Seuraa 

Joo tulihan se lähtö sillon perjantaina!

Puol 5 alko ne supistukset ja kymmeneltä katottii aiheelliseks lähtee kättärille päin.

Siellä hommat eteniki tasasen vauhdikkaasti ja poika näki yönvalon 26.7 klo02:09, mittoina 3912g, 51cm ja pää 37cm.

Kokoarvio 4h aikasemmin oli ollu 3400.. Hmh.

Vikkoja kasassa 39+5,tasan samat ku esikoisen kanssa.

Mutta kaikki ok ja eilen tultiin kotiin.

Me mentiin senverran hyvään aikaan kättärille että yks ruuhkahuippu oli justiin menny ohi. Oli kuulemma vk aikasemmin potkittu isejäkin kotiin perhehuoneista että saatiin kaikki käyttöön. Nyt oli suurimmassa osassa huoneita vain yks äiti lapsineen.

Jaksamisia edelleen lopuille ja nähdään kohta taas kaikki koossa toisella puolella.

Vipu ja jätkä 3pv

Kommentit (10)

Ja tsemppiä sinuvi ym. viime metreillä olevat.

Ollaan sitten Vipun ja Miljan kanssa kaikki oltu kättärillä samaan aikaan. :) Meidän poika syntyi 26. pv klo 03.09. :) Ehkäpä on tavattu osastolla?

Kunhan jaksan, niin kirjoitan synnytyskertomusta tuonne vauvat-puolelle.

Anne ja poika kohta 4 pv

Meille syntyi ihana poika maanantaina 28.7. klo 9.22 (viikkoja 39+5). Tintti painoi 3180g ja oli 48cm pitkä, päänymp. 34cm. Tumma tyttö ja kaksi vaaleaa poikaa saivat seurakseen tummatukkaisen pojan.

Sunnuntai-iltana jo aavistelin synnytyksen lähestyvän kun jalkoväli oli jotenkin tavallista arempi ja vatsaa jomotti aina välillä. Yön nukuin tosi huonosti, ravasin vessassa ja tunsin välillä supistusten tapaista lievää kipua alavatsalla. Aamulla seitsemältä sitten ilmoitin miehelle että taidetaan olla tässä pian lähdössä kun kipeät supistukset alkoivat 10 min. välein. Mun vanhemmat tuli lapsia hoitamaan puoli kahdeksan aikaan, jolloin supistusten väli oli enää reilu 5min. Kaikessa rauhassa pakkailin vielä loput tavarat sairaalakassiin ja lähdettiin. Oltiin sairaalassa klo 8.10 ja yllätyin melkoisesti kun tutkittaessa kohdunsuun tilanne olinkin jo 7cm auki!

Supistukset olivat silti edelleen ihan siedettäviä ja pärjäsin hyvin ilokaasun avulla. Klo 9.15 kohdunsuu oli täysin auki ja kalvot puhkaistiin. Sen jälkeen tuli yksi tosi kipeä supistus jonka jälkeen siirryin kiireellä toivomalleni jakkaralle. Kahden minuutin ponnistuksen jälkeen poika oli ulkona! Tämä oli kyllä neljästä synnytyksestäni kaikista helpoin.

Ensimmäiset päivät on sujunu hyvin ja tosiaan tänään kotiuduttiin. Vauva-puolella sitten enemmän juttua..

oikee.enkeli ja tintti 2pv

Sisältö jatkuu mainoksen alla

Muistan myös Saikun ja pariin kertaan olen miettinyt asiaa. Muistaakseni Saikku meni käynnistykseen raskausajan diabeteksen takia, mikä minullakin oli.

Toivotaan, että kaikki on mennyt hyvin ja vauva-arki on vaan imaissut mukaansa niin, ettei Saikku ole tänne ehtinyt!

Teille muille tsemppiä ja tulkaahan nopeasti vauva puolelle! Nyt viedään viimeisiä heinisten omia päiviä!

Meillä kasvetaan jo voidaan hyvin! Tänään täytetään jo kolme viikkoa! Hurjaa ajatella, että voisin vielä olla raskaana jos raskaus olisi mennyt yli...

Viivi ja Ellen 3 vk

Onnittelut kaikille vauvautuneille heiniksille! Heinäkuu lähestyy loppuaan, eikä mene enää pitkään, niin kaikilla on nyytti kainalossa.

Meille syntyi poika 25.7. klo 23.04. Pituutta 50 cm ja painoa 3900 g. Oltiin muuten Vipu Kättärillä yhtä aikaa. Mun oli alunperin tarkoitus synnyttää Naistenklinikalla, ja ne ottikin mut sinne sisään viime keskiviikkona käynnistystä varten. Lapsivettä oli liian vähän. Makoilin osastolla perjantai-iltapäivään asti, koska Nkl:llakin oli kova ruuhka eivätkä voineet tehdä käynnistyksiä, kun synnäri oli ihan täynnä. Perjantaina mulle tarjottiin vaihtoehtoa päästä suoraan Kättärille synnytyssaliin, ja niinpä kaikki suunnitelmat meni ihan uusiksi. Mutta loppu hyvin kaikki hyvin. Ihana poika saatiin kotiin eilen.

Vauvapuolella tavataan.

Milja ja poju 4 pv

Meille syntyi tyttö maanantaina 28.7. hieman ennen keskiyötä. Synnytys käynnistettiin siis suuren kokoarvion vuoksi cytotec-murulla maanantaiaamuna.

Ensimmäinen muru ei saanut aikaan vielä mitään, ja toisen sain klo 12. Siitä lähti homma verkkaisesti etenemään. Synnytyssaliin pääsin hieman ennen iltaseitsemää, silloin olin vasta 4 cm auki. Kalvojen puhkaisun jälkeen alkoivat tosi voimakkaat supistukset, joita tuli lähes tauotta. Mullakin tässä käynnistetyssä supistukset oli kovempia kuin kahdessa luonnollisesti käynnistyneessä synnytyksessä.

Kipuun sain spinaalipuudutuksen, joka helpotti, mutta ei aivan yhtä paljon kuin epiduraali, joka mulla on ollut edellisissä synnytyksissä. Ponnistusvaiheessa se oli kuitenkin mulle parempi, kun epiduraalin kanssa en tuntenut ponnistustarvetta.

Ponnistelemaan pääsin kympin jälkeen, ja kuinka ollakaan tämä kolmaskin saapui maailmaan kasvotarjonnassa. Se tiesi taas pitkää ja tuskaista ponnistusvaihetta, mutta 1 h 15 minuutin jälkeen tyttö oli maailmassa. Enimmäkseen ponnistin jakkaralla.

Tyttö ei sitten ollut suuri, vaan tällä kertaa arvio meni yläkanttiin - painoa vauvalla oli 3670 g. Pituutta sitäkin enemmän, 54 cm - hoikka tyttönen siis. Episiotomiaa ei tehty, pari tikkiä piti laittaa mutta repeytymät jäivät tosi vähäiseksi. Toipunut olen hyvin, maitoa riittää ja tyttö on ihana :-)

Spinaalipuudutuksesta mulle tuli jälkikäteen päänsärky, jonka takia piti vielä käydä pikku toimenpiteessä, jossa joku "vuoto" korjattiin veripaikalla. Se poisti päänsäryn saman tien, joten onneksi huomasin valittaa päänsärystä ja saatiin tuo kuntoon ennen kotiutumista.

Nyt syöttelemään ja nauttimaan pikkuisesta! Tsemppiä viimeisille odottajille!

Saikku poistui jo kauan aikaa sitten käynnistykseen,muistaakseni viikoilla 36. Olen odottanut,että kuulisimme jotain uutisia. Mitään ei ole kuulunut. Onko ketään muuta mietityttänyt asia?

Minä olen ainakin vielä täällä...

Supisteluja tullut, mutta ei oo vielä alkanut tosi toimet...

Ihanaa, kun niin moni on saanut jo nyytin..ehkä mullekin vielä tässä lähiaikoina...

Turhauttaa tää oottaminen...ja ulkona on niin kuuma...huh...3,5h olin kaupungilla ja oikeestaan koko ajan käveltiin...tuossa hieman supisteli, mutta nekin loppui...alamahaan kyllä sattuu ja outo olo...

Jaksuja teille, jotka vielä ootte kasassa*

Tuutia 40+4

Myös täällä ollaan kahtena kappaleena.

Meille syntyi tyttö 24.7., 3795 g, 52 cm ja pipo 36 cm.

Ihan nousi äsken karvat pystyyn, sillä Milian poika on syntynyt täsmälleen samana päivänä ja samalla kellon lyömällä eli 2.57.

Kävin tiistaina yliaikais tarkastuksessa ja lääkäri totesi kaiken olevan valmista ja sanoi, että voi olla että tulette illalla takaisin. No ei ihan vielä tiistaina tarvinnut lähteä. Lääkärikäynnin jälkeen oli suppareita tasaisesti pitkin matkaa. Keskiviikkona yhdeksältä illalla, saunan jälkeen, supistukset tihenivät ja kahdentoista kaikaan oltiinkin sitten sairaalassa. Kaikki meni hyvin.

Iso veljet on ihan otettuja tästä pienestä prinsessasta.

Onnea kaikille synnyttäneille ja tsemppiä sitä vielä odotteleville.

Mamix ja rinsessa 8 pv

Meille syntyi poika 24.7. klo 2.57. Supistellut oli käytännössä tiistaiaamukuudesta lähtien säännöllisen epäsäännöllisesti, mutta alkoivat pikkuhiljaa kipeytyä vasta keskiviikkona päivällä.. iltapäivällä n. klo 18 oltiin sairaalalla ja päästiinkin sitten saliin.. Tarkempaa juttua myöhemmin jahka jaksan/muistan vauvapuolelle. Pojan mitat olivat 3600g ja 49cm. Kotiuduttiin la ja hyvin on lähtenyt kaikki menemään!

Tsemppiä vielä kaikille jotka odottelevat vaavin maailmaan tuloa ja onnea vauvan saaneille!

-Milia (nyt kotona ihana poikatrio)!

Lienköhän ainoa enää täällä, joka heiniksistä vauvaansa odottaa syntyväksi?

Kävin neuvolassa tänään, nyt sain sitten perjantaille seuraavan ajan, ja jos yhä olen kasassa, taas saan maanantaille ja taas perjantaille äitipolille ajan.. eli nyt hypätään siellä, kun aiemmin olleet harvakseltaan käynnit.

En kyllä usko että mitään tapahtuu ennen äitipolin käyntiä.

Nautin helteistä...vielä kun niitä on.

sinuvi 40+2

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat