Seuraa 

Välillä tuntuu, että ylireagoinko, vai olenko sittenkin tietämättäni tai tiedostamattani mustasukkainen, vai onko ongelma sittenkin todellinen. Siksi kirjoittelenkin tänne, jotta saisin noin niin kuin ulkopuolisten näkemyksiä asiaan.

Eli äitini jäi leskeksi reilu vuosi sitten ja siihen astikaan hänen avioliittonsa ei ollut mitenkään onnellinen. Vastassa oli enemmän sitä ylämäkeä kuin sitä myötämatkaa. Minä, jos kuka todella suon äidilleni vielä kerran onnen. MUTTA..Nyt kun hän on uuden onnen lötytänyt, olemme me ennen niin tärkeät ihmiset kuin ilmaa. Ei sillä, emme me mitään liian tiiviissä suhteessa silloinkaan olleet, olihan välimatkaakin pitkälti toista sataa kilsaa. Yhteyden pito oli soittelua ja kyläilyä, joskus viikonloppuisin ja lomilla. Soittelimme noin joka kolmas tai joka toinen päivä. Äitini eli lasteni mummi soitti lapsilleni aina välillä, kysellen koulujuttuja ja muita kuulumisia. Noin 1-2 kertaa vuodessa lapset olivat muutaman lomapäivän mummilla. Mutta nyt jäljellä ei ole enää mitään..ei puheluja minulle ei lapsille. Minä yrittelen hänelle aina soitella, mutta kiire tuntuu olevan aina niin kova, että puhelut jäävät muutaman sanan mittaisiksi. Lapsiakin kovasti harmittaa, kun mummista ei enää kuulu mitään..ei edes soittoa koulunloputtua, nimpparitkin jäävät unholaan (Oltiin kuulema mökillä, eikä tullut just mieleen...ku totesin pikku kaverin olleen pettynyt, kun mummi ei onnitellutkaan) Ennen äitinikin piipahti aina silloin tällöin meillä, mitä töiltään pääsi, mutta ihastumisensa jälkeen hän on kerennyt vajaan päivän visiittiin. Sekin meni siihen, että hän ja uusi miesystävä kuhertelivat puutarhakeinussa. Mutta, mielestäni, vaikka niin ihana asia kun uusi rakkaus yllättääkin, eihän sitä kaikkea vanhaa voi unohtaa ja poispyyhkiä. Vaan eikö elämän pitäisi kuitenkin jatkua, vanhan ja uuden rinnakkaiselona. Sehän olisi kaikille rikkaus!

Kommentit (1)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat