Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Olen 8.viikolla ja yökkinyt nyt nelisen viikkoa. Hirvittää jos tätä jatkuu vielä esim. kuukausi! Pahoinvointi on vuorokauden ympäri, myös yöllä kun herään 3-vuotiaani hillumisiin. Kolmas tulossa. Aiemmissakin raskauksissa oli pahoinvointia, mutta ei ihan tässä mittakaavassa. Silloin pahin yrjö hiipui rv 12 tienoilla, mutta edelleen 16. viikolla oli ajoittain tosi huono olo. Hyvän asian puolesta, mutta tää on silti inhottavaa!!!! Vinkkejä jotka helpottaisi?!

Kommentit (19)

jotakuinkin 16 viikolle asti. Neuvolassakin alussa rauhoiteltiin, että kyllä se helpottaa viimeistään rv 12, mutta eipä helpottanutkaan. Mulla oli myös 24h kuvottava olo ja oksensinkin useasti. Mua helpotti, kun söin pieniä annoksia kevyitä ruokia, että vatsa ei ollut tyhjä missään vaiheessa. Aika rankka kokemus sinäänsä, kun oli niin kuvottava olo ettei ruoka meinannut mennä alas... Tsemppiä pahoinvoinnin kanssa..kyllä se siitä vielä helpottaa =)

pahoinvointi alkoi rv 7+2 ja loppui kuin seinään rv 8+5. Oksentaa ei tarvinnut kertaakaan mutta todella kuvottava olo oli aamusta iltaan.

Nyt olo mitä mainioin.

Viipero rv 22+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla

...tai toisaalta ehkä enemmän jos tiedät varmasti pahoinvoinnin kuitenkin loppuvan jossain vaiheessa. Itse kuulun siihen vähemmistöön joka oksentaa 24/7 koko 9kk ja vielä synnytyksen päälle. Sitten loppuu oksentaminen kun seinään kun vaavi pihalla. :S

Saatan tosiaan oksentaa keskellä yötäkin. =/

Juuri olin sairaalassa viikon tiputuksessa, ja viikkoja vasta 9. Kai tämä menee jo rutiinilla. =|

Tsemppiä sinulle!

Mulla alkoi etova olo heti raskauden alettua (ennenkuin itsekään tiesin olevani raskaana :/ ) ja samalla myös hillitön väsy.

Se kesti tasan rv 9:lle. Mun ei tosin kertaakaan tarvinnut oksentaa edes. Etova olo vaan lähti ja nyt voin käydä esim. ulkona syömässä yms. *kop kop* koputtelee täällä varuuksi puuta kuitenkin =)

Mary rv 11+4

PS: joku sanoi näillä palstoilla, että helppo raskausaika: vaikea synnytys! hih, en tiedä sen paikkansa pitävyyttä mutta voin kertoa tammikuussa miten kävi =D

n. vkl 10-12 ja enään ei ole ollut mitään huonovointisuutta!

Voin paremmin kuin koskaan ennen :)

Kyllä ne pahoinvoinnit ohi menee :)

Kesän jatkoja! (rv 19+3)

Rv 10 alkoi selvästi helpottamaan ja viikossa hävisi paha olo kokonaan. Tai, ehkä sellainen lievä ruokahaluttomuus jäi. Ei tässä tosin vielä uskalla juhlia kun on vasta 13. viikko alkamassa, joten takapakkia voi tulla. Väsymys on silti edelleen sietämätöntä.

Mulla alkoi rv6 lievänä, pahimmillaan oli 7-11 viikkoina. Sen jälkeen alkoi koko ajan vähetä. En oksentanut kertaakaan, mutta kuvotus oli inhottavaa. Kun söin 1-2 h välein edes jotain, olo pysyi kohtuu siedettävänä. Yöllä piti syödä vähintään banaani klo. 23-24 aikaan ja viim.klo 8 lisää. En pakottanut itteäni syömään sellaista mitä en sanaut alas. Ostin kaupasta niin monia eri variaatioita, että jokin maistui edes vähän. helpoiten meni hajuttomat ja raikkaat syötävät. Jogurtti ja näkkäri. Nyt olen rv 17 eikä ole enää ollut ainakaan kolmeen viikkoon huono-olo. Nyt elämä hymyilee. :))

Viimeisen kerran tutkin vessan kaakeleita pahoinvoinnin takia 19+3. Itsellä selvästi väsymys huonontaa edelleen oloa. Vointia siis helpotti, jos mies hoiteli esikoisen jokaöiset heräilyt, riittävä ulkoilu ja verensokerin pitäminen tasaisena. Makeat herkkupalat ja toisaalta liian pitkät välit syömisessä kostautuivat.

Jaksamista!

..toinenkin tällainen keskustelu pahoinvoinnista. Ei sillä että toisten kärsimys olisi iloni, mutta on kiva tietää että en ole ainoa. Etukäteen en tiennyt kuin että semmoista " aamupahoinvointia" voi esiintyä. Voi ristus nyt on sitten oksenneltu joka työpäivä 24/7, mikään ei pysy sisällä eikä mikään maistu jne.. Alkoi about rv 7. Viikonloput (koomista kyllä) paljon helpompia, joka johtunee siitä että olen viettänyt ne kokonaan ulkosalla (heti eilen kotiin tullessa tuli heti vähän huono olo kun sisätiloissa oli tunnin ollut). Toki sitten taas kanssasisarten kokemukset ei paljon rohkaise kun katsoo kuinka pitkään joillakin on kestänyt :). Minä olen muuten joutunut samaan kuin joku tässä threadissa kirjoitti: ostaa kaupasta vähän kaikkea niin että sitten on vaihtoehtoja, joku niistä uppoaa. Ei tarvi syödä sellaista mitä ei tee mieli. Auttaa, vaikka meneekin vähän syötävää hukkaan kyllä. Jugurtit olleet kyllä hyvä vaihtoehto samoin hedelmät. Ei ne siis sisällä ole aina pysyneet mutta ne saa alas väliaikaisesti :).

Ja neuvolantäti neuvoi että jääkaapissa jos pitäis hedelmiä, helpottaisi? En ole kokeillut vielä, viikonlopun reissussa ei mahtunut mun hedelmät kylmään. Ja ehdotti sitäkin että joisi kylmää hedelmämehua jo ENNEN kuin nousee aamulla sängystä. Sitä en kyllä tiedä miten saisin miehen tarjoilemaan ensi töikseen mulle aamulla sänkyyn mehua :)

Shorttis rv9+5

minulla kesti täydet 40+5. pahin alkoi vkol 8 ja jouduin 5vkoksi tiputukseen sairaalaan. Vkon 26 jälkeen pahoinvointi jatkui, mutta oksensin enää vain 1-2 kertaa pvässä. Minulla kokeiltiin kaikki mahollinen mitä raskaana olevalla voi vaan. Lääkettä kyllä tuli oikein urakalla ja vain yksi lopulta auttoi.. mutta tsemppiä sinulle :)

t.nia ja noora 7kk

Mulla alkoi pahoinvointi jo ennen ekaa neuvolaa rv 7+ ja jatkui ympärivuorokautisena pahana olona ja päivittäisenä oksenteluna rv 15..sitten vielä kerran iski rv 16+ oikein kunnolla. Viime jouluna tuo pahoinvointi kiusasi ja sen seurauksena en voinut koko keväänä ajatellakaan lohta tai suklaata kun niitä silloin yökin:) Mulla auttoi kylmät hedelmät, pakastetut happamat puolukat ym marjat, mehukeitot ja suolakeksit..ja jatkuvasti niitä piti napostella ettei oksennus tulisi:) Ai että kun ois silloin saanu noita tuoreita mansikoita!:)

Queen rv 34+5

mutta mulla helpotti olo hetkeksi jossain vkon 12 paikkeilla, mutta sitten tuli takaisin... menossa nyt viikko 26 ja just nyt yökin täällä ja mietin että yritänkö vaan sitkeästi pitää päivän sapuskat sisällä, vai annanko tulla, niin pääsis nukkumaan :P

mulla alkoi 24h kestävä oksettava olo ja oksensinkin noin 4kertaa tunnissa viikosta 5alkaen ja kesti 11 viikolle asti nyt 2päivää ollut vähän hillittympää tuo oksentelu. en voinut mennä edes keittiöön saati sitten jääkaapille, yök! Nyt raskau 11+4 kuten sinullakin, halauaisin saada jakaa kokemuksia kanssasi kun samassa matkassa ollaan!

Jos haluat jakaa kokemuksiasi kanssani niin laita mailia mulle: suominen.anu@suomi24.fi voidaan myös alkaa meseilemään, ok!?

Minä oksensin vielä rv 40+4, kun vaavi sitten syntyi 40+6.... Että semmosta.

Rv7-rv20 oksensin päivittäin klo 15-06 välisen ajan, enemmän tai vähemmän. Yleensä aika paljon. Tuohon iltapäivään meni hyvin, ja olin töissä tosi pirteä ja sitten se vain alkoi. Iltaisin oli pieni 1-2 h tauko, jolloin pääsin lenkille. Sitten taas, kunnes aivan poikki menin nukkumaan ysin korvilla ja aamuyöstä viimeistään klo 3 kävin oksentamassa. Tuntui rankalle, mutta sitten taas aamulla se loppui hetkessä! Mikään ei auttanut, eikä vastaavasti huonontanut tilanetta. Se vaan piti hyväksyä, vaikka oli ihan kamalaa. En ole unohtanut sitä vieläkään, vaikka poju nyt 1 v 3 kk.

Tänään sitten olikin elämäni ensimmäinen aamupahoinvointi... eikä kyllä ollut mukavaa siihenkään aikaan vuorokaudesta!

minulla kesti viikolle 18.

Nyt on NIIN ihana olla, kun voi taas syoda ja olo on vasymysta ja turvotusta lukuunottamatta ihana :-)

tsemppia vaan kaikille alkutaipaleella oleville. En itse olisi voinut edes kuvitella kuinka kamala olo voi olla aamusta iltaan ja odotins sita viikkoa 12 kuin kuuta nousevaa ja pettymys oli suuri, kun pahoinvoiti ei havinnytkaan.

nyt alkaa sitten uudenlaiset pulmat :-)

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat