmyyjältä pk-seudulla.

Lomaileva Ingefära 21+3

Tuo Hug a bub (meniköhän oikein?) kuulostaa vallan hyvältä. Täytyy alkaa etsimään sitä netistä. Olen ymmärtänyt, että niitä voi tilata ainoastaan...Nimenomaan olisi etsimessä nyt sellainen liina, jolla voisi kantaa mahdollisimman pitkään.

Momentti: Kiva, että kommentistani oli jotakin hyötyä. Lapset ajattelevat paljonkin asioita omalla tavallaan ja välillä itsekin mietin, mistä nuo heidän omanlaisensa käsityksensä kumpuavat...

Alia: Hekottelin täällä ihan kippurassa noille sinun haksahduksillesi...varrotkaas vaan kun meikäläinen pääsee alennusmyynteihin tiistain ultran jälkeen...johan tulee ostettua bodya poikineen :-) Nyt on vielä täytynyt kulkea kaupoissa laput silmillä, ettei tule ostettua vahingossakaan mitään...jotenkin haluan vain varmistua ensin, että ultrassa kaikki olisi hyvin.

Hyvää viikonloppua kaikille!

Kanelisokeri

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat