Seuraa 

Kommentit (20)

Oli kiva lukea muiden vauvojen touhuiluista. Aika samalta kuulostaa kuin nämä meidänkin neidin touhut. Vauhtia riittää täälläkin ja kiinnostuneena tutkitaan maailmaa! Kääntyminen sujuu kepeästi ja ryömimäänkin olisi kiva päästä (minä taas toivon, ettei ihan vielä...), kuolaa valuu ja nauruakin on alkanut tulla.

Äitini oli täällä viikolla ja aika on kulunut ihan hujauksessa. En ole ehtinyt edes kuulumisia kirjoittelemaan. Nyt viikonloppua vietämme Emman kanssa kahdestaan, kun mies on menossa.

Emman neuvolakin oli keskiviikkona. Kovasti on taas kasvanut, on nyt 65,5 cm ja 7,1 kg. Oli taas uusi täti neuvolassa (jo neljäs eri täti...) ja eri lääkärikin. Tällä kertaa Emma tosin oli oikein hyvällä päällä koko neuvolakäynnin ajan ja pissasi taas vaa' alle niinkuin aina aikaisemminkin...

Mirjami, toivotaan parasta. Kerropa heti, kun olet testannut! Minäkin alan jo pikkuhiljaa haaveilla toisesta lapsesta, vaikka emme kyllä ole ajatelleet ihan heti toista yrittää. Kenties mieli vielä muuttuu (vastasyntyneen vauvantuoksu olisi taas ihanaa!) ja itse olen aina haaveillut kolmesta lapsesta. Mies taas oli alunperin yhden lapsen kannalla, mutta alkaa jo sulaa toisellekin. Kenties sitten olisi parasta tehdä kompromissi kahteen, jos lisää lapsia on tullakseen.

Ja vielä minkille paljon onnea kihlauksesta!

Edelleen hehkutan sitä, miten ihanaa on, kun on lämmin! Miehellä alkaa kuukauden kesäloma 2 viikon päästä, joten kovasti toivon, että silloinkin ois vielä lämmintä.

Eilinen terassi-reissu meni oikein hyvin. Siis mulla. Miehellä ja lapsilla ei niinkään. Esikoinen oli iltapalalla pissannut kunnon lätäkön tuoliin. Helmi ei meinannut millään huolia pulloa, vaan oli ensin kamalasti raivonnut. No, oli sitten juonut pullon tyhjäksi ja sen jälkeen sängyssä raivonnut jonkun tunnin. Lisää maitoa ei enää kelpuuttanut. Tulin kotiin jotain klo 23.20 ja mies oli just saanut vaippapyykit kuivumaan. Hänellä ei siis ollut kovinkaan luxus-ilta...

Tänään oltiin siellä Suomenlinnassa. Helmi nukku yhteensä pari tuntia ja sen jälkeen tykkäsi köllötellä viltillä. Ja ruohoa oli ihana hipelöidä. Melkein sai suuhunsa sitä. Se oiskin sitten ollut Helmin eka " kiinteä ruoka" . Tullessa Helmi ärisi kovasti koko lauttamatkan ja sai ympärillä olevat ihmiset hymyilemään. Vastapäätä istunut setä kutitteli Helmiä jalkapohjista ja tyttö oli yhtä hymyä =D

Unohdin eilen kirjoittaa siitä vauvakuumeesta. Mullahan on aina ollut krooninen vauvakuume ja olen haaveillut useasta lapsesta. Vähintään kolme on pakko saada, mielellään neljä. Nyt kun toi Helminkin synnytys oli niin kamala (samoin kuin esikoisen), niin en kyllä ihan oikeasti tiedä, miten voisin kolmannen kerran synnyttää. Olen myös ihan 100 % varma, että jos joskus olisin vielä raskaana, mulla olisi ihan varmasti kaamea raskauspahoinvointi koko raskausajan (mulla on oksennuskammo). Ja kun Helmi on ollut niin helppo tapaus, olen varma, että kolmas lapsi huutaisi koliikkia monta kuukautta. Varaudun aina pahimpaan... Mies ei halua enää lisää lapsia ja on tosiaan sitä mieltä, ettei halua niitä edes 10 vuoden päästä lisää. Kaikesta huolimatta mulla on sellainen fiilis, ettei meidän perhe ole vielä tässä, vaan yksi tai kaksi lasta puuttuu. Mutta se on aika varma juttu, että ainakaan seuraavaan 5 vuoteen ei meille vauvaa ole tulossa. Kun meillä oli vain yksi lapsi, olin aivan super-onnellinen hänestä ja säälin ihmisiä, joilla ei ole ollenkaan lapsia. Nyt kun meillä on kaksi lasta, niin ihan oikeasti tuntuu siltä, että onni tuplaantui! Siksi mietin, että oisko kolmannen lapsen kanssa sama juttu. Olisinko sitten tripla-onnellinen lapsista? Haaveissa on siis vielä lisää vauvoja, mutta ei tosiaan vähään aikaan. Kovasti tsemppiä kaikille, jotka nyt jo yrittävät uutta vauvaa. Toivottavasti pian tärppää!!!

Nyt tuli kutsu syömään. Jälkkäriksi on jäätelöä ja mansikoita (torilta sulkemisaikaan yksi litra maksoi yhden euron...).

T:Fassiloora ja Helmi (4,5 kk)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Ihana ilma taas... Mä olen illalla lähdössä parin kaverin (joilla ei ole lapsia) kanssa syömään ja terassille, jee! Eilen iltapäivällä kävin kaupungilla asioilla ja siellä oli ihan älyttömästi porukkaa. Toivottavasti on tänään illallakin. Mä tykkään siitä, kun ympärillä on paljon ihmisiä. Yritin äsken pumpata maitoa illaksi, mutta ei oikein irronnut. Täytyy kokeilla kohta uudestaan, kun Helmi herää ja syötän hänet. Jos sais pumpattua samalla. Pakkasessa on 150 ml maitoa, mutta mulla ei ole mitään hajua, paljonko Helmi syö kerralla, jos antaa pullosta. Niinä parina kertana kun ollaan kokeiltu, on tyttö syönyt ehkä vain jotain 50 ml. Olen suunnitellut, että lähden Helmin vikojen päiväunien jälkeen ja sitä ennen imetän ja mies antaa sitten unimaidot pullosta. En aio kyllä kovin myöhään olla, koska huomenna mennään Suomenlinnaan koko päiväksi.

Helmi on tykännyt peilistä jo ehkä 3 kk ajan. Se on ollut pitkään suurinta huvia. Harmi, että kaikki meidän peilit on niin korkealla, ettei Helmi voi katsella siinä itsekseen vaan ainoastaan sylissä. Nyt alkaa Helmikin jo tarttua leluihin ja muihin tavaroihin aika hyvin. Ja kaikki menee tietenkin syliin, varsinkin omat kädet. Kiva juttu, kun Helmi yrittää välillä syödä peukkuaan, kun syö tissiä... Varpaista Helmillä ei ole vielä hajuakaan. Joskus jos Helmi oikein innostuu jostain kivasta (esim. kutituksesta), saattaa tytöltä irrotta ihana nauru. Yleensä tyytyy kyllä vain hymyilemään. Aina välillä saa kovan puheripulin, mutta saattaa olla myös puoli päivää ihan hiljaa. Kiljumista harjoitellaan välillä. Muriseminen ei ole enää niin IN, kun oli aikaisemmin.

Jotain muutakin asiaa oli, mutta en enää muista mitä. Nyt lähden syöttämään tyttöä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

T:Fassiloora ja Helmi (4,5 kk)

Täytyy nyt ottaa kaikki ilo irti tästä vikasta päivästä, kun pääsen vasta viikon päästä koneelle seuraavan kerran... Sen sampuran liittymänvaihdon takia!

Mutta siis... Eetu on löytänyt takaisin ne yöunensa! JEE! Enää ei herää yöllä kuin kerran tai korkeintaan kaksi syömään, ja sen jälkeen nukahtaa uudestaan. Meillä siis yleensä kyllä nukahdetaan vasta klo 22 jälkeen ja aamulla noustaan klo 7.30, harvoin tuon jälkeen. Ja aamutirsoille on päästävä viimeistään klo 9.30 ja herättyään onkin sitten maisteltu kiinteitä (eilen ekaa kertaa peruna-porkkana-sosetta, ja ai että oli hyvää, parempaa kuin pelkkä pottu, mitä siis syötiin perjantaista lähtien!), ja n klo 12.30-13 mennään takaisin unille, ja nukutaan n 15-16 saakka, jonka jälkeen syödään ja seurustellaan ja syödään, kunnes nukutaan taas n puoli tuntia, ja loppuilta onnistuu ihan ok, ehkäpä Eetu ottaa vielä pienet tirsat, riippuu mitä ollaan tehty ja minkälainen on herran vireystila.

Meillä olis ensi viikolla mun puolen sukupippalot! Jee, pääsee taas juoruamaan kunnolla serkkujen kanssa! Ja parantamaan maailmaa! Ja sitten tänään alkaakin miehen viiden viikon pituinen loma! Mitenhän sitä tulee taas toimeen, kun on toinen jaloissa pyörimässä ja sekoittamassa meidän (mun ja Eetun ja koiruuksien) päivärytmiä!!! Saati sitten kun lähtee takas töihin... No, sitten ei enää kauaa meekään kun toi meijän Etsku täyttää jo puoli vuotta, nyyh!!! Ja meikäläisellä on jo kova vauvakuume, olen yllättänyt muutaman kerran itseni noilta plussanneet lapsettomat/vauvakuumepuolelta ja sitten vielä käynyt fiilistelemässä odotuspuolella tarkemmin lukemassa niitä jotka ovat vieneet " meidän" pinon!!!

Kuulostipa tutulle nuo kuvaukset vauvoistanne (viljaa, sasuliini ja kaalilaatikko, ja olikohan vielä joku?). Meillä kanssa kikatellaan jos vaan päästään tarpeeksi lähelle peiliä. Eilen oli kanssa hauskaa kun oltiin tuossa puistossa, naureskella naapurin lapsille, ikähaitari kun on 4,5kk-10v, ja poikavoittoinen on meidän " piha" . Kolme tyttöä mahtuu kahdeksan pojan sekaan, mutta oppiipahan tytöt pitämään puoliansa!

Meillä mennään jo tosi haipakkaan mahalleen ja jaksetaan olla tosi pitkään. Ja ai että kun sais vielä koirista kiinni... No, Tessa, nuorempi koiramme, on " jäänyt" jo pari kertaa kiinni Eetun nyrkkiin. Ja " palkinnoksi" Eetu on saanut naamapesun (ja nyt tietenkin kaikki kellä ei ole eläimiä, ajattelee että hyi kamalaa, mutta ajatelkoot!) ja nauraa kikattaa ihan mahottomasti! Eetu osaa jo laittaa silmät kiinni ja naaman muutenkin " virneeseen" kun näkee että Tessa tulee...

Jaaha, täytyy vissiin lopetella ja jättää vähän muillekin tilaa... Heh! Kuinkahan paljon mulla on sitten viikon päästä asiaa, kun palailen " linjoille" !!!???

Minkille oikein paljon onnea kihlautumisen johdosta!

Napero ja Eetu 4,5kk

Mirjamille pahoittelut negasta=( Kannattaa kuitenkin tehdä vielä uusi testi, jos raskausoireet jatkuvat. Viime kesänä " tiesin" olevani jo raskaana ennen testien tekoa, mutta testit näyttivät muuta: menkat oli useita päiviä jo myöhässä ja oireet selvät, mutta ensimmäinen testi oli puhdas nega ja toinen ns.roskishaamu. Viikon päästä tehty kolmas testi(erimerkkinen) näytti odotetun plussan. Näinkin voi siis käydä.

Ja minkille onnittelut! Ihan käy kateeksi=) Me ollaan tuon miehen kanssa oltu kihloissa jo seitsemän vuotta, mutta ei olla saatu häitä aikaiseksi. Molempien raskauksien aikana ollaan puhuttu, että jos mentäisiin naimisiin ristiäisten yhteydessä, mutta aikeeksi on jäänyt. Jos sitten kolmannen lapsen ristiäisissä...

nonnu taas=)

On ollut niin kiireistä, kun tuo mies on lomalla, etten ole edes ehtinyt kirjoittelemaan. Joka päivä käyn kyllä lukemassa kuulumiset, totta kai=)

Ihania ilmoja ollut. Veeti on ollut aivan innoissaan, kun ollaan oltu ulkona melkein aamusta iltaan. Huomenna olemme lähdössä heti aamusta ajelemaan Helsinkiin. Korkeasaaressa käymme ainakin ja Ikeassa. Suomenlinnaankin tekisi mieli, mutta ei yhdessä päivässä ehdi joka paikkaan. Pitää ehkä tehdä vielä toinenkin reissu hesaan. Risteilykin houkuttelisi...

Meilläkin Jonttulin suurinta huvia on katsella itseään peilistä. Joona kiljuu, huitoo ja nauraa-hekottaa omalle peilikuvalleen. Varpaitaan poika ei vielä ole " löytänyt" eikä osaa näyttää käsillään, että haluaa syliin. Äänestä sen kyllä kuulee oikein hyvin=) Tuo poika kasvaa aivan hirvittävällä vauhdilla, olen varma että kymmenen kilon raja on jo rikki...Torstaina on rokotetutkimuskäynti, joten sieltä saa taas tuoreet mitat.

Nyt täytynee mennä antamaan Joonalle tainnuttava annos maitoa, jotta saa pojan yöunille.

nonnu78 ja pojat

Eilen kerettiin ekaa kertaa tänä kesänä lämmittään rantamökin sauna ja uskaltauduin ihan Tarjanteeseen pulikoimaan, jospa seuraavaksi päästäis sinne vielä aikaisemmin että Miro kerkeäis myös kastelemaan varpaitaan, nyt se rupes siellä heti turvakaukaloon yöunille, josta kotona siirsin sen vaan sänkyyn.

Siitäpä tulikin mieleen että meidän seuraava lapsi varmaan valvoo ja itkee yöt, kun Miro nukkuu ne uskomattoman hyvin. Oon aina miettinyt, että miten noin pieni voi tajuta, että nyt on yö ja nukkua silloin älyttömän hyvin ja sikeästi (ei herää vaikka vieressä puhuttaisiin), kun taas päivällä uni on tosi herkässä ja nukkuu vaan pikkupätkissä.

Onko joku jo siirtynyt turvakaukalosta turvaistuimeen? Pitäis kohta kiireellä alkaa katseleen istuinta, kun poju kasvaa tosta kaukalosta kohta yli. On siinä kyllä kiloraja kymmeneen kiloon, mutta kohta se täyttyy ja pää menee kohta reunan yli eikä jalat mahdu kohta oleen.

Eikö meillä ole enää pikkuvauvaa, sniif.

t:taas me

mä just vetäsin aamujumpat ja nyt tärisee jalat ja kädet kilpaa.

Meillä oli ke se rokotus ja siitä lähtien ollaankin sitten kitisty ja nukuttu ja syöty miten sattuu..mut kyllä tästä aletaan olla jo voiton puolella.

Ihan nyt pikaseen kirjotan ku jääkaappi ammottaa tyhjyyttä ja nälkä alkaa olla...

Minkille onnea!!!!!!

Meilläkin ollaan edistytty:ukko irtisanoi oman kämppänsä ja muuttaa meille...eli hyvin pyyhkii... ja ovulaatiokin oli ja nyt pidetään sormet ristissä;)))).Me ihan oikeesti nyt yritetään kolmatta lasta, mies sanoi koko ajan et onneks on vapaata ni voidaan sekstata koko ovulaation ajan, mua vaan väsytti kovaa illlalla etten enää jaksanut. Mut kyl mulla on jo tissit kipeenä ollut viikon ajan...Ollaankohan me ihan terveitä.

Mirjami-80(menikö oikein) joko olet testannut????? testaa jo!!!!!

Mä kävin eilen mun pikkusiskolla ja hänellä on nyt rv 21,ei mitään mahaa..miten ihmeessä,toisella kaverilla oli ihan megamaha ja viikkoja 26...minäkin haluan.

Mutta nyt pitää pestä tuo kakkakone ja sitten raahata rattaat alas ja lähtee lampsimaan Myyrmäkeen.

Ajatelkaa huomenna on jo heinäkuu..synttärit lähenee kovaa vauhtia, hui kamala.

Nyt menen enkä roiku enää täällä,Kuumetta ja Dunsku

Vaikka kohtahan tuo jo on sunnuntain puolella...

Ollaan koko viikonloppu Onnin kaa kahdelleen, kun mies lähti moottoripyörällä reissuun... Tämä päivä onkin mennyt nopsaan, kun Onni nukkui heti aamupäivällä 2h päikkärit (ihme ja kumma)!!! Ja iltapäivä loiruttiin mummon luona kylässä ja kun päästiin kotiin niin meille tuli vieraita, lähtivät vasta klo 21. Mitenkähän sitä sais huomisenkin päivän kulumaan yhtä " kivuttomasti" ...

Maanantaina ajattelin lähteä yökylään ystäväni luo Ouluun ja jättää miehet keskenään kotiin! Mies kyllä toivoo, että tulisin yöksi kotiin mutta luultavasti olen niin " raaka" , että annan miesten pärjätä keskenään. Olis niin ihanaa saada shoppailla kaikessa rauhassa ja käydä syömässä ravintolassa pitkän kaavan mukaan ja ehkä ottaa illalla pari siideriä... Hassua muuten, että ennen raskautta olin ehdottomasti oluen juoja mutta nykyään maistuu siideri!

Ajattelin ostaa nyt lopultakin sen matkasängyn ja ainakin katsoa Gracon matkarattaita. Semmoisia ajattelin mihin passais sitten tuo turvaistuin niin jos nuori herra niissä sitten suostuis paremmin matkaamaan... Ja päästäis enemmän liikkumaan täältä kotoa... Kantoliinassa on niin tuhottoman kuuma kantaa ja ulkoilla! Mutta saa nähdä minkälainen pihiys mulle siellä kaupassa iskee...

Meillä Onni on ihastellut itseään peilistä niin kauan kun muistan! Aina se on yhtä hauskaa! =) Ja varpaat on löytyneet, suuhun asti ne ei tosin ole vielä taipuneet... Ryömimäänkin näyttäis tekevän mieli mutta tekniikka on vielä hakusessa.

Ja öisin lopulta kun opittiin nukkumaan mahallaan niin nykyään sitä pitää ährätä itsensä eteenpäin ja pinnasängyn nurkkaan huonoon asentoon ja sitä pitää sitten kitistä aina aamuöisin. Eipä siitä tule mitään ja äiti joutuu/saa nostaa viekkuun jatkamaan unia... Mutta siinäkään ei auta yhtään liikahtaa tai vaihtaa omaa asentoa, kun heti alkaa kamala ähinä ja kitinä! =)

Tänään yritettiin olla ulkona varjossa viltin päällä mutta eihän sitä siitäkään mitään tullut. Saakelin itikat ja paarmat meinas syödä meidät hengiltä! Pitäis kehitellä joku hyönteisverkkomaja poijalle ja äiteelle... =) Olishan niitä ns. kesäpesiä vauvoille myynnissä... Liekkö kellään semmoista?

Melko moni helmi jo kuumeilee toista vauvelia... Niin täälläkin! Eipä tässä olla mitään ehkäisyjä käytetty mutta en omalta kohdaltani jaksa uskoa, että se vauva sais alkunsa mitenkään helposti... Mutta onhan siellä sairaalan pakkasessa ne kahdeksan sisarusta " tyrkyllä" joita voi koittaa herätellä henkiin (Onni siis sai alkunsa hoidoilla)... Ajattelin, että jos syksyllä soittelis ja kyselis lääkäriaikoja, kun ei tiedä miten pitkät jonot sinne on...

Jep ja nyt jos olisin viisas niin painuisin nukkumaan! Mutta empä taida taaskaan malttaa...

-kumppari & Onni reilut 4kk:tta-

Minkille onnittelut kihlauksesta!

Viljaa: Punanen Osku on! Voi että, se black & tan on ihanan värinen, sellanen mekin joskus halutaan. Onko takkuturkki? Meil on, oikein sellanen untuva, joka huovittuu... (masun alta, ja " kainalot" )

Saksilla siistin, ollaan kans harkittu konetta, mut ei olla ostettu, kun ei tiiä mitä ukkeli siitä sanoo. Meillä kun on kivesvikanen " kotikoiruus" , niin ei niin tarkkaan tartte trimmailla (oikee oppisesti siis), en kyl kovin siistiä saa saksillakaan!

Onnistuuko teillä trimmaus ihan käden käänteessä? Meillä on sellastakin tappelua, että. Hermostua ei sais, tai siis korottaaääntä, sit on viä vaikeempaa! Ja viuhahtaa hukkaan, kun näkeekin sakset... huh huh.

Huomasin tossa että meidän lapsosethan on syntyneet ihan peräkkäisinä päivinä! :)

Meillä on kans naurettu jo kuukauden päivät peilikuvalle, kiva juttu!

Meillä oli mun kummilikka siskonsa kanssa (11 & 13 v) muutaman päivän, voi että Wilma tykkäs ja Osku myös. Saivat jatkuvaa huomioo!

Ja mulla ihana apu, voi että oli mukavaa! Iskä kun tosiaan rakentaa, niin oon aikas yksin. Likat autto ruuanlaitossa, hoiti Wilmaa ja veivät Oskua niin lenkille, et nyt tänään sitä ei oo juur näkyny, taitaa olla raukka yliväsyny...

Wilma nauro niin hirveesti likoille ja näytti kaikki temput! Kyllä lapsi lapsen tunnistaa. Äiti ja iskä ei oo koskaan saanu niin hirveesti hörönauruja, tuntu, et se naureskeli koko pvän. Tytötkin oli ihmeissään, et: " kuinka tää voi olla näin kiltti!" ja et " miks se aina nauraa, kun me katotaan siihen päin?"

Käytiin sit eilen neuvolan vaa´alla punnittemassa, ja Wilmalla oli paino pudonnu viikossa 200g, vatsataudin takia. Nyt syö kyllä ihan hirveitä määriä ja tuntuu, että tissimaito ei piisaa. Oonkin sit antanut tuttelia ja nannia lisäks ja vetäsee aikas hätäseen pullollisen. Aateltiin ruveta antaan maissi tai peruna velliä, kun saadaan kakka normaaliksi. Näkee sit tuleeko vaivoja!

Meillä selvästi vaikuttaa nää helteet päiväuniin. Vaikka etupihalla on tosi hyvä varjonen paikka kölliä. Ja neidillä hyvin vähä päällä.

Ei nuku kun tunnin maks, kun norm nukkuu 3h. Yöt menee ihan hyvin, menee 22-23 nukkuun ja heräilee kerran pari syömään. Nyt parina pvänä on jo ysiltä heränny, mut norm nukutaan kymppiin. oon todella tyytyväinen. Kyllä tässä olikin välillä noita öitä, kun syötiin parin tunnin välein.

Onko kellään sitä bumboo, onko hyvä?

Meillä ei oikein sitterissä viihdytä, kammetaan vaan ylöspäin ja tavarat pitäis vaihtua koko ajan ja kaikkee pitäisi nähdä! Aattelin, et josko se ois sit parempi. Mut on turhan kallis ostaa ja todeta, sit et ei neiti viihykkään siinä... Harkinnassa vasta!

Aurinkoa kaikille!

Terkuin maruzella

Entiseen ei ole enää paluuta, sillä meidän pienestä kuopusvauvastakin on tullut liikkuja. On se jo parina päivänä mennyt massulleen kun oon puhallellut pientä myötätuulta, siis pikkusen tökännyt pyllystä, lähinnä tsemppiä, mutta nyt se meni ihan itse ja kahdesti aamulla isin kanssa keittiössä. Kuvittelin, että tätä saa vielä odottaa ja hartaasti kun jässikkä on muuten niin rauhallinen, mutta niinhän tuo oli vissiin salaa harjotellu. :) Jalkoja vetää mahan alle massullaan, kohta varmaan sitten ryömitään. En ois kyllä uskonu että näin aikasin lähtee. Nuohan on silleen ihan erilaisia nuo pojat kun Veikkoa nosti vauvana niin aina sen raajat sätki ihan kamalasti, Aaroa kun nostaa, niin raajat roikkuu vaan ihan rentoina. Se tuntu meistä aluksi ihan hassulta ettei se sätki, melkein jopa niin, että mietittiin että onkohan kaikki kunnossa. Jotkut äidithän on kuulemma hirveen huolissaan jos niiden vauvat ei itke, että niissä on joku vika ja vievät lääkäriin. Meillä ei kyllä semmosia huolia oo ollu.

Niin, Mirjami, muistelen, että mullakin on näyttänyt joskus negaa vaikka oon ollu ihan varma että oon raskaana ja sitten myöhemmin on näyttänyt plussaa. Ne raskaustestithän näyttää sen hormonin, jota istukka tuottaa eikä istukka kehity ihan ensimmäiseksi - olen ymmärtänyt - jos joku tietää paremmin, korjatkaa. Älä nyt vielä sure, vaan tee uus testi vaikka viikon päästä. Pidetään peukkuja. Niinhän se on, että lapsia ei tehdä vaan ne saadaan.

Sasuliini: meillä ei ainakaan Aaro vielä pyydä syliin, muuta kuin anovalla katseella :) Aarohan on loppukuusta syntynyt, ehkä tämäkin taito tässä kuukauden aikana kehittyy...

Kumppari: sillon ku ootin Veikkoa, en pystyny juomaan olutta, vaan otin sitten saunasiiderin, jos joskus otin. Muuten olut on mun lempijuomia, ja muullon se on aina maistunu. Siideristä en oo koskaan muullon tykänny yhtään. Kyllä se raskaus teettää monia outoja juttuja...

Maruzella: Meillä oli se edellinen cockeri punanen, taisin sanoakin, Rita- niminen narttu. Me kasvettiin yhdessä kun se oli mua puoli vuotta vanhempi :) Tällä nykyisellä black ' n tanillä on kans semmonen tosi takkuuntuva turkki, oon vetäny sillä koneella kainalot ja korvantauksen ihan puliksi kun ei ne näy minnekään, muutenhan sinne tulee parissa päivässä ihan mielettömät pesät. Meilläkin on ihan kotikoira, vaikka ois kuulemma ollu hyvät edellytykset näyttelyihin. Kyllähän se trimmaus on tosi paljo helpompaa sillä koneella, lähinnä tassuista saa paljon helpommin kun meillä ainaki näyttää kutittavan kovasti se tassukarvojen leikkaaminen, ja on se maksanu ittensä takasi monet kerrat. Jostain parturialan tukkuliikkeestä tuo isäntä kävi sen ostamass.a Kyllä se meilläkin aikamoista painia on se trimmaaminen, mutta koira on onneksi niin kiltti ettei lähde karkuun. Tietää että saa herkkuja jälkeepäin :) Ylipainoinenhan tuo on ollu aina vaikka kuinka lenkitetään ja muuten syö terveellisesti. On se vaan aika loistava rotu lapsiperheessä, vai mitä? Meidänkin neiti oli jo 7 kun tuli eka lapsi ja hienosti on sopeutunu! Otetaan varmaan uus sitten kun pojat on vähän vanhempia. Nyt tuntuu että ne syöpäkasvaimet on niin levinny ja kasvanu yhtäkkiä että voi olla että tulee nopee loppu tälle tytsälle. Kattellaan. Viimeksi kun käytettiin keväällä lääkärissä niin lääkäri sanoi että vielä ei vois mitään tehdäkään kun on niin vasta ollu kiima. Kyllähän sitä kova ikävä tulee tuota koiraa, mutta toisaalta sen kyllä tiesi kun sitä hankki että koirat ei elä niin kauan ku me ihmiset ja aina sitä on osannu odottaa että se lähtö tulee joku päivä. Silti, voi olla että koville ottaa se lähtö sitten. Kerranhan tuo tytteli putosi avantoon talvella ja meinasin sillonki olla jo ihan hysteerinen ja toisen kerran oli tullu haava suoleen (ihmiset ei tosiaankaan ajattele kun viskovat niitä pääsiäismunien päällystinapapereita pieneksi rutattuina palloina maahan!, semmonen sieltä sitten nimittäin tuli) ja vuosi ihan kamalasti verta ja sillonki tuntu että ihan shokkiin melkein joutuu kun oli niin kova huoli.

Jees, taidan lähtä isukin kanssa terassille auringonpalvontaan ku jässikät on tutimassa. Jospa tuota pääsis iltapäivällä ekan kerran uimaan!

Mukavat sunnuntait!

Hesan reissu takana. Ihan mukavaa oli, vaikkei ihan nappiin mennytkään. Ensin olimme menossa käymään Puistolassa yhdellä tuttavalla, ajoimme kehää väärään suuntaan ja jouduimme sitten palaamaan tietysti takaisinpäin. Ja päivän päätteeksi piti päästä sinne Ikeaan, toisin kävi. Olimme siinä parkkiksella klo. 18:05 ja sehän oli mennyt kuudelta kiinni, voi p...Oletimme ilman muuta sen olevan auki yhdeksään. No onneksi Korkeasaaressa oli mukavaa. Veeti hauskuutti ihmisiä mm. toteamalla, kun pääsimme sinne perille, että eihän tämä saari ole korkea vaan pieni. Seuraavaksi hän kailotti kuuluvalla äänellä leopardien olevan likaisia, kun niillä on pilkkuja. Ja kotiintulomatkalla kehaisi, että oli kivoja kirahveja ja jääkarhuja, jostain syystä ne jäivät meiltä muilta näkemättä=) Paviaaneilla meno oli yltynyt niin hurjaksi, että epäilimme sielläkin olevan vauvakuumetta ilmassa...

Pojat olivat tyytyväisiä koko päivän, autossakaan kumpikaan ei valitellut kumpaankaan suuntaan(Tampere-Helsinki) edes kuumuutta, vaikka autossa ei ole ilmastoinnista tietoakaan.

Meillä Joona ei edes yritä vielä ryömiä, kääntyileekin harvakseltaan. Veetikin oli seitsemän kuukautta ennen kuin oppi ryömimään. Ovat laiskanpuoleisia vauvoja nämä meidän pojut. Siitä lähtien, kun Veeti oppi kävelemään ja kiipeilemään onkin sitten vauhtia piisannut. Yhtenä päivänä poika ilmoitti, että pikkuveljelle pitää ostaa jo oma (plasto)mopo, hän kyllä opettaa ajamaan=)

Palailen taas...

nonnu78 & pojat

Mulla näyttää olevan sellainen aikataulu näin aamuisin että olen päässyt aloittamaan monta keskustelua. Typsy on nyt parina aamuna herännyt jo seitsemän aikoihin, tosin nukahtaa vielä siitä mun viereen ja nukkuu noin tunnin.

Mä pidän kyynärpäitä myöten kädet ristissä, että meillä hyvät yöunet pysyisivät... Toissa- ja eilenillalla ei Puklu meinannut millään nukahtaa yöunille ja menikin normaalia myöhemmin sänkyyn. Eilen huusi oikein kunnolla ja rauhoittui vasta kun kävin tuuppimassa unirättiä poskea vasten (tuttia kun ei syö). Silppu nukkuu nykyään neljät päikkärit, noin tunti-puolitoista kerrallaan. Sellaiset pitkät kolmen tunnin päiväunet ovat historiaa.

Sasuliinin, viljaa, minkki75 -ihan kuin olisitte Silvaa kuvaillut viesteissänne, eli meilläkin on tuollainen häsläävä ja kaikesta kiinnostunut vauva :). Silva on viime päivinä ollut erityisen ihastunut omaan ääneensä, ts. sitä pitää käyttää runsaasti ja PITÄÄ PUHUA LUJAA. Oikein päätä vihloo kun Silppu pääsee kiljaisemaan korvan vieressä. Pukelo istui äsken sylissä (kunnes kyllästyin sohlaamiseen ja laitoin lattialle) ja keksi miten kurlataan. Siinä se sitten kuolasi, kähisi (tämä on jo vanha juttu), kiljui ja kurnutti. Kääntyilyharjoituksia Silppu tekee jatkuvasti ja etenkin hoitopöydällä kun pitäisi vaippaa laittaa. Toistaiseksi harjoitukset eivät ole tuottaneet tulosta, mutta paljosta ei ole enää kiinni. Peili on myös meillä kova juttu, sieltä heijastuville hahmoille pitää kiljua tai hekottaa.

Minkki75, jos en vielä muistanut onnitella niin paljon onnea teille kihlautumisen johdosta!!!

Ai niin, kuvitelkaa -toissapäivänä kirjoitin, että typsy söi päivällä purkillisen sosetta ja vähän maitoa päälle. Söi seuraavan kerran vasta kuuden tunnin kuluttua! Ilmeisesti on oppinut sietämään nälkää jonkin verran. Sose oli kaiken lisäksi porkkana-perunaa, josta iso osa on vettä.

Okei, löpinät sikseen ja valmistautumaan neuvolakäynnille. Take care!

KL ja Silva, 5 kk.

Mukavaa kun on " oikea" kesä :) Mulla on muuten myös ollu tuollaista ihme tuhruvuotoa kun aloitin uudelleen pillerit. Pitänee soitella e-neuvolaan jos ei lakkaa. Mysteeristä, syön samoja pillereitä kuin ennen raskautta.

Meidän poika muuten myös nauraa peilikuvalleen, on tehnyt sitä jo kauan. On muutenkin sellainen höröttelijä, että välillä sama mitä teet tai sanot, niin kamala höhötys :D. Hymyilee myös tosi paljon. Jonkinverran vierastaa tosiaan nykyjään eli jos joku vieras tulee liian lähelle niin parku alkaa.

Meillä poitsu osaa nähtävästi pyytää syliin. Eilen oli isänsä sylissä ja tulin sitten siihen niin poika heti kädet ojossa. Äsken sitten oli sitterissä, mikään lelu ei kelvannut, ja taas oltiin kädet ojossa. Muilla vastaavaa??? Viihtyy muutenkin enemmän sylissä.

Iho taas normaali, kiitos hydrocortisonin... harmi kun ei tuohon ole nyt mitään muuta rasvaa, ei viitsis hirveesti tuota käyttää. Melkeen kaikkea olen jo kokeillut. No, jospa siihen saataisiin ensi kuussa vastausta lääkäriltä.

Me aloiteltiin sitten eilen kasvis-naudanlihan maistelu ja voi että Eetu tykkää! Sekoitin sitä ensin porkkanaperunasoseen sekaan ja tänään annoin melkein " raakana" . Lisäksi aamusella maisteltiin riisivelliä. Lantraan edelleen vellin maitoon, noin 2/3 velliä ja 1/3 maitoa. On vähän hylkinyt sitä vellituttia joten en vielä anna ihan pelkkää velliä.

Toinen syy hyvään ruokahaluun taitaa olla se, että poika on hiffannut, että ruoka suussa on mahdottoman mukavaa päristellä...grr...

Jeps, menis katsomaan Pelkokerrointa ja ottamaan yhden saunasiiderin. Lämpöistä viikonloppua kaikille!

Sasuliini ja Eetu 5kk TASAN

Nyt on grillattu ja nautittu ja pitkästä aikaa mieskin kerkes oleen melkeen koko viikonlopun kotona, tehden vaan eilen aamupäivän hommia ja tänään pari tuntia meni perunan nostossa.

Nyt pitää hehkuttaa kun Miro oppi eilen kääntymään selältä mahalle ja sopivasti isikin oli kotona ja näki myös ekan kerran. Johan sitä on odotettukin kun ainakin viikon on yritys ollut tosi kova, vain joku " makkara" edessä. Nyt kääntyminen menee jo rutiinilla ja kädenkin Miro osaa kaivaa alta hienosti pois. Tänään Miro myös kääntymisen jälkeen " ryömi" parikymmentä senttiä jopa pari kertaa. Siis nosti pyllyään tosi korkeelle työntäen jalat sinne alle koukkuun ja hups kun se suoristi niitä se pääsikin eteenpäin. Kauhee halu sillä ois liikkua kun mahalla ollessaan kiukuissaan valittaa kun ei pääse mihinkään vaikka kuinka potkii ja käsillä repii (paitsi sen pari kertaa). Katotaan miten käy huomenna.

En muista oonko varpaitten löytymisestä kertonut, kun nekin löyty muutama päivä sitten vaipanvaihdon yhteydessä, sen jälkeen otettiinkin sitten ilmakylpyjä useammin, että pääsi leikkimään varpailla, ettei vaippa ole ainakaan esteenä.

Vauvakuume ois täälläkin ainakin lievänä. Pitää kattoa tossa syksyllä, kyllä siitä jo juteltiinkin ja mies kyseli miten jaksaisin toista kun Miro on sellanen sylivauva sanoin vaan Miron kasvavan kovaa vauhtia ja etten usko että meille tulisi toista yhtä " vaativaa" lasta. Vaikka meidän tuurilla se olisi kyllä mahdollista;) Anyway, syksymmällä asiaan, koska ikä alkaa kohta painaa, huom. vasta kohta. Kyllä lapsi leikki- ja tappelukaverin tarvitsee, muuten siitä voi tulla yksinäinen lellitty pentu.

Ja itse tykkään kun on elämää ympärillä. Oli niin tylsää ennen kun oltiin kaksistaan eikä ollut mitään fiksua tekemistä, kun olin ennen tottunut siihen että on väkeä ympärillä.

-Mietinpähän just tota fiksua tekemistä, onkohan sitä nyt muka lelujen ojentelu, lässytys, kakkapyllyn pesu, vauvan kantaminen kyllästymiseen asti, samojen kukkien osoittelu päivästä toiseen (tykkää kattella niitä ja rauhoittuu, jos muuten nitisis),lastenlaulujen epätoivoinen kuuntelu (kun melkeen kaikki sanat on unohtunut), ja toivominen siitä että Miro nukkuis edes kerran viikossa pidemmät kuin puolen tunnin unet, että sais tehtyä jotain muutakin käydä vessassa ja avata aamulehden.

Huomaatte varmaan että alkaa tympimään noi puolentunnin päikkärit, joskus ois kiva vaikka itsekin mennä päikkäreille, kun kerran ei osaa mennä ajoissa nukkumaan, mutta aina on muka kaikkea pientä tekemistä Miron nukahtamisen jälkeen (esim. tuttipullon pesua, kissojen ruokkimista jne.) että kun kerkee oikaseen ittensä niin puoli tuntia onkin jo mennyt ja itkuhälyttimestä alkaa kuulua ähellystä ja tietää että kohta sieltä kajahtaa vaativaa äää...

niisku ja miro 4 1/2 kk

Negaa näytti..:(

En voi kyllä ymmärtää miten se on mahdollista. Vieläkin kyllä tuntuu et raskaana oon. Oireita on edelleen.

Va jos menkat ei ala niin pitää kai uusia testi.

Mietin vaan sitä et voiko ne minipillerit aiheuttaa sen vuodon,kun aloitin ne minipillerit niin vuoto alkoi vähän yli viikon sen jälkeen. Arvelin sillon että menkat alko. Sit mulla oli sen 1.5kk ajan niitä vuoto häiriöitä ja se vuoto loppu 3 päivää minipillereiden lopettamisen jälkeen. Sen jälkeen ei oo menkkoja tullu ja nyt sitten on tosiaan kp35.

Saattaskohan jotenkin kuitenkin olla mahdollista,että tein testin liian aikaisin,et olisin kuitenkin raskaana.Vai onko kierto vaan sekaisin ja menkat alkaa myöhemmin. Mietin sellasta et voiko olla mahdollista ettei mulla oo oikeasti edes alkanu koko menkat..et se vuotelu ois ollu jotain muuta,kun täysimetänkin. Vai onko ne nyt varmasti alkanu ne menkat kun vuotoa kerran on ollut. On tämä ongelmallista :(

Pitää varmaan ootella alkaako ne menkat ja jos niitä ei kuulu niin testata myöhemmin uudelleen. Jos nyt en sitten raskaana ookaan ni toivottavasti pian raskaudun. Outoa vaan,kun aivan on nuo raskaus oireet. On kyllä sellanen vauvakuume vaikka tuo yks napero onkin :)

Tänään on oltu päivä kotosalla. Aleksi on ihan innossaan ollu koko päivän jalkojensa kimpussa. Heräsi klo9.30,elikkäs ihan normaaliin aikaan meille. Viime yönä söi varmaan 2h välein. Meni nukkumaan vasta klo23.30,kun yleensä menee nukkumaan klo21-22 välillä. Jotenkin ihmeellisesti keksi valvoa.

Pitänee käydä nyt laita tuttia suuhun tuolle naperolle,kun kuuluu sellaista ääntä. Aleksi nukahtaa itse, kun sen vie sänkyyn va tuossa alku vaiheessa pitää käydä laita tuttia suuhun,kun jos se liian varhaisessa vaiheessa tipahtaa,niin poika herää.

Mirjami ja Aleksi

Minä täällä viikonloppuleskenä lasten kaa . Mies tulee vasta sunnuntaina -kyllä on aika pitkä.

meillä taas ei nukuta ollenkaan -aamulla ennen kuutta ylös ja parit 40 min. päikkärit koko päivänä -huokaus ja syvä ja kyllä väsyttää.....

No jaksoin mä esikkoa käyttää tivolissa :) Oskari pyöritteli silmiääm kaikelle ja istu kärryissä ihan hiljaa -meillä on se gracon systeemi mihin saa sen turvakaukalon niin näkee siitä jotain ja on kätevät kun ei tarvii isoja rattaita ottaa. En vielä ole selkänojaa niistä nostanu -Onko jo muut pitäny rattaissa istualteen ?

Kuumetta

Voisin onnitella -miehesi on tehnyt varmasti loistavan ratkaisun :) Kertoilehan plusssastasi sitten.

Mirjami

määkin täällä odottelen jännityksessä että kuinka käy ? en mä malttais odottaa jos olis epäilys -olisin jo heti ekana aamuna ollu kolkuttelemassa apteekin ovia ;)

Meillähän lapsiluku ei enää lisäänny joten täytyy nauttia sitten myöhemmin muiden vauvoista !!

Aha herra kiljuva nälkä huutaa että on tylsää joten menen kuuntelemaan pärinötä -niin Oskari löysi varopaansa ja niitä ihastellen tunkee ne aina suuhunsa -mukavat leikkikaverit jos muuta ei ole saatavissa. Eteisen lattiasta alkava peliliukuovi on huippujuttu -siihen kun laittaa masulleen niin herra itselleen kikattelee ja huutelee ja Kovaa !

kiitos vielä onnitteluista :)

minkki ja oskuboy 4,5kk

Aleksi istuu sylissä,joten on vähän hankala kirjottaa mutta tässäpä hiukan. Kivasti tuon palleron kanssa menee. Nukku viime yönä klo 21-10.30,silleensä että heräs syömään 2-3h välein.Ihan normaali yö meille. Aleksi syö vaan ja ei vaadi ikinä seurustelua öisin. On ollut sellanen jo ihan melkein vauvasta asti. Aika tiheästi meillä tissitellään mutta täysimetyksellä aion mennä edelleenkin,kun poika kerta kasvaa hyvin ja on tyytyväinen. Päivisin Aleksi valvoo 30min-3h ja sit menee päikkäreille joten päikkäreitä kertyy melkonen määrä. Nukkuu yleensä päiväunia 45min-2h.

5kk neuvola olis ens viikolla vaikka 5kk tulee oikeasti täyteen vasta seuraavalla viikolla 11 päivä.

Kuumetta: En oo testannu vielä. Siksi kai en testaa,kun muka tuntuu et ei pety niin suuresti, kun ei testaa. Sit pettys jos se näyttäis negaa. Nyt jo tuntuu et pian saattas testin tehä,kun tänään on ollu enemmän oireita.Ei voinu hampaita pestä,kun niin etova olo on ollu. Enkä oo pystyny syömään,kun anannas purkin ja jugurtin,kun ajattelin et pakko kai sitä on kuitenkin jotain koittaa syödä mut ei hirveesti ruokahalua kyllä oo. Sitten yksi kasvorasva eto tänään.Oon sitä harvemmin käyttäny mut sen tuoksusta oon tykänny ja kahvi maistu niin pahalle ettei voinu kuppia juoda loppuun. Menkkamaisia jomotuksia ei oo enää ollu. Valkovuotoa kylläkin. Ilmoittelen,kunhan testeilen :) Va täytyy kattoa miten pitkään pitkitän tuota testin tekemistä :) Alkaa kyllä tuntumaan et meille taitaa syntyä maaliskuun alussa toinen lapsi :)

Jännältä kyllä tuntuu et miten menee jos oon raskaana,kun haluaisin esim imettää Aleksia mahollisimman pitkään ja miten sitten pärjää,kun on kaksi noin pientä. Tiedän et kaikki kyllä menee niin kuin on tarkoitettu,joten en silleensä murehdi.

Tosi kiva,kun kommentoit kirjoitustani.

Koitan nyt olla vähän aktiivisempi palstailija

Mirjami-80 ja Aleksi 4.5kk+mahollisesti masuasukki 4+6

Niin, siis 25.2. on Aaro syntynyt, eikös se ole Wilmankin syntymäpäivä? Meillä oli eka laskettu aika 24.2. ja toka 26.2., Aaro tuli sitten siinä välissä. Itse luotin enemmän tuohon ensimmäiseen aikaan kun mun menkat on niin kamalan säännölliset, eli päivän yli lasketun ajan siis meni.

Missäpäin Suomea te asutte? Ettei vaan satuttu samaan sairaalaan... Se oiski aika sattuma, sillä sinä päivänä kun Aaro synty, siellä Porvoon sairaalassa ei ollu ku yks synnytys meidän lisäksi :)

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat