Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Seuraa 

Niin eli nyt rv 37+3 eikä sf-mitta ole kasvanut KUUKAUTEEN. Tiedän ettei sen enää näillä viikoilla tarvikkaan kasvaa, mut vähän mietityttää kun se on edelleen 32cm, sama kuin rv33. Ja esikoista odottaessa näillä viikoilla oli mitta jo 36cm. Kellään vastaavaa? Lääkäri kyllä sano ettei oo syytä huoleen, mut silti vähän huolestuttaa. Entä onko pieni sf-mitta usein merkki myös siitä et vauva on pieni? Kätilö kyllä pari viikkoa sitten sano koitellessaan kädellä vauvaa että vaikuttas että tulee isompi ku esikoinen (3580g).

Kiitos jos jollain kokemusta!

Lootuska, tyttö 01/05 ja rv37+3

Kommentit (1)

Vanhaa neuvolakorttia ei ole nyt käsissä, mutta muistaakseni

minulla ekassa raskaudessa sf-mitta ei kasvanut enää rv32 jälkeen..

Melkein siihen asti kasvoi ja aika hyvinkin, melkein yläkäyrillä menin.

Ja pysähtyi tuohon 32 mihin sinullakin eikä siitä sitten enää kasvanut. Minulla vauva laskeutui aikaisin (oiskohan ollut tuon rv32 paikkoilla) ja sekin sitten vaikutti sf-mittaan. Maha ei missään vaiheessa noussut kovin ylös, mikä oli mukavaa siinä mielessä ettei närästänyt tms!!

Neuvolantäti ei ollut huolissaan ja loppuraskauden ultrassa kaikki oli ok, lapsivettä normaalisti, vauva hyvän kokoinen jne. Loppujen lopuksi neiti painoi 3470g ja oli 50cm pitkä eli oikein hyvän kokoinen.

Eli todennäköisesti sinulla ei ole syytä huoleen, kun olet jo noin pitkällä. Asia olis eri, jos olisit vaikka rv22 menossa eikä mitta kasvaisi, luulen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat