Vierailija

Olemme muuttaneet uudelle omakotialueelle, jossa kulkee vielä paljon työmaaliikennettä. En anna lasteni 4v + 6v mennä 3 talon päähän leikkimään yksin, että kävelisivät tuon tienpätkän (jalkakäytävää ei ole, alue on ison kaupungin laitamilla norm. omakotialue) kahdestaan. Tuo 4v kun ei osaa ollenkaan katsoa tuleeko autoja tms. vaan ryntää opetuksista huolimatta tielle suinpäin. Saavat joskus käydä vastapäisessä talossa, mutta silloin vahdin, että menevät rauhallisesti yli.

Olenko siis ihan tiukkis ja pitäisikö ainakin tuon juuri 6v täyttäneen antaa mennä 3 talon päähän leikkimään (tosin en tunne noita leikkikaverin vanhempiakaan juuri)? Tuntuu, että nuo muut antavat lastensa mennä ja tulla miten haluaa ja vaikka keskellä tietä, mutta heidän lapsensa ovat n.6,5-8v. Ja minä kun en usko enkeleihin tms. joihin nuo naapurustossa asuvat uskovasiet tuntuvat kovasti välillä luottavan :(

Kommentit (10)

Mutta tuo viittaus enkeleihin ja lasten huonoon hoitoon on kyllä melko paksua.. Sinä ap olet ilmeisesti parempi äiti kuin noiden lasten äidit, niinkö?

eli miksi pitäisikään kulkea yksin. Me thdään tuttujen kanssa niin, että ei tarvitse aikuisten kävellä tuota tietä (asuu toisessa päässä tietä), mutta sseisotaan katsomassa, että pääsee perille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Minulla poika parin kuukauden päästä täyttää 6v ja tyttö täytti juuri 4v. Minua ei kyllä sais kirveelläkään antamaan noille mukuloille luvan lähteä yksin kuivailemaasi matkaa - juuri sen takia kun tuo 4v on tosi jääräpäinen eikä kuuntele vanhempia eikä varmasti veljeäänkään - jos tulee auto niin vois ihan hyvin juosta tuolla keskellä tietä - joskus tuntuu ettei ole yhtään mitään järkeä ton 4-vuotiaankaan päässä.

Ole vain tiukkapipo - ehkä pelastat sillä lapsiesi hengen!

toki esim. työni kautta tiesin yhden noista naapureista olevan vapaakirkon evankelista ja yhdet tuttumme tuntevat nuo jehovat ja kolmannen naapurin ammatin kuulimme sähköurakoitsijaltamme, joten eipä kummiakaan salapoliisi-taitoja vaadi

t ap

lapset saavat pyöräillä keskellä tietä, pelata palloa keskellä tietä jne. (ja umpikuja tämä ei ole vaan sellainen tie joka kiertää lenkin). Ja sen havainnon tässä 3kk aikana olen tehnyt, että nuo lapset ovat juuri noista uskovaisten perheistä (meidän lähinaapurissa 7 taloa, joista kolmessa asuu uskovaisia (ei lestaadiolaisia, vaan kaikki edustavat jotain muuta, kuten vapaakirkkoa, jehovia jne.)

t. ap

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat