Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Jotain teinixien päiväkirja paatoksia. Yögh.

Olisivat edes hyvännköisiä, mutta ei. Ihan tuskaa kuunnella tuota " laulua" .

Sivut

Kommentit (50)

Ap tässä taas :)

Ihanaa, että joku voi tehdä tuollaisen analyysin minun älystäni ja lukuharrastuksestani, sen peruusteella että Uniklubin tekstit ovat minun mielestäni huonoja.

Minä luen paljon suomalaista kirjallisuutta (ja muutakin) ja mielestäni esimerkiksi Leena Krohn käyttää taitavalla tavalla suomenkieltä. Samoin luen hyvin paljon runoutta, ja monenlaisia erityylisiä tekstejä (en tosin dekkareita tai hömppää). Joten kyllä minä olen monentyylistä tekstiä lukenut. Minä nautin jopa Tommy Tabermannin runoista, mutta minusta edelleen Uniklubin sanoittaja kirjoittaa kliseistä huttua.

Silti minun mielestäni moni muu ihminen osaa kirjoittaa aidosti ja tunteella mahtipontisia asioita. Pateettisuudessa on kuitenkin se vika, että silloin kuin ei taitoa ole, niin teksti on lähinnä naurettavaa yritelmää. Mielestäni vaikkapa Oscar Wilden teksti silloinkin kun se on äärimmäisen pateettista, on hyvää ja nautinnollista. Toisin kuin Uniklubin tekstit.

En myöskään kuuntele " oohaahbaby" -musiikkia, mutta se lienee jollekin täysin käsittämättömyys :)

t. ap

Lukioikäisen kotitehtävänään kirjoittama analyysi se vasta onkin pätevä kriteeri sille, että mikä on hyvää ja mikä huonoa runoutta. Myönnän, että kyse on ihan mielipide-eroista, mutta minusta edelleenkään Uniklubin sanoituksia ei voi kehua SinäMinä-kamaa paremmaksi.

Tuo 37 pätkän tunnistin, se on Ville Leinosen jostain laulusta. Varmaan sitten Taiwanin kuut? Olikohan sen nimistä laulua edes :D Minun mielestä Ville Leinonen on vähän siinä rajalla. Osa hänen sanoituksistaan on todella kauniita varsinkin jos lukija/kuuntelija on yltiöromanttinen, mutta joskus silloin tällöin ne särähtävät vähän kliseiden puolelle. Tai sitten se on se " SSSSS" mikä niissä särähtää korvaan. Minusta hänellä on yksi tosi kaunis laulu, jonka sanoja en kyllä saa päähäni. Siinä oli jotain polusta ja tuhansista kieloista.

t. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Niitä gunnareita ---> don´t cry (oli muuten mun lemppari kun olin sen 13 ja sanat musta maailman ihanimmat)

Talk to me softly

There is something in your eyes

Don' t hang your head in sorrow

And please don' t cry

I know how you feel inside I' ve

I' ve been there before

Somethin is changin' inside you

And don' t you know

Don' t you cry tonight

I still love you baby

Don' t you cry tonight

Don' t you cry tonight

There' s a heaven above you baby

And don' t you cry tonight

Give me a whisper

And give me a sign

Give me a kiss before you

tell me goodbye

Don' t you take it so hard now

And please don' t take it so bad

I' ll still be thinkin' of you

And the times we had...baby

Don' t you cry tonight

Don' t you cry tonight

And please remember that I never lied

And please remember

how I felt inside now honey

You gotta make it your own way

But you' ll be alright now sugar

You' ll feel better tomorrow

Come the morning light now baby

And don' t you cry

Don' t you ever cry

Don' t you cry tonight

Baby maybe someday

Don' t you cry

Don' t you ever cry

Don' t you cry

Tonight

Ei tosiaan Uniklubi kolahda. Tietynlainen persoonallisuus puuttuu.

Mutta basisti on tosiaan suloinen! <3

(Miksi musta tuntuu, että useassa bändissä nimenomaan se basisti on ihana?)

Niin, unohdin ihan sen seikan että näillä 26 ikävuodellani olen jo ihan liian vanha ;)

Uniklubi sai siis nyt minun kritiikkini siksi, että sitä nyt vaan tulee aika paljon radiosta ja sen vuoksi se tuli mieleeni. Lisäksi minusta oikeasti tuntuu pahalta se tapa, millä solisti laulaa koska se särähtää korvaani. Negativea sieltä taitaa onneksi harvemmin tulla ;) Ja tavallaan on kyllä hyväksytympää käyttää huonoa vierasta kieltä, kuin huonoa äidinkieltä. Minun mielestäni siis.

t. ap

Tässäpä lukiolaisen tekemä luonnehdinta runosta:

http: //lukio. kauhajoki. fi/kaluverkko/kulttuuri/epatoivoista_rakkautta. htm

Muksut tekivät Saarikosken runosta kappaleen 1960-luvulla. Merkityksellistä lyriikkaa.

että saa yhteen lauluun jopa enemmän kuin maksimimäärän kliseitä ja fraaseja.

Määkimisestä tulee vaan yökkö-olo. Sen joko osaa, tai ei. Yrittääköhän se jotan axl rose-tyyliä tossa laulussaan?

Tee-Se-Itse Uniklubi-biisi:

kirjoita lapuille seuraavat sanat, laita ne laatikkoon ja nosta sokkona sieltä yksi lappu kerrallaan. Lisää väliin täytesanoja, kuten että, jotta, ja, sinä, minä, vain. Lapuissa olevia sanoja saa taivuttaa.

avaruus

unelma

kylmyys

rakkaus

tuhka

ruoste

rappio

tähti

ikuisuus

kaipaus

kuolema

odotus

vierellä

hiljaisuus

suru

onni

ikävä

sielu

You could be my unintended

Choice to live my life extended

You could be the one I' ll always love

You could be the one who listens

To my deepest inquisitions

You could be the one I' ll always love

I' ll be there as soon as I can

But I' m busy mending broken

Pieces of the life I had before

First there was the one who challenged

All my dreams and all my balance

She could never be as good as you

You could be my unintended

Choice to live my life extended

You should be the one I' ll always love

Before you

www. musicheadquarter. de/interview/uniklubi/uniklubi-interview. jpg

Muhun kolahtaa se kaikki mitä mä annoin-biisi koska en saa unta :P ---> muut ei niin hirveesti.

Sä oot niin kaunis kun oot siinä mun vierellä en enää pelkää niin paljon sitä hetkeä että unelmani sinun selässä katoaisi enkä jaksaisi enää Sä oot niin vahva ollut minun vierellä vaikka helppoo ei oo ollut sullakaan jos vain annat voin kantaa sua näillä siivillä niin monet arvet ne nähneet on Niin kadotettu maailmamme herää kylmyyteen käsissämme vain tuhkaa on, miten kauan me harhailtiin ja vaikka sylissämme kaunein on ja vaikka käsissämme avaruus niin enää emme löydä reitillemme Taas oot niin kaunis kun lepäät mun sylissä miten kauan jaksan sua pidellä kun niin helposti kaatuu viime metreillä vain tyhjää ilmaa mun veressä / Niin kadotettu maailmamme herää kylmyyteen käsissämme vain tuhkaa on, miten kauan me harhailtiin ja vaikka käsissämme kaunein on ja vaikka sylissämme avaruu niin enää emme löydä reitillemme

Kappale on nimeltään tuhkaa ja käytetyistä kielikuvista huolimatta mielestäni aika ihana. Suureksi osaksi varmasti siksi, että sopii mieheni ja minun elämäntilanteeseen aivan tarkalleen tällä hetkellä :(

ja jatkan vielä niinkin että minun mielestäni Uniklubin ainoa puute ei ollut sanoitusten sieluttomuus, vaan ihan sekin että solistin ääni sattuu korviini.

Ja jos keksisin nyt jonkun esimerkin, niin kyllä minun mielestäni " avaat rintani kuin lyhdyn ja sytytät sinne kynttilöitä" on paljon laadukkaampaa suomenkieltä kuin " Niin kadotettu maailmamme herää kylmyyteen käsissämme vain tuhkaa on, miten kauan me harhailtiin ja vaikka sylissämme kaunein on ja vaikka käsissämme avaruus niin enää emme löydä reitillemme" . Vaikka en edes erityisemmin pidä A.W.Yrjänästä.

Kyllä tuosta Uniklubin sanoittajasta voi joskus kehkeytyä taitava kirjoittaja, mutta sitä hän ei kyllä vielä ole.

teistä ei taida kukaan olla Uniklubin kohde ikäisiä. Eikös ko. bändi ole tarkoitettu juuri sille ikäpolvelle joka nimenomaa sitä sinäminää lukee ja niille nuo sanat ovat varmaan ihan oikeanlaisia.

Vertailukohdiksi paremmasta sanoituksesta ei tullut yhtään saman ikäluokan suosikkipändeistä vaan meille vanhemmille suunnatuista, jo alansa konkareista.

Ihan yhtä pateettista paskaa ne on negativen yms. sanoitukset pullollaan, se vaan, että ne laulaa sen englanniksi tekee siitä helpommin hyväksyttävää. :)

Niin, ja rakkauslaulut on vaikeita tehdä niin, ettei ne kuulostais korneilta ---> varsinkin kun kohteena on teinit jotka eivät jaksa pohtia sanojen todellisia merkityksiä illatpitkät vaan haluavat, että joku laulaa juuri niinkun niistä erohetkellä tuntuu :D ---> ilmeisesti näille suurille ja mahtipontisille rakkauslauluille on kuitenkin tarvetta parin platinan edestä :)

P. S Basisti muuten on ihan mielettömän söpö ;)

Vierailija:

Lainaus:

" vaikka meille annettaisiin koko avaruus vain hetki kun sen saisi katoamaan vaikka maailma eteeni polvistuisi sen vain saisi palamaan "

Eikös tuo aika totta loppujen lopuksi ole ?

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat