Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Eräs tuttava sai kuukaus sit vauvan ja vauva oli jo eka kerran hoidossa yön yli. Halusivat olla kahdestaan.

Siis kyllähän yhden lapsen kans yhteistä aikaa jää, mutta kahden kanssa haastavaa. Heillä siis 1kk vauva.

Itse vein esikoisen yöhoitoon kun hän oli 1v ja tätä vauvaa (2kk) en ole viemässä.

No jokainen tekee kuin tykkää

Kommentit (18)

Juu, repeä sä vaan nauruun. Mä haluan ainakin olla välillä itsekäs. Se ei ole lapselta pois. Mulla oli helvetillinen raskausaika, paska synnytys ja masennusta synnytyksen jälkeen, lapsi oli iltahoidossa ekan kerran kuukauden ikäisenä kun käytiin miehen kanssa KALJALLA!!!!!!!!!!!!!!!!

Oli sen neljän kuukauden aikana nukuttu 2h/ yö ja tunnelma oli hieman kireä. Kyseessä ei-perusterve lapsi. Ei ole sen jälkeen ollut yöhoidossa (nyt alle 3v), mutta tuo yö todella tarvittiin, että jaksettiin taas hetken matkaa paremmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Mutta jännä juttu on se, miten ajatukset voivatkaan muuttua ihan päälaelleen. Itse en edellenkään veisi omaa vauvaani yökylään alle vuoden ikäisenä, mutta _ymmärrän_, että joku muu voi viedä.

Ja että tämä yökylään vieminen ei tarkoita, etteikö äiti rakastaisi vauvaa yli kaiken ja etteikö olisi tajunnut, että vauva-aika on lyhyt. Parisuhteissakin voi ihan aikuisten oikeasti tulla sellainen tilanne, että se aikalisä on PAKKO saada. On pakko päästä juttelmaan rauhassa, sitä ei voikaan enää lykätä vuodella.

Nimimerkillä kummipoika meillä yökylässä muutaman kuukauden ikäisenä...

Lapsi syntyi joulukuun 27. ja vanhemmat lähtivät kahdestaan juhlimaan (=ryyppäämään) uuttavuotta vuorokausi sen jälkeen kun äiti ja vauva kotiutuivat sairaalasta... Mummu meni " pakotettuna" hoitamaan vauvaa. :(

Vierailija:

Lainaus:

Eräs tuttava sai kuukaus sit vauvan ja vauva oli jo eka kerran hoidossa yön yli. Halusivat olla kahdestaan.

Siis kyllähän yhden lapsen kans yhteistä aikaa jää, mutta kahden kanssa haastavaa. Heillä siis 1kk vauva.

Itse vein esikoisen yöhoitoon kun hän oli 1v ja tätä vauvaa (2kk) en ole viemässä.

No jokainen tekee kuin tykkää

Jos on ensin yhdeksän kuukautta odottanut vauvaa mahdollisine vaivoineen ja kuukauden nukkunut huonosti, on mielestäni ihan ymmärrettävää jo viedä hoitoon. Itse vein puolivuotiaana ensimmäisen kerran yöhoitoon, jokainen tehköön tavallaan. Kuukauden ikäinen vauva on vielä kovin pieni, mutta kuukausi on erittäin pitkä aika nukkua itse huonosti. Jos imetys ym. tämän sallii, en näe yhtään syytä olla viemättä hoitoon. Eikös vanhempienkin jaksaminen ole erittäin tärkeää?????????

Koskaan ei ulkopuolinen voi oikeasti tietää, mikä tilanne kotona on. Ja vaikka sanois yhtä, niin se voi olla vain peitetarina todelliselle ongelmalle.

Mutta tietysti ap on oikeassa siinä, että sitä omaa jaksamista voisi vähän etukäteenkin harkita, ja sitten vauvan syntymän jälkeen ottaa huomioon myös vauvan hyvinvointi, eikä vain oma mukavuudenhalu.

Mutta kuulopuheiden perusteella ei nyt todellakaan voida tietää, mistä tässä on kysymys.

eikä polttanut äipän päreitä isään ja niin ne pystyy antamaan aikaa myös toisilleen ilman että koko ajan pitää roikottaa vauvaa tissistään.

Vierailija:

Lainaus:

Jos on ensin yhdeksän kuukautta odottanut vauvaa mahdollisine vaivoineen ja kuukauden nukkunut huonosti, on mielestäni ihan ymmärrettävää jo viedä hoitoon.

Ihan oikein kuukauden nukkunut huonosti? Ja tosiaan ollut jopa raskaana. Voi voi.

HAAALOOOO!!! Kuvitteletteko te todella, että elämä raskaana ja etenkin lapsen synnyttyä on samanlaista kuin aina ennenkin?

Ihan silleen todellisuus-tsekkauksena, niin on sellaisiakin lapsia jotka vielä viisiveenä nukkuu huonosti. SIIS VIISI VUOTTA.

Miksi velvoittaisin omaa tai mieheni äitiä hoitamaan MEIDÄN lapsia. Toki haluavat heitä välillä yökylään, mutta omasta tahdostaan, ei meidän pyynnöstä.

Olen asennoitunut valvomiseen ja lapsen hoitoon, joka kestää aikansa. En sano etteikö ole oikeasti mukavaa kun lapsi on yön pois, mutta yhtä mukavaa on kun lapsi on kotona. Ja kun vanhempia on 2 heräämisiä ja valvomisia voi jakaa. TAi sit mä en vaan siksi ymmärrä kun meidän vauvat on nukkunu yöt.

-ap-

Meidän kaksivuotiasta ei voi viedä hoitoon, sillä hän huutaa siellä niin kauan, kunnes tulen hakemaan. Jos se on yön yli, niin sitten on huudettava niin kauan. Kerran kokeiltiin ja toista kertaa ei. Meidän lapsi kypsyy yöhoitoon tavallista hitaammin. Eikä se näy mitenkään päälle päin.

Sinun tilanteesihan on aivan erilainen kuin se, mistä tässä ketjussa alunperin oli puhe. Samoin iltahoito on vauvalle minusta ihan eri juttu kuin olla yötä pois kotoa.

Nauroin vain sille, että kun on ollut äitinä vähän pidempään tai kun on isompia lapsia, niin sellainen asia kuin kuukauden huonosti nukkuminen ei oikeasti ole mikään juttu. t. 11

Vierailija:

Lainaus:

Juu, repeä sä vaan nauruun. Mä haluan ainakin olla välillä itsekäs. Se ei ole lapselta pois. Mulla oli helvetillinen raskausaika, paska synnytys ja masennusta synnytyksen jälkeen, lapsi oli iltahoidossa ekan kerran kuukauden ikäisenä kun käytiin miehen kanssa KALJALLA!!!!!!!!!!!!!!!!

Vierailija:

Lainaus:

Oli sen neljän kuukauden aikana nukuttu 2h/ yö ja tunnelma oli hieman kireä. Kyseessä ei-perusterve lapsi. Ei ole sen jälkeen ollut yöhoidossa (nyt alle 3v), mutta tuo yö todella tarvittiin, että jaksettiin taas hetken matkaa paremmin.

Mun esikoinen oli 1v ekakertaa yökylässä mummilla ja tämä toinen tattiainen menee ekakertaa kans siinä 1v tietämillä. Mä itse haluan niin ja 1v ehkä jo jotain ymmärtää tilanteesta.

Mutta tämä oli varmaan heille sopiva homma ja mulle sopiva on pitää vauva kotona vanhempien hoivissa.

-ap-

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat