Seuraa 

Meillä on nyt alettu syömään enemmän kiinteitä. (vauva 5kk). En tiedän onko tämä vähän tyhmä kysymys mutta miten paljon vauvan tulisi edelleen saada maitoa kiinteän ruoan lisäksi? Meillä käy välillä niin että poika syö mahansa täyteen puuroa ja ei ota ollenkaan maitoa päälle, tai välillä ottaa vaan pikkusen..Kiinteitä syö kuitenkin 3 aterialla viidestä. Pitäisikö antaa ensin maito ja sitten ruoka vai miten olette tehneet vai haittaakohan että vauva ei joka kerralla maitoa saa??

kiitos jos joku viitsii neuvoa...

Kommentit (3)

on imeväisikäisen lapsen (alle 1v) tärkein ravinto. Itsekin olen omien lapsieni kohdalla ajatellut asian näin. Neuvolasta (ravitsemusterapeutilta) olen saanut ohjelapun, jossa lukee, että korviketta tulisi antaa 4-5kk keskimäärin 700-1200ml/vrk, 6kk 700-1000ml/vrk. Tietysti jos imettää, niin määriä on varmastikin vaikea tietää enkä tiedä, pätevätkö samat ohjeet rintamaitoon. Tokihan tuo on yksilöllistä, mutta kaiketi sitä ravintoa tulisi saada vielä paljon juuri imemällä maidosta, ja lisänä kiinteitä. Meillä ollut hankaluuksia maidon juonnissa (7kk ikäisillä), joten olen hieman rajoittanut kiinteitä, eli kerralla tarjonnut vähemmän ja maitoa päälle. 2-3x päivässä syödään. Usein maitoa juodaan vasta n. 1-2h kiinteiden syönnin jälkeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mä kysyin neuvolasta, että miten pitäis syöttää. Kun aloittaa korvikkeella ja antaa syödä mahan täyteen, niin eihän sinne enää sillon mahdu maitoa. Mutta sitten noin puolen tunnin kuluttua ruokailusta lapsi vaatii rintaa. Neuvolan mukaan tuo on ihan hyvä tapa syöttää, kun rintaahan ei oikein voi siinö lomassa tarjota. No jokatapauksessa juomisen määrä on kyllä minusta vähentynyt kiinteiden myötä, vaikka lähes yhtä tiheesti syökin, pienempiä aikoja vain kerrallaan viihtyy rinnalla.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat