Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Eli eilen olin alkuraskauden ultrassa, jossa toisessa sikiöpussissa alkio ja syke (vastasi viikkoja), toinen tyhjä. Lääkärin mukaan tyhjä pussi voi vuotaa ulos tai hävitä itsestään. Muiden kokemukset samanlaisen raskauden etenemisestä kiinnostaisivat todella!

Pääsky ja poikanen rv 6+6

Kommentit (7)

Eli edellisessä, ihan luomuraskaudessa rv 6+? runsasta vuotoa ja kipuja ja ultrassa niin ikään kaksi sikiöpussia, joista toinen näytti olevan menossa kesken. Sykettä ei ollut kummassakaan. Seuraavalla viikolla kontrolliultrassa toinen pussi oli jo käytännössä kadonnut ja toisessa tykitti ihana syke. N.33 vkoa myöhemmin syntyi terve tyttö ;) Toisessa kontrolliultrassa lääkäri tosin sanoi, että toinen sikiöpussi oli voinut olla myös iso hematooma eli välttämättä kyseessä ei ollutkaan alkanut kaksoisraskaus. Nää on kuulemma tosi yleisiä eikä kaikilla kipuile eikä vuotelekaan ollenkaan. Hyvää oloa sinulle!! Toivottavasti kaikki menee mainiosta ;)

e75

Moi! Mulla todettiin rv 6+1 sama homma. Olen syönyt clomifenia kevään ajan ja monikkoraskaus olisi ollut ihan mahdollinen. Ekassa ultrassa lääkäri sanoi että on ihan normaalia/yleistä että hormoniavitteisissa raskauksissa lähtee useampi alulle mutta ei sitten sen pidemmälle. No joka tapauksessa silloin 6+1 näkyi se yksi 3,9 mm sikiö ja syke hyvin ja toisesta sikiöpussista siis vain " läntti" ja nyt eilen se yksi sikiö oli muistaakseni jotain 9 mm ja toista ei näkynyt, kohdun toisessa reunassa oli sillä paikalla " joku verihyytymä tai vastaava" joka kuulemma voi tulla vuotona jossain vaiheessa mutta sitä ei kannata säikähtää. Niin ja ekan ultran jälkeen lääkäri jo sanoi että se toinen voi tulla vuotona ulos mutta ei mulla ole ollut mitään vuotoja. Enkä tiedä onko siksi ollut enemmän paha olo vai liittykö se tähän asiaan mitenkään mutta esikoiseen verrattuna on ollut huonompi olo. Muuten kaikki on mennyt ihan ok. Kuukauden päästä rv 12 taas kontrolliultra.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

ja ainakin toistaiseksi kaikki on mennyt hyvin. Mitään vuotoa ei ole tullut eli en tiedä onko toinen pussi vielä kohdussa vai mitä sille on tapahtunut. NP-ultrassa se näkyi, mutta rakenneultrassa lääkäri ei siitä maininnut mitään. Nyt viikkoja on kasassa 25+4.

Toivottavasti teilläkin kaikki menee hyvin.

Hei!

Minulla samankaltainen tilanne tokassa raskaudessa. Tosin olin viikoilla n. 10, enkä ollut käynyt ultrassa ja yhtäkkiä alkoi verinen vuoto, jota ei kyllä tullut paljon, mutta ihan kirkasta. Sen jölkeen ultrassa todettiin sikiö ihan ok ja siellä näkyi jotain " merkkejä" toisesta alusta.

Sen jälkeen ei tullut mitään kummempaa ja terve poika syntyi.

Tsemppiä raskauteesi!

Samanlaista infoa sain minäkin. Toivottavasti ei tulis vuotoa vaan toinen sikiöpussi vaan katoisi. Ite en oo saanu hormonihoitoa, mutta ilmeisesti nää voi silti olla aika tavallisia. Tsemppiä raskauteesi!

löytyi päivälleen viikkoja vastaavan sikiön lisäksi pieni, ylimääräinen nesteontelo ja mahdollisesti istukkakudosta. Lääkäri arveli, että kyseessä on kaksosraskautena alkanut raskaus ja sanoin tuon toisen tulevan mahdollisesti vuotona ulos tai katoavan itsestään. Varmuuden vuoksi tehtiin kontrolliultra 2½ viikon kuluttua ja silloin tuo nestepussi oli kadonnut kokonaan, toinen sikiö sen sijaan oli oikein vilkas.

Raskaus alkoi ihan luomuna, mutta minulla on ikää 34, ja kaksosraskaudet yleistyvät myös naisen iän kasvaessa. Olen ihan iloinen, että tässä vaiheessa perheeseen tulee lisää lapsia vain yksin kappalein :)

Tinuri ja Itu rv 15+6

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat