Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Voisiko joku kertoa omia kokemuksia miten teillä lähti synnytyksestä jääneet kilot ja kuinka kauan meni ennen kuin olitte samoissa mitoissa kun ennen odotusta? Odotus aikana tuli 20kg ja sairaalaan jäi 9kg. Nyt synnytyksestä on kulunut 7 viikkoa ja yhtään ei ole enään lähtenyt vaikka käyn joka päivä lenkillä. Itse en ole voinut imettää joten niinkään kilot eivät voi lähteä. En ole koskaan ollut laiha mut en liian lihavakaan, mut nyt harmittaa kun en mahdu mihinkään vaatteisiin ja on sentään kesä ja helle:) Tiedän, että aikaa menee mut kuinka kauan muilla on mennyt? Kiitos etukäteen kaikille ja hyvää kesän jatkoja.

Sivut

Kommentit (31)

Raskauden aikana tuli 18 kiloa. 8 jäi laitokselle ja loput oli lähteneet, kun vauva oli 2 kk:n ikäinen. Olen imettänyt ja alkuun kävin kärryilemässä vauvan kanssa. Olen kyllä saanut syödä ihan mitä vain ja makeeta jopa enemmän kuin raskauden aikana ja silti kilot karisivat noinkin nopeasti. Nyt on vielä paino koko ajan laskusuunnassa ja vauva 3 1/2 kk vanha. Edelleen imettelen.... liekkö siinä sitten syy vai missä, hyvä näin!

Terveisin

mine

minulla on jokaisessa kolmessa raskaudessa tullut painoa paljon, 25-30kg, ja joka kerta ne kilot on kadonneet jälkitarkastukseen mennessä, eli kun vauva on ollut noin 2kk.

Meidän pienin tulee ensi viikolla kolme kuukautta ja olen kuukauden ollut normaalipainossani.

Tuota minun valtavaa painonnousuani ei oikein ole kukaan osannut selittää, kun en ole turvotuksestakaan kärsinyt. Neuvolassa sanoivat, että osin hormonaalistakin, kuinka paljon kiloja kerää. Enkä kuitenkaan ole syönyt niin paljon, että ne kilot sillä selittyisivät.

Yksilöllistä tuokin, minulla on ollut onnea kun kilot ovat hävinneet ilman sen suurempia taisteluita :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mulle tuli kaikenkaikkiaan 14 kiloa ylimääräistä. Kuusi lähti viikon sisällä synnytyksestä. Kahden kuukauden aikana (vauva siis nyt n. 2kk) olen saanut pudotettua vain yhden kilon ja viimeiset seitsemän eivät tunnu lähtevän millään :(

Lähtö paino oli mulla 52 ja mielestäni en syö paljoakaan enempää kuin ennen kuin tulin raskaaksi. Imetän myös täysillä, mut ei se ole tuntunut auttavan kilojen lähtöön - ainoastaan tuntuu, et on koko ajan nälkä!

Teen joka päivä 1-1,5 tunnin lenkkejä ja jumppaan kotona vatsalihaksia... mutta sen rankempaa liikkumista en ole pystynyt harrastamaan kun eivät paikat ole vielä kunnossa.

Ikävintä tässä on se, etten mahdu mihinkään omiin vaatteisiini. Paidat luonnollisesti ovat pienen oloisia kun rinnat ovat paria kokoa isommat. Mutta että housuihinkaan en mahdu :(

Jotkut ovat sanoneet, että nyt olis hyvä syy ostaa uusia vaatteita, mut en mä halua laittaa rahaa uusiin vaatteisiin ja kokoa isompiin vaatteisiin, koska en tosiaankaan halua jäädä tähän kokoluokkaan(!) :(

Mun kilot jäivät sairaalaan, painoa tuli 7 kg raskausaikana ja kotiinlähtöpäivänä täsmälleen sama paino kuin ekassa neuvolassa...

Nyt imetyksen alettua paino on tainnut pudota entisestään...

Täällä yksi masentavampi tapaus.

Raskaus toi parikymmentä lisäkiloa, kiitos käsittämättömän huonon itsekurin. Sairaalaan jäi ehkä kaksi (omituista, kun vauvakin painoi yli kolme kiloa ja vertakin meni yli litra!), muutamassa viikossa lähti kymmenen. Mutta loput kymmenen istuvat tiukassa. Mitään ei ole tainnut koommin lähteä.

Ensimmäisestä raskaudesta olin lähtöpainossa puolen vuoden kuluttua, kymmenen kuukauden kohdalla jo neljä kiloa vähemmänkin. Imetin tuolloin ja nytkin tarkoitus olisi n. vuotiaaksi yrittää imettää.

Siskoni ja monet muut ovat pelotelleet, että toiselta eivät kilot enää karisekaan... Uskon heitä ja olen kauhuissani näitten läskien kanssa.

Juoksemaan vaan ja jätskit pois... pitkiä kärrylenkkejäkään ei kahden kanssa tehdä samalla lailla kuin esikoisen kanssa.

Esikoisesta tuli 18kg, jotka lähtivät muistaakseni 3 kuukauden aikana imettämällä. Elin lähinnä herkuilla. Tästä toisesta tuli 22kg, jotka ovat pudonneet pikkuhiljaa. Nyt vauva 4kk ja 2kg jäljellä. Imetys on ollut minun dieettini. Yhtään en ole katsonut, mitä syön ja syön paljon, myös herkkuja. Luulen että nämä viimeiset kilot karisevat ennenkuin imetys loppuu. Toki yhtä kiinteä en enää ole, vaan vatsa roikkuu...

kiloja kertyi 15.

sairaalaan jäi heti 8 kiloa.

aika pian putosi vielä 3 kiloa.

kolmen kuukauden kohdalla kaikki viimeisetkin olivat karisseet. eli paino nyt sama kuin ennen raskauttakin.

Vauva on nyt kolmen viikon ikäinen ja olen ollut lähtöpainossani jo viikon. Olin normaalipainoinen ennen raskautta ja kiloja tuli odotusaikana 9kg. Laitokselle jäi 5kg ja loput 4 lähti parissa viikossa. Okei, en kerennyt kauheasti syömään, mutta nyt taas syön hyvällä ruokahalulla eikä ainakaan toistaiseksi ole lähtenyt paino nousuun. Täysimetän tyttöä ja ulkoilen päivittäin vaunujen kanssa, muuten en ole mitään vielä tehnyt.

Tytteli-83

mulla tippui paino ekat 3 viikkoa tasaisesti. Vauva on nyt 3kk ja edelleen on 12 kilosta jäljellä 3. Paljoa se ei ole, mutta sellaisen yhden kokonumeron verran. Housut kiilaa peppuun, paidat on sentin liian lyhyet ja reidet jotenkin vaan löllöt. Jumppaan ja ulkoilen ja annan ajan kulua. Mitä sitten, jos vaikka vähän onkin ekstraa? Kilo tai kymmenen, ihan sama. Nyt on aika nauttia vauvasta ja en edes mieti syömisiäni imetysaikana. Pikemminkin tankkaan viimeisen iltapalan vielä iltamyöhään. Kannatan lievää armeliaisuutta omaa olemusta kohtaan, vuoden päästä voi sitten katsoa peiliin hieman julmemmalla otteella. Eikö olisi suorastaan ihme, jos raskaus ei jättäisi jälkiä vartaloon?

itellä tuli n.18kg raskauden aikana, olen aika normaalipainoinen (167cm, 60kg, lihaksikas). Sairaalassa en tainnu vaa' alla käydä, mutta jo n.2kk synnytyksestä oli suurin osa kiloista lähteny.Nyt kun on kulunut 5kk synnytyksestä, painan himpun verran alle 60 kg.

En ole laihduttanut (imetyksen aikana ei saa laihduttaa), imettänyt täysin ja syönyt törkeesti herkkuja (pizzaa, hamppareita, jädeä, pullaa, mutta myös terveellistäkin ruokaa....) enkä ole liikkunut vauvan kanssa tehtyjä kävelylenkkejä lukuunottamatta.

Mieli tekisi lenkkipolulle, mutta on niin kuuma ettei jaksa/viitsi...

tsemppiä kilojenkaristukseen, kyllä se siitä.

itselle tuli ihan yllätyksenä kilojen nopea kariseminen.

hyvää kesänjatkoa,

sakura ja herra H

kiloja tuli raskausaikana 19, joista sairaalaan jäi 18kg. tosin kaksosraskaus ja mielettömät turvotukset, joten siksi paino putosi niin pian... pari viikkoa kotiin tulon jälkeen olin jo pari kiloa miinuksella, eli vähemmän kuin ennen raskautta:)

... sairaalaan jäi vajaa 10kg ja sitten lähti muutama kilo... ja sitten tyssäs kuin seinäään, eikä tipu kirveelläkään, nyt siis on jotaon 12kg jääny ja se todelakin näkyy ja tuntuu... joka viikko yritän survoutua omiin vanhoihin kamppeisiin.. jotku menee mutta kuulen niiden oikein soivan... hahahah...

mutta eiköhän ne tässä ajan kanssa, tyttöni on nyt 8kk :)

Raskauden lopussa painoin 3kg enemmän kuin alussa ja synnytyksen jälkeen 3,5kg vähemmän kuin raskauden alussa. Tästä pitänee siis päätellä, että vauva (synt. paino 3130g) koostuu pelkästään minun läskeistäni?

täysimetyksellä ja munaton-maidoton ruokavalion johdosta lähti n.6kk:ssa. ei ole muuten tarvinnut syömisiä vahdata (leivonnaisten syönti on tietenkin välttämisdietin takia jäänyt paljon vähemmälle). syön normaalia ruokaa isompia annoksia kun ennen raskautta. Vaikka imellykset yms. on jäänyt paljon vähemmälle, ei paino näytä tippuvan alle entisten mittojen.

Esikoisesta ei lähteneet 12kg yulimääräiset kantamukset kuin painonvartijoiden pisteillä 6kk täysimetyksen jälkeen.

Pikkukakkonen on 4kk ja olen hänen vuokseen maidottomalla dieetillä. Grammaakaan ei ole karissut.

Jos eläisimme kivikaudella niin tämä saavutetuista mitoista luopumattomuus olisi loistava juttu. Löytyykö aikakonetta???

Jep, me ollaan juuri odotettu ja synnytetty. Olkaamme armeliaita itsellemme. Kilot karisee aikanaan. Mallit on malleja, monethan heistä teettävät sektion jo rv 36, arpien ja repun välttämiseksi. Me taas olemme ihania naisia, lahdataan ne jotka toisin väittää!!!!!! ;-)

Odotus kestää 9kk ja vähintään sen verran kestää myös elimistön toipuminen odotuksesta.

Eihän meillä ole kiire. Nautitaan vauvasta! :-9

Laitokselle varmaan jäi jo aika paljon siitä 13 kilostani ja kyllä loputki ylimääräset lähti varmaan 2kuukauden aikana, ku painelin sohjossa vaunujen kans hiki päässä... ;)

Sen sijaan kiinteytyä vielä pitäs... Maha, peppu ja reidet ei kauheen kivalta vielä näytä... Jos sit kesän jälkeen alkas taas käydä jumpassa... :)

nyt tyttö siis puoli vuotta ja kaikki mikä tuli on lähtenyt, mut ilman diettiä se ei ois varmasti onnistunut. Eli Painonvartijoiden pistedietin aloitin kun lopetin imetyksen vauvan ollessa 3kk, laitokselle jäi 10kg ja loput 15kg olen laihduttamalla ja liikkumalla pudottanut. Mä en hetkeäkään edes kuvitellut et kilot lähtis ilman työtä ja kun olin diettiin asennoitunut monta kuukautta se olikin yllättävän helppoa.

Tsemppiä sulle kilojen karistukseen ja mukavaa kesää!

Mulla on tasan saman verran kiloja kun laitokselta poistuessa = 4 kiloa enemmän kuin ennen raskautta. Sairaalaan jäi noin 8 kiloa. Imettänyt oon ahkerasti (nyt 8 kk), liikkunut en tosin hirveesti oo, mut en myöskään syöny ainakaan enempää kuin ennen raskautta. Tuntuu, että elimistö on jotenkin muuttunut, eikä kilot meinaa lähtee tuosta vaan.

Sivut

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat