Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

[color=fucshia]En ainakaan huomannut, että olisi viikonlopun pinoa aloitettu..[/color]

[color=blue]Linkki eiliseen --> http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7676855&p=2&tmode=1&smode=1 [/color]

Hanna*

Sivut

Kommentit (33)

Meille syntyi äitin mielestä maailman kaunein tyttövauva 26.6. (rv 42+0) klo 17.12. Painoa neidille oli kertynyt 3740g ja pituutta 51 cm.

Sunnuntaina supisteli tasaisen epäsäännöllisesti ja olin jo väliin pakkaamassa laukkuani. Maanantaiaamuna lähetin miehen töihin, kun ei tuntunut enää missään. Omalla autolla ajelin yliaikaiskontrolliin ja jätin laukkunikin kotiin, sillä uskoin palaavani hyvinkin pian. Supistelut alkoivat taas sairaalassa ja järkyttävän kovakourainen sisätutkimus vain auttoi asiaa. En todella kokenut yhtään supistusta yhtä kivuliaaksi kuin lääkärin tekemä sisätutkimus.

Sieltä lähdettiin sit suoraan synnytyssaliin, missä vauhtia annettiin kalvojen puhkaisulla. Ehdin saada ilokaasua ja epiduraalin enkä joutunut kokemaan kovinkaan tuskaisia hetkiä. Loppujen lopuksi vauvan heikon sydänkäyrän (ei tarpeeksi vaihteluita) päädyttiin sektioon. Jälkeen päin ajatellen on hyvä, että sektiopäätös tehtiin ajoissa eikä jouduttu hätäsektioon.

8+9 pisteen tyttövauva oli heti voimissaan, mutta äidillä puudutuksesta selviäminen vaati aikansa. Kolmantena päivänä kotiuduttiin ja nyt opetellaan vauvaelämää täällä. Ihanaa elämää siis!

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kuulostaa aika helpolta tuo teidän elämä. Mie oon jo tässä taas monta tuntia yrittänyt saada neitosta nukkumaan, hieman nukahti mut ei kun taas piti mennä heräämään. Rintaa söi koko ajan pimeässä makkarissa. Tänään on taas huutanut kuin syötävä koko päivän. Ei tässä paljon rutiinit auta. Uniliinaa käytän aina välillä, mutta tänään hermostui entistä pahemmin kun siihen laitoin. Välillä se auttaa kyllä tosi hyvin. Voi että kun nukkuis ens yön että mieskin saisi levättyä ennen töihin menoa. Huomenna on taas vyöhyketerapia, jospa siitä ois taas päiväks apua niin kuin viimeksi. Jospa se rupeis silleen tehoamaan että ei tartteis enää ollenkaan itkeä noin paljon. Mie kyllä käytän neidin lääkärissä ens viikolla, se oikeesti huutaa niin paljon että pakko tarkastaa onko joku vialla.

Tytteli83

mulla ainakin verenpaine laski synnytyksen jälkeen. Ja se hb-muutos tekee huimaavan olon, vaikka arvo sinänsä ei oliskaan alhainen. ja sit vielä valvomiset ja mahd. niskan kipeytyminen imetyksen takia.

kokeile säkin niitä rintakumeja! (kävelevä rintakumimainos ;-) ) totesin, et niitä sais olla melkeen kahdet parit, niin ei tarttis koko ajan pestä, mut vähentää vihlontaa huomattavasti. vauvaa kyl taitaa hiukan hämätä alkuun, mut tottuu kyllä, kun nälkäisenä tarjoaa tissiä, niin ei sen niin väliä, vaik kumia ois välissä (silikonia taitaa olla oikeesti eikä kumia).

summerska

olipa kiva lukea, että vauva syntyikin ilman käynnistystä juuri ennen kuin se olis käynnistetty!!

Toivottavasti me loputkin poksahdetaan pian!

Mullaki on tissit aivan sairaan hyper kipeät, niin että ahdistaa jo etukäteen kun tietää että vauvan ruoka-aika alkaa lähestyä ja yritän kovasti jopa tutilla sitä venyttää hetken kun psyykkaan itseäni kidutus tuokioon. Oikea nänni on mullakin vereslihalla, ja vuotaa verta, mies jo mietti voiko tuolla edes imettää, siis onko hyväksi vauvalle? No, eipä oikein voi olla imettämättä kun sitten on tissit niin räjähdys-täynnä maitoa että tuska on potenssiin 100.

Meidänkin poika viihtyy vain sylissä, toistaiseksi on mennyt hyvin kun mieskin on kotona mutta kunhan isyysloma loppuu pitäis pojukin saada nukkumaan vähän omassakin sängyssä että saan ruoat laitettua jne..

TYTTELI, sun vauvelis kuulostaa kovin samanlaiselle kuin mun esikoinen! Ei nukahtanu vaunuihin ei millään, meilläkin auttoi jonkin verran se että menin kirjaimellisesti kyntöpellolle (kovalle) ajamaan vaunuilla offroadia, eli mitä hurjemmin vaunut kiikkui ja tärisi niin sitä helpommin poika nukahti. Muutenkin on ollut jo vauvasta saakka tulta ja tappuraa, esim. kun on nälkä niin sitten on nälkä ja huuto oli aina kauhea jos ei ihan heti paikalla syöksynyt suuhun maitoa ja kovaa. Niinpä meillä imetyskin takkusi kun herran hermot ei kertakaikkiaan kestänyt kun multa ei silloin tullut maitoa näin hyvin kuin nyt ja jo tuon neidin kanssa. Myöhemmin kun poika oli joku 3-4kk aloin jo " huudattaa" uneen vaunuissa eli poika vaunuihin ja menoks, aikansa itkettyään uni tuli. Mutta meilläkään ei uskallettukäydä paljoa julkisilla paikoilla esim. shoppailemassa jumbossa tms. kun poika alkoi aina huutamaan eikä mikään oikein auttanut..Tsemppiä vaan sulle " vaativan" vauvan kanssa ;).

Aamulla olin menossa suihkuun ja mies tuli perässä vessaan niin ihmetteli miten olin jo käynyt suihkussa kun ei ollut kuullut veden valuvan?? Enpä ollut suihkussa käynyt kun oli vaan maitoa valunu pitkin poikin niin näytin ihan " uitetulta" , mies meinas kuvaa alkaa ottaa, juu kiitos ei! Näillä maha-makkaroilla ja sektioarvilla, mustelmilla, huh, kelle sitä nyt olis voinu näyttää, suoraan kuin jostain kauhu-filmistä! Oikeasti tämä kroppa on kyllä aivan karmean näköinen, itkin jo miehelle että varmaan sä jätät mut kun oon tällainen tätä nykyä!! Sektiohaava on oikeasti niin RUMA etten voi käsittää miten kukaan lääkäri saa sellaista jälkeä aikaseksi`? Naapurin hoitoalan ammattilainen jo kehotti tekemään valituksen siitä nähtyää haavan..

Tänään otettiin tikit pois, mutta mustelmat ovat aivan kauheita, mahassa navan ympärillä ja haavan alla koko häpyluu on oikeasti sinisenmustan kirjava ja yläosa mahasta siis kellertävän mustelimilla isoja mustelmia noin 10x15cm. Ei ole aiemmin sektioista tullut moisia. Lisäksi tuo täydellinen tunnottomuus vaivaa, eli maha on navan korkeudelta häpyluuhun asti totaalisen tunnoton!! Lääkäri sanoi että meni tuntohermot poikki leikkauskessa, kivaa.

Jotenkin oon ollut koko päivän taas niin itkuinen ja mieli maassa. Nämä hormonit! Lisäksi mun isä vietiin eilen ambulanssilla sairaalaan kun epäilivät keuhkoveritulppaa, siitäkös alkoi loputon vollotus mulla joka kesti aamu neljään kunnes isä laittoi tekstiviestin että kaikki ok! Ihan kauheeta!!!!

Oliko Bombo, jolla oli kohtutulehdus(?), onneksi pääsit näin nopeaan hoitoon, mulla oli myös sama kohtalo kakkosen syntymän jälkeen, ei tosiaan kiva homma!

t. mariadee + " jussi" 6vrk

Minä en ole käynyt tänne juurikaan kirjoittelemassa, mutta olen nyt viime viikot kovinkin ahkerasti lueskellut teidän kuulumisia. =)

Mulle määrättiin tänään sectio aika, syynä normaalia pienempi lantio, paikkojen epäkypsyys sekä edellinen synnytys päätynyt käynnistys-yrityksistä huolimatta sectioon. Pläh, minä olen kyllä pettynyt!

Mutta siis 5.7.06 keskiviikkona on varattuna aika sectioon, ellei sitä ennen tapahdu ihmettä, ja vauva kyllästy yksiöönsä.. tuskin..!

kuutar 41+1

Tänään ois sitten viimeinen eräpäivä kesäkertuille, hyvä päivä, mullakin on tänään synttärit..31 v tulee lasiin: ) Poika jo odottaa kakkua, on syntymäpäiväfani, hänenkin pitäisi saada lahja : ) Ei juhlita sen kummemmin, edellisiä synttäreitä tuli juhlittuja tämänkin edestä. Lähdetään pohjoiseen mummolaan, ja viedään tuliaiseksi kakkua.

Tytöllä meni viime yönä rytmit uusiksi: Nukkumaan jo 22, (tavallisesti 24:00 +/- 30 min), eka syönti 1:30, ja sitten 6:00 aikaan...saapa nähdä mihin suuntaan lähdetään menemään. Eilen aloitettiin Jekovit yhdellä tipalla, toistaiseksi ei mitään oireilua.

Mulla haluttas kovasti lähteä jonnekin reissuun, on tullut tässä pari viime kuukautta kökittyä aika ahkeraan kotona, ensin loppuraskauden vuoksi, ja nyt vauvan. Nyt tuntuu, että vaavin kanssakin voisi jo liikuskella..No, ensi viikolla olisi tarkoitus lähteä käymään Ranuan eläinpuistossa, ja viikon päästä on kaverin häät Kajaanissa/Sotkamossa...onhan siinä jo äksöniä.

Vauvapuolelle voisi jo varmaan perustaa meille oman pinon? Mä en varmaan vieläkään osaa asettautua yahooseen, jotenki sitä on " kotiutunut" viime talven aikana tänne palstalle.

sokuri ja tyttövaavi 16 vrk

Toivotaan, että käynnistyy itsestään... Mut ei kannata odottaa liikaa, niin ei pety. voihan normaalistikin käynnistynyt synnytys johtaa sektioon, mutta todennäköisempäähän se aina käynnistetyssä on. Sulla on sitten ainakin se vars. synnytys nopeasti ohi, tietty se toipumisaika on vähän tylsää. Mut pääasia, että saat vauvasi terveenä ja sinä pysyt terveenä. Voithan tietysti vielä kysyä, voisiko sektiota siirtää hiukan myöhemmäksi, jos vauvan vointi sen sallii? Tietenkin noilla viikoilla aletaan olla jo aika tarkkoja vauvan voinnin seurannasta, eikä kukaan halua liikaa riskeerata. Mutta on niitä myös 3vk yli menneitä (tietty sitten voi lapsen koko olla jo sinulle ihan liikaa?) hyväkuntoisia vauvoja (ja synnytyksetkin ok). Kukaan kun ei osaa ennustaa, niin pitää vaan arvioida, mikä on todennäköisesti paras vaihtoehto sinulle ja vauvalle! Kyllä kaikki hyvin menee varmasti!

Summerska

Mitään merkkejä synnytyksestä ei ole ja viikonlopuksi suunnataan mökille saunomaan ja rentoutumaan. Miehelläkin alkaa loma maanantaina, joten isyyslomat jää sitten myöhemmälle ajalle. :) Lapset lähtevät jo kohta mun vanhempien kyydissä mökille, miehen kanssa suunnataan sinne illalla.

Mullakaan liikkeet ei ole vähentyneet, ehkä hiukan muuttaneet tosiaan luonnettaan täälläkin. tilaa ei vauvalla juurikaan ole, joten heiluttaa pyllyään aika ahkerasti puolelta toiselle ja on välillä aika hurjan näköistä tuo vatsan liikehdintä. ;) Ainakaan liikkeistä ei siis tarvitse olla huolissaan, vähän mietin sitä, että th ultrasi neuvolassa kaksi viikkoa sitten ja sanoi,e ttä lapsivettä aika vähän, mutta sitä ei sen jälkeen ole mitenkään kontrolloitu. ? Mistään arvoista ei kyllä puhuttu (jollain oli jotain arvoja mitattu, en nyt musita kenellä, sori). No, tiistaina yliaikaiskontrollissa varmaan selviää sekin.

Mukavaa viikonloppua!

vaaksa ja Tuutikki 41+3

Täällä edelleen kokonaisena ison pallon kanssa kotona..Eilen mietin fudista katsellessa, että pitäiskö maalata masu palloksi, mitta suhteet on ainakin enemmän kuin oikeet. Tai ehkä tää on jo iso rantapallo..

Tuli noista rintakumeista mieleen, että mullekin on monet niitä jo suositelleet ja synnärikassiin ne jo pakkasin. Mietin vaan, että mitenköhän niin imetysmyönteinen ja unicefin " baby friendly" certifikaation saanut synnytyssairaala suhtautuu rintakumeihin, jos ne heti siellä otan käyttöön? Rasvasko kukaan nännejä ennen synnytystä, jos se auttais vahvistaan niitä?

Vauvasta ei oo sitten merkin merkkiä, että se olis tulossa maailmaan. Allkaa vaan toi turvotus oleen maksimissaan :/ . En enää osaa edes kuvitella, minkalaista elämä on ilman mahaa..

Mä lähden taas kerran uimarannalle tuhlaan yhden päivän lisää..

anninapa 40+2

Tyttö oli ihmeissään kun äiti nappas hänet kolme kertaa pois rinnalta ja juos vessaan. Soitin ensineuvoon ja kysyin miten todennäköistä on että tarttuu vauvaan. Sanoi, että erittäin epätodennäköistä. Vauvalla on vielä niin hyvä bakteerikanta, että siihen ei pitäisi mikään helpolla tarttua, pitää vaan ahkerasti pestä käsiä ja käyttää käsidesiä. Äsken oli pakko syödä kun oli niin kova nälkä, pitää katsoa tuleeko nekin kohta pihalle. Se sairaanhoitaja kyllä sanoi, että tämä tauti on pikatauti, kestää max. päivän, sitä on kuulemma liikkeellä. Mie luulen, että tää alkoi jo eilen kun silloinkin koski mahaan ja tuli löysänä ulos. Nyt tuntuu kyllä, että alkais jo vähän helpottaa. Ei oo kivaa vauvan kanssa sairastaa kun se vaatii koko ajan huomiota. Äskenkin meni 3,5 tuntia ennen kuin sain taas tytön nukkumaan. Siitä se imi ainakin 2,5 tuntia rintaa.

Enhän mie edes missään vaiheessa kerkiä lypsää kun toinen on koko ajan sylissä. Onneks mies pääsee jo klo 11 töistä ja on viikonlopun kotona. Toinen käsipari ei nimittäin ole pahitteeksi. Ajattelin nyt käyttää muutaman päivän rintakumia tuossa kipeessä rinnassa, on niin vaikeeta rueta lypsylle. Ainakin äsken tuntui ihan hyvälle sen kanssa imettää. Mie nyt teen kaikkeni että imetys ei tyssää mihinkään mahatautiin.

Hitsi, ei vielä sittenkään helpottanut, pakko mennä vessaan.

Voi kökkö mikä olo. Eilen suunnittelin että tänään käytäs pitsat, tais jäädä suunnitelmaksi. En oo syönyt pitsaa pariin kuukauteen... On tää kyllä ärsyttävää kun vauva-arjen vaan pitää rullata vaikka mitä tapahtuisi. Vitsi kun tuntuisi helpolta antaa miehelle pullo käteen ja sais syöttää tyttöä kun äiti parantelis itseään mut jälkeenpäin kaduttaisi kun imetys tyssäisi. Pakko vaan jaksaa...

Miulla on koko ajan maidonkerääjät liiveissä, ilmakylpyjä on vaikea antaa muuten kun rinnat valuu ihan lorona. Voi että kaikki ois niin helppoa kun nuo rinnat vaan paranis. Toisessa nännissä on ihan syvä haava, se ei varmaan helpolla parane. Mulla on tosi isot nännit ja ne on aika lituskat, joten vauvan on vaikea saada tosi hyvää imuotetta. Ei se koko nänni mahtuis millään sen suuhun.

Niin että vielä kärvistelijät, nautiskelkaa vielä hetki omasta rauhasta. Syökää hyvin, käykää ravintolassa miehen kanssa, lueskelkaa, ulkoilkaa. Kaikki nämä jää moneksi viikoksi kun uusi tulokas tulee kotiin. Sit on vaan tissi tissi tissi ja auts niiden tissien kanssa.

Tytteli-83 (jee, vauva nukkuu, saan hetken juosta vessassa yksikseni)

Meidän ihana prinsessamme syntyi 27.6 02.22. 3180g ja 52 cm.

Synnytys kun vihdoin lähti käyntiin, supisteluja oli, mutta paikat eivät alkaneet aueta, kaikki menikin sitten vauhdilla. Kestoksi merkittiin 2,22 tuntia.

Eilen kotiuduttiin ja ihmetellään vauva-arkea..

Esikoinen on valtavan innokas hoitaja, saa vahtia kokoajan, ettei neiti melkein 3v ole liian kovakourainen.

Maitoa tulee liiankin hyvin ja rinnat ovat melko täys, mutta kyllä se tästä..

On niin ihanaa!!

Onnea kaikille muillekin kerttujen äidille ja työn iloa tuleville äidille, kyllä se h-hetki on pian kaikilla.

miniä ja prinsessa 3vr

Siis tänään on ollut ihan OUTO päivä. Neiti on oikeasti vaan syönyt ja nukahtanut taas uudelleen. Nukkuu aika 1,5 tuntia kerrallaan. Mie rakastan sitä vyöhyketerapiaa!!! Voi tietysti olla sattumaa, että just sen jälkeen neidistä tuli rauhallinen ja mie vähän koko ajan odotan että milloin se oikea Ella taas kuoriutuu. Toisaalta kun mies on kotona eikä kumpikaan ole väsynyt, niin tunnelma on aika leppoisa. Vauvakin varmaan vaistoaa sen ja on siksi rauhallinen. Eilen mulla oli se mahatauti ja olin tosi itkuinen, mies oli tosi väsynyt ym. Molemmat oltiin hermostuneita. Onneks miehellä on enää kaksi viikkoa töitä ja sit saadaan olla loppukesä molemmat kotona. Mie oon paljon rentoutuneempi kun mieskin on täällä, koska tiedän että saan silloin käytyä suihkussa ja syödyksi. Yksin kun on niin pitää tehdä aina suunnitelma missä välissä syö ja missä tekee mitäkin, silloin vauva taas varmasti vaistoaa sen stressin.

No, miun äiti tulee ens viikoks tänne, joten ei tartte selvitä yksin kuin yksi ainokainen viikko. Ja jos tuntuu että tiukkaa tekee niin miun sisko tulee kyllä avuksi heti kun pyytää. On se mukava että on tukijoukot enkä mie edes yritä pärjätä yksin kun kerta apua on saatavilla. Tää alku on kuitenkin aika rankkaa.

Tänään on saanut noita tissejäkin tuuletella hyvin. Lypsin aina vähän pois ennen syöttöä, koska tissit suihkusi vaikka niitä ei edes painanut. Vauva nieli sitten niin paljon ilmaa syötön alussa, että se varmasti aiheutti mahavaivoja. Yöllä on ärsyttävää rueta lypsämään, mutta silloin mulla pakkaa maito kaikista pahiten rintoihin. Päivällä ne on ihan pehmoiset, mutta yöllä kovat ja muhkuraiset.

Joks työ muut teette jotain rutiineja vauvan kanssa, esim. vaihdatteko yökkärin illalla? Myö ollaan annettu olla samoissa vaatteissa kuin päivällä, koska kaikki yökkärit on vielä isoja ja vaippa pysyy paremmin päällä kun on body. Nyt kun siirryttiin pois niistä New Born-vaiposta, niin isompi vaippa tippuu helposti ilman bodya. Ainoa rutiini on oikeastaan se, että päivällä imetän olkkarissa nojatuolissa ja yöllä sitten sängyssä pitkälleen.

Nyt neitokainen on alkanut tykkäämään kylvyistä. Huuto tulee vasta kun nostaa sen pois ammeesta. Ammeessa kellottaa niin tyytyväisenä ja rentoutuneena jalat haralleen. Ihana näky! =)

Taidan nyt hetkeksi mennä vaikka katsomaan telkkaria kun on rauhallinen hetki. Nautin kyllä imetyshetkistäkin (sitä alkukipua lukuunottamatta), varsinkin iltaisin, koska katson samalla telkkaria äänettömällä. Se on niin rauhallinen tilanne. Joo mut mie taidan nyt mennä. Ruetaan sitten kohta lipumaan tuonne vauva-puolelle, kunhan täällä ei enää ole odottajia.

Tytteli-83

Kyllä minä ainakin sitten jatkan juttelua tuolla vauva-puolella. Olen siellä jo nytkin pyörinyt, mutta ei toistaiseksi ole ollut muita kesäkerttuja. Miusta on ihanaa kuulla, miten toisilla menee ja kiva saada vinkkejä ja vertaistukea arjessa jaksamiseen.

Tottuukohan vauvan maha kuinka nopeasti niihin d-vitamiinitippoihin? Meneeks siinä se pari kuukautta?

Mie vähän luulen, että ei niihin rinnanpäihin ole mitään ihmeparannusta. Voin väittää, että lähes jokaisella naisella ne menee rikki vaikka mitä tekis. On se imuteho kuitenkin sen verran kova. Ja ei tartte kun pari sekuntia väärällä imuotteella, niin heti on rinnanpää rikki.

Taidanpa käydä lukemasa synnytyskertomuksia.

Tytteli-83 ja neiti 17 pv

Kivaa kun täällä vielä kirjoittelee vauvankin saaneet. Muuten olis aika hiljaista odotellessa vauvaa.

Onnea bombo ja Miniä! Ja toivottavasti bombo paranet pian!

Mä en enää odota tai tunnustele mitään synnytykseen viittavia merkkejä, vaan uskon sen sitten vasta, kun pää tuntuu jalkovälissä :)

Yöllä vaan miettii, että miks tää vauva ei synny, vaikka eihän se mitenkään myöhässä edes ole. Olis niin kivaa, jos vauva syntyis spontaanisti ilman käynnistystä, mutta onhan tässä vielä se pari vkoa aikaa.

Nyt tosiaan vielä vois nauttia ajasta ilman vauvaa, mutta kun aina odottaa sitä, mitä ei ole..Tänään aion mennä uimarannalle. Oon koittanut järjestää joka päivälle jotain kivaa tekemistä tai ihan vaan tekemistä (ei se siivous aina niin kivaa oo..)

pidetään palstaa vielä elossa :)!

anninapa 40+1

[color=aqua]ONPAS MEITÄ ENÄÄ MUUTAMA! Pidetään kesäkuisten lippu korkealla, on meitä silti vielä jäljellä vaikka kuu vaihtui![/color]

[color=cadetblue]Koitan kikkailla väreillä, kun ei ole järkevämpääkään tekemistä tällä mahakkaalla![/color]

[color=cornflowerblue]Tänään on ollut oikea miehenlohdutuspäivä! Minun kultaan on kertakaikkisesti iskenyt oikea synnytysjännitys. Ensimmäistähän meillä odotellaan ja nyt on sitten miehellekin iskenyt tajuntaan, että JONAIN päivänä lähdetään sairaalaan ihan OIKEASTI synnyttämään. Sanoin, että oothan jo 9kk odottanut minun kanssa ja totesi:" Niin oon mutta nyt tuntuu, että vois vielä odottaa hetken.." Varmaan aika samat fiilikset kuin mullakin:nyt kun on oikeasti hetki jo lähellä niin tulee olo, että nytko se sitten on?! Kaikki on valmiina ja kovasti odotellaan ja halutaan nähdä pieni mutta jotenkin ollaan viimepäivinä käperrytty toistemme läheisyyteen niin kuin ei koskaan ennen.. Kyllähän tätä raskautta jatkaisikin oman olon puolesta vielä, kunhan voisin olla täysin varma vauvan hyvinvoinnista! Kovasti onneksi potkii ja mönkii pienessä tilassaan, että eiköhän se hyvinvoinnista kerro..[/color]

[color=red]ONNEA TÄNÄÄNKIN UUSILLE PIKKUKERTUILLE SEKÄ PERHEILLE![/color]

[color=dodgerblue]Voimia meille masullisille ja meidän puolisoille näin viimemetreille! Onneksi palkinto on odottamassa aivan pienen matkan päässä ja sen syliin saatua unohtuu varmasti jännitykset sekä valmistautumattomuus.[/color]

Alide[color=red][size=7]♥[/size][/color]Muruliini 40+1

[color=blue] Ihanaa, kun aurinko paistaa täydellä teholla! Masujen ja turvotusten kanssa kärsiville VOIMAHALEJA! Itse ainakin hikoilin hellepäivinä ihan mielettömästi, mutta kaipa sekin kuuluu asiaan :) Nautitaan siis siitäkin![/color]

[color=fucshia] Tytölle vaihdoin juuri vaipan ja puhdasta ylle..Pesukone on pyörinyt ainakin meillä ahkeraan! Tuntuu siltä, että joka päivä Adeliina näyttää vähän erilaisemmalta. Isommalta.. :)

Kasvaa silmissä! Kirjotin eilen meidän synnytyskertomuksen, josta tuli huikea romaani. Ja arvatkaapa hävisikö se jonnekkin, kun painoin ok. Eipä huvittanu alkaa kirjottaa siinä vaiheessa enään uutta..katsotaan vaikka tänään uusiksi, jos ehtii?![/color]

[color=blue] Meillä on tänään mun vanhempien mökillä pienimuotoiset sukujuhlat. Isän puolen suku kokoontuu. Ne jotka asuvat Suomessa. Siis isän serkkuja pääasiassa ja muutama sisarus..Grillataan ja jutustellaan! Tarvis itseasiassa lähteä kauppaan. Taidampa pukea tytön ja huristella kauppaan..[/color]

[color=fucshia] Kaikille kärvistelijöille vielä, että ne joilla ei oo mitään synnytyksenmerkkejä näkyny niin tiedoksi, että eipä mullakaan näkyny ja supistukset vaan alkoivat yksi kaunis aamu! Se voi olla vaikka tänään! TSEMPPIÄ! Kaikki menee varmasti tosi hyvin..Kaikki ovat käärönsä saaneet :)[/color]

Hanna* ja Adeliina 12 vrk

TÄNÄÄN SIIS ON KESÄKUUN VIIMINEN PÄIVÄ, MUTTA KYLLÄ PINOA JATKETAAN NIIN KAUAN KUIN ON MASUJA ' POKSAHTAMATTA' !!

EIKÖ?! :)

että olis kiva jos muitakin innostuneita olis jatkamaan vauva-puolella kunhan kaikki kertut ovat jakautuneet? Mä en ainakaan tuolla yahoossa osaa käydä ja muutenkin olen niin " kiinni" tässä palstassa että olis kiva jos tämä jatkuis vielä?

Onko muuten muilla jo jakautuneilla huimausta? Mua huimaa ja on jotenkin ollut sellainen kummallinen olo aika ajoin. Verta mä menetin vajaan litran ja aloitin raudan syönnin, voisko olla siitä? Hemoglobiini oli kyllä vielä kuitenkin 111 ei nyt ihan " nollissa" kutenkin esikoisen syntymän jälkeen oli. Verenpaine oli lievästi koholla kun lähdin osastolta kotiin joten en tiedä missä se mahtaa huidella. Maanantaina on neuvola, täytyy siellä kysellä..

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat