Vierailija

Siis olen lähdössä ilman miestäni matkaan ja mies antoi mulle visaelectroninsa, jolla voin siis ainakin nostaa paikallista valuuttaa maassa. Mutta voinko, onko siis sallittua, maksaa sillä kaupassa tai kahvilassa? Tiedän toki tunnusluvun, mutta allekirjoitus ei täsmää tietenkään kortin haltijan allekirjoitukseen. Eli siis, jos on sellainen sirukorttilukija ko. paikassa, missä haluan maksaa ostoksen visaelectronilla, voin vain törpätä kortin siihen ja näppäillä tunnusluvun, mutta jos onkin perinteinen "höyläysmenetelmä", niin enhän voi laittaa omaa allekirjoitustani kuittiin?

Kyseessä Itä-Euroopan maa. En haluaisi nostella ja kannella kauheasti käteistä, vaan mieluummin maksaisin ostoksia kortilla. Yli 50 e:n ostosta en tietenkään voi kortilla tehdä...Silloin maksan omalta tililtä.

Kommentit (16)

Sisältö jatkuu mainoksen alla

jos on sellainen laite, johon vain tunnusluku naputetaan. Mutta mitäs jos jäät kuitenkin kiinni? Mitäs jos ne kuitenkin tarkistaa henkilöllisyyden? Ootko ottanut selvää mitä ko. itä-Euroopan maassa tapahtuu, jos tekee tällaisen rikkeen? Onko poliisiasia vai otetaanko kortti vain pois? Vai mitä?

Mikset hyvä ihminen hanki omaa korttia? Tai sitten Visaa miehelle ja sulle rinnakkaiskortti. Ei ne nyt niin kalliita ole. Muutama euro vuodessa...

Minulla ON omakin kortti, mutta koska matka oli lahja mieheltäni, hän myös antoi oman korttinsa käyttörahaa varten (ja miehen tilillä nyt on muutenkin enemmän rahaa käytettäväksi). Ei siis mitään ylitsepääsemätöntä ongelmaa ole minkään suhteen, jos en voi mieheni kortilla maksaa. Ajattelin muutenkin, että käytän rahaa MOLEMMILTA tileiltä. Ehkä teen sitten vaan niin, että nostan maahan päästyäni miehen tilitä jonkun tietyn summan rahaa, ja sitten käytän ostoksiin omaa visaelectroniani siellä, missä se vaan käy. Tiedän, että visaelectron kyllä käy tässäkin maassa sekä maksu- että nostokorttina, mutta sitä ei ikinä tietenkään tiedä, missä yksittäisessä liikkeessä tai kuppilassa se ei käy. Muita luottokortteja ei ole.

ap

Juuri tuota ajattelinkin, että nostessa tulee jotain nostokuluja, ja siksi pitäisi nostaa enemmän kerralla. Ja se taas on aina ikävää kulkea ulkomailla paljon rahaa taskussa...

Tietenkään en "saisi" nostellakaan rahaa miehen kortilla, mutta totta munassa voin sen tehdä, jos kortin haltija on antanut minulle korttinsa ja tunnuslukunsa. Entä, jos mies kirjoittaa jonkinlaisen valtakirjan minulle; saanko silloin käyttää korttia myös maksuvälineenä?

Käytännössä kuitenkin varmaan ainakin paikoissa, joissa on se kortinlukija, voin käyttää miehen korttia, sillä TUNNUSLUKUHAN on silloin se, mikä toimii "allekirjoituksena". Eihän kukaan katso, kuka se henkilö on, joka kortin laitteeseen laittaa, jos hänellä kerran on tunnusluku tiedossaan.

ap

Ainoastaan voit nostaa rahaa ja maksaa rahalla, mutta kannattaa melkein nostaa kunnolla kerralla koska joka kerta kun nostaa niin siitä menee maksu. Oisko ollut 2,50e.

Tietenkin on aina kauppoja, joissa sitä ei hyväksytä. Olen käynyt 13 Euroopan maassa. Ap:n ois kyllä helpointa hankkia ihan oma kortti...

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Poiminnat

Suosituimmat

Uusimmat

Uusimmat

Suosituimmat