Seuraa 

Heippa! Aloitan uuden ketjun tälle päivälle...

Nyt olen minäkin käynyt ultrassa ja alkio ja syke löytyi, ihanaa!! Lääkäri sanoi heti että onneksi olkoon, syke näkyy ja vastasi tasan viikkoja. Sitten sanoi että mitäs täällä on... löytyi myös toinen sikiöpussi, jossa ei ollut asukasta. Eli joko meille OLI tulossa kaksoset tai se on tuulimuna, sitä ei saada koskaan tietää. Viime viikon vuoto voi liittyä tähän. Sanoi, että tod. näk. kaikki menee hyvin, mutta tyhjä pussi voi vuotaa ulos tai hävitä itsekseen. Vähän kurjaa odotella sitä vuotoa ja olla kuitenkin vähän huolissaan siitä meidän elävästä poikasesta. Mutta ihanaa se oli saada varmistus sille, että elämää ON :). Nyt minäkin uskallan ajatella, että meille tulee vauva.

Onnea kaikille ultrassa käyneille!!!! Tää palsta on tosi kiva kun saa lukea myös muiden kuulumisia!

Pääsky ja poikanen rv 6+6

Kommentit (17)

Oli onneksi hiljaista, eihän siellä ollut ristin sielua, tai onnex terkkari oli. Jäi kyllä heti vaivaamaan (laitoin jo hädissäni omalle otsikollekin aiheesta kysymyksen), kun annoin virtsanäytteen, ja terkkari puheli, et hiukan värjääntyis valkuais -kohdasta tikku. Mut merkkas kuitenkin miinuksen, ei ollut niin paljoa. En sit älynnyt heti kysäistä, et mitä jos olis enempi/ens kerralla on enempi? Verenpaine 118/60 (voi siis johtua siitäkin, että silmissä sumenee), Hb 132. Lasketuksi ajaksi antoi 19.2. mutta en nyt lähde omasta laskustani (20.2.) ennen ultraa muuttamaan päivää.

Rv 11+2 olis ultra, eli 3.8. Odottavan aika on pitkä.. Aion vasta ultran jälkeen paljastaa muille " salaisuutemme" , kun olen asiasta itse ekaks 100 varma, että kaikki on ok! Seuraava nla onkin vasta 4.9. rv 16.

Tällaista tälläkertaa! =)

Minni rv 6+3

Ekaa kertaa nyt sitten pääsen tänne helmikuisten pinoon kirjoittelemaan :) Viime viikolla plussasin ja olen varmaan yksi viimeisistä helmikuisista. La on 26.2.2007. Tosin jos syntyy lähellekään samoja viikkoja kuin esikoinen (37+5) niin sitten ollaankin jo helmikuun alkupuolella. Olen tosin asennoitunut siihen, että tällä kertaa saattaa mennä maaliskuullekin.

Alkuraskauden ultraan olen menossa reilun parin viikon päästä. Neuvola on varattuna parin viikon päähän ja ensi viikolla olen menossa ravitsemusterapeutille, koska olen esikoisen allergioiden takia aika tiukalla imetysdietillä.

Meillä siis toista odotellaan. Esikoinen (tyttö) on 1v8kk ja yritystä toisen suhteen on ollut saman verran. Totisemmin ehkä tammikuusta, jolloin kuukautiseni vihdoin alkoivat. Imetän esikoista vielä, tosin pieniä toiveita vieroituksesta alkaa ehkä olemaan. Maito on ainakin raskauden myötä vähentynyt radikaalisti ja neidin kiinteiden syömiset varmaan triplaantuneet.

Tuonne kuumeilupuolellekin kerkesin listautua kuukausi sitten, mutta työkiireiden ja sairastelujen takia en kuitenkaan kerennyt vielä aktivoitua. Ja sitten jo plussasinkin :) Ja vaikka toista on toivottu jo pitkään, niin nyt tuntuu että ajotus on monellakin tapaa paras mahdollinen.

Oireita on aika tavalla, samoja vanhoja tuttuja kuin esikoista odottaessakin.

- kuvottaa (useinmiten yöllä tai päivällä väsyneenä)

- hiottaa koko ajan

- yläselkä jumittaa ja sen seurauksena ranteet kipeytyy

- maha on turvoksissa eikä mahallaan pysty nukkumaan

- astma oireilee (olen ollut ilman lääkeitä esikoisen syntymästä asti)

- väsyttää

aama rv5+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla

oli tuolla käynnillä joku uusi tapa, joka jäi mietityttämään. Onko muilta otettu virtsaa sellaiseen purkkiin, joka laitetaan sitten " lämpiöön" joksikin aikaa (minulla nyt viikonlopun yli)? En enää muista mitä siitä sitten voi selvitä, jotain bakteeria varmaan? Osaisiko joku valaista? Siis ihan hyvä juttu se oli, ei ole pahitteeksi varmistus, että kaikki siltäkin osin ok, mutta mitä siitä selviskään?

Sain muuten nipun luettavaa, mm. " vauvan odotus" -kirjan (vau`kirja), joka on todella kattava opus, toivottavasti sitä jaetaan muuallakin!?

Minni taas

Olipas [b]Pääsky[/b]llä jännät ultrakuulumiset! Onneksi kuitenkin yhdellä matkustajalla kaikki hyvin :)

[b][color=pink](.) [/color][/b]Varasin lopultakin neuvolan. Muuten sinne ei olisi mitään kiirettä, mutta meidän paikkakunnalla np-ultra varataan ekassa neuvolassa ja siihen ei ole enää liikaa aikaa. Tylsää mennä eka käynti muulle kuin omalle neuvolantädille, kun oma on lomalla, mutta np-ultran takia en halua venyttää rv 14 asti ekaa käyntiä. Neuvola on siis kahden viikon päästä, rv 10+5.

Täytyy neuvolakäynnillä bongata, vieläkö kotipaikkakunta tarjoaa hypnoosi-synnytysvalmennusta. Viimeksi kävin ja kyllä niistä rentoutumisharjoituksista oli synnytyksessä apua. Tuonne voisi lähteä mukaan jo heti alkuraskaudessa. Muuhun valmennukseen en sitten aiokaan osallistua. Äitiysjoogasta vähän haaveilen, täytynee selvittää sekin.

Mukavaa päivää kaikille! Itse koitan nauttia vain kotona olosta ja työntää syrjään pikku omantunnonpistoksen sairaslomailun takia.

- Pomelo ja E.S., 8+6

Luinkin tuon toisen kyssäriviestisi ultrakokemuksestasi. Aikamoisia uutisia. Ihanaa kuitenkin, että yksi ihmeellinen elämänalku siellä sykkii.

Itse odottelen ensi viikon tiistain ultraa jännityksellä. Viikkoja pitäisi olla 7+.

Mulla oireita on ollut nuo oudot kivut, oudot siksi että esikoisen kanssa mulla ei ollut mitään vastaavaa, ja ne vähän hirvittää. Sellasta repivää tunnetta alavatsalla ja jonkin verran ihan särkyä. Lisäksi on kuvotusta noin puolestapäivästä eteenpäin iltaan asti, onneksi ei kylläkään mitään kovin pahaa, pystyn syömään eikä okseta. Väsymys alkoi eilen nostaa päätään, sitä ennen olen ollut ihan tavallisen pirteä, mutta muistan kyllä esikoisesta kuinka poikki olin siinä jossain vaiheessa. Hyvä että kotiin jaksoi työpäivän jälkeen.

Mukavaa viikonloppua kaikille helminauhalaisille, toivottavasti kuulumiset on jatkossakin hyviä.

Hiukka jänskättää, tänään on eka nla! En tiedä mikä siinä jännittää, kun eihän siellä muuta kuin papereita täytellään.. blaah. Haluaisin todisteita, että se " salamatkustaja" on onnellisesti mukana. No, ei auta kuin odotella ekaa ultraa vaan (en aio yksityiselle). Jänskättää tietty sekin, että montako tuttua sattuu samaan aikaan samaan paikkaan.. Otan pojan mukaan, jospa menis läpi, että hänellä nla. ;)

Nyt ei kyllä mikään maistu, yhden leivän sain melkein väkisin alas.. Menis jo tää pahoinvointi ohi. Eilen illalla olikin poikkeuksellisen hyvä olo! Toivotaan samaa tältä illalta. Ruokakin maistui illalla, söin kuin hevonen, taisi varautua jo tähän aamuun, kun ruoka ei vaan maistu.

Omaa napaa taas, mutta tykkään muiltakin lueskella kuulumisia, joten laitan niitä itseltänikin. =) Mukavaa päivää kaikille! Tulen varmaan nlan jälkeen taas kertomaan kuulumisia.

Minni (taisin eilen seota viikoissa, mutta nyt siis) rv 6+3

Kuulostaa minusta siltä, että sinelle tehtiin virtsasta bakteeriviljely. Voi olla ihan neuvolan vakiokäytäntö tai sitten vain varmistus sen tikussa vilahtaneen valkuaisen takia. Hyvähän tuo on tsekata jotta saa heti tulehdukseen oikeat lääkkeet, jos sitä on :)

Pääsky77, vastasinkin sulle jo tuolla kyssärissäsi eli mulla oli sama juttu tytöstä rv7. Mutta siis kaikki meni mainiosti ja nää on kuulemma aikas yleisiä. Mun tuttu vyöhyketerapeutti sanoi, että suuri osa raskauksista alkaa kaksoisraskauksina, mene ja tiedä... mutta siis onnea ihanasta sykkeestä!

Mulla olo on ollut mainio eilisen ja tämän päivän, josko se paha olo olis tällä lusittu! Mä en edelleenkään ole päässyt puhelimella neuvolaan läpi, joten koitan uudestaan ens ma vaikka sitten keskuksen kautta... eipä tässä tosin kiirettä vielä.

Oottekos kaikki pitäneet raskauden salassa ja ootte, niin meinaatteko pitää kuinka pitkään? Mä en näköjään siihen pysty ;) tosin lähimmelle kavereille halusinkin kertoa, siis niille, joille haluaisin kertoa, jos jotain ikävää tälle pikkuiselle sattuisi. Eilen tosin tulis kerrottua sellaisillekin, joille ei pitänyt... kun menivät suoraan kysymään, että meinaattekos joskus toista yrittää...Tosin mä sain tukea ja juttuseuraa tosi yllättäviltä tahoilta, silloin kun eka raskaus meni kesken, joten sinänsä ei haittaa, vaikka ihmiset tästä tietääkin ;)

Nyt tarvii mennä ulos tän tytön kanssa, kun se istuu sylissä ja koittaa " kirjoitella" omiaan aina kun onnistuu osumaan näppäimistöön...

Paistetta kaikkien viikonloppuun ja lokoista oloa!

e75 ja " otto-ville" rv 7+2

- eli tissit on jo kasvaneet ja ovat tosi arat!

- huimaa helposti

+

- nälkä koko ajan

- hengästyttää helposti

- väsyttää jonkun verran

- mahaa turvottaa iltaisin

- tänä aamuna ekaa kertaa vähän etova olo..

[/quote]

...mulla siis turvotusta, tuntuu et paino nousee kilon päivässä. Se kyllä vähän ahdistaa, kun oon aina ollu hoikka. Etova olo alkoi rv 5+6 ja on jatkunut siitä asti. Täytyy syödä tunnin välein aamupäivät :( eikä ruoka kumminkaan maistuisi. Väsymystä myös, sohvalle nukahtaa helposti. Rinnat hiukan arat ja kasvaneet, iho huonommassa kunnossa, jano, pissahätä usein, ajoittainen kiukuttelu... eiköhän tässä näitä ollutkin. Odotan etovan olon häipymistä kuin kuuta nousevaa!!

Tervetuloa uudet ja onnea ultrassa käyneille!!

Pääsky ja poikanen (just vaihtui rv 7+0)

Eilen iltasella ei ollut niin minkäänlaisia raskausoireita, joten aloin pelätä, että keskenhän se tietenkin menee. Tänään on taas ollut outoja pistokipuja alamahassa ja rinnatkin edelleen kipeät. On niin kummallista, kun ei ole oikein mitään oireita. Esikoisesta oli niin pahoinvoiva, etten voinut aika ajoin poistua edes kotoa.

Mies ehdotti, että menisimme alkuraskauden ultraan, mutta itseäni jotenkin hirvittää. Jos siellä ei sitten olekaan mitään elämää. En ole aivan varma, milloin sykkeen kuuluisi alkaa näkyä ultralaitteella, mutta tuskin ainakaan vielä näkyis mitään. Mulla on nyt rv 5+2. Ekassa neuvolassa kuitenkin (rv 10+1) kuunnellaan sydänääniä. Ja eihän siitä ole sitten pitkä aika enää np-ultraankaan.

RvaPomelo, kiitos!! Olisitpa kuullut mikä kolaus kävi kun _valtava_ kivi putosi sydämeltäni. =) Enhän mä osannu ollenkaan ajatella ett onhan se vallan eri katella kunnon laitteella tuonne kohdun sisuxiin ku sellasella vanhalla lahjotusvehkeellä mikä meidän neuvolasta löytyy. Se sairaalakäytöstä poistettiin vanhanaikaisena.. Ja meidän iloxi neuvolaan tyrkättiin. Mutta huom. minä en valita, päinvastoin, oon erittäin tyytyväinen ett löytyy edes tuollanen vehje, näkee edes sen " möykyn" . Ja sen sykkeen.. =D Kyllä sillä ihan hyvin selvän saa sitte myöhäsemmillä raskausviikoilla, meille viimex paljastu jopa sukupuoliki ja erittäin selvästi. =) Ja taas kauhian sekavaa sepostusta.. Se mulle nyt suokaa, sydän läpättää vieläkin suunnattomasta helpotuxen tunteesta. Kyllä se vaan niin on ett järki ei viihdy raskaana olevan päässä, ei ainakaan tässä mun päässäni. =D

Ja raskausoireista puheen ollen.. Yx on tuo järjettömyys =) Vaik se kyl taitaa olla mua itteeni, ei millään lailla riippuvainen masukista =D Enää ei o oikein mitn, pientä kuvotusta ja jokailtanen oxennus hammaspesun yhteydessä (yrppäreflexi o tavallista herkempi raskaana ollessa, tylsää), nännit on normia aremmat mutt oikeestaan muuta ei o. Väsymystä on ehkä tavallista enemmän mutt sekään ei o paha. Aikas helpolla tässä on oireitten puolesta päästy. Ihan hyvä vaan, riittää ku oli kipuja ja vuotoja, siinä pohtimista tarpeex.

Ja nyt häivyn höpisemästä itsestäni. Kauhee miten sitä on niin oma-( . )-keskeinen.. Sorry.. Paitsi ett taitaa kuulua " taudinkuvaan" .. Hyviä öitä Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!

Maaret(ti) & örppänä (rv9+0?)

RvaPomelolle vielä suuren suuri *halaus* =D

Ultrassa käyty täälläkin. Pieni " tihentymä" (lääkärin sanoilla) näkyi ja löytyihän se sykekin. Jippii! Nyt mieskin uskoo, oli tohkeissaan kuin mikä. Tänään oli ensimmäinen neuvola, ja tutut jutut teki tuttu ihana neuvolantäti. Kaikki hyvin, tosin imetyksen lopettamisen puolesta puhui lämpimästi noiden supistelujen takia. Meilläkin siis imetetään vielä, tyttönen on 1v9kk. Suunnittelen jälleen kerran lopettamista, mutta milloin jaksaisin kun likka on niin kovassa tahtomisiässä että äitin voimat menee jo tähän perussysteemiin. Lisäksi hirveä juttu: tyttö tippui tiistaina sängyltä ja solisluu meni poikki. Ensimmäisen päivän vaikutti kivuliaalta, sitten oppi ilm. välttämään käden käyttöä niin että menee entiseen tahtiin. Minulla oli kauheat syyllisyydentunteet tapahtuneesta, olin ihan vieressä mutta en aamutokkuraltani suunnilleen edes huomannut tapahtunutta ennen kuin tyttö oli lattialla itkemässä :' ( Huono äiti!

Oireet nuo ihanat:

-Ällötys ja kuvotus. Pahimmillaan kovaäänistä yökkäilyä kun olen haistanut/nähnyt jotakin epämiellyttävää (ruokaa). B-vitamiini auttaa vähän

-Jatkuva nälkä, roskaruoan kaipuu (ja käyttö!)

-mahan arkuus, supistelut ajoittain kivuliaatkin (normaaleja th:n

mielestä). Farkut on jo laitettu kauas kaapin perälle.

- hormoonihirviömäinen kamala käytös + itkeskely

- painon nousu

Onko muilla tuota painon nousua? Viime raskaudessa paino nousi hirveisiin lukemiin, nyt haluaisin vähän hilllitä. Ei hyvältä näytä...

miettii

Möhkö + Kerttuliini + Suuri Salaisuus 7+2 (uusi la 14.2.!)

Pääsky77, oli varmaan hassu ultrakokemus.. Mutta pääasia että toisella kaverilla kaikki ok. =)

Lueskelin RvaPomelon ultrakuulumisia ja aloin pohtia ett onkohan meidän pienessä joku vika kun en mä vaan mitn käsiä ja jalkoja nähny, muuta kun epämääränen möykky leiju omassa yksiössään. Ja mulla kun viikkoja pitäs olla " jo" tasan 9.. Tosin lääkärihän sano ett n. kolme päivää " jäljessä aikataulua" mennään, tai siis ultramasiinahan sen laski vaavin pituuden perusteella. Mutt voiko muutama päivä vaikuttaa niin paljon....? Että hyvästi hyvä olo, tästä saankin uuden stressin aiheen.. :(

Kovasti oottelen ett tulis kutsu sinne np-ultraan, näkis ett miten tuolla ollaan kasvettu ja kehitytty. Heinäkuun aikanahan se varmaan on, ainakin ne tutkimusrv:t osuu just ko. kuulle. Kyllä odottavan aika on piiitkä. Ja varsinkin kun pitää väkisin kexiä huolenaiheita.. Tyhmästä päästä kärsii koko keho!

No, täytyy vaan yrittää olla ajattelematta (hah, sehän on niin helppoa) ja ottaa rennosti (toinen hah). Nyt lähden välipalan syöntiin, nälkä kurnii masussa, en o tänää viä mitn syönykkää. Päivänjatkeita Helminauhalaisille ja hyviä vointeja!

Maaret(ti) & örppänä (menkkojen mukaan rv9+0)

Pääsen vihdoin ja viimein mukaan ketjuun - olen kyllä käynyt lukemassa viestejänne, mutta kirjoittaa en ole ehtinyt. heti haluaisin aloittaa utelulla oireistanne! Mitä " vaivoja" teillä muilla on?

Mulla on tänään 6+0, ja tässä listaa oireistani tähän mennessä:

- nälkä koko ajan

- hengästyttää helposti

- väsyttää jonkun verran

- mahaa turvottaa iltaisin

- tänä aamuna ekaa kertaa vähän etova olo..

Huoli poijes! Erittäin Salaista syynättiin modernin aparaatin välityksellä. Pituutta on tässä vaiheessa vasta 2 cm, joten hyvä täytyy härvelin olla, että mitään möykkyä kummempaa näkyy. Voisin kuvitella, että tk:sta vanhana poistetun ultran välityksellä ei sitä möykkyä kummempaa nähdä edes loppumetreillä :D Se syke on pääasia ja pituus kertoo paljon myös, mm. ne oikeat viikot :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat