Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Kiitos Ras-mamille vastauksesta,autoit paljon. Katon tänään muutaman vaatteen joita laitan kaappiin niistä lainatuista ja loput laitan takasin pussiin ja joko palautan tai pidän vaatekomerossa kunnes ne on kooltaan pieniä ni sitte ei ainakaan pahastu kun palautan.

Kerroin eilen illalla miehelleni ne samat purnaukset kuin teillekkin ja mieleni parani aika lailla.

Tänään olis pientä puuhaa pienessä puutarhassani ja sitte aattelin pestä äippäpakkauksen vaatteet,käydä taas pikkusen kattelemassa masuasukille jotakin omaa vaatetta. Mut sitä ennen kun liikkeet ei vielä ole aiki niin katon taas tv ykköseltä sen sarjan johon olen jääny koukkuun näin aamuisin. Ihanaa kun aurinko paistaa :) Taidan illalla tulla kattomaan mitä teille muille kuuluu siinä välissä kun pikkusen piristän itseäni värjäämällä tukkani(saa nähdä mitäö siitä tulee).

SurinaS rv 36+1

Kommentit (20)

On tää jänskää... Aina iltaisin kun menee nukkuun miettii, et lähteekö se nyt tänä yönä käyntiin! Päivisin tuskailen kaikkien särkyjen, suppareiden yms. kanssa. No, onneks nyt on ollut suht viileetä, ku mulla jalat on ku norsulla :)))

Eilen oli neuvola ja kaikki muuten ok, mut proteiinia taas pissassa. Paineet oli suht hyvät eli 120/79. Pyys vaan tulemaan jo heti alku viikosta uudelleen ja mittaamaan paineita viikonloppuna. Onneks porukoilla on hyvä mittari ja sain sen lainaan.

Nyt aletaan esikoisen kanssa maalaamaan vesiväreillä...katotaan millaisia hienoja taideteoksia saadaan aikaiseksi!

Oikein hyvää viikonloppua kaikille ja tsemppiä niille, jotka lähtevät nyt vauvan hakuun :)

EelaSofie ja masumies 39+3

No hyvä SurinaS jos oli apua!

Ootteko muuten kuulleet uutisista tai lukeneet, että se tuberculoosi-rokote, joka annetaan vastasyntyneelle sairaalassa, niin sen valmistaja on vaihtunut v.2002 aikana ja ensi syksystä lähtien ei enää Suomessa anneta koko rokotetta koska enemmän haittavaikutuksia kuin hyötyä?

kopioin tähän nyt rokotusinfon tiedotteen:

(25.5.2006) Tuberkuloosintorjuntaohjelma (luonnos) 13.4.2006: Kuolemaan johtanut BCG-infektio Suomessa. Imusolmukehaitta (abskessi) 1,5 per tuhat rokotettua, luu- tai niveltulehdus yhdelle per tuhat rokotettua, muu etäisabskessi 1,5 per 10 000 rokotettua. BCG-rokotteen pistoskohta vaihdetaan reidestä olkavarteen.

" Euroopassa siirryttiin vuonna 2002 heikon kannan BCG-rokotteesta vahvan kannan BCG-rokotteeseen. Rokotteen aiheuttamat haittavaikutukset ovat tämän jälkeen kymmenkertaistuneet. Kansanterveyslaitokselle tehtyjen rokotusten haittavaikutusilmoitusten perusteella vuonna 2002 käyttöön otettu Tanskan Statens Seruminstitutin valmistama BCG-rokote aiheutti vuosina 2002-2004 nivustaipeen imusolmukeabskessin 1.5 lapselle 1 000 rokotettua kohti, luu- tai niveltulehduksen n. 10:lle ja muun etäisabskessin 1.5:lle 10 000 rokotettua kohti. Lisäksi kahdella vuosina 2002-2004 rokotetulla lapsella on todettu yleistynyt tai muuten erityisen vaikea BCG-infektio. Toinen näistä tapauksista johti kuolemaan. Koska luu- ja niveltulehdusten sekä muiden etäisinfektioiden itämisaika on pitkä, keskimäärin 14 kk, haittavaikutusten näin voimakas lisääntyminen on selvinnyt vasta kevään 2006 aikana. On selvää, että BCG-rokotusten haittavaikutusten kymmenkertaistumisen myötä rokotusohjelman hyöty-haitta -suhde on ratkaisevasti muuttunut."

Rokotusinfon sivunpäivittäjän huomautukset: Yllä mainitun kuolemantapauksen lisäksi haittarekisteriin on 2000-luvulla kirjattu kaksi muuta BCG-rokotteesta haittoja saaneen kuolemaa, lisäksi yksi tiedossa oleva tapaus on vielä kirjaamatta. FILHA:n ja Kansanterveyslaitoksen yhteisen luonnoksen lainauksen (yllä) mukaan etäisinfektioita on siis havaittu 115 per satatuhatta, Kansanterveyslaitoksen tiedote taas kertoo esiintyvyyden olevan 14 per satatuhatta.

Eli meidän kaikkien vauvat kerkeävät saada vielä tuon rokotteen sairaalassa...

Onko KELLÄÄN enemmän tietoa? Toisaalta voihan rokotteesta kieltäytyä, mutta aika riskaabelia nykyisen matkustusaikakauden aikana, kun tuberkuloosia kuitenkin muualla maailmassa on.

Ras-mam ja poitsu 36+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Meille annettiin jo neuvolasta lappu Calmetesta ja vanhemmat saavat itse miettiä haluavatko rokotteen lapselle. En haluaisi antaa, mutta kuulumme luultavasti ns riskiryhmään (lapsen mummolla ollut tuberculoosi) eli kysyn lääkärin mielipidettä asiaan. Riskiryhmään tosin kuuluu, jos lapsi asuu ihmisen kanssa, joka sairastanut tubin. Näemme kuitenkin äitiäni usein, joten siksi mietityttää.

Mitäs päivän suunnitelmia teillä on? Väsyttää välillä keksiä ohjelmaa, mutta kotona tössöttelemällä hermostun kokonaan, kun aika ei kulu... Ajattelin viedä esikoisen johonkin leikkikentälle katselemaan muita lapsia. Kotona saa aina yksikseen touhuta hiekkiksellä. Kodinykkösessä oli patjoja ja vuodevaatteita halvalla. Pitäis käydä katsomassa esikoiselle uusi patja.

Huomenna alkaa meidän kuu:) Jospa tästä parin viikon sisään pääsis vauvan kanssa touhuilemaan. Niitä imetyshormoneja en vain kaipaa... Mutta jospa ne iskis tällä kertaa lievempänä kuin esikoiselta. Toivotaan:)

t.mm ja pikkumies 39+5

ootko käyny huutonetissä?

eli huuto.net mä oon sinne ihan koukussa ja siältä löytyy vauvallekin kaikkea ihanaa uutta ja käytettyä, kun vain jaksaa kattella.

Nyt meen takas ulos kattoon poikien perään,

meidän pihatiellä oli 50-vuoteen ensimmäinen käärme ja enkä tietty uskaltanu sitä tappaa ja isäntä kun ei ollu vielä kotona niin se tuolla luikertelee vielä hengissä...hyi...ihan puistattaa!!!!

pipsaliinu39+5

Tämä ei oo totta että pino on näin lyhyt ja kello on jo vaikka mitä,SurinaS oli käyny pinon alkamassa mutta kaikki muutko makaa auringossa vaiko synnytys salissa?????????????????

Mulla on tänään vaihteeksi nla:s RR mittaus,supistuksia ei kuulu,harvakseltaan jotain mitättömiä mitä ei paljon viitti edes ääneen sanoa ainakaan kavereille kun alkavat heti hehkuttaan ja en millään jaksais.

Nyt toisaalta en viikonloppuna vielä haluiskaan synnyttään ku ois vielä kotonaki kovasti tekemistä,tytön kummien pikku neidin synntärit on huomenna ja sinne mennään illalla kakutteleen ja heti aamusta tulee pojan kummit visiitille etelä-suomesta.

Yläkerrassa rakennetaan varmaan ens yönä taas myöhälle kun on värkkiä taas mistä tehdä. Olis hyvä et saatais aika pitkälle valmiiksi ennen ku baby on syntyny.

Mulle ei oo ihme kyllä kavereista ku yks soittanu ny eilen et oonko vielä yhdessä palassa,mutta tiedän että viikonloppuna kyllä tulee soittoja,toisaalta suurimman osan sakista näemmä kyllä siellä synttäreillä jotta voi olla että sinnittelevät huomiseen et nähdäänkö siellä vai ei...mutta siellähän sitä saakin sitte olla kaikille selittääs samoja asioita.

Pitäsköhän panna nyt kone kiinni ja mennä kuoriin perunat ja ottaa imurista kiinni ennen nlaa... sais jotaki aikaaseksi ennenkö isäntä tuloo kotia ja sittehän onki melkein taas jo ilta!!!

Palaan illalla ehkä pinoon jos yläkerrasta ehdin!

Pipsaliinu 39+5

pöppiäinen:

Minä seuraan ukkostutkia suomessa ja maailmalla näin netissä (googlella löytyy..), sitten luen pääasiassa lehdetkin täällä (meille ei tule kuin muutama ilmaisjakelu..), ristikot/kryptot (niin paperi- kuin nettiversionakin..), sitten olen ihan kiinni täällä ja parilla muulla eläinaiheisella keskustelupalstalla..onhan noita..

Riippuu mistä on kiinnostunut :)

Äiti soitteli taas ja myönsi, että oli ihan pakko soittaa vaikka kovasti meinasi olla soittelematta ;) No, tätähän se nyt on. Anoppi kyselee joka päivä, että milloin sun sitten pitää mennä sinne synnärille tarkastukseen ja että eikait ne nyt kovin kauan sitä yli päästä ja plaa plaa! Anoppi on huomattavasti rasittavampi, kun se olisi jo tunkemassa mua tosissaan sinne synnärille. Äiti onneksi ymmärtää, että se tulee kun tulee :) Sen työkaveri oli nähnyt viime yönä unta minusta ja siitä että olin saanut pojan. Siinä unessa meillä oli sitten ollut jo tänään ristiäiset ja poika oli saanut nimen Wiljam President *nauraa*..Sen oli ollut sitten pakko kertoa äitille se tänään töissä ja sitähän se äiti oikeastaan tänne soittelikin ;) On se kivaa, kun mä en itseasiassa edes tunne tuota työkaveria, kun se on joku uusi..

Ääh..Taas pitäisi siivota. Onko tylsempää hommaa?! Taidan kyllä tehdä taas sellaisen pikasiivouksen..Meidän petivaatteet kyllä pitäisi ainakin vaihtaa, jos ei tuulettaakin..Vessakin pitäisi siivota. Se on kaikista tylsin :( No, huomenna siivoan, tänään olen jo tässä yrittänyt raivata joka paikan sille mallille, että pääsee heti vain imuroimaan ja pyyhkäisemään lattian.

Huomaatteko, että täälläkin on tylsää ;)

ei meidän neuvolassa ole mitään kerrottu saati jaettu lappuja, tietoni olen saanut netistä etsiä.

Ja anoppi on synnytysalissa töissä, ei sekään tiennyt mitään...tää on just tätä täällä peräpohjolassa, nyt alkoi ärsyttämään!

Mulla poika syntynyt 11/2002, onkohan se saanut vanhaa vaiko uutta, sitä ei tiedä varmaan kukaan.

Mistä mä tiedän kuulutaanko riskiryhmään?

Tarkoitus olisi kyllä ensi vuonna lähteä ulkomaille (arabi-emiirikuntiin) joten varmaan hyvä olla se rokote?

Arghh että alkoi ottaa päähän meidän neuvola!

Tällä hetkellä matalan ärsytyskynnyksen omaava Ras-mam

eli ehtihän muitakin linjoille ja napsauttaa lähetä painiketta ennen mua =D

me ainakin aiotaan ottaa tuo rokote...

meillä nlan terkka sanoi että koko paikkakunnalla on 2-3 lasta joille on jotakin oiretta tullut mutta se on mielestäni niin vähän että mielummin otan sen kun alan loppu ikäni miettimään missä ja kenen seurassa lapseni voi olla ja missä ei. Ja terkkakin sanoi että jos sen myöhemmin sitten laitattaa esim.ulkomaille lähdön yhteydessä niin ensin pitää mennä verikokeisiin ja tarkistetaan että lapsi ei varmasti ole saanut kyseistä rokotetta aikaisemmin yms...

Missähän vaiheessa tuo rokote on muuttunut täksi kyseiseksi koska meidän juniori on syntynyt 3/2002 ja en oo kuullut silloin puhuttavan että rokote muuttuu,enkä muistanut sitä terkalta kysäästä.

No nyt sinne imurin varteen...

Mukavaa päivää kaikille =)

Vitsit että minä olen välillä laiska kirjoittamaan.Käyn toki lukasemassa joka päivä kaikkien kuulumiset mutta miksi en jaksa omia kertoa..mene ja tiedä ja silti ei saa tietää :)

Mukavaa kun tänne kaakon kulmille ripsi vettä muutamana päivänä ja nyt taas tuo mollukka paistelee.Kullalla alkaa kesäloma ensiviikolla ja jos saadaan(mekin) remontti siihen tiettyyn valmiusasteeseen niin lähdetään alkuviikosta tai loppuviikosta mökille.Aijon asettaa mahani uimarenkaan sisälle ja köllähtää järveen niin saa vähän selkäpuolikin väriä.Niin on kaunis rusketus tullut tähän mennessä vaikka en ole sen suuremmin arskaa ottanut.Hormoonit kaiketi!

Gore Tex on laskeutunut,ainakin siltä tuntuu ja välillä voin tuntea poitsun pään jalkojen välissä,huih,näinköhän edes kerkeän sinne synnytystapa arviointiin.Eilen tuli supistuksia ja muutama kipeämpikin vihlaisu.

Alkaa todella huisittamaan tuleva elämä.Osataanko me,jaksetaanko me..jne.jne.

Minulla on ollut vauvan tavarat/vaatteet valmiina jo vissiin keväästä.Sitterit sun muut hökötykset odottelee lattialla..on tää hullua.Eilen vielä kaupasta nappasin mukaani talkkia pikkuiselle pyllylle.

Sairaalakassikin on niin lähtövalmiina kuin olla ja voi.Mulla on ihan sama että iltaisin pohtii että näinköhän tänä yönä tulisi lähtö ja aamulla on ihan pöljä olo että jaah,tässäkö sitä vielä ollaankin :) Vaikka onhan minulla vielä 4 viikkoa H-hetkeen niin siltikin ihan täpinöissäni täällä odottelen(odotellaan) ensimmäistä omaa lasta.

Minähän olen tehnyt lupauksen itseni kanssa että sairaalassa saan vielä herkutella mutta kun tulen Goren kanssa kotiin niin ylimääräinen herkuttele loppuu siihen jotta pääsen näistä kiloista joskus eroonkin.Ansiokkaasti olenkin nyt vedellyt jäätelöä monta kertaa päivässä..varastoon :)

Ihanaa ja aurinkoista päivää kaikille!!!

Oumai ja Gore rv 36+1

Ajattelin aloittaa tässä sellaisen gallupin että mitä voisi keksiä tekemistä tällaiselle invalidille joka ei kestä kuumuutta eikä kauaa pysty olemaan jaloillaan? Aika kuluu niin pirskatin hitaasti neljän seinän sisällä haahuillessa kun mitään ei oikein voi tehdä. Miten saatte itse aikanne kulumaan, arvatenkin erilaisin arkisin askarein, mutta mitäs kun ainoa mitä suunnilleen pystyy tekemään on pyykinpesu ja se luukun tuijotuskin alkaa toisella tunnilla kyllästyttää. Eli tekemisen pitäisi olla jotain sellaista mitä voisi tehdä levossa. Videot ja kirjat on kokeiltu, jaksan keskittyä ehkä 5 minuuttia. Pitäisi olla joku tosi hyvä leffa /kirja. Naistenlehdet ei jaksa kiinnostaa. Netissä jaksan olla, mutta kaikki kivat saitit on koluttu. Onko jollain jotain linkkejä mielessä mitä voisi suositella?

Tekeminen voi olla myös jotain esikoiseen kohdistuvaa, mutta sen pitäisi voida tapahtua näiden fyysisten rajoitusten puitteissa (ei lattialla istumista, nostelua tai pitkään kävelemistä).

Odotan toiveikkaasti jos edes jollain olisi jotain ideoita...

t. Pöppis

proteiinit oli tikuttaessa yhdellä plussalla ja kauhukseni huomasin olevani onnellinen siitä että edes jotain tavallisesta poikkeavaa tapahtuu. Naikkarille kuitenkin käskivät mennä vasta sitten kun ovat selvästi koholla, mitä se sitten tarkoittaakaan. No, enpä sinne viikonloppua vastaan menisi kuitenkaan, laittaisivat vaan makaamaan osastolle ja keräämään virtsaa.

Heipä hei kanssasisaret,

enpä ole kirjoitellut tänne moneen kuukauteen kun netti ollut pois käytöstä, mutta nyt innostunut taas lukemaan viestejänne... tällä mennään viikolla 37 ja risat ja pikku hiljaa alkaa tuntua siltä, että voishan se vauva jo syntyäkin... vaikka ihanaa kyllä olla äitiyslomalla, ehtii tehdä kaikkea mitä ei normaalisti kotona ehdi. Ja välillä ihan vaan kelliä sohvallakin (hatunnosto teille, joilla on jo isompia lapsia kotona hoidettavana! on helppoa odotella esikoista).

Siitä tuberkuloosirokotuksesta: mäkin olen asiaa pohtinut ja tarkistin just, mitä Kansanterveyslaitos asiasta sanoo. Oliskohan se neuvolan jakama lappu (mäkään en ole sieltä mitään saanut) sama kuin Kansanterveyslaitoksen sivuilla:

http://www.ktl.fi/portal/suomi/ajankohtaista/www.ktl.fi/portal/11156

Siellä on mielestäni ihan hyvää infoa aiheesta. Meidän perhe taitaa olla riskiryhmän rajoilla, joten luulenpa, että varmuuden vuoksi rokotus otetaan, mutta kyllähän nuo haittavaikutukset pistää vähän miettimään. Sinänsä musta vähän hölmöä, jos eivät neuvolassa sano asiasta mitään, silloinhan asiaa olisi aikaa pohtia rauhassa. Jos synnärillä isketään joku lappu kouraan ja rokotusta on aikaa pohtia muutama tunti, tuskinpa sitä kovin selväpäisiä päätöksiä tekee!

Mukavaa loppusuoraa kaikille,

Kanij

heinämasuille. Meidän heinävauvamme on päättänyt läksiäisiksi murjoa kylkiluun irti äidiltään. Liekö siis tyttö, kun tarvitsee syntyäkseen rakennusaineita, heh?

Laskettu aika lähestyy. Kolmatta kun odotan, odotus on lähinnä vaikeuksien pelkoa. Miten tällaisen katraan kanssa selviää? Kuinka vanhemmat sisarukset ottavat vauvan vastaan? Kuinka itse jaksan? Kyllähän kaikki lopulta varmasti järjestyy ja on hienompaa kuin osaan kuvitellakaan, mutta siinä päällimmäisiä huolia. Raskaus tuntuu vielä kohtuullisen siedettävältä verrattuna noihin tuntemattomiin haasteisiin.

Helppo on raskaudesta pitää, kun ei kummempia vaivoja ole. Selkää väsyttää, jos en muista levätä, mutta muuten olen säästynyt fyysisiltä vaivoilta. Ehkää nuo epäilykset ovat minun raskausvaivojani.

Calmetesta. Keräilin Kätilöopistolta ja lääkäriystävältäni tietoa päätökseni tueksi. Olikohan syyskuusta alkaen, kun ketään syntyvää ei enää rokoteta calmetella. Haittavaikutuksia aiheuttanut rokotusaine taisi olla muutaman vuoden vanhaa. Sitä aikaisempi rokote on ollut parempaa erää. Meidän keskimmäinen (10/04) rokotettiin siis uudella, nyt poistuvalla, ja esikoinen on rokotettu vanhanmallisella. Ei tullut oireita.

Päätin kuitenkin olla ottamatta rokotusta, sillä meillä ei ole itänaapuriin matkoja eikä yhteyksiä. Siellä ilmeisesti tautia on. Suomessa ja kai monessa muussa Euroopan maassa tuberkuloosi on lähes voitettu tauti. Rokote suojaa käsittääkseni vain lapsuusiän tautiversiolta, joten suojassa on kysymys lapsuusvuosista. Päätökseeni vaikutti eniten rokotuksen poistuminen muutaman kuukauden päästä rokotusohjelmasta. Jos sellainen ratkaisu on silloin mahdollista, miksi ei heinäkuussa?

Innoistui,

Kukkuu ja Ihmelapsi 39+1

Kaikki hyvin.. Päästiin ultraamaankin, kun muksu selkeästi vaihtanut asentoa ja ei terkan kanssa pystytty päättelemään, että miten nyt on. Pää oli alaspäin edelleen (taivaankiitos!), mutta oli nyt selkäranka vasenta kylkeäni vasten. Painoa oli tullut 800g/vko ja verenpaine 90/55. Pissa oli puhdas. SF-mitta 31cm.

Ensi viikolla sitten lääkärinaika. Piti olla jo tämän viikon maanantaina, mutta paikkakunnan vaihdoksen takia siirtyy nyt yli viikolla. Eipä tuo haittaa, kun enpä usko että asialla niin kiire. Lääkäriaika ens to, jolloin rv 37+3.

Tuo calmette-rokotus kyllä mietityttää. Luulen kyllä, että jätetään väliin. Lapsen isä Venäjällä reissaa, mutta minua ei saa sinne kirveelläkään, joten tuskinpa muksukaan on paljoa menossa. Mutta onneksi tässä ehtii vielä vähän miettiä.

Nyt tutkimaan alennusmyyntejä! Jaksamisia kaikille ja Suviandelle onnittelut LA:n poksahtamisesta rikki :)

elle06 rv 36+4

Kanij: Tuolta sun linkin takaa löytyy vielä se tulostettava pdf-tiedosto " Tiedote vanhemmille kirje" tms.. joka on se lappu, minkä mulle ainakin neuvolassa jakoivat. Sitten vielä se terkka selitti siitä rokotteesta ja sen haittavaikutuksista ym. Eli ei enää tarttenut juurikaan lukea sitä lappusta..

Äsken tultiin takaisin markkinoilta. Ei tuntunut olevan ainakaan vielä mitään vaikutusta. Mansikoitakin piti 4 ¿:lla ostaa se yksi litra :) Ensi viikolla sitten enemmän..Ja tyttö halusi niitä erilaisia lakuja ;) Onneksi ne kaikki lelu ym. tilpehöörikojut päästiin ohittamaan ilman kiukutteluja, kun sai valita parit lakut itselleen ;) Käytiin moikkaamassa yhtä kaveriakin siinä sen työpaikalla ja sekin ihmetteli kovasti, miten mä olin hyvässä kunnossa eikä musta muuten huomaa kuin masusta odottavani :) No, olihan siellä markkinoilla muutenkin tuttuja ja kaikki olivat jo ajatelleet mun saaneen pikkuisen ja vähän ihmettelivät miten jaksoin siellä auringossa olla ja yhtenä kappaleena. Yhtään supparia eikä mitään kivistyksiä tullut ja hyvin jaksoin..

Nyt laitan tytölle dvd:n pyörimään ja menen itse huilimaan..Jos vaikka tv:stä tulisi jotain. Kamalan kuuma on ulkona, mutta onneksi tuulee reippaasti :) Pitääkin hakea nuo pyykit pois ulkoa, kun näyttäisi vähän että voisi vaikka hiukan sadella..

Meillekään ei ole puhuttu neuvolassa mitään tuosta tuberkuloosirokotteesta. Muutenkin neuvolantäti jotenkin vaisu kaiken kysymäni suhteen. Liekö kyselen tyhmiä...

Mulla on sitten tasan viikko laskettuun aikaan ja joka yö odotan että jokohan nyt päästään tositoimiin. Mutta kun ei... Olis ihana päästä jo vauvan kanssa nauttiin kesästä ja eroon tästä masusta, joka jo kovasti " häiritsee" päivittäisiä toimia. Mutta päivä kerrallaan.

Hyvää odotusta ja kärsivällisyyttä kaikille ja nauttikaa kesästä!!!

makas+möhköfantti rv 39

Vielä linkitystä eilisiin:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=7676334&p=2&tmode=1&smode=1

Tänään olisi siis jo rv 40 täynnä ja yli mennään reippahasti, jos ei illalla tai ensi yönä sitä lähtöä tule. Mutta en kyllä odotakaan, kun ei mitään tuntemuksia ole taaskaan ollut koko yönä. Tai no ehkä yksi suppari tuli, mutta sen jälkeen olen kyllä nukahtanut!

Tänään on kylällä markkinat, joten suunnistetaan ihan piakkoin tytön kanssa sinne. Siellä on joku tivolikin lapsille. Naapurikunnassakin on markkinat ja vielä yhdessä toisessakin, mutta se on jo vähän kauempana. Nyt mennään hakemaan niitä suppareita tuolta omilta markkinoilta ;) Jos vaikka saisi jo mansikoitakin, niin voisi ostaa. Mansikka-aika alkaa pahimmoilleen ensi viikolla, kun meille todennäköisesti se vauva syntyy silloin. No, pitää vain yrittää jaksaa jossain vaiheessa nekin vääntää pakastimeen, tehdä hillo ja soseet..Pitää ostaa pienemmissä erissä, kun yleensä olen hakenut ne 4-5 laatikkoa kerralla :)

Tuosta calmette-rokotteesta..Me saatiin kans neuvolasta se lappu, joka on muuten jaettu joka kuntaan (sama lappu tietääkseni, näin ainakin sairaanhoitaja-kaverini sanoi!). Me ei olla matkustamassa vauvan ensimmäisen vuoden aikana mihinkään maahan, jossa olisi paljon tubia eikä välttämättä ole hinku tuonne venäjän puolellekaan. Lähisuvussa ei ole ainakaan hengissä ketään, joka olisi tubia sairastanut. Ja sitten, kun kerta siitä rokotteesta voi vauva saada sen tubitartunnan tms., niin ei todellakaan oteta sitä! Näin ainakin päätettiin!

Joku kyseli eilisen pinossa siitä paikkojen aukeamisesta ja uimisesta..Tietääkseni se on riski mennä hakemaan järvestä pöpöjä, jos on jo vähän auennut. Itse en ole sitä riskiä ottanut, kun olen sen sentin verran ollut jo kk:n ajan auki. Mieleni tekisi kamalasti mennä uimaan, kun siitä niin kamalasti tykkään, mutta ei niin ei. Odotan siis synnytyksen jälkeiseen aikaan..Toivottavasti sitten on vielä mahtavia uimakelejä näin melkein järvenrannassa kun asutaan.. Sänkyhommathan saattavat nopeuttaa sitä avautumista lisää, joten kannattaa olla tarkkana viikkojen kanssa..Tai ainakin minä olisin. Me ei hommailtu mitään, että vauva saisi olla mahdollisimman pitkään masussa. Nyt kun saisi jo jotain kovastikin tapahtua, niin masu on niin iso ja pystyssä tuossa edessä, että mistään ei tule enää mitään ja vauvakin on niin laskeutunut, että tuntuu.. ;) Ehkä parin viikon päästä taas ;)

Nyt taidetaan alkaa tekemään lähtöä sinne markkinoille. Jospa vaikka päästäisiin lähtemään synnärille, mikä on kyllä hyvin epätodennäköistä..Mutta toivossahan on hyvä elää ;)

~suviande ja öttiäinen rv täydet 40~

Ja kiitos kaikille kannustavista sanoista eilisessä epätoivossa. Tänään onkin ollut vähän parempi päivä, käytiin jo ulkoilemassa ja nyt olisi pihalla hommia. Ei auta kuin työllistää itseään.

Paineet on mulla laskussa joten en usko että tulee asiaa naikkarille ennen ensi viikon kontrollia ellei noi tulevat helteet sitten pahenna asiaa. Mutta kun eivät kerran suostu käynnistämään niin en lähde sinne turhaan makuutettavaksi.

Vauvan suhteen en suostu tekemään valmisteluita, sen verran neuroottinen ja pelokas olen edelleen. Ehtii ne sitten kun on syntynyt, jos tarvii. Onpa miehelläkin hommaa kun odottelee meitä kotiin.

Vajaa 2-v esikoinen muuten sai kamalan hepulin vaikka olin poissa vain vuorokauden, ankaraa kiukuttelua siitä seurasi ja nyt äiti on tosi pop. Raukalle tulee todella järkytyksenä lähitulevaisuuden elämänmuutos.

Jeps, lähden tästä kääntelemään kiviä. Supistuksia ei kuulu taaskaan, eilen supisteli mutta mulla toi seksi näköjään toimii ihan päinvastoin kuin pitäisi. Yritän valmistautua siihen että tämä vauva tulee ulos vain ottamalla, ei itsekseen.

Tsemppiä kaikille!

t. Pöppis 39+5

aamusta lähtien on ollut oksettava olo ja maha aivan sekaisin. välillä mietin et oisko se merkki et lähtö olisi lähellä, mutta tuskin kun ei oo supistellut hirveesti. ihan pari supistusta tuli vain viime yönä samalla tavalla kuin monena muuna päivänäkin. voihan oksettava olo johtua siitä kun en osaa öisin nukkua. nukahdan klo22, mutta herään jo 1ltä ja sitten valvon 3 tai 4 asti.

eilen tuli postissa vaavi-sänky. joku muukin nikki oli sen tilannut. päädyin siihen koska esikoinen nukkuu päikkärit vielä pinniksessä. yöt valitettavasti perhepedissä. vauvaa on sitten helppo pitää siinä sängyssä turvassa jos esikoinen hyvin mustis ja meinaa käydä nipistämässä vauvaa.

kaikki alkaa olla vauvalle valmiina. eilen laitoin sen sängyn. vaunujen pesu ois vielä edessä. meillä on emmaljungan yhdistelmät esikolla. edelleen tulee istumaan niissä rattaissa. kantokassin olen jo pessyt. eilen tuli mieleen kun käytiin jätskillä ja vaunuihin valui jätskiä et onkohan viisasta ees pestä niitä. jos vain imuroisi ja pyyhkisi kostealla. lisäksi meillä on gracon tuplamatkarattaat + abc matkarattaat, joten on kulkuvälineitä mistä valita.

rokotteesta. todennäköisesti annan rokottaa. meillä ei oo neuvolassa jaettu mitään infoa, mutta olen tietoinen et poistuu syksyllä rokotusohjelmasta.

ai niin tuskinpa synnärille lähtö vielä on lähellä kun ei oo limatulppa irronnut eikä valkovuoto lisääntynyt :(

SASSA 39+4

VIIMEISTÄ KESÄKUUN PÄIVÄÄ VIEDÄÄN JA SITTEN SE OLISI JO HEINÄKUU !!!

Omassa navassa ei muutoksia. Maha rupee ilmeisesti tyhjenemään tulevaa varten (ainakin yöllisten vessareissujen perusteella) ja suppareita tulee silloin tällöin, aina lisätyllä teholla edellisiin verrattuna. Nilkkoja särkee niin että iltaisin on ollut pakko ottaa puolikas särkylääke että kipu menee ohi ja pystyy nukahtamaan.

Calmette-rokotteesta on ollut keskusteluja kevään mittaan ja me ainakin täällä Lahdessa saimme neuvolasta mukaan tiedotteen asiasta. Eli siitä että kyseinen rokote on jäämässä pois, kuuluuko lapsesi riskiryhmään jne... Jokainen tekee oman päätöksen siitä antaako lapselle pistää mutta me päädyimme siihen että vauvallemme ei anneta enää kyseistä rokotetta.

Siihen miksi päädyimme tuohon ratkaisuun on useita syitä mutta päällimmäisenä on se että vauvamme ei kuulu riskiryhmään ja esikoisemme (01/05) sai reaktion calmette-rokotteesta. Mutta näin meillä, toisin toisilla =)

Nyt lähdemme nauttimaan tuosta taivaalta möllöttävästä lämmönlähteestä ennen kuin se käy paahtavan kuumaksi.

Neppe rv 37+3 (38+6)

Tänään oli nla ja muuten oli kaikki on, mut rr oli hieman koholla 132/81..eipäs kyllä th siitä mitään sanonut ja en siksi osaa itekkään olla huolissaan.

Paino oli tippunut hieman (200g) lämpimät ilmat varmaan tekee tuon, että paino jo alkaa tippumaan.

Eihän tuo haittaakkaan, et jo nyt alkaa " laihtumaan" =)

Calmette-rokotteesta oli puhetta ja mietimme miehen kanssa, että otamme sen vauvalle. Kaksi edellistäkin on sen saaneet ja ei ole onneksi mitään tullut, joten luotamme siihen nytkin.

En kyllä tiedä kuulummeko riskiryhmään, mut silti otamme sen.

Tänään sit tämä raskaus teki ilkeitä minulle...jokin suonikohju alkoi pullottaan alapäässä ja on muuten tosi ilkeän tuntoinen.

En tidä mitä sille tekisin...olen laittanut sitä bebanthenia ja sidettä tukemaan, mutta ei tahdo auttaa.

Onko kellään tähän vaivaan mitään apua?????

Olisin toooosi kiitollinen kaikesta avusta!!!!!!

ääh. miten toi pikku neiti voi taas haiskahtaa??

Ihan uskomaton suolen tyhjennys päivä ollut tänään tuolla typykällä...huoh no ei kait auta ku mennä taas.

mutsi rv38+6

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat