Vierailija

Sain kyl sen avaavan lääkkeen mut ei se näytä auttavan

Kommentit (23)

Oireet oli tosi fyysisiä ja lääkäreilläkin meni aika kauan diagnosoida ne psykosomaattisiksi. Selvin oire oli just toi " vaikea hengittää" ja rinnan kohdalla omituisia tuntemuksia, ikään kuin painetta. Sain astmapiipun, mikä ei tietenkään auttanut, vaan pahensi asiaa, sillä paniikkioireissahan sitä hyperventiloi, eli saa liikaa happea, vaikka tuntuu siltä, ettei sitä saa kunnolla.

Kokeilepa hengittää hetki rauhassa paperipussiin, auttaisko se?

Onko keuhkoveritulppa suljettu pois.

Astmaatikkona totean että lääkkeet auttaa. Oman astman ensioireet oli yölliset hengitysvaikeudet ja hyperventilaatiokohtaukset joihin heräsin.

Sain lääkityksen ja omahoito sujuu hyvin ja hengitysvaikeudet poistui lääkityksen saatuani. Alkuun sain pari kortisonitablettikuuria kun tilanne oli niin kehno ja nykyinen lääkitys on Symbicort jossa avaava ja hoitava samassa. Lisänä tarvittaessa pelkästään avaavaa kohtauksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta olen saanut lääkäriltä reseptin avaavaan, koska esim. siitepölyaikaan sitä tarvitsen.

Nyt sitten ollessani viimeksi kotona (jossa on koira, olen allerginen niille) ei avaava auttanutkaan. Otin äidiltä (näin ei sais tehdä) suojaavaa astmalääkettä niin johan oli hyvä olo! Ensi kerralla aijon lääkäriltä kysyä, josko kirjottais mulle tuota suojaavaakin..

Olen kuitenkin muuten allerginen ja esim. koirat tai homeet saavat aikaan hengenahdistusta. En ole koskaan kokeillut mitään astmalääkkeitä, joten en tiedä olisiko niistä apua.

Hengitysvaikeudet ovat vakavia juttuja. Itse jouduin toissa kesänä siihen tilanteeseen, että kävely ja hengittäminen eivät sujuneet samanaikaisesti (eli kävelykin oli lähes mahdotonta) ja vasta silloin tk-lääkäri alkoi tutkia mikä tätä naista vaivaa ja lähetti sairaalahoitoon. Pari viikkoa menikin sitten sairaalassa täydessä vuodelevossa ja monta kuukautta toipuessa, mutta nyt olen taas kunnossa. Pidä huoli itsestäsi!

puhallusarvo aamuyöllä oli tosi huono ja jouduin ensiapuun. Kokeile avaavaa ensin yksi annos ja n. 10 min päästä toinen. Minulla auttoi väliaikaisesti tämä.

Mulla ihan sama juttu!!!

Kävin erilaisissa testeissä, joissa selvisi vitamiinien puutoksia ---> vaikuttavat kuulemma myös hengitykseen!!!

Eli b, c ja foolihappo. Oletko kuullut happikapseleista? Ne on auttaneet mua tosi paljon ( + laihduttajat syö niitä myös, koska niillä on painonhallintaa tukeva vaikutus ;0)...).

heather

Mene privaattilääkärille joka kirjoittaa sulle antibioottia. Paranet varmasti. Niin se meidän oma henkilökohtainen privaattilääkärimmekin tekee ja kaikki muuttuu paremmaksi. On se niin hyvä lääkäri.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat