Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Ajattelin pystyttää viikonloppu pinon.. tässä vielä kurkistus torstain tapahtumiin:http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7676013&p=2&tmode=1&smode=1

Sivut

Kommentit (26)

moikka kaikki enskaystävät!

jipii, loma alkoi juuri!!! mahtavaa ja ihanaa, olen jo kovasti odottanutkin tätä kokonaista kuukauden vapautta, nam.

Josko vaikka saisi jotain aikaiseksikin kun nykyään tuo työ vie niin mehut etten iltaisin paljon muuta tee kun nuku, olen ollut superväsynyt kokoajan, en jaksa edes tänne aina kirjoitella, vaan pakolliset jutut saan tehtyä. Mutta nyt ehkä uusi elämä alkaa kun on loma ja sen jälkeen varmaan tämä väsymyskin alkaa hellittää.. Missä vaiheissa teillä muilla on alkuraskauden väsymys hellittänyt, jos sellaista on ollut?

ihanaa poppis, että oikeanlainen sormus on löytynyt, hyvältä kuulostaa!

ja mahtavaa myös että pomon vaimo aoikoo antaa vauvakamaa, sellaiset kannattaa kyllä aina ottaa vastaan, koska hankintoja ekan kanssa tulee kuitenkin. Mekin ollaan onnellisessa asemassa sikäli, että sisaruksilla on paljon pieniä ja saadaan melkein kaikki heiltä. Jotain pitää tietenkin itsekin ostaa, mutta suurin osa tulee lainaksi, mahtavaa!

siru ja muutkin ovat migreenistä kärsiviä.. se on kyllä maailman ikävin vaiva! koittakaa jaksaa ja pitäkää huolta itsestänne.

amy, kyllä mä ainakin mielelläni luen kaikkien kaikki, pitkätkin jutut, sitävartenhan täällä ollaan.. :)

queen täällä mietti noita lkonäkö yms periytyviä ominaisuuksia... taitaahan se niin olla että ne rusket silmät ja tummat hiukset noin yleensä on dominoivia alleeleja, joten värityksen vuoksi usein lapsi taipuu siihen tummepaan vanhempaan.. Mutta ei kuitenkaan aina, veljelläni ja hänen vaimollaan on kaksi lasta joista tyttö on äitinsä näköä tummin silmin hiuksin ja poika on ihan pienoismalli veljestäni, kirkaan vaaleansiniset silmät ja punertavan valkoinen tukka, suloista. meillä ei kovin vaikea ole värityksiä yms arvailla, koska olemme molemmat vaaleahiuksisia ja sinisilmäisiä ja muutenkin monien mielestä vähän saman näköisiä... (pariskunnat alkavat muistuttamaan toisiaan...?) :) esimerkiksi meidän kädet ja sormet on ihan samanlaiset, miehellä vaan hieman pidemmät sormet, hassua... Mutta luonteen melkein toivoisin periytyvän isältä, koska mieheni on paljon säyseämpi ja mukavampi kuin minä äkkipikainen kiukkupussi.. Mutta josko tässä oppisi itsekin jotain... vaikka kärsivällisyyttä.

Mua edelleen huolestuttaa kaikki, kun varmuutta vauvasta ei vieläkään ole. siellä äitini työpaikalla neuvolassa silloin koitettiin niitä sydänääniä kuunnella puolitoista viikkoa sitten eikä mitään kuulunut ja nyt tekisi mieli mennä uudestaan että josko nyt jo kuuluisi kun jännittää kovasti että onko siellä ketään... Nyt ollaan taas yli viikko pidemmällä niin mahdollisuuden tietty paranevat.. Mutta inhottava tämä epäuskon vaihe, tuntuu olevan muillakin jotka eivät ole olleet alkuraskauden ultrassa, mutta tosiaan nyt vois opetella sitä kärsivällisyyttä.. :)

jipii, lähdetään ensiviikolla muutamaksi päiväksi Pariisiin! tuli tämmöinen yllärireissu kun miehen pitää mennä sinne päiväksi töihin lomallaan niin niiden firma maksaa sit vaimonkin mukaan ja voidaan olla samalla vähän pidempäänkin kun kerran lomalla joutuu menemään.. Kivaa, siellä en olekaan ennen käynyt, pitää alkaa tutkimaan paikkoja.

hyviä oloja masunkasvatuksen parissa kaikille

t. jo pelkästä loman alkamisen ajatuksesta virkistynyt iisa :=)

En ookkaan tällä viikolla oikeen kerennyt käymään.

Nyt päätin sit hakea saikkua, tää selkä on niin kipee, etten pysty seisomaan töissä koko päivää. Se ilmeisest heijastuu tonne jalkoihinki, tai sit niis on jotain suonenvetoa.. En tiiä millanen se on, juu hassua kyllä.

Siru: Mä jouduin ottamaan panacodia raskauden alussa, kun mun hartiat pamahti ihan jumiin. Lääkäri ainakin sano et sitä voi ottaa..

Mä en viel kerenny eilisii juttuja lukee kunnolla, luen ne myöhemmin paremmin, ku koht pitää lähtee sinne lääkäriin..

Eilen töissä tauolla, tuntu masussa sellasia poksahteluja. siis pieniä pokspoks.. Aattelin et oisko ne ollu liikkeitä?? Ne kesti ihan vähän aikaa.. Mut mistä sitä voi olla varma.. Sit kun ne alkaa tuntua kunnolla, niin ehkä sit tietää oliko vai eikö. Ootan niin innolla:)

Nyt lähen suihkuun. Mukavaa perjantaita joka ikiselle enskalle:)

Ainiin vielä. Paulinea oli käynyt tossa yks päivä:) Ihanaa kuulla sustakin. Mietin just sitä edellisenä päivänä et mitenköhän siellä menee, ja olikin huima ylläri ku oot jo noin pitkällä:) Vaik tosiaan huomennahan se heinäkuu jo alkaa.

Nyt meen. heips.

lara rv 16+3 :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ensiksikin pitää toivottaa[color=deeppink]sirulle[/color] tsemppiä tuon migreenin kanssa!! Varmaan maailman inhottavin vaiva. Ja tuo on aika paha, kun ei voi noita kipulääkkeitä käyttää.

Minun ikävät vaivat liittyvät pääasiassa menkkakipuihin, mutta nyt niistäkään ei ole vaivaa pitkiin pitkiin aikoihin. Mikä onni. On niistä saanut kärsiäkin.

[color=blue]Poppiksen[/color] sormus kuulostaa todella mainiolta! Saat kyllä kantaa sitä ylpeydellä! :)

Omaan napaan ei mitään uutta. Tuli tosiaan kerrotuksi molempien vanhemmille tästä raskaudesta. Tarkoitus oli odottaa VÄHINTÄÄN viikolla 12 saakka, mutta sitten kävi niin, että äitini arvasi minun olevan raskaana, kun minulle ei maistunut kahvi! Olin äidin kanssa kaupungilla ja meinasimme mennä kahville. Sanoin, että taidan ottaa kaakaota, kun juuri nyt ei kahvi maistu ja äiti siihen vain tokaisi, että " ootko raskaana?!" En sitten viitsinyt valehdellakaan. Kerroimme sitten isällenikin ja miehen vanhemmille.

Taisin joskus valittaa siitä, että äitini alkaa varmaan jotain urputtamaan raskaudestani, mutta hän käyttäyitkin aivan päinvastoin kuin mitä odotin! Hän oli/on aivan innoissaan ja jakelee " hyviä äidillisiä neuvoja" kuten " rasvaa kunnolla ihoa jo nyt, sulle tulee paljon raskausarpia kun sulla on samanlainen iho kuin mulla" ja sitten " muista liikkua hyvin, ettet liho" . No pääasia on, että äitini on tukenani!

Han ja Pööpö 9+1

Jäi tosiaan eilen toi galluppi välistä :) Tällästä tää on kun on kuuma ja viimesillään.. unohdin kaupastakin vessapaperin ja sitä olin hakemassa mutta kun piti vaan saada jätskiä..

Eli mä oon 165cm, vähän punertavat tummat hiukset ja ruskeet silmät ja mies taas 175cm ja ihan vaalee (sillon kun sillä oli tukkaa) ja samoin ruskeet silmät.. eli kyllä varmaan ne silmät perii mutta muuten on kyllä paha mennä sanomaan :D Aika pulleat posket näyttää olevan jos ultrakuvaan on luottamista! Ja jos äitinsä luonteen perii niin huh, oon aikas äkkipikainen välillä.

Kandi: En tiiä mikä siinä on mutta sen kyllä huomaa että on raskaana, silmistä tai jostain. Mullakin ihmiset sitä töissä kyseli vaikka en ollu kellekkään sanonu ja masua ei vielä ollu. AIka outoa :)

Poppis: Eikö ookkin kiva kun saa niitä tavaroita jostain?! Säästyy rahaa ja niitä on ihana hypistellä :) Mä sain siskolta kanssa jo jouluna ja sitten aina välillä piti käydä niitä kurkkimassa ja hipelöimässä.

Amy: Kyllä sitä aina kaikkien jutut lukee vaikaa ite vaan omaa napaa kirjotteleekin. Ihan kiva lukea kuulumisia, varsinki kun ei täällä kovasti ole kavereita jotka on samassa " siunatussa tilassa"

Ja nyt kyllä ulos aurinkoon, pakko vähän saada väriä näihin koipiin! Mieskin nauro ja sano että mun jalat on ku kaks buranaa :D

Mysan ja Yngve 37+2

Mieluusti jatkaisin vielä lomailua. Enkä voi myöskään kieltää, että kyllä tuo lokakuun alussa alkava äitiysloma näkyy jo niin vahvana, että motivaatio alkaa olemaan hukassa. Vaikkakin siihen on vielä 3 kuukautta aikaa.

Laralei: Kyllä nuo taitaa niitä ensimmäisiä liikkeitä jo olla. Itselläni tuntui kuin kala olisi näykkinyt mahasta :) Onnea niistä. Siitä ne lähtee voimistumaan.

Kandivaihe ja Siru ja muut: onkohan toi päänsärky jotenkin tähän raskauteen kuuluvaa. Mulla " normaalisti" on tosi harvoin pää kipeä, mutta nyt on ollut muutamana päivänä (ei kuitenkaan peräkkäisinä) aikasta kovaa särkyä. Tosin noita lääkkeitä ei ole vielä tarvinnut ottaa. Toivottavasti nämä eivät kiusaa meitä paljoa :)

Larsku: ihan kuin muistaisin, että mun kohdunkaulan pituus on 5 centtiä... muistankohan ihan väärin...

gallup: me ollaan aikasta lailla samanlaisesta muotista veistetty. Ainut tosissaan on se, että minä olen blondi ja mieheni on tummahiuksinen. Saa nähdä minkälainen vauva sieltä tulee :) Oli hauska rakenneultrassa ja nähdä hiukan kasvonpiirteitä.. vaikkakin, ei niistä niin kovin paljoa selvää saakaan.

Amylle hyvää ja rentouttavaa reissua

iisalle ja muille joilla toi loma alkoi: oikein hyvää lomaa

Mysanille oikein mielettömän ihanaa äitiyslomaa !!! Voi kun mäkin sitä kovasti odotan

Masugalluppia: mä taidan olla todella erikoinen odottaja. Mulla näkyi vauvamaha jo viikolla 10!!! Joku sanoi, että jos on isot sisäelimet niin ne työntyy ulospäin kohdun kasvaessa ja kasvattaa tuon mahan. Oon kuitenkin aivan normaalipainoinen, joten enpä tiedä muuta syytä siihen. Sain kuitenkin jo ostella äitiysvaatteita todella aikaisin. Mutta toisaalta mikäs sen ihanempaa.

Omassa navassa on välillä todella hiljaista. Oikein huolestuttaa. Eiköhän ne liikkeet pitäisi nyt olla jo aika säännöllisiä ja voimakkaita vai?

Sitten kysymys kaikille: Onko teillä ollut vaivaa runsaasta valkovuodosta? Tää on aivan käsittämätöntä... pitäisi varmaan käydä lääkärissä tämän vuoksi. Koska välillä tulee oikein kunnon satseja. Kertokaahan jos on samanlaisia vaivoja.

nyt on kai palailtava takaisin töiden pariin..

Mukavaa viikonloppua

Heidi <3 toukka 20+6 (huomenna taas uudelle viikolle, kyllä se aika vain juoksee)

[color=#800000]Amy: kyllä jaksaa lukea! =) Mä luen kaikkien jutut tarkasti läpi ja sehän on vaan ihanaa kun on pitkiä sepustuksia! Mukavaa reissua teille! (vaikka varmaan näetkin tän vasta sit ku palaatte) =)[/color]

[color=#20B2AA]Mysanille onnea äippäloman alkamisesta! Kohtahan se nyyttikin on jo sylissä! Hui =)[/color]

[color=#800000]Iisa: ihanaa kuulla sustakin ja onnea loman johdosta! Mulla onkin tänään viimeinen lomapäivä ja maanantaina palaan duuniin rentoutuneena (?!) Hieman ihanaa, että pääset Pariisiin!! Väsymyksestä sen verran, että mulla hellitti viime viikolla ja nyt on sit taas alkanut..Silmät oikeen sattuu kun haluais vaan laittaa ne kiinni! =) Kai se tästä..[/color]

[color=#20B2AA]Han: kiva, että äiskä otti uuteisen hyvin! =) Mun mielestä on ihanaa, että vanhemmat tietää kun mun mama on sellanen hössö ja haluaa olla mukana..Välillä se on innostuneempi asiasta kuin minä! =D[/color]

[color=#800000]Galluppia hyvänen aika!!! Miksen oo vastannu aiemmin?! =) Me ollaan molemmat pitkiä, mä 183 ja mies 190 eli ei kai siitä ihan lyhyttä tule? =) Mä oon tumma ja ruskeasilmäinen ja mies vaalea siniharmaasilmäinen..Mun miehellä on tosi korkea ja pelottava otsa! IT' S HUGE!! XD Toivotaan molemmat, että se ei periytyis lapselle =D Mies on laiha ku mikä eikä liho millään! ARGH! Mä muodokas ja pehmonen =) Nenä sais olla miehen kun mulla on hassu nenä, huulet sais olla mun..Toivottavasti se vauva ottaa nyt muistiinpanoja paraikaa!!!! =)[/color]

[color=#20B2AA]Oltiin tosiaan siellä miehen pomon luona ja me katseltiin vaimon kanssa vauvakuvia ym. ja miehet istu hiljaa ja katso telkkua..Vähän oli varmaan miehen outoa olla pomonsa luona kaffella..Ne piristy ajoittain puhumaan työasioista ja sit olivat taas hiljaa =D Mutta, mutta..saatiin tosiaan kasaantaitettava hoitopöytä (loistava ku ei oo niin kauheesti tilaa), syöttötuoli, joku ihme rinkka josta voi taitella sellasen roikottimen joka on lattialla (hyvin selitetty), leluja, kirjoja ja peittoja. Saadaan vielä autoon kaukalo ku ne hakee sen jostain sukulaisen luota. Tosi hienoa..Säästyy rahaa =)[/color]

[color=#800000]Nyt meen laittaan safkaa..Ihanaa iltaa kaikille!

t. poppis

Onpas täällä sattunut ja tapahtunut. Olen kyllä melko säännöllisesti lueskellut enskojen kuulumisia, mutta itse en vaan ole kerinnyt kirjoittelemaan. Töissä aikamoinen kiire kun hommat pitää saada valmiiksi ennen lomia. Viikko vielä....

Olisi aivan mahdoton kommentoida kaikille viime viikkojen tapahtumia, niin että yleisesti vaan sanon kaikille että ihana lukea teidän kuulumisia.

Omassa navassa tapahtunut: maanantaina käytiin ekassa ultrassa ja se oli kyllä aikamoinen kokemus! Siellä se kaveri pötkötteli ja välillä " pomppi" ! :) Kätilä oli tosi ihana ja selosti eri ruumiinosia ja näytti mitä milloinkin näkyy. Kaikki pienet jalat ja kädet ja varpaat ja sormet... Printtaili meille kuviakin mukaan oikein useamman kappaleen. Kaikki tuntui olevan kunnossa, niskaturvotus täysin normaali, la vastasi pääperämitässä kuukautisia, mutta pään ympärysmitan mukaan jokunen päivä vähemmän. Ei kuitenkaan muutettu la:ta.

Isukki oli toki mukana ja se herkistyi melkeen kyyneliin pikkukaveria katsellessa. Oli aika liikkis :)

Tätä monen on ehkä vaikea uskoa, mutta me ei olla vieläkään kerrottu oikeestaan kellekään! Eka oli liika aikasta, sitten mulla on iso väsymys ja stressiä töistä enkä jaksanut olla huomion keskipisteenä ja nyt kun viikkoja on jo näinkin paljon niin kynnys senkun kasvaa (vähän silleen että milläs selitetään vanhemmille että nyt vasta kerrotaan..!). No, ens viikolla aiotaan kertoa. Sitä ennen ei ehditä näkemään vanhempia ja kuitenkin haluaa kasvotusten kertoa.

Tällasta tänne. Nyt alkaa töissä jo vähän helpottamaan joten pääseen vahän aktiivisemmin osallistumaan (kunnes sitten jään lomalle enkä ole netin ääressä..)

Aurinkoista viikonloppua enskoille ja masuille :)

leppis 13+3

Raahauduin juuri kaupasta kotiin.. tuo on sitten NIIN ärsyttävää raahata noita kauppa kasseja.. yleensä olen tosi kiitollinen kun mies tulee mukaan kauppaan, noin niinkuin kantoavuksi, mutta kyllä siellä liian usein joutuu yksin käymään.. Kuinkahan paljon sitten sieltä kaupasta joutuu ruokaa kotiin kantamaan kun ollaan ihan perheellisiä.. nytkin tuntuu että ruokaa menee ihan tolkuttomasti.. ja se kyllä on aika hinnassaan.. täytyy alkaa opettelemaan kaikkia säästö vinkkejä;)

Poppikselle unohtui eilen kommentoida, että olen ihan kade noista tavaroista, mitä olitte saanut! Me ei varmaan saada yhtään mitään, kun ensimmäisiä perheen perustajia ollaan meidän suvussa/ tuttavapiirissä. Niin kyllä tekisi mieli jo alkaa jotain hankkimaan, ettei sitten tarvii kaikkia kerralla hankkia.. mutta jos pidän pään kylmänä ainakin siihen rakenne ultraan asti.. heh, niinpä kai=)

Huolettaako ketään muuten taloudellinen tilanne, sitten kun vauva syntyy?? Minua ihan pikkuisen huolettaa.. vaikka mies on ihan vakituiseen töissä, mutta tulot tippuu kyllä huomattavasti kun minä jään kotiin, kuitenkin nuo kolmivuorotyön lisät on antaneet ihan kivasti eksrtaa taloudelle. Kuitenkin kun on asunto ja autolainekin.. huh.. kaikkea sitä jo nyt sureeXD

Tänään pitäisi suunnata vielä matto pyykille, kaksi isoa mattoa on pesemättä, mutta en tiedä kuinka käy, taidan olla aika pulassa niiden nostelujen kanssa, painaa aivan mielettömästi kuitenkin pesun jälkeen;)

No niin, jorinat sikseen ja pihalle nauttimaan aurngon paisteesta.. ja kai tuo nurmikko (LUE:multa ja siemenet) Kaipaa hieman kastelua.. jos siitä vaikka joskus vihreää tulisi.

Aurinkoista päivää kaikille!!!

Siru ja tiituli rv 11+4 (jee, enää kolma yötä ensimmäsien kolmaksen loppumiseen!!!!!)

[color=3A5FCD]Viikonloppu taas alkamassa..Mihin se viikko oikein katosi? =)

Queenillä ja burdella oli ollut neuvolassa kaikki hyvin..Se on kyllä mukavaa..=) Kerrohan burde sitten siitä sokerirasituksesta! Mua kiinnostaa kun itsekin siihen joskus joudun, eikä mitään tietoa mitä se on! =) Möröttimelle onnea 4-D ultrasta =)[/color]

[color=7D26CD]Aurora: seitsemäs viikko on 6+. Mulla nyt 10+ ja menossa 11. viikko. Toivottavasti kaikki on kunnossa ja jollain on vaan laskuvirhe jossain tai jotain! Mäkin varmaan menisin yksityiseen ultraan tossa tilanteessa..tsemppiä![/color]

[color=3A5FCD]Quierolle mukavaa äippälomaa! Ja mukava nähdä Han:iakin välillä![/color]

[color=7D26CD]Soitin hampilääkäriin ja sain ajan 7.9. Toi mun lähihammaslääkäri onkin kesälomalla heinä-elokuun, eli tosi pian sain ajan kun sen laskee pois.[/color]

[color=3A5FCD]Timantit oli ihania! Mulle tulee sellanen leveä valkokultainen sormus, johon upotetaan erivärisiä pieniä timantteja sinnetänne. Pari sinistä, punanen, konjakki, keltasia ja värittömiä..Tulee aika vänkä =)[/color]

[color=7D26CD]Tänään pitäis mennä käymään miehen pomon luona kaffella, kun sen vaimo on leponut mansikkakakkua..Kun sen vaimo ei tule oikein kenenkään kanssa toimeen, mutta oli sitten musta tykännyt kun kerran nähtiin miesten töiden lomassa, ja nyt se lupas meille paljon vauvakamaa kun heillä on 3-vuotias poika ja lisää ei kuulemma tule. Hassua ehkä hakea nyt jo kun ei mitään tiedä tuolta massun sisältä, mutta kun kutsu kävi niin en halua, että se peruu tarjoustaan =) Ainakin niillä on kuulemma kantoreppu ja kaukalo ja oisko ollu syöttötuoli. Kai ne johonkin kellariin saa ympättyä =) Kerron sit mitä löyty.[/color]

[color=3A5FCD]Sirulle vielä: mä oon joskus sanonut, että kamalin, kamalin mahdollinen särky on kyllä päänsärky. Että sen vaihtais mihin vaan toiseen. Mä kärsin josku aika sitten pahoista päänsäryistä vaikka ei migreeniä ollutkaan. Napsin kans joka päivä jotain särkylääkettä ja itkeskelin hiljaa sitä särkyä (joka siitä tietty paheni) =) Toivottavasti sun migreeni pysyy aisoissa koko raskauden ajan![/color]

[color=7D26CD]Nyt pitäis alkaa siihen perjantaisiivoukseen. Huoh..

Mukavaa päivää kaikille!! Toivottavasti tulee kaunis viikonloppu kaikille. (Säiden ja muiden asioiden puolesta) =)

t. poppis 10+2

Laralei, kyllä ne saattoi olla vauvan liikkeitä. Noilla viikoilla ne voi ihan hyvin jo tuntua!

Siru, jos päänsärky kamalasti vaivaa, kannattaa käydä mittauttamassa verenpaine. Mulle sanottiin toissapäivänä terkkarilla, että äkillinen päänsärky voi olla myös oire kohonneesta verenpaineesta. Tosin jos sulla on normaalisti tosi matala, niin tuskin se hetkessä korkeaksi kohoaa :) Mullakin on taipumusta migreeneigin, mutta toistaiseksi päänsärky on ollut " normaalia" ja mennyt ihan vaan kärsimällä ohitse. Lääkkeitä en ole siihen vielä ottanut, olen säästellyt pahempia särkyjä varten. Mulla on lääkelaatikon pohjalla yksi panacod, ja aion kyllä ottaa puolikkaan, jos migreeni iskee.

Omaan napaan ei mitään uutta, edelleenkään. Lähden huomenna vanhempien luokse ja myöhemmin ensi viikolla mökkeilemään, toivottavasti lomalta palattuani vatsa jo vähän pömpöttää :)

Mutta siis, harventuneita visiittejä seuraavan viikon ajan.

Kandi ja vaavi 14+3

Aurora: Mulla oli tässä plussanneessa kierrossa ovis vasta kp 19/30-32

..en tiedä mihin aikoihin mulla ovis normaalisti oli kun tikuttelin ekaa kertaa..mutta silti ihan selvä plussa pamahti testiin jo silloin ku menkkojen ois pitäny alkaa..eli kyllä se hedelmöittyminen on voinu sullakin tapahtua myöhemmin..tsemppiä!! *halitus*

Poppis: Ihanaa että sait mieleisen sormuksen! Mullakin oli vaikeuksia löytää omanlaista liikkeistä kun kihlasormus on tosi leveä valkokultainen, teetin kans sitte semmosen leveän valkokultaisen sormuksen johon on kirkkaista timanteista muodostettu 2 sydäntä..ja oon ollu tyytyväinen..tosin ei ne nyt enää tässä vaiheessa näihin nakkisormiin mahdu:D

Q: Oikein mukavaa mammalomaa!!:)

Möröttimellä oli ollu 4d:) ..ja Leppikselläkin oli ollu se iki-ihana eka ultra:):)

Heidistäkin oli mukava kuulla ja Ninnillä on h-hetki lähellä! Niin ja Han_ oli kans kirjotellu kuulumisia: mukavaa että olo jo helpottaa!

Amy: meillä on aina neuvolalääkärin yhteydessä ultra mutta kyllä nyt vikalla kerralla katsotaan kuulemma tuota vauvan kokoa suhteessa lantioon, istukan kuntoa ja muutenkin mietitään synnytysjuttuja.

Siru: toivottavasti sun migreenit pysyy nyt kurissa:/

Laralei: Ne voi hyvinki olla liikkeitä jo noilla viikoilla, kuulostele nyt tuleeko lisää samanlaisia:) Kannattaa ehdottomasti hakea saikkua jos selkä noin kipuilee, mulla oli alussa selkäkipuja eikä niihin auttanu jumpat eikä mitkään mutta heti hellitti kun makas hetken selällään.

Larsku: mlla on kohdunkaula ollu kokoajan 3cm ja kuulemma oikein hyvän mittanen..ota noista selvää:)

Tuohon masugalluppiin: mulla alko jo tosi aikaisin maha pullottamaan varmaan turvotuksesta, rv 16 se yhtäkkiä pamahti niin selkeästi esiin että muutkin huomas.

Mäpäs kyselen vähän toisenlaista juttua: varmaan jokainen miettii että minkänäköinen vauvasta tulee,kumman silmät saa jne. mutta ootteko te kovin " eriparia" miehenne kanssa..meinaan että toinen tumma toinen vaalea, pitkä/pätkä ym..tuli vaan mieleen kun me ollaan miehen kanssa ulkonäöllisesti ihan eri planeetoilta;) Mies on tosi tumma ja ruskeasilmäinen, mä taas tosi vaalea ja sinisilmäinen, miehellä on piikkisuorat hiukset ja mulla kiharat, miehellä on isompi nenä ja mulla tämmönen pieni nykerö, mies on ollu isokokoinen jo vauvana ja mä ihan hukkapätkä ym. Ollaan monesti mietitty että minkäköhänlainen sekoitus sieltä putkahtaa:D

Nyt se " sekoitus" taas myllää tuolla mahassa niin että pahaa tekee,,au!:)

Tukin varmaan koko palstan tällä hehtoviestillä mutta nyt täytyy lähteä ruuanlaitoon että saa ton miehen ruokittua kun se lähtee jo kahdelta takas töihin vaikka vasta aamukuudelta tuli:/ No onneks tulee vkloppu!

Oikein mukavaa perjantaita kaikille!!

Queen ja Pulla rv 34+2

Päivä taas pulkassa ja raksahommista siirrytty pesulle, pisulle ja nukkumaan:)

kiitokset selvennyksestä raskausviikkojen laskemisen suhteen ja ultra-asiasta ainakin amylle, gueenille ja sirulle. Koska ovista tikuttelin ja tiedän sen ajankohdan, niin laskin nyt viikot sitten sen mukaan ja nyt mennäänkin sen mukaan viikoilla 6+1. Eli laskinko oikein jos ovis oli 2.6 ja siitä sit 2vkoa taaksepäin eiks vaan?? Laskeskelen nyt tästä lähtien ton mukaan kun ei parempaakaan tietoa vielä olemassa=)

Pikku-milli ja domino, kiitokset kommenteista. Piristi mieltä!! Varasin nyt kuitenkin ultran ensi viikolle ja jos siellä pikkuinen kasvanut niin sit tiedän että kaikki kunnossa. Pääasia että " millejä" tullut lisää pääperämittaan.

Poppis, sun sormus kuulosti ihanalta!!

Mulla todettiin migreeni joskus ala-asteella ja vieläkin se välillä kiusaa, vaikkakin lieventynyt vuoien myötä tosi paljon. Toivottavasti ei raskausaikana ala vaivaamaan enemmän:( Täällä oli valkkarista kärsiviä muitakin. Mulla itselläni se alkoi oviksen jälkeen ja jatkuu edelleen ja normaalisti mulla ei valkovuotoa oikeastaan ole. Inhottavaa, toivottavasti ei jatku koko odotusaikaa:(( Mutta hyvä tietää jos kuuluu asiaan.

Nyt nukkumaan!

Aurora + törriäinen 6+1

Meillä ollaan tosiaan ihan eri maailmoista. Mies on suht pitkä ja laiheliini, minä taas erittäin lyhyt. Mies on vaalea ja sinisilmäinen, minä taas tumma (hiukset, silmät ja ihokin). Miehellä hymykuopat, minulla ei. Mitähän eroja vielä :D

Mietityttää kyllä vähän, että minkähän näköinen ihminen sieltä oikein syntyy. Mutta koska hän on meidän oma, niin hän on taatusti maailman kaunein lapsi! [color=red][size=3]♥[/size][/color]

Ompa ollut hiljainen lauantai päivä.. onko kaikki viikonlopun vietossa??

Itse asiassa, heidille vain piti tulla pikaisesti kommentoimaan tuosta valkovuoto asiasta. Itse olen samasta vaivasta kärsinyt heti ekoilta viikoilta lähtien, koskaan oikeastaan ei minulla ole valkovuotoa ennen raskautta ollut. Kysyin lääkäriltä runsaasta valkovuodosta ja hän sanoi sen olevan ihan normaalia ja kuuluvan raskauteen. Joillain tulee enemmän ja joillain vähemmän, sanoi myöskin, että voi olla että kestää koko raskausajan. Ei siis syytä huoleen, jos ei erityistä hajua tai " kokkareita" ole..

Taidan tästä rientää saunomaan:)

siru ja tiituli

Eilen jäi käymättä täällä, kun oli niin kiirus päivä :) ja eipä mulla mitään ihmeellistä asiaakaan ollu... Tosin ei nytkään, kunhan turhia jorisen.

Käytiin tosiaan eilen serkulla ja sen avovaimolla, ku ovat muuttaneet tähän meidän lähelle. Hirvee kademieli iski, ku niillä oli niin ihana uus koti! Semmonen rivariasunto ja ihan oma... Miks me asutaan tämmösessä pikkukaksiossa ja kerrostalossa?! Just puhuttiin miehen kans eilen, että tässä on kai pakko asua niin kauan mahdutaan. Ja sit aletaan tosissaan etsimään uutta ja omaa asuntoa. Mut siihen asti pakko vaan asustella täällä.

Minä muuten eilen havaitsin semmosen asian, että meidän vauva on aivan ylivilkas. Tuntuu, että se on melkein koko ajan liikkeessä ja tykittää mua niillä superpotkuillaan :) Ja voi että se tuntuu ilkeeltä, ku se potkii tonne virtsarakon tietämille... Auuu...

Meillä ois ens viikolla tiistaina TAYSissa cervix-kontrolli. Mulla todettiin se normaalimittaiseksi, mutta kuulemma vois olla pidempikin. Oli siis 3cm. En ihan täysin ymmärrä minkä ihmeen vuoksi mun tarvii sitten sinne mennä, kun se kerran on normaalimittainen..? Onko teillä muilla sit kohdunkaula pidempi ku se 3cm? Noh, saapahan ylimääräisen ultran :)

Päätettiin miehen kans, että kun päästään tiistaina sieltä TAYSista, niin suunnataan mökille, josta perjantaina lähdetään miehen veljelle viikonlopuks ja sieltä sitten mun vanhemmille pohjanmaalle. Ja sieltä sitten ristiäisiin espooseen ja sit kotiin :) Eli tulee tässä sit vähän istuttua auton kyydissä... saa nähdä miten jaksan. Ottaa meinaan kovasti kylkiin se paikoillaan istuskelu pitkän aikaa.

Ööö, mun piti jotain kommentoidakin... MUtta mitä... Ainakin oli hyviä neuvolakuulumisia muutamilla :) Ja sit joku kyseli mahan kasvusta. Mulla se tais pompsahtaa esiin joskus viikolla 20. Ja sitä kyllä ehdittiin jo odotellakin!

Ja sit leppis, mun mies ei oo vieläkään kertonu työkavereilleen, että oon raskaana! Ja tässä ollaan kuitenki jo yli puolenvälin menty! Se sanoi samaa ku sinäkin, että mitä pidemmälle raskaus menee, niin sitä vaikeempi on suutaan aukasta... Minä taas lörpöttelin kaikille jo aika alkuvaiheessa :)

Joops, mutta ei kai tässä tän kummempia. Oikein ihanaa ja aurinkoista viikonloppua kaikille!

-Larsku 24+5

Piti tulla vielä eilen ilalla tänne piipahtamaan, mutta menikin suunnitelmat uusiksi. Saatiin vihdoinkin tuo piha homma voiton puolelle ja nurmikko on nyt sitten kylvetty:) Nyt vaan odotellaan, että se siitä rupeaa kasvamaan;) Vielä olisi kaikenlaista pikku hommaa jäljellä ja tietenkin tuo murskeen levitys, mutta nyt voi jo vähän huokaista. Silloin kun ostettiin tämä talo, niin ympärillä ei ollut muutakuin metsää.. ollaan kaadettu puut tontilta, revitty kannot ja nyt tasoitettu ja istutettu nurtsi. Käytiin sitten vielä anoppilassa ja kun päästiin kotiin niin iski aivan mieletön päänsärky, minä olen moooonta vuotta jo kärsinyt migreenistä ja olin ihan varma, että kohta on kohtaus päällä.. no, menin sitten para-tabsin jälkeen nukkumaan, mutta edelleen tuolla ohimolla tuikkii tosi inhottavasti.

Tuo paracetamol ei kyllä tunnu auttavan yhtään minun päänsärkyihin... minun piti saada resepti panacodista, mutta ei sitä ainakaan vielä ole näkynyt. Toisaalta, en tiiä uskallanko sitä edes ottaa, kun siinä kuitenkin on sitä codeiiniä. Onko kukaan muu joutunut " vahvoja" lääkkeitä käyttämään raskausaikana?

Ennen raskautta minulla oli estolääkitys ja kohtauslääkitys, mutta nythän ne on luonnollisesti pannassa.. toivottavasti nyt tuo migreeni ei ala kovasti vaivaamaan:(

Nyt voisi hieman kommentoida, kun eilen en tosiaan enää konetta avannut, elieli..

Poppiksen sormus kuulosti aikas ihkulta!! On nuo uniikit korut vaan aina jotenkin ihanampia..

Aurora: Toivotaan, että kaikki on parhain päin.. nyt ei voi muutakuin odotella! Tuli muuten mieleen, että siinä kierrossa, kun raskauduin tikuttelin ovista ihan säännöllisesti. Ovis oli aika myöhäisessä vaiheessa kieroa ovis-testien mukaan ja malttamattomana tein r-testin, ennen tuota 14 päivää ovulaatiosta ja silloin jo näytti plussaa. No, sitten laskin viikkoja oviksesta ja vertasin kuukautisista laskettuihin ja mielestäni viikkoja pitäisi olla vähemmän mutta ultrassa viikkoja ihan saman verran kuin kuukautisista laskettaessa! minulla on aina ollut tosi8 epäsäännölliset kuukautiset. Tuli ehkä hieman sekavaa tekstiä, mutta toivottavasti edes jotenkin ymmärrettävä..

SS:llä oli ihania ultra kuulumisia.. onnea sinne:)

HAN, sinua täällä jo olen huhhuillutkin!! Ihmettelin että mihin sinä oikein katosit ihan yllättäen! Hyvä että kaikki on hyvin ja olokin ruvennut kohenemaan!

Sellaista tällä erää.. en nyt muista oliko jotain muuta kommentoitavaa.. pätkii pätkii.. ;)

Aurinkoista päivää kaikille!!

siru ja tiituli rv 11+3

Pikkumilli: Juu, kyllä odotusaika menee nopsaan vaikka sitä alussa tuskastelikin viikkojen vaihtumista..silloin se tuntui niin hitaalta!

Ei taida vauvapuolella olla kovin aktiivista pinoilua? En ainakaan nyt löytänyt pinoa ollenkaan..oliko kadonnut jonnekkin kaukaisuuteen vai mikä lie sen kohtalo:) No eiköhän se siitä vilkastu kun koko meidän porukka vielä sinne pikkuhiljaa siirtyy:)

Mysanille onnittelut äippäloman aloituksesta!

Iisalla alkoi loma,nautiskele ja lekottele nyt koko vuoden edestä:)

Kansi: kumma juttu miten jotkut huomaa raskauden, mun yks tuttu on siinä jopa niin hyvä että ties työkaverinsa raskauden jo ennen tätä itseään!meni vaan onnittelemaan ja työkaveri oli ihan ihmeissään, myönsi kyllä että yrittävät miehensä kanssa..oli sitte tehny testin tuon hassun onnittelun seurauksena ja plussa tuli:) Kävelevä raskaustesti! Eikä osaa itsekään sanoa mistä sen huomaa..

Pikaista paranemista!

Heidi:Mulla ainakin oli noilla viikoilla 20+ vielä päiviä ettei vauva juurikaan ilmotellut itsestään,sai oikein istua ja kuulostella ja silloinkin tuntu vaan jotain pientä..välillä oli sitten oikein liikkuvaisiakin päiviä, vauva on voinut kääntyä potkimaan selkään päin eikä liikkeet siksi tunnu niin hyvin..ja tuosta valkovuodosta, mulla ainakin lorahtelee välillä tosi reippaasti ja viimeksi lääkäri sanoi että jos vuoto ei tuoksu oudolle tai ole kamalan kokkareista, oudon väristä ym. niin se kuuluu vaan näihin raskauden " iloihin" ;)

Omaa napaa: Meillä oli tänään 1-vuotis hääpäivä, tuossa vähän herkuteltiin sen kunniaks ja katottiin leffaa,,ei sen kummempaa..nyt mies on lähdössä rullaluistelemaan ja tekis niiiiin kamalasti mieli mukaan,luistelemaan, juoksemaan,fillaroimaan..tyyli ois ihan sama kun vaan sai hengästyä ja hiki nousis pintaan;) Alkaa siis olla jo kovat vieroitus oireet kunnon liikunnasta..mies lohdutti että no pääsethän sä kohta synnyttämään, kyllä sitte hiki lentää ja hengästyttää..kiva:D

Tänään huomasin vuodon seassa jotain punertavaa ja ehdin jo säikähtää mutta onneks sitä tuli tosi,tosi vähän ja se loppu siihen..ei kait se mitään meinaa?

Taidan nyt sitte lähteä ulos sulattelemaan herkkuja ihan vaan kävellen kun ei muukaan onnistu:)

Queen rv 34+4

Aurora, sen verran piti sulle tulla kommentoimaan, että mulla alkuraskauden ultrassa 6+3 ei näkynyt vielä mitään muuta kuin ruskuaispussi. Ja tuolloin siis luulin ite olevani 8+ viikoilla. Kaks viikkoa myöhemmin uusintaultrassa sitten ihana pieni vauvan alku sykkeineen löytyi ja silloin viikoiksi todettiin 8+3 joten tuolloin ekassa ultrassa oli siis 6+3. Ja nythän tuo meidän ultrassa näkymätön onkin jo hymyileväinen 2kk poitsu. =) Toivottavasti kaikki on teilläkin hyvin!

Queen, APUA kuinka paljon sulla on jo viikkoja!!!!!

pikku-milli & Akseli 2kk

Jihuu!! Huomisesta alkaa äippäloma :D Eipähän tarvi enää täytellä työkkärin lappuja vähään aikaan, ihanaa :)

Eikös täällä ollut joku muukin jonka mies on kans työtön? Tai jäämässä työttömäksi? Kyllä tää on tiukkaa tehny mutta kummasti sitä aina vaan pärjää vaikka siitä jatkuvasta raha-huolesta ei kyllä pääse eroon. Noh, onneks on saanut lainattua siskolta vaatetta ja äiti onkin sitten hullun lailla ostellut jos jonkinmoista :)

Maanantaina olis sitten neuvola, saas nähä mitä kätilö sanoo kun on supistellut aika paljon.. jos vaikka sais Yngven kainaloon ennen 20.7. En sitten tiedä että onko se jotain perinnöllistä että syntyy etu-ajassa, äippä on saanut kaikki 3 10-12 päivää ennen LA ja siskonkin tyttö tulla tupsahti maailmaan 7.7. vaikka LA on se 20.7 :) Mitäs luulette?

Kauhea päänsärky tänään, jollain muulla oli kanssa migreeniä :( Ei edes panadoli auttanu. Voikohan olla jotain allergiaa, kyllähän nyt on jo aika paljon heinien siitepölyä?!

Mutta nyt vähän siivoomaan, sisko tulee miehensä ja tytön kanssa maanantaina, täytyy vähän " lapsiturvallistaa" kämppää, hehe. Ja oli luvannu vielä tuoda mulle herkkuja laivalta, jes!!

Ihanaa kesäviikonloppua kaikille!

Mysan ja Yngve 37+1

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat