Seuraa 

Esikoinen oli 3800, kakkonen 4700g ja sokerit alhaalla (ilmeisesti mulla oli raskausdiabetes, jota ei jostain syystä huomioitu neuvolassa vaikka pissassakin oli kerran sokeria). Jos sinulla on ollut iso vauva, onko seuraava ollut edelleen isompi? Eli kolmanteni olisi sitten 5600g jos menee vanhalla kaavalla!!!!! Nyt vasta alkuraskaus menossa, mutta ymmärrän ilman neuvolaakin välttää nyt sokeria.

Kommentit (5)

kolme olleet suht samankokoisia isoja vauvoja;

esikoinen 41+3 4480g 56cm

keskimmäinen 41+4 4590g 52cm

kuopus 40+5 4260g 52 cm

kaksi nuorinta on käynnistetty koska olen pelännyt isoa vauvaa, esikoisen synnytys kun oli aikamoinen operaatio kaikkinensa,keskimmäinen kasvoi keskikäyrällä samoin tämä vuorimmainen mutta keskimmäisestä opin että ultra valehtelee meidän lapsien ollessa kyseessä sen puoliska kiloa ja nuorimmaista en antanut kasvaa yhtä pitkälle, samaa kokoa olisi isojen sisarustensa kanssa ollut kun olisi sen viikon vielä kasvanut, istukkakin kun oli iso ja verevä.

Minulla ei ole ollut sokereiden kanssa ongelmaa oikeastaan päinvastoin eli olivat liiankin alhaalla.

Sokereita tosiaan kannattaa seurata ja välttää kuten olet ajatellut ja sitten vaan käynnistää jos vauva tuntuu tosi suurelta ja sen kyllä itse osaat arvioida paremmin kuin yksikään ultra, kyllä sen äiti tietää jos on maha täynnä vauvaa ettei ole rääpäle.

Toisaalta kolmas tulee kyllä ihan nätisti ja meidän joulumammojen 05 porukassa oli pari äitiä jotka saivat yli viisikiloisen vauvan eikä ollut ongelmia synnytyksissä..

Esikoinen " Kirppu" , jonka nimi muuttui " Karhuksi" loppumetreillä oli komean kokoinen 4350g/55cm syntyi rv 41+1 (käynnistetty). Mulla todettiin rv 36 raskausdiabetes, jonka ainoa hoito oli Guarem ja dietti.

Kakkonen oli heti suosiolla Vonkale juuri sen olettaman takia, että toinen on aina isompi. Jouduin alkaa insuliinin, dietistä huolimatta, jo viikolla 22. Vauva kasvoi hitaasti, mutta varmasti rv 38 ultrassa 2,8kg. Syntyi rv 38+6 ja painoi 3340g ja pituutta 49cm. Istukka oli sitten 720g. Silläkyllä oli saanut aikaan sen 5kg vauvan, jos olisi annettu hulvattomasti kasvaa :-)

Pojistaan onnellinen Vompatti

Sisältö jatkuu mainoksen alla

En tosta jättiläisestä tiedä, mutta ihan normaalikokoinen sun esikoisesi oli, seuraava suht suuri. Mulla esikoinen painoi 4560g ja oli 13 päivää myöhässä lasketusta... Nyt odotan toista, ja painoarvio oli viikolla 36+6 4100g eli jos loppuun menee niin suurempi on syntyessään kun veljensä... En usko että päästävät loppuun mulla, ensiviikolla uusi kontrolli, ja sielä päättävät käynnistyksestä. Eli jos sulla rupeaa noin isoja mittoja pukkaamaan, niin uskon että käynnistävät etuajassa. Oo luottavaisin mielin, kyllä ne lääkärit hommansa osaa.

Hei! Meille on syntynyt kaksi lasta. Esikoinen (40+6) oli 4.7 kg ihan yllärinä (neuvolassa arvioitiin kiloa pienempää) ja kakkonen (39+4) olikin sitten " vain" 4.3 kg. Toisen kohdalla tsekattiin sokerirasitus, mutta raskausajan diabetesta ei ollut. Olemme molemmat vanhemmat olleet yli nelikiloisia. Itse jännitin toisen kokoa ihan simona, kun esikoisen synnytys päättyi sektioon. Ajattelin, että eipä olisi mukavaa synnyttää ensimmäistä kertaa alateitse viisikiloista vauvaa. Eli meillä ihan rohkaisevaa kehitystä painossa! Jos olisi ollut sama raskausviikko synnytyksissä, olisivat olleet varmaankin aikaslailla samankokoisia.

Eihän esikoinen ole aina pienin.

Ihan normaalipainoisia vauvoja ensimmäinen ( tyttö rv 40+0 ) 3570g ja toinen ( poika rv 40+2 ) 3030 g.

Älä ota siitä stressiä!

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat