Vierailija

Meen itse töihin ja meidän vauveli " joutuu" päiväkotiin. Mua jännittää kauheesti! Aloitan uudessa työpaikassa ja hoitokin on uutta. Kai se hyvin menee... Tiedän, että tämä on paras ratkaisu meidän koko perheelle, mutta silti tulee huono omatunto kunen ole enää kotona hänen kanssa.

Tsempatkaa mua vähän :)

Sivut

Kommentit (29)

Voinko siis vaatia että hänet pidetään siellä päiväkodissa vielä syksylläkin? Ajattelin ihan samaa, että on kauheeta sitten vaihtaa paikkaa kun on jo yhteen paikkaan tottunut. Olisi kiva tietää lapsen oikeuksista ensin ja ottaa asia vasta sitten puheeksi kunnan kanssa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Joku turhautunut kotiäiti siellä vaan purkaa ahdistustaan, kun on kateellinen sinulle, kun olet uskaltanut tehdä ratkaisun, joka on teidän perheelle paras. Vain sellaiset äidit, jotka eivät ole sinuja omien ratkaisujensa kanssa, kokevat tarpeelliseksi haukkua täällä muita.

Meidän poitsu meni muutamia kuukausia vanhempana hoitoon kuin teidän, mutta lähipiirissä useampikin on aloittanut juuri tuossa vuoden kieppeillä, ja kaikilla on mennyt hyvin. On tietenkin ihan itsestäänselvää, että kotihoidossa on paljon hyviä puolia, ja on täysin luonnollista, että sinua surettaa, kun yhteinen aika lapsen kanssa vähenee, mutta päivähoito ja töihin paluu tuo teille myös varmasti paljon hyvää! Keskity niihin hyvin puoliin äläkä liikaa murehdi niitä negatiivisia asioita. Tsemppiä, hyvin kaikki menee!

tosin onhan noita infektioita ollut. Olen kolmen kuukauden aikana ollut jo 11 päivää poissa töistä lapsen sairastelun takia. En olisi muuten töihin mennytkään, mutta mieheltä katosi yllättäin työpaikka alta, joten jonkun piti tienata. Mies on ever since juossut haastatteluissa, jonne ei lasta voi raijata, joten päiväkoti oli ainoa ratkaisu.

MEidän ryhmässä yllättävän sairasteluja ja useimmat vanhemmat tajuavat että kun tulee rokkotaudit ja flunssat niin pysytään tarpeeksi kauan pois tarhasta että ei tartu.

Tätä ei kaksi todella nuorta äitiä valitettavasti tajua, tuovat räkätautiset ja kuumeiset poikansa hoitoon ja hoitajatätien soittaessa kännyköihin että hakekaa pojat pois vaikka kesken päivän niin eivät vastaa puheluihin, vaikka muulloin AINA kulkevat luuri korvassa kuin se olisi kasvanut siihen kiinni!!! Hmph.....

Kylläpäs sinä olet optimisti. Meidän poika sairasti ensimmäisenä tarhavuonnaan kaksi flunssaa ja vesirokon. Eivät kaikki lapset välttämättä joudu esim korvakierteeseen.

ja itse toivottavasti viihdyt uudessa duunissa.

Itse vein pojan samanikäisenä päikkäriin aikoinaan, nyt on jo tyttö tuossa lisänä. Mutta päivähoitoa kannatan jos äiti jaksaa ja tykkää todella työstään. Itse aloitan taas työt syksyllä vakituisena osa-aikaisena.

Oma lapseni aloitti tarhassa myös vähän reilu vuosikkaana ja sairasti ekan vuoden vähintään kerran kuussa, kevätkaudella kahdesti kuussa flunssan tms. Eikä se ollut korvakierrettä. Semmoista se vain on, kun ei ole vastustuskykyä - mistäs se olisi tullut - ja on paljon lapsia ja paljon kontakteja ja leikitään päät yhdessä ja sormet naapurinkin suussa.

Maitohappobakteerien antaminen muuten kuulemma parantaa sitä vastustuskykyä, suosittelen.

Vierailija:

Lainaus:

Kiitti, toi helpottikin kovasti mun oloa... ap

Ja tuosta sairastelusta piti sanomani, että reilun vuoden iässä hoitoon mennyt poika on siis kohta kaksi, ja on hoidossaoloaikanaan sairastanut ehkä 4-5 pientä nuhaa ja yhden vatsataudin, ei muuta. Eli ei hoitoon vieminen automaattisesti tarkoita mitään hurjaa sairastelukierrettä ja kyllä niitä tauteja saa muualtakin, jos nyt ylipäätään on ihmisten kanssa tekemisissä.

Jos jäisin kotiin, niin aika tiukkaa olisi rahasta, vaikka en mitään huimaa palkkaa saakaan. Ei raha ole tärkeintä mutta pitäähän sitäkin hiukan olla. Luulen, että lapsikin tykkää päästä leikkimään toisten kanssa, me kun asutaan ihan korvessa, niin ei muuten tutustu muihin. Ja kiva mun on myös päästä ihmisten ilmoille :)

Kaikki on siis ihan ok, mutta jotenkin on niin surkuolo, kun vauva-aika on ohi ja pikkunen ei oo mikään nyytti enää. Kaipa tämmönen tuska tähän vaiheeseen kuuluu...

ap

Mun vaavi lähtee saman ikäisenä syksyllä. Jännittää ne sairastelut, mutta tässä päiväkodissa sairastelut todella vähäisiä muihin verrattuna, joten toivon ettei pahat kierteet ala. Ja kyllä kaikki varmasti menee hyvin, onhan siellä ammattilaiset pitämässä huolta pienokaisistamme. Ei ole niin kuin ennen aikaan. Ja kaikki on niin tarkkaa ja kontrolloitua ettei varmasti ikäviä yllätyksiä tule, ainakaan montaa.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat